Gå till innehåll

"Gerudo Valley"-musik (från Zelda OoT)


sorkenkk

Recommended Posts

Jag letar efter musik liknande låten som spelas när man är i Gerudo Valley i Zelda OoT. Alltså inge spelmusik utan mer instrumentalmusik med samma stuk som den låten.

 

Ni kan lyssna på låten här. Det är en .mid-fil så det blir lite entonigt men vet inte om det är lagligt att dela ut originalet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det låter ju inte särskilt likt originalet där, men se om du kan hitta någon bra musik med spanska gitarrer, för det är den känslan jag får av det riktiga stycket.

Sant, låter nog bättre här.

 

Har kollat lite efter latinamerkansk musik med gitarrer och fick tag i en samling som hette "Latin Guitar Collection". Får väl se om det är något att ha.

 

Lyssnade igenom "Music of the Andes" som bara är instrumentalt med en hel del panflöjt men blev inte alls nöjd. Det kändes som att man blev lite stressad av att lyssna på det.

 

Tanken var att jag skulle prova ha musiken som grindmusik och då ska den ju helst vara lugn och avslappnande, som Gerudo Valley är.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant, låter nog bättre här.

 

Har kollat lite efter latinamerkansk musik med gitarrer och fick tag i en samling som hette "Latin Guitar Collection". Får väl se om det är något att ha.

 

Lyssnade igenom "Music of the Andes" som bara är instrumentalt med en hel del panflöjt men blev inte alls nöjd. Det kändes som att man blev lite stressad av att lyssna på det.

 

Tanken var att jag skulle prova ha musiken som grindmusik och då ska den ju helst vara lugn och avslappnande, som Gerudo Valley är.

 

Jag har typ ett par bra zelda låtar om du vill ha :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...