heltok Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Eller menar du att visa dem direkt i overlayen? Direkt i overlayen kommer antingen i nästa release (om 1-2 veckor), eller i releasen efter det. Garanterat före jul. NAJS! I vilken form blir det? som text eller som kort? Citera
Björn85 Postad 2 Oktober , 2005 Rapport Postad 2 Oktober , 2005 Kommer man kunna tracka fler än 5 bord på prima med den nya live trackern? Vore najs.. Citera
olleolle Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Någon som vet vilken typ av databas PO använder? Går den att leka med? Har nämligen kommit på att det skulle vara ballt att använda OLAP för handanalys. Citera
Kidder Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Någon som vet vilken typ av databas PO använder? Går den att leka med? Har nämligen kommit på att det skulle vara ballt att använda OLAP för handanalys. MySQL eller MDB databas, du kan väl kör OLAP mot bägge men rekomendation är att köra MySQL eftersom den är mycket snabbare och inte växer i storlek lika fort som MDB. Citera
olleolle Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Någon som vet vilken typ av databas PO använder? Går den att leka med? Har nämligen kommit på att det skulle vara ballt att använda OLAP för handanalys. MySQL eller MDB databas, du kan väl kör OLAP mot bägge men rekomendation är att köra MySQL eftersom den är mycket snabbare och inte växer i storlek lika fort som MDB. Förstår inte riktigt vad du menar. Kan PO använda två olika typer av databaser? Har för mig att det ligger massa skumma filer i data-katalogen i PO... Det jag vill göra är ju bara att på ngt sätt ansluta till databasen för att suga ut datat och bygga kuber. Vet du hur jag kan göra detta? Citera
Kidder Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Någon som vet vilken typ av databas PO använder? Går den att leka med? Har nämligen kommit på att det skulle vara ballt att använda OLAP för handanalys. MySQL eller MDB databas, du kan väl kör OLAP mot bägge men rekomendation är att köra MySQL eftersom den är mycket snabbare och inte växer i storlek lika fort som MDB. Förstår inte riktigt vad du menar. Kan PO använda två olika typer av databaser? Har för mig att det ligger massa skumma filer i data-katalogen i PO... Det jag vill göra är ju bara att på ngt sätt ansluta till databasen för att suga ut datat och bygga kuber. Vet du hur jag kan göra detta? Installerar du My SQL kommer databasen att ligga under C:\Program files\MySQL server 4.1\data\dittnamnpådatabasen ex. Kör du MDB finns den där PO är installerat. OBS, du kan naturligtvis bara köra antingen eller allstå inte bägge 2 typerna av DB. Jag ska höra mig för här på jobbet om OLAP och hur man skulle kunna ansluta. Jag återkommer... Citera
Fredrik Ericsson Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 NAJS! I vilken form blir det? som text eller som kort? Beror lite på, om vi släpper det i nästa release (om 1-2 veckor) blir det som text, det troligaste är nog dock att det kommer i näst-nästa release. Och då blir det nog som bilder, vad skulle vara att föredra? Vill du även ha det som en stat (dvs om skulle ligga på statsraden i overlayen, och således ligga kvar hela handen efter, eller bara som momentan 5 sekundersvisning)?. Kommer man kunna tracka fler än 5 bord på prima med den nya live trackern? Vore najs.. Nej, det blir bara 5 bord med nästa patch (på prima, 8 på party). Dock så finns det egentligen inget som sätter denna begränsning så vi kommer släppa fler samtidiga bord i framtiden. Citera
heltok Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 ideala vore ju att få upp det som kort samtidigt som vinnaren visar sina hålkort. gärna gråtonade som alla andra förlorarhänder. men jag antar att det kommer bli en viss delay. ni skulle kunna skriva en rad under action(CC R X etc) där det står typ "Mucked: A:heart:A:spade:,two pair" som är synlig hela nästa hand. angående antalet bord... om det är möjligt, varför begränasa det alls? jag har problem när jag kör 8bord på party ibland att den vägrar tracka ett bord. jag tror helt enkelt att PO tror att den trackar ett bord jag hade igång innan och därmed anser att mina 8bord är förbrukade. när jag manuallet försöker starta en ny tracker säger den att jag redan har 8bord igång iaf... NAJS! I vilken form blir det? som text eller som kort? Beror lite på, om vi släpper det i nästa release (om 1-2 veckor) blir det som text, det troligaste är nog dock att det kommer i näst-nästa release. Och då blir det nog som bilder, vad skulle vara att föredra? Vill du även ha det som en stat (dvs om skulle ligga på statsraden i overlayen, och således ligga kvar hela handen efter, eller bara som momentan 5 sekundersvisning)?. Kommer man kunna tracka fler än 5 bord på prima med den nya live trackern? Vore najs.. Nej, det blir bara 5 bord med nästa patch (på prima, 8 på party). Dock så finns det egentligen inget som sätter denna begränsning så vi kommer släppa fler samtidiga bord i framtiden. Citera
Fredrik Ericsson Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 angående antalet bord... om det är möjligt, varför begränasa det alls? jag har problem när jag kör 8bord på party ibland att den vägrar tracka ett bord. jag tror helt enkelt att PO tror att den trackar ett bord jag hade igång innan och därmed anser att mina 8bord är förbrukade. när jag manuallet försöker starta en ny tracker säger den att jag redan har 8bord igång iaf... Nån begränsning måste vi ha, men på sikt så skulle man kunna öka denna gräns ganska mycket. Rent performance-mässigt så tror jag att vi kan optimera programmet i framtiden till att klara 16 samtidiga trackers med 1 miljon händer i databas (men det återstår att se). Citera
Vigge Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Jag har ett problem, jag har inte direkt tittat igenom hela tråden men jag hoppas att någon kan hjälpa mig ändå. När jag försöker importera handhistorik från Bet365 så står det bara: Failed to import Hand History! Jag importerar filen som heter GameHistory.dat men det funkar trots det inte. Jag har endast lirat turneringsspel där. Någon som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för svar. Citera
Fredrik Ericsson Postad 3 Oktober , 2005 Rapport Postad 3 Oktober , 2005 Jag har ett problem, jag har inte direkt tittat igenom hela tråden men jag hoppas att någon kan hjälpa mig ändå. När jag försöker importera handhistorik från Bet365 så står det bara: Failed to import Hand History! Jag importerar filen som heter GameHistory.dat men det funkar trots det inte. Jag har endast lirat turneringsspel där. Någon som vet vad det kan vara för fel? Tacksam för svar. Du kan inte importera händer manuellt för prima nätet än (Bet365), det kommer dock om 1-2 veckor (i nästa patch). Notera dock att GameHistory.dat är en SQLite databas, för att få fram HH:s att importera så exporterar du dessa till textfil via din klient (Bet365). Citera
Fredrik Ericsson Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Nu finns en beta patch att testa för er som haft problem med overlayen på Prima/Ladbrokes, ladda ner och installera följande patch: Prima Patch Berätta hur det går, tack!! EDIT: Vi gjorde en liten miss, kommer en ny patch istället. Citera
Semai Postad 4 Oktober , 2005 Rapport Postad 4 Oktober , 2005 Berätta hur det går, tack!! Nu har inte jag spelat själv men satte igång en tracker på ett bord och rent spontant verkar det som om allt "lag" är borta. Citera
Fredrik Ericsson Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Nu finns en beta patch att testa för er som haft problem med overlayen på Prima/Ladbrokes, ladda ner och installera följande patch: Glöm den föregående patchen, vi missade en viktig detalj, kommer en ny under dan eller imorgon istället. Citera
Eldkvarn Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Fredrik, det blev ju ingen höjdare när man laddade ner den senaste Patchen. Live trackern slutade ju helt att fungera...... Citera
Reaper Postad 5 Oktober , 2005 Rapport Postad 5 Oktober , 2005 Eldkvarn, detta kanske förklarar saken? Nu finns en beta patch att testa för er som haft problem med overlayen på Prima/Ladbrokes, ladda ner och installera följande patch: Glöm den föregående patchen, vi missade en viktig detalj, kommer en ny under dan eller imorgon istället. Citera
Fredrik Ericsson Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Vi har nu fixat till buggarna och släppt en ny beta patch for Prima/Ladbrokes. För er som haft problem med overlayen, ladda ner denna och se om det blir någon skillnad (och berätta resultatet). Tack! Beta Patch Citera
Eldkvarn Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Fredrik, jag har laddat ner dom två senaste Patcherna till min PO, men Live Trackern har efter det blivit helt knasig. Första handen fungerar, men sen... Pot nollställs INTE och inte heller Pot Oddsen, dom bara växer. Korten på borden beter sig oxå underligt och hänger kvar från den senaste handen. Hur gör jag för att plocka bort dessa Patcher från PO och på så sätt få tillbaka min gamla hederliga Live Tracker???? Citera
Fredrik Ericsson Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Första handen fungerar, men sen... Pot nollställs INTE och inte heller Pot Oddsen, dom bara växer. Korten på borden beter sig oxå underligt och hänger kvar från den senaste handen. Hmm... konstigt, vad hände med stats och overlay, fick du det? För att gå tillbaka till din version du hade innan, ladda ner och installera http://www.pokeroffice.com/update/update190.exe Svara gärna på om du iaf får overlay och odds med den senaste patchen (1.90c). Tack! Skulle du även kunna skicka din loggfil till support@pokeroffice.com? (Du hittar loggfilen i ../pokeroffice/logs/systemlog.txt) Citera
Eldkvarn Postad 6 Oktober , 2005 Rapport Postad 6 Oktober , 2005 Fredrik, filen är skickad. Nej, jag fick ingen overlay. Citera
granath Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 När är det rekomenderat att köra MySqL. Dvs hur många händer klarar en normal dator av innan det blir ohanterligt? ...typ? Citera
cheunce Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 När är det rekomenderat att köra MySqL.Dvs hur många händer klarar en normal dator av innan det blir ohanterligt? ...typ? Jag körde det från början för att slippa probblem när jag skulle byta databas. Det är ju eenkelt att installera så därför körde jag det direkt. Kanske inte det svar du ville ha Citera
utgavs Postad 8 Oktober , 2005 Rapport Postad 8 Oktober , 2005 Jag spelar på Expekt och tänkte använda PO för att analysera Hand History men det funkade ju inte. Borde inte det stå på pokeroffice.com att man inte ska kunna använda expekt.com längre med PO? Borde det förresten inte gå att använda Expekt fram till att dom lämnar Prima? Isf varför funkar det inte för mig? Går det att använda olika användarnamn med PO? Citera
heltok Postad 9 Oktober , 2005 Rapport Postad 9 Oktober , 2005 arrar ni stöd för 10bord nu när party stödjer det eller? Citera
Recommended Posts