Rooney Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 FI har spelat 41.5/24.3/4.59 över 180 händer, men dessa exakta stats visste jag inte när handen utspelade sig. Bara att han raisat en del och han verkar veta vad han gör. 500$ stackar alltså, och jag funderar på om det här kan vara ett av de där lägena man verkligen kan lägga AA med gott samvete? Brädan är jättetorr och det enda draget kan gått in turn. Slowspelad KK och QQ är fortfarande en möjlighet, men tror han med sin aggressivitet trebettat den pre. FI blixtbettar ut turn. Slänger vi? Vilken hand kan han göra såhär med som jag slår? 400$ har jag kvar när han bettar turn. Tobsen is at seat 0 with $723.20. Str8kall_ is at seat 1 with $527. Rufiohh is at seat 2 with $404. Hero is at seat 3 with $493.80. JediGammon is at seat 4 with $400. Magnum moose is at seat 5 with $171.60. The button is at seat 5. Tobsen posts the small blind of $2. Str8kall_ posts the big blind of $4. Hero: Ac Ah Pre-flop: Rufiohh folds. Hero raises to $14. Magnum moose calls. Tobsen folds. Str8kall_ calls. Flop (board: 8h 5d Js): Str8kall_ checks. Hero $34. Magnum moose folds. Str8kall_ raises to $94. Hero calls. Turn (board: 8h 5d Js 7c): Str8kall_ bets $232. Hero? Citera
bossbaver Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 jag skulle sätta FI på klonkad triss i första hand. andra hand KK-QQ... hmm, skulle jag välja på ett alternativ att chansa på eller dö skulle jag gissa på JJ. Jag hade synat och bitit mig i läppen, (mao vetat att jag varit slagen) dvs borde FOLD va det rätta Citera
iamivar Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Det sämsta Fi har här är väl något i stil med par+pipa. Har han det så har han outs, ligger du däremot efter så ser det mörkt ut. Jag svär och lägger mig om jag inte har note på Fi som "maniac". Statsen vittnar väl iofs om något åt det hållet, men för att ställa här så vill jag ha något konkret exempel på när Fi riskerar hela stacken med en enparshand. Citera
edison Postad 27 April , 2007 Rapport Postad 27 April , 2007 Det här är en fold... Fi har T9 i sin range också btw. Citera
Rooney Postad 28 April , 2007 Författare Rapport Postad 28 April , 2007 Tycker folden ska infinna sig såhär i efterhand, precis som ni. Särskilt eftersom jag inte hade tillgång till hans siffror vid det tillfället. Var dock lite småtiltad efter en dålig session och pushade. Han synade med J8o och jag tiltade loss lite mer Citera
The blond beast Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Det är för mig en sjävklar syn AA är trots allt en extremt stark hand. Citera
Houser Postad 28 April , 2007 Rapport Postad 28 April , 2007 Det är för mig en sjävklar syn AA är trots allt en extremt stark hand. Extremt är väl lite att ta i, det är ett par. Det är en ganska enkel läggning tycker jag. Han vill få in hela stacken uppenbarligen. Citera
ronnagangstern Postad 29 April , 2007 Rapport Postad 29 April , 2007 Det är för mig en sjävklar syn AA är trots allt en extremt stark hand. Är min herre NL10 grinder? Citera
The blond beast Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 Är min herre NL10 grinder? OMGA mig! HU? Citera
Big Less Postad 4 Maj , 2007 Rapport Postad 4 Maj , 2007 OMGA mig! HU? Det han menade var att det knappast är SJÄLVKLART, annat än möjligen på de lägsta nivåerna, att syn är rätt där. Ett par är knappast en EXTREMT stark hand på turn. Citera
Recommended Posts