Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

FI har spelat 41.5/24.3/4.59 över 180 händer, men dessa exakta stats visste jag inte när handen utspelade sig. Bara att han raisat en del och han verkar veta vad han gör.

500$ stackar alltså, och jag funderar på om det här kan vara ett av de där lägena man verkligen kan lägga AA med gott samvete? Brädan är jättetorr och det enda draget kan gått in turn. Slowspelad KK och QQ är fortfarande en möjlighet, men tror han med sin aggressivitet trebettat den pre.

FI blixtbettar ut turn. Slänger vi? Vilken hand kan han göra såhär med som jag slår? 400$ har jag kvar när han bettar turn.

Tobsen is at seat 0 with $723.20.

Str8kall_ is at seat 1 with $527.

Rufiohh is at seat 2 with $404.

Hero is at seat 3 with $493.80.

JediGammon is at seat 4 with $400.

Magnum moose is at seat 5 with $171.60.

The button is at seat 5.

Tobsen posts the small blind of $2.

Str8kall_ posts the big blind of $4.

Hero: Ac Ah

Pre-flop:

Rufiohh folds. Hero raises to $14. Magnum

moose calls. Tobsen folds. Str8kall_ calls.

Flop (board: 8h 5d Js):

Str8kall_ checks. Hero $34. Magnum

moose folds. Str8kall_ raises to $94. Hero

calls.

Turn (board: 8h 5d Js 7c):

Str8kall_ bets $232. Hero?

Postad

jag skulle sätta FI på klonkad triss i första hand. andra hand KK-QQ...

hmm, skulle jag välja på ett alternativ att chansa på eller dö skulle jag gissa på JJ.

Jag hade synat och bitit mig i läppen, (mao vetat att jag varit slagen)

dvs borde FOLD va det rätta ;)

Postad

Det sämsta Fi har här är väl något i stil med par+pipa. Har han det så har han outs, ligger du däremot efter så ser det mörkt ut. Jag svär och lägger mig om jag inte har note på Fi som "maniac".

Statsen vittnar väl iofs om något åt det hållet, men för att ställa här så vill jag ha något konkret exempel på när Fi riskerar hela stacken med en enparshand.

Postad

Tycker folden ska infinna sig såhär i efterhand, precis som ni. Särskilt eftersom jag inte hade tillgång till hans siffror vid det tillfället. Var dock lite småtiltad efter en dålig session och pushade. Han synade med J8o och jag tiltade loss lite mer 8-)

Postad
Det är för mig en sjävklar syn :evil:

AA är trots allt en extremt stark hand.

Extremt är väl lite att ta i, det är ett par.

Det är en ganska enkel läggning tycker jag. Han vill få in hela stacken uppenbarligen.