Gå till innehåll

Svenska spel - Jag klarar inte av lösa motståndare eller något ...


jgadefelth

Recommended Posts

Amen to that Slaktavfall. Det känns som värdiga slutord.

Kan bara instämma. Även Nick Leeson har sagt allt jag ville säga.

Tack för underhållningen alla ni där ute. Keep up the good work.

Sluta aldrig med poker eller pokerdiskussioner här på forumet.

jgadefelth, det finns ju en del matnyttigt här för dig att snappa upp trots allt.

Beta inte för stort på turn med "bara" AA eller TPTK. Höj med 76s ibland. Och syna 5BB med samma kort någon gång när du "vet" att fi har AA, KK, QQ, AK QQ.

Ett par sjuor på floppen, typ, och om de läst dig som TAG och du ska se att allt kommer att kännas underbart igen.

Testade svenska spel 2,5-5 i går och tyckte inte det var slaskigare än 0,25-0,5 på Everest. Själv föredrar jag att spela om dollar med ett par glas portvin i kroppen för att inte bli för mesig och bara tänka på pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 93
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ja detta var nog också något av det roligare jag läst.

Tyckte du skrev att du hade 15 000 i rulle. Så går ner i nivå. Du säger att där är mycket dåliga spelare, du verkar tyvärr vara en av dem. För som du skriver så låter de som de spelar ut dig hela tiden. Ett tips är att spela in en film när du spelar och analysera ditt spel. Så ser du vad som går snett kanske. Eller om du har en kompis som kan spela så kan han kanske titta på det och analysera det. Kan hjälpa mycket.

Tottyville verkar ju vara en klippa. Han säger att det är ju bra att folk raisar med sämre händer. Och om han spelar 100 000 floppar mot en som ständigt har sämre händer så lovar han att han vinner. Tror du aldrig folk raisar när de har bättre händer än dig? Saken är den att du inte vet om de har sämre eller bättre händer. Kan ju vara därför folk även raisar med sämre händer?

Nu bara jag gissar helt vilt =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skitkul att jgadefelth dundermissuppfattade vad jojje menade med att bäst hand preflop inte fnödvändligtvis måste generera i vinst på lång sikt. Har inte läst varje post men jag utgår från att jojje snackade om implicita odds mot FI och hur djupa stackarna är. Sitter vi på Svenska Spel med 200bb upptag samt att vi bägge har plussat lite, säg att vi sitter med 300bb var. Med så djupa stackar spelar jag mer än gärna t.ex JTs för en trebet pre.

 

Det som var nästan ännu större humor var att jgadefelth sedan använde 44 vs AQ där 44 är den bättre handen pre som exempel på en bra vs dålig hand pre där 44 tydligen skulle representera den "sämre handen".

 

:shock:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är skitkul att jgadefelth dundermissuppfattade vad jojje menade med att bäst hand preflop inte fnödvändligtvis måste generera i vinst på lång sikt. Har inte läst varje post men jag utgår från att jojje snackade om implicita odds mot FI och hur djupa stackarna är. Sitter vi på Svenska Spel med 200bb upptag samt att vi bägge har plussat lite, säg att vi sitter med 300bb var. Med så djupa stackar spelar jag mer än gärna t.ex JTs för en trebet pre.

 

Det som var nästan ännu större humor var att jgadefelth sedan använde 44 vs AQ där 44 är den bättre handen pre som exempel på en bra vs dålig hand pre där 44 tydligen skulle representera den "sämre handen".

 

:shock:

 

Rub it in!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet inte om du alls spelar 10-borden, men det som är så unikt för SS jämfört med andra siter är den höga flopsyn%en och de höga snittpotterna. Detta syndrom finns ganska högt upp bland nivåerna. Gör att spelet blir helt annorlunda på SS jämfört med många andra siter som har mer tighta spelare.

 

Har du halva bordet med på en prefloppraise med ex AK och inte träffar så är du inte etta längre, cb eller check/fold är ju två olika skolor, bara välja vilken man vill tillhöra.... De duktiga spelarna lär ju märka att du checkar varje gång du missar så någon check/raise på träff är väl på sin plats. Fiskarna märker ingen skillnad och de är ju dem du vill möta!

 

Har själv otroliga problem på 2,5/5-borden pga det aggresiva spelet som många bedriver trots att de inte har kort för det. Men det tillhör väl spelet här att mer spela utifrån spelaren än korten. Kan hålla med någon skribent att på 5/10 blir spelet mer lättläst och prefloppraisarna och dess cb;s respekteras mer. Hade ex ett 2,5/5-bord öppet i morse där floppsynen konstant var över 50% och snittpotterna vissa perider var över 100BB. 3-4 spelare var beredda att spela om hela stacken på 1000kr med toppar utan topkicker, ruskigt att se.

 

Har inga specifika råd att ge mer än att lyssna på Jerico och läsa hans dagbok, han är grymt stabilt vinnande på 2,5/5 fullring.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

efter att ha provat att spela på svenska spel idag i ungefär 3 timmar.

 

Så har jag hunnit med att bli utdragen några gånger så¨jag förlorade samt att många bettar fullpot nästan när de bettar färgdrag för att sedan få det på river. Så långt helt ok vanligt poker inget er med det men när det ligger 3st 6or pa bordet och jag har qq och på turn får en q till och callar hans all in på 800kr med den vetskapoen jag har om hur ofta man får fyrtal ser att hän sedan räcker över j 6o och har fyrtal. Låt mej säga så här jag är väldigt konstig men jag är helt övertygad om att det är något fel på den Jäv.... sidan jag har aldrig sett så många fyrtal färgstegar set över set eller liknade som på den sidan jag kan spela 2 veckor på cdpoker innan jag ser ett fyrtal.

 

kalla mej gärna dum ihuvudet men det är garanterat något fel på den sidan, jag har kommit till insikten att jag kan kanske lära mej att slå mot spelrna men jag kan fa.. inte slåss mot den sidan.

 

 

 

Tack för all hjälp jag fått och många hade goda ideer och tankar men nu har jag ringt upp till svenska spel och stängt mitt konto permanent.

 

 

och jag hoppas att jag aldrig är så jäv.... dum så jag ens tänker tanken på att försöka där igen.

 

 

 

jag har spelat många software och många poker sidor och jag har aldrig kommit ens i närheten av det här helt jäv.... ospelbar kan bara hoppas att de som spelar där idag fortsätter att spela där de fötjänar den sidan i alla fall de som jag tänker på där.

 

 

 

så fortsätter på cdpoker nu och går sakta men säkert upp.

 

Ha det alla over and out jgadefelth

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha du skulle vikt där eller vad?

 

Det skulle krävas ganska rejält speciella omständigheter för att syna en allin för 160bbs utan fyrtal när triss ligger på bordet, ja. Är ju möjligt att det var så i det här fallet, men utifrån jgadefelth:s inlägg är jag vääääääääldigt tveksam till att så var fallet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle krävas ganska rejält specielka myckla omständigheter för att syna en allin för 160bbs utan fyrtal när triss ligger på bordet, ja. Är ju möjligt att det var så i det här fallet, men utifrån jgadefelth:s inlägg är jag vääääääääldigt tveksam till att så var fallet.

 

Beror väl ganska mycket på hur många som sett floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det skulle krävas ganska rejält speciella omständigheter för att syna en allin för 160bbs utan fyrtal när triss ligger på bordet, ja.

Omständigheterna som krävs bör väl oftast vara ungefär att man inte är en skäggig gubbe med dressmankavaj och solglasögon som sitter och fånar sig med en solfjäder och säger "pokerpsykologi på hög nivå" så fort någon ens tittar på korten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, mot ganska många spelare har du 0% vinstchans om du synar en push på 160bbs i det här läget. Det är inte direkt så att största luckan hos spelare på den här nivån är att dom utför enorma riverbluffar med för hög frekvens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...