Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Hubert (17/15/4) 3betar ganska mycket men jag har bara sett honom 4beta med KK (vs AA) innan.

Jag har 3betat väldigt mycket och även 4 betat ett par gånger (tom eller med AK). Jag är mycket lös och squeezeglad, det är därför detta blir ett svårt beslut.

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (6 handed)

UTG ($1125.75)

MP ($965)

CO ($978)

Button ($760)

Hero ($1880.25)

BB ($2001)

Preflop: Hero is SB with Q:diamond:, Q:spade:.

1 fold, MP raises to $40, 1 fold, Button calls $40, Hero raises to $140, BB raises to $500, MP folds, Button folds, Hero folds.

Final Pot: $720

Med min image så stoppar jag QQ för ett inköp mot alla aggresiva spelare jag brukar spela med, och jag är rätt så säker att det är ev+ för mig. Nu är vi 190BB djupt och det känns som jag inte vill hamna AI med QQ för så mycket.

Han har sett mig 3beta i liknande lägen tidigare denna sessionen och är han en smart spelare så vet han att det nästan inte finns några händer jag vill syna/höja ett 4 bet med för dubbla inköp ur position.

Han har alltså ett sjukt bra läge att 4bets bluffa. Har han AA/KK så kommer han däremot 4 beta här alla dagar i veckan tror jag.

Jag tyckte det var rätt borderline, hade det varit en mer allmänt slaskig spelare (typ jagsjälv) så hade jag nog inte velat lägga. Var det verkligen optimalt att folda? 4 betsizingen känns ju inte direkt som AA, snarare AK?