Gå till innehåll

MrLorT harvar på


tordi

Recommended Posts

kul för dej =)

 

Fick precis igång internet, efter 2 veckor eller nåt. Com hem är skapligt sega i knoppen. Ringde support då sade dom att de var någon sladd de var fel på, men jag intygade att jag inte trodde att de var fallet. Jag bad dom komma och kolla på de direkt istället. Då sade han att jag skulle få betala om de nu var så att de var en sladd som var felet. Fine sade jag.

 

Ringde sen dan efter för att kolla vilken dag de hade tänkt sig. Då säger dom att kabeln är på väg och att teknikerna var övertygade om att det var felet.

 

Kabeln damp ner i brevlådan 2 dagar senare, men inte ploppade internet igång.

 

Ringde igen och fick vänta 5 dar på att dom skulle skicka ut en gubbe. de var modemet som de var fel på så nu funkar det iallafall.

 

Hela juli kommer i princip vara pokerfri då jag ska på roadtrip med lite vänner och efter de hälsa på morsan och farsan nere i skåne. Får se om de blir några händer ikväll. Annars blir de inget förren slutet på juli.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 284
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Blev en timmes lir på primas 1.5/3. Backade nästan 300 men är ändå riktigt nöjd med spelkänslan. Gäller dock att kunna lägga samt syna i rätt lägen. Blev översettad en g¨ång i en reraisad pott med 99 mot KK på KJ9. vem fan bettar ut 12 i en pott på 100+. Kallsynar min raise. Kände att jag var slagen, men ett set är alltid ett set så den handen säger jag inte så mycket om. Bustade dock ett inköp med KK mot AA som jag borde släppt. Som handen utspelade sig kunde han fan inte ha något annat. En annan KK när jag var tämligen säker på att han hade färg, men pallade inte släppa då min K också var levande för färgen.

 

Här är en hand jag blir så arg på. Fan kan jag inte gå på känslan och syna river.

 

Kände att hans tankesätt var att jag sket på mig av esset på flopp. Checksynar därför både flopp och turn. Var riktigt säker på att han satte mej på KK- (Inget A) mtp mitt spel. Ändå pallar jag inte syna för jag inte ville backa mer. Givietvis fräser han upp KJ i fejjan på mig.

 

** Game ID 1491727113 starting - 2007-07-11 02:19:45

** Aper [Hold 'em] (1.50|3.00 No Limit - Cash Game) Real Money

 

- Funky_Fresh sitting in seat 1 with $384.75 [Dealer]

- KATILYN sitting in seat 2 with $133.50

- MrLorT sitting in seat 4 with $466.55

- AsiAWinDs sitting in seat 5 with $211.85

- liamgold12 sitting in seat 6 with $163.04

 

KATILYN posted the small blind - $1.50

MrLorT posted the big blind - $3.00

 

** Dealing card to MrLorT: 10 of Diamonds, Ace of Clubs

AsiAWinDs folded

liamgold12 folded

Funky_Fresh raised - $12.00

KATILYN folded

MrLorT raised - $39.00

Funky_Fresh called - $39.00

 

** Dealing the flop: Ace of Hearts, 5 of Clubs, 7 of Diamonds

MrLorT checked

Funky_Fresh bet - $44.00

MrLorT called - $44.00

 

** Dealing the turn: 5 of Spades

MrLorT checked

Funky_Fresh bet - $100.00

MrLorT called - $100.00

 

** Dealing the river: 9 of Clubs

MrLorT checked

Funky_Fresh went all-in - $201.75

MrLorT folded

 

Nåväl, kände ändå att jag spelade rätt bra. Bryr mig inte så mycket om ett inköp ner. Nu blir de förmodligen inte lir förren slutet på juli. Dock måste vi fixa en bil till imorgon då de var något knas med husbilen.

 

Trevlig sommar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe när jag får igång internet har jag glömt bort att de gått dåligt. Nya tag. Vore kul att veta vad du nickar. Lär känna igen dig. Pma om du vill berätta (om d u inte skriver här så alla ser vill säga)

 

Juni slutade nog runt $5k men då är ju 10k från racet så inte så mcket att hurra över. Vet inte riktigt hur mycket de blev då jag har de uppskrivet på min vanliga dator. Så lär inte få reda på de heller då jag tänkt formatera den.

 

Mål för juli blir att plussa på spelet sen är jag nöjd =)

 

kollade upp hur vi ligger till mot varandra, är inte så många händer då jag rensar varje kvartal ur PT, sedan mars detta då det vill säga.. och jag hade torskat 295$ mot dig, och vunnit 293$.. så med andra ord så är du 2$ upp mot mig :). min första föraning var sann! du är en hel cheese på mcd upp på mig.. GRRR ;)

 

nickar dayellow by the way.

 

 

EDIT: typ senaste handen jag har spelat mot dig heh(kollade faktiskt i din dagbok för att se om du hade tiltat på mig strax efter denna hand utspelade sig... men inte ett ord.)

 

 

Texas Hold'em $2-$4 NL (real money), hand #271,571,600

Table Regensburg, 2 May 2007 8:41 PM ET

 

Seat 1: ICE_T. ($396.00 in chips)

Seat 4: pallihinaaja ($164.90 in chips)

Seat 5: Snoophunter ($611.20 in chips)

Seat 6: MrLorT- ($470.90 in chips)

Seat 8: DaYellow [ 8D,8C ] ($415.50 in chips)

ANTES/BLINDS

MrLorT- posts blind ($2), DaYellow posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

ICE_T. folds, pallihinaaja folds, Snoophunter folds,

MrLorT- bets $10, DaYellow bets $40, MrLorT- calls $32.

 

FLOP [board cards 10C,5D,4H ]

MrLorT- checks, DaYellow bets $70, MrLorT- bets $400, DaYellow calls $301.50 and is all-in.

 

TURN [board cards 10C,5D,4H,8S ]

 

RIVER [board cards 10C,5D,4H,8S,JD ]

 

SHOWDOWN

MrLorT- shows [ QS,10S ]

DaYellow shows [ 8D,8C ]

MrLorT- wins $28.50, DaYellow wins $828

SUMMARY

Dealer: Snoophunter

Pot: $859.50, (including rake: $3)

ICE_T. loses $0

pallihinaaja loses $0

Snoophunter loses $0

MrLorT- bets $444, collects $28.50, net $-415.50

DaYellow bets $415.50, collects $828, net $412.50

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sitter just nu på ett inet cafe i helsingborg i väntan på att klockan ska bli 21.. bio då.

 

Krökat 4 dagar irad så en rehabdag sitter fint =)

 

Minns faktiskt den där handen. Fast den var ju i början på maj eller nåt om jag inte minns fel. Lackade lite för stunden, men var inne i en rätt skön period då så kunde inte med mig att klaga =) Du trodde jag härjade med dig antar jag =) För övrigt har jag käkat den cheesen flera gånger om under roadtripen )=)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

transformers som några polare prackade på mig. Vilket trams. Lite rolig ibland men man flippar ju på alla barnsliga kommentarer hela tiden. Vilken såg du?

 

Vet du något om en uteklubb som heter tempen? Hört att de skulle vara bra drag där idag..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

transformers som några polare prackade på mig. Vilket trams. Lite rolig ibland men man flippar ju på alla barnsliga kommentarer hela tiden. Vilken såg du?

 

Vet du något om en uteklubb som heter tempen? Hört att de skulle vara bra drag där idag..

 

OMG, vi var där tillsammans!! Hahahaha. SiKK. Var satt du? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Hmm nej. Kan det vara TempeL du tänker på? Är själv aldrig ute på måndagar men SS Swea brukar tydligen ha lite ös just då. Det är en båt nere vid Knutpunkten. Ingen aning om det är nått idag dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OMG, vi var där tillsammans!! Hahahaha. SiKK. Var satt du? :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

 

Hmm nej. Kan det vara TempeL du tänker på? Är själv aldrig ute på måndagar men SS Swea brukar tydligen ha lite ös just då. Det är en båt nere vid Knutpunkten. Ingen aning om det är nått idag dock.

 

Tempel är riktigt bra drag på :) Snart äre helsingborg festivalen då blir det drag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

tempel var de =) var rätt skönt drag där får jag säga.

 

Meta: Satt i mitten nånstans =)

 

Hemkommen från diverse äventyr. Fest ikväll.

Tänkte pröva vingarna nu. Sen blir de bra med lir i Augusti är det tänkt.

 

Juli månad har jag bara spelat en session så ska se till att vända månadsresultatet till ett + har jag tänkt mig. 3 Dagar på mig =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en timme 6 tablande 1/2. Backade 470. Spelade verkligen som en jävla åsna. Blev dock uttdragen i en 400 pott som jag spelade riktigt bra så resultatet hade inte behövt sett ut som de blev.

 

Men pinsamt spel av mig totalt sett. Ingenting stämde. Spelade lite lösare än vanligt. Antar att det delvis berodde på att jag lirade livecashgame tidigare ikväll. Klonkade inte lika friskt online =) Nåja ny dag imorn med nya händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 tablade i 1 och en halv timme. 4 1/2 och 4 2/4. Slutade 550 back efter varierat spel.

 

Gjorde en dum syn med toppar då jag trodde han bluffade för ett helt inköp på 2/4. Lite senare bluffade jag bort ett inköp. Satte han på toppar. Låg J högt hela vägen. Så degade på river i hop om att han skulle släppa. (Hade bettat hela vägen), men icke.

 

Blev uttdragen efter att ha floppat 2 par och fått in såsen mot överpar. Han drog runner runner 8or för högre 2par.

 

Spelet går inte riktigt med mig just nu, men hoppas det vänder snart. Förmodligen mer lir senare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grindade lite 1.5/3 och 1/2 på prima. Flytet i potterna finns inte riktigt. Synade på BB med 22 efter att 2 pers synat en raise på 12.

 

Floppen kom A72 rainbow. Checksynar knappen som är en kompetent spelare. Turn A. Ah tänker jag då jag nästan är säker på att han har A. Slänger ut en bet på 82 han steksynar. Potten är nu på $300 vi har båda 200 bakom. Givetvis rivras 7an så de bara är att ge upp. Han hade AQ berättade han sen :/

 

Började annars med att slänga upp 5 riktigt fina 2/4 bord på ongame. Han spela några händer. Hann se AA på BB efter att utg höjt, sen hängde sig klienten. När jag kom igen var handen foldad. Skapligt tiltande. Redkings fortsatte strula därav primalir.

 

ongame backet blev på runt $300, men prima slutade ändå $600 upp. Så ligger just nu $300 wieee. Mer lir senare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

10 tablade 1/2 på ongame. Gick helt ok. Förutom en splitt med AA vs AQ all in pre fulla stackar.

 

2 händer:

 

Är detta bedrövligt spel?

 

Hand 665,399,358, Started at 2007-08-01 21:18 (EDT)

Table 'Ronzie99's HE': $2-$2 No Limit HE (Real)

Seat 0: ketaynos ($114,85 in chips)

Seat 5: maxxll_1 ($154,90 in chips)

Seat 8: MrLorT- ($158,70 in chips)

Seat 9: the TJ ($228,50 in chips)

*** Blind Bet Round *** :

maxxll_1 : Post Blind ($1)

MrLorT- : Post Blind ($2)

Dealt to MrLorT-: Ad

Dealt to MrLorT-: Ac

*** Pre-Flop *** :

the TJ : Bet ($8)

ketaynos : Fold

maxxll_1 : Fold

MrLorT- : Raise ($21)

the TJ : Call ($15)

*** Flop *** : 10h 10d 8c

MrLorT- : Check

the TJ : Bet ($25)

MrLorT- : Call ($25)

*** Turn *** : [ 10h 10d 8c ] Js

MrLorT- : Check

the TJ : Bet ($115)

MrLorT- : Call ($110,70)

MrLorT- : All In ($110,70)

 

 

Hand2: Jag har AJ. Känns som kungen borde vara ett bra bluffkort för mig? Fi tittar på var tredje flopp på 74 händer. J10 eller dyliikt borde han ju släppa?

 

Texas Hold'em $2-$2 NL (Real Money), #665,373,388

Table Paramaribo, 1 Aug 2007 9:06 PM ET

Seat 2: sevennineh ($229.25 in chips)

Seat 7: olorin01 ($361 in chips)

Seat 8: MrLorT- ($210.55 in chips)

Seat 9: CrazyOdd83 ($231.50 in chips)

Seat 10: donkbet4u ($84.60 in chips)

ANTES/BLINDS

donkbet4u posts blind ($1), sevennineh posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

olorin01 calls $2, MrLorT- bets $10, CrazyOdd83 folds, donkbet4u folds, sevennineh folds, olorin01 calls $8.

 

FLOP [board cards 9 of Clubs,10 of Spades,2 of Diamonds ]

olorin01 checks, MrLorT- bets $21, olorin01 calls $21.

 

TURN [board cards 9 of Clubs,10 of Spades,2 of Diamonds,King of Spades ]

olorin01 checks, MrLorT- bets $45

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar handen från minnet då jag inte hittar den.

 

Fi raisar $8 från co varpå jag slår om till $24 på knappen, han synar.

 

Flopp kommer Q104

 

han check. Jag kör 75% av pott, han synar.

 

Turn Q

 

check check

 

River kommer 2

 

Han checkar. Jag bettar 90 i en pott på 130. Vad indikerar mitt spel? Vilka händer synar fi med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Absolut synar han med KK+ men synar han med JJ-? Om vi säger att han är kompetent?

 

Säg att jag har AA/KK skulle jag inte spela denna handen såhär i de flesta lägen? Eftersom han checkar till mig på river borde han inte ha en Q. Så mina händer blir typ 1010+ eller bluff?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade en session på en timme nu. Börjat smyga med några 2/4 bord även fast de inte gått nå vidare på sistonde. Dock inte spelat mycket alls senaste tiden.

Alkohol har flödats men framförallt har jag tillbringat mycket tid på golfbanan. Sen förra tisdagen har jag spelat 18 hål 4 ggr, 9 en gång. 27 en gång och 36 hål 2 gånger. Börjar känna mig lite seg i kroppen får jag erkänna, men de är kul att lira just nu.

 

Spelet slutade iallafall 830 upp. Några händer:

 

AA utan D. Bara fräsa här eller? Ser att mitt reraise kanske är aningen liten. Fi har på 300 händer sawflop på 15.76 och prefloppraise på 13.18 (hur gör man för att få fram agg factor som alla brukar ha med med PO?)

 

Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #692,631,229

Table Sikasso, 8 Aug 2007 1:17 PM ET

Seat 1: LanaLuthor ($376 in chips)

Seat 2: MrLorT- ($408.70 in chips)

Seat 4: rapsac1 ($389.50 in chips)

Seat 5: torshavn1 ($595.40 in chips)

ANTES/BLINDS

LanaLuthor posts blind ($2), MrLorT- posts blind ($4).

 

AA inte D.

PRE-FLOP

rapsac1 bets $16, torshavn1 folds, LanaLuthor calls $14, MrLorT- bets $42, rapsac1 folds, LanaLuthor calls $30.

 

FLOP [board cards 4 of Diamonds,5 of Clubs,6 of Diamonds ]

LanaLuthor checks, MrLorT- bets $81, LanaLuthor bets $250

 

 

Hand:2

 

 

bettar vi här med AK? Känns som dom borde ge mej creds för en rätt bra hand mtp att jag sällan 3-bettar (på tok för lite, går detta att få fram med pokeroffice?)

 

Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #671,978,148

Table Rosario, 3 Aug 2007 12:41 PM ET

Seat 1: s00ted ($429 in chips)

Seat 2: StekHasse ($394 in chips)

Seat 7: _MigP_ ($403.40 in chips)

Seat 9: MrLorT- ($566.90 in chips)

Seat 10: logicser1 ($554.75 in chips)

ANTES/BLINDS

logicser1 posts blind ($2), s00ted posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

StekHasse bets $15, _MigP_ calls $15, MrLorT- bets $50, logicser1 folds, s00ted folds, StekHasse calls $35, _MigP_ calls $35.

 

FLOP [board cards 5 of Diamonds,Jack of Spades,7 of Diamonds ]

StekHasse checks, _MigP_ checks,

 

 

Sen en tilt hand:

 

Seat 1: Chang B ($214.75 in chips)

Seat 2: den_heijen84 ($202 in chips)

Seat 7: MrLorT- ($278.55 in chips)

Seat 9: lindaslowe ($266.30 in chips)

Seat 10: ChipLieder ($209 in chips)

ANTES/BLINDS

ChipLieder posts blind ($1), Chang B posts blind ($2).

 

PRE-FLOP

den_heijen84 calls $2, MrLorT- bets $11, lindaslowe folds, ChipLieder folds, Chang B folds, den_heijen84 calls $9.

 

FLOP [board cards 10 of Hearts,10 of Spades,7 of Clubs ]

den_heijen84 checks, MrLorT- bets $21, den_heijen84 bets $77, MrLorT- bets $246.55 and is all-in, den_heijen84 calls $114 and is all-in.

 

TURN [board cards 10 of Hearts,10 of Spades,7 of Clubs,7 of Hearts ]

 

 

RIVER [board cards 10 of Hearts,10 of Spades,7 of Clubs,7 of Hearts,3 of Diamonds ]

 

 

SHOWDOWN

MrLorT- shows [ Ace of Diamonds,Ace of Hearts ]

den_heijen84 shows [ 7 of Diamonds,8 of Diamonds ]

MrLorT- wins $76.55, den_heijen84 wins $404.

 

 

Slutligen undrar jag varför killen inte raisar turn :( trist riverkort som pajjar action fö. Å andra sidan är min hand rätt dold så hade förmodligen kunnat ta mer betalt.

 

Texas Hold'em $4-$4 NL (Real Money), #692,689,458

Table Sikasso, 8 Aug 2007 1:30 PM ET

Seat 2: MrLorT- ($1,005.40 in chips)

Seat 3: LanaLuthor ($394 in chips)

Seat 4: rapsac1 ($201.50 in chips)

Seat 5: torshavn1 ($589.10 in chips)

Seat 6: Raisin Daisy ($382.70 in chips)

ANTES/BLINDS

rapsac1 posts blind ($2), torshavn1 posts blind ($4).

 

PRE-FLOP

Raisin Daisy folds, MrLorT- bets $15, LanaLuthor folds, rapsac1 folds, torshavn1 calls $11.

 

FLOP [board cards 8 of Spades,Jack of Diamonds,5 of Diamonds ]

torshavn1 checks, MrLorT- bets $25, torshavn1 calls $25.

 

TURN [board cards 8 of Spades,Jack of Diamonds,5 of Diamonds,9 of Clubs ]

torshavn1 checks, MrLorT- bets $69, torshavn1 calls $69.

 

RIVER [board cards 8 of Spades,Jack of Diamonds,5 of Diamonds,9 of Clubs,Queen of Hearts ]

torshavn1 checks, MrLorT- bets $132, torshavn1 calls $132.

 

SHOWDOWN

MrLorT- shows [ 7 of Clubs,10 of Clubs ]

torshavn1 mucks cards [ 8 of Clubs,8 of Hearts ]

MrLorT- wins $481.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blivit lite nätspel senaste dagarna och plussat lite grann.

 

Igår spelade jag på cosmopol i Stockholm. Lirade 10/20. Det var riktigt kul men slutade 880 spänn back tillslut. Var upp 4k ett tag. Hade en riktigt duktig lirare som spelade $50/$100 fixed på nätet. Han hanterade holdem riktigt bra med. I övrigt var de inga märkvärdiga spelare. Iallafall bluffade jag borde 3k i en pott där jag försökte reppa färgen, men då hade han den :/ men men riktigt kul var de iaf.

Lär inte dröja alltför länge innan man är där igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirat runt 4 timmar idag. Lirat på en ny sida där jag plussade runt 1k på 1/2 samt 2/4. Det blev även lite 1.5/3 på prima där plusset blev runt 600. Samt ongame där jag blev klar med en bonus. Så dagen slutar 2k upp på spelet!

 

Längesen man hade den här sköna grindkänslan. Känns riktigt gött. Första gången på länge som de var kul att spela poker igen! Hoppas de håller i sig nu. God natt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var återigen på cosmopol. Backade runt 3 kakor. Fan 10 pers är inget för mig, riktigt segt imellanåt. KK rundfold. Sen reraisade jag med QQ i en trevägspott och får se ett A på flopp samt en 600 bet i pannan (lirade 20/20). Aja rätt kul blev de mot slutet iallafall när de blev shorthanded.

 

Men kan inte klaga med tanke på att nätliret på 2 timmar tidigare på dagen slutade med ett pluss på $3588 :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad hade du mot mig där lort?... blindskrig, o satt med KQo på bb(ingen ruter), floppen löd QT9 alla ruter och du ledde ut eftersom du preflopraisa och jag coldcalla bara.... i det här läget hade jag bestämt mig för att spela för stack om jag inte lyckas sätta mig i problem på turn med en fjärde ruter.....

 

hursomhelst, du betar, jag coldcallar bakom turn x(irrelevant..) du checkar, jag betar lite svagt under 2/3 för att inducera en bluff, varpå du kontrar med en ganska stark reraise på 4ggr... fick kalla fötter o kasta....(insåg att det var en väldigt connectad bräda och ska kanske tänka om....)

 

nu till frågan, vad hade du ? :>

mvh dayellow

 

btw... grats till en lyckad comeback!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...