Gå till innehåll

Hur slår man NL10 spelet?


lagu2653

Recommended Posts

  • Svars 62
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

OK, OK. Bra.

 

Jag tar tillbaka alla mina åsikter, både korkade och eventuellt icke-korkade, och ber härmed om ursäkt ifall jag satt myror i huvudet på nybörjare vid CG-borden.

Jag viker mig osynat mot er som uppenbarligen har hittat den edge på low-limit-spelet som jag lyckats undvika att finna, alternativt inte haft tålamod nog att leta rätt på.

 

(Det här inlägget ska läsas utan minsta spår av ironi, jag menar varje ord jag skrivit)

 

mvh ... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, OK. Bra.

 

Jag tar tillbaka alla mina åsikter, både korkade och eventuellt icke-korkade, och ber härmed om ursäkt ifall jag satt myror i huvudet på nybörjare vid CG-borden.

Jag viker mig osynat mot er som uppenbarligen har hittat den edge på low-limit-spelet som jag lyckats undvika att finna, alternativt inte haft tålamod nog att leta rätt på.

 

(Det här inlägget ska läsas utan minsta spår av ironi, jag menar varje ord jag skrivit)

 

mvh ... Jocke

 

men hettsa inte upp dig nu. jag började också på NL5-NL10 och vet att det känns som att det är svårt att vinna när alla synar hela tiden, men detta är också pga av att man vid denan nivå i sitt spel för det mesta tror att spelet går ut på att bluffa. och ja.. det kan va svårt att bluffa hem en pot när alla synar.

 

men det är just detta som gör att TAG spel fungerar, för när du har nötterna får du betalt.

 

och det är just detta som är edgen på dessa nivåer: bluffa aldrig och spela bara nötter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hettsa inte upp dig nu. jag började också på NL5-NL10 och vet att det känns som att det är svårt att vinna när alla synar hela tiden, men detta är också pga av att man vid denan nivå i sitt spel för det mesta tror att spelet går ut på att bluffa. och ja.. det kan va svårt att bluffa hem en pot när alla synar.

 

men det är just detta som gör att TAG spel fungerar, för när du har nötterna får du betalt.

 

och det är just detta som är edgen på dessa nivåer: bluffa aldrig och spela bara nötter.

 

Just det, nu kommer jag ihåg ... varför jag ruttnade på det spelet.

 

Jag gratulerar alla som orkar sitta timme in och timme ut med detta spel.

 

Själv har jag varken den sinnesro som krävs eller den tid som måste plöjas ner i det spelet för att slå variansen. Jag spelar bara poker för mitt egna höga nöjes skull. Pengarna är bara ett medel för att göra det hela mera seriöst.

På min nivå finns inga rikedomar att tjäna och jag gråter knappast blod om jag skulle råka backa ett par hundra (men absolut inte mer back än så för då lider andra av mina misstag).

 

Men så såg jag ljuset. SnG!

Liten insats ($5+0.50, $10+1), mycket spel som dessutom aldrig blir statiskt då spelet eskalerar mot HU i väldigt skön takt. En regular, 10 pers tar 30-60 minuter att spela igenom. Lysande upplägg för pokersugna, heltidsarbetande familjefäder när TV'n bara visar s**t på kvällarna.

 

Något att rekommendera för andra som ruttnat på kadaverdisciplin-CG.

 

Nej, nu blev det ju så där mycket skrivet igen. Och det mesta hopplöst OT. Sorry OP. Nej, dags att runda av med orden: Om ni hittar mig vid ett THNL CG-bord så räkna kallt med att jag är full och kommer syna brallorna av mig i jakt på nästa runner-runner. :-)

 

... Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, nu kommer jag ihåg ... varför jag ruttnade på det spelet.

 

Jag gratulerar alla som orkar sitta timme in och timme ut med detta spel.

 

Själv har jag varken den sinnesro som krävs eller den tid som måste plöjas ner i det spelet för att slå variansen. Jag spelar bara poker för mitt egna höga nöjes skull. Pengarna är bara ett medel för att göra det hela mera seriöst.

På min nivå finns inga rikedomar att tjäna och jag gråter knappast blod om jag skulle råka backa ett par hundra (men absolut inte mer back än så för då lider andra av mina misstag).

 

Men så såg jag ljuset. SnG!

Liten insats ($5+0.50, $10+1), mycket spel som dessutom aldrig blir statiskt då spelet eskalerar mot HU i väldigt skön takt. En regular, 10 pers tar 30-60 minuter att spela igenom. Lysande upplägg för pokersugna, heltidsarbetande familjefäder när TV'n bara visar s**t på kvällarna.

 

Något att rekommendera för andra som ruttnat på kadaverdisciplin-CG.

 

Nej, nu blev det ju så där mycket skrivet igen. Och det mesta hopplöst OT. Sorry OP. Nej, dags att runda av med orden: Om ni hittar mig vid ett THNL CG-bord så räkna kallt med att jag är full och kommer syna brallorna av mig i jakt på nästa runner-runner. :-)

 

... Jocke

 

5-dollars SnG är nötterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, nu kommer jag ihåg ... varför jag ruttnade på det spelet.

 

Jag gratulerar alla som orkar sitta timme in och timme ut med detta spel.

 

Själv har jag varken den sinnesro som krävs eller den tid som måste plöjas ner i det spelet för att slå variansen. Jag spelar bara poker för mitt egna höga nöjes skull. Pengarna är bara ett medel för att göra det hela mera seriöst.

På min nivå finns inga rikedomar att tjäna och jag gråter knappast blod om jag skulle råka backa ett par hundra (men absolut inte mer back än så för då lider andra av mina misstag).

 

Men så såg jag ljuset. SnG!

Liten insats ($5+0.50, $10+1), mycket spel som dessutom aldrig blir statiskt då spelet eskalerar mot HU i väldigt skön takt. En regular, 10 pers tar 30-60 minuter att spela igenom. Lysande upplägg för pokersugna, heltidsarbetande familjefäder när TV'n bara visar s**t på kvällarna.

 

Något att rekommendera för andra som ruttnat på kadaverdisciplin-CG.

 

Nej, nu blev det ju så där mycket skrivet igen. Och det mesta hopplöst OT. Sorry OP. Nej, dags att runda av med orden: Om ni hittar mig vid ett THNL CG-bord så räkna kallt med att jag är full och kommer syna brallorna av mig i jakt på nästa runner-runner. :-)

 

... Jocke

 

 

 

kul att du hittat det som passar dig.

 

kände som du i början, cashgame på låga nivåer var trist för spelarna var så dåliga och det fanns inget direkt mål för det var ändå små pengar.

 

SNG är ju tävling och var skitskoj i början.

 

tröttnade ock senare eftersom SNG är så otroligt monotont och simpelt.

 

cashgame blir roliage på högre nivåer när pengarna börjas kännas och det inte är som att ta godis från barn längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det, nu kommer jag ihåg ... varför jag ruttnade på det spelet.

 

Jag gratulerar alla som orkar sitta timme in och timme ut med detta spel.

 

Själv har jag varken den sinnesro som krävs eller den tid som måste plöjas ner i det spelet för att slå variansen. Jag spelar bara poker för mitt egna höga nöjes skull. Pengarna är bara ett medel för att göra det hela mera seriöst.

På min nivå finns inga rikedomar att tjäna och jag gråter knappast blod om jag skulle råka backa ett par hundra (men absolut inte mer back än så för då lider andra av mina misstag).

 

Men så såg jag ljuset. SnG!

Liten insats ($5+0.50, $10+1), mycket spel som dessutom aldrig blir statiskt då spelet eskalerar mot HU i väldigt skön takt. En regular, 10 pers tar 30-60 minuter att spela igenom. Lysande upplägg för pokersugna, heltidsarbetande familjefäder när TV'n bara visar s**t på kvällarna.

 

Något att rekommendera för andra som ruttnat på kadaverdisciplin-CG.

 

Nej, nu blev det ju så där mycket skrivet igen. Och det mesta hopplöst OT. Sorry OP. Nej, dags att runda av med orden: Om ni hittar mig vid ett THNL CG-bord så räkna kallt med att jag är full och kommer syna brallorna av mig i jakt på nästa runner-runner. :-)

 

... Jocke

 

nej. man kan knappast stå ut med det spelet om man gör det endast för pengarna :) men jag såg det mer som en läroperiod. spela N5-->NL10-->NL25 under kanske en 6 månaders period, då jag spelade ett par timmar om dagen i stort sett. men då studerade jag också, vilket är lite annorluna mot en heltidarbetande pappa, eftersom man inte har tid med det då.. men det kanske jag inte behöver berätta för dig? :)

 

hur som helst, kul att du hittade nått som passade dig.

 

Nej, nu blev det ju så där mycket skrivet igen.

ja, det är inte ofta man ser folk som skriver en hel novell i varje inlägg :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På Everest NL10 6-max funkar:

 

Sitt med minst $9.85

 

Pre Flop:

Titta jag har en hand jag vill starta med:

om två kort över J eller ett par - tryck på bet-pot knappen

om annat tryck på call knappen

(händer du inte vill starta med finns det en fold-knapp för)

 

Post Flop:

Jag har TPTK eller bättre -> tryck bet-pot knappen.

Jag har sämre än TPTK -> tryck på check knappen om möjligt annars gråt-fold.

 

Det här strategin vinner (så länge inte allt för många händer uppfyller "hand jag vill starta med"), men den går att förbättra genom att börja cb:a, ta hänsyn till vad de andra gör, position och stackdjup och andra jobbiga saker.

 

Lycka Till

 

Varför skall man beta pot-size med 22? Chansen att någon annan sätter ett högre par är ju stor och då är pengarna bortkastade. Man har 12 % chans att floppa triss. Att 22 skulle vara ett överpar på floppen verkar osannolikt.

 

Hur mycket skall man cb:a halva potten eller hela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

#35

Alltså, mitt inlägg var inte seriöst i bemärkelsen att jag försökte ge ett rätt så komplett spel för NL10, det var däremot seriöst med avseende på att jag verkligen tror att algoritmen skulle funka (tyvärr tyvärr så var den inte fullständig, eftersom bet-pot knappen inte finns ibland - isf får man använda all-in knappen och om den inte finns heller call knappen). Jag svarade på din fråga "Hur slår jag NL10?" kort, koncist och relativt fullständigt.

 

Nu till dina frågor:

En del höjer med 22 short-handed, en del limpar och en del kastar, de flesta (som inte alltid kastar) gör olika beroende på position och action innan dem.

Jag skulle t ex höja 22 om jag satt på knappen och det var foldat fram till mig, här höjer jag iofs det mesta som inte är fullständigt skräp - och ibland även skräpet.

I första position på NL10 höjer jag nästan bara om bordet är väldigt vekt och foldar minst 40% (uppskattat, detta är dock rätt ovanligt) till en cb.

Så som jag ser det finns det 5 anledningar att höja 22 pre-flop (alla dessa tror jag gäller mer för nästa nivå än för NL10 på everest)

1. Ta hem potten pre-flop (certainly a good result for this hand)

2. Få initiativ och kunna ta hem potten med en cb på floppen

3. Få potten lagom stor för om jag floppar ett set. (pot sweetener)

4. För att balansera upp mina övriga pre-flops höjningar (lol)

5. Andra anledningar jag inte kommer på / känner till

 

De fyra första gäller olika mycket vid olika bord och situationer - det beror på alltså.

 

Om du inte känner dig bekväm med att höja med 22, så tycker jag du ska kasta handen eller syna/limpa om du tror på en multi-pot. Gäller nog inte bara 22 utan upp till 77-88 eller ngt liknande.

 

Om du tror att enda sättet att vinna med ett pocket par är att floppa set eller överpar har du lite att vidareutveckla i ditt spel - du behöver dock inte, eftersom NL10 är klart slåbart även utan några som helst avancerade metoder. (vilket var ytterligare en sak mitt ursprungs inlägg gick ut på ...).

 

Hur stor en cb ska vara kan jag inte svara på, på NL10 känns väl halv till hel pot ok.

 

Till saken hör att cb inte funkade så bra för mig på NL10 på everest i ohöjd pot, vilket är en anledning till att höja rätt frikostigt preflop. Börja inte cb:a in i fyra moståndare nu bara ...

 

Åter igen lycka till!

 

... och hur går det föresten ...

 

edit: lade till en ")"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna lista har jag gjort och gäller shorthanded från NL10 och iaf upp till NL100 preflop om vilka händer som ska spelas och hur. Om någon inte håller med får ni gärna rätta till den. I alla lägen där "s" inte är med i slutet förutsätter det att suited också ska räknas in om det inte står på något annat ställe vad du ska göra med suited i samma situation.

 

Raisa först in i potten ALLA pocketpar AK AQ AJ KQ QJs ha som regel att när du är först in, alltid raisa! Annars om någon synat innan raisa med AK AQ AJ KQ och pocketpar ner till TT.

 

Reraisa bara med AA och KK i princip!!!

 

Om någon raisat, syna med alla pocketpar och ak aq ajs, om många (2st) callat (kommer calla med stor säkerhet) raisen syna också färgade stegkort ner till 45s

Om någon synat syna från mitt position med kt qj jt och färgade stegkort ner till 45s.

 

Näst sist in höj också med kj qj och färgade stegkort ner till 67s, sist in höj då också med kt qt jt.

 

Följ detta preflop och du kommer ha svårt att backa på NL10 everest, en viktig sak till om du betar beta alltid från halvpott till pott, preflop som postflop. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna lista har jag gjort och gäller shorthanded från NL10 och iaf upp till NL100 preflop om vilka händer som ska spelas och hur. Om någon inte håller med får ni gärna rätta till den. I alla lägen där "s" inte är med i slutet förutsätter det att suited också ska räknas in om det inte står på något annat ställe vad du ska göra med suited i samma situation.

 

Raisa först in i potten ALLA pocketpar AK AQ AJ KQ QJs ha som regel att när du är först in, alltid raisa! Annars om någon synat innan raisa med AK AQ AJ KQ och pocketpar ner till TT.

 

Reraisa bara med AA och KK i princip!!!

 

Om någon raisat, syna med alla pocketpar och ak aq ajs, om många (2st) callat (kommer calla med stor säkerhet) raisen syna också färgade stegkort ner till 45s

Om någon synat syna från mitt position med kt qj jt och färgade stegkort ner till 45s.

 

Näst sist in höj också med kj qj och färgade stegkort ner till 67s, sist in höj då också med kt qt jt.

 

Följ detta preflop och du kommer ha svårt att backa på NL10 everest, en viktig sak till om du betar beta alltid från halvpott till pott, preflop som postflop. Lycka till!

Näst sist in och sist in? Menar du på SB och BB eller? Något annat sätt att garantera att du är näst sist resp. sist in finns väl inte?

 

Har du några hintar att ge om hur man får det här att fungera på högre nivåer eller blir det 10 sidor då? NL50, NL100

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lagu SB och BB räknar jag som tidig position när jag använder den här "tabellen", näst sist och sist är innan dealer och dealer. En sak till, detta funkar utmärkt på NL100 preflop möjligtvis att du ska reraisa någon mer hand.

 

AK kan man reraisa men ville ge han en enkel fungerande linje att gå på lägre nivåer och då funkar det jävligt bra med bara AA och KK även upp till NL100 om än det kanske inte är optimalt, sålänge man kan lira postflop också. =)

 

Lycka till!

 

Edit: 64s 57s osv går också att lägga till listan på lite högre nivåer för att inte glömma nämna de, se de som lite svagare än exempelvis 65s 76s osv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Denna lista har jag gjort och gäller shorthanded från NL10 och iaf upp till NL100 preflop om vilka händer som ska spelas och hur. Om någon inte håller med får ni gärna rätta till den. I alla lägen där "s" inte är med i slutet förutsätter det att suited också ska räknas in om det inte står på något annat ställe vad du ska göra med suited i samma situation.

 

Raisa först in i potten ALLA pocketpar AK AQ AJ KQ QJs ha som regel att när du är först in, alltid raisa! Annars om någon synat innan raisa med AK AQ AJ KQ och pocketpar ner till TT.

 

Reraisa bara med AA och KK och AK i princip!!!

 

Om någon raisat, syna med alla pocketpar och aq ajs, om många (2st) callat (kommer calla med stor säkerhet) raisen syna också färgade stegkort ner till 45s

Om någon synat syna från mitt position med kt qj jt och färgade stegkort ner till 45s. (vet inte om jag anseer att en limp är nöten i här, dessa 3 händer slänger vi, qjs raisar vi dock)

 

Näst sist in höj också med kj qj och färgade stegkort ner till 67s, sist in höj då också med kt qt jt.

 

Följ detta preflop och du kommer ha svårt att backa på NL10 någonstanns, en viktig sak till om du betar beta alltid från halvpott till pott (naturligvis en smaksak, 3/4 pot brukar funka bra också, ger samma effekt som fullpot men man riskerar mindre), preflop som postflop. Lycka till!

 

.

 

Inte på partys NL10. Flatcall är bäst 9ggr av 10

tveksamt. dock gällde hans lista NL10-NL100, inte bara NL10 på party dvs.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha hade precis skrivit en sida som jag skulle posta och datorn startar om sig =/

 

Hursomhelst Manshora håller med dig om mycket och tror du håller med mig om det mesta men tror inte du skulle kunna skriva en mycket mer komplett lista som är så lätt att förstå på så lite text vilket va mitt syfte =)

 

Iaf anser att flatcall med AK är given iaf upp till NL25 och listan funkar alldeles utmärkt upp till NL100 på alla sidor (förutom kanske Full Tilt :D) kanske inte är optimal för olika spelstilar etc men listan passar mig perfekt och tror mig ha svårt att få ut mer på det preflop. Har använt den själv på NL100 utan några problem. Chansen för att bli läst etc på den här nivån är inte stor och tillgången till bord är mycket stor, tycker inte reraise med AK är nöten då man är såpass grön på spelet som man faktiskt är på NL10

 

Håller inte med dig riktigt med kt qj och jt men ändå lite utg+1 bör man lägga om någon callat innan men senare än det tycker jag man gott och väl kan syna, sen mittposition ;-) . Att höja QJs kan man självfallet göra men det är inget man är alltför självklart heller måste göra.

 

Sedan det sista du lägger till om höjningar håller jag självfallet med om, sa det bara kort generellt som ett tillägg att man inte ska överbeta eller minibeta i ungefär 10 fall av 10. 2/3-3/4 är det man bör utgå från generellt, just när får man lära sig själv och variera mellan så gott man kan.

 

Det var nog allt om preflop spelet iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha hade precis skrivit en sida som jag skulle posta och datorn startar om sig =/

 

Hursomhelst Manshora håller med dig om mycket och tror du håller med mig om det mesta men tror inte du skulle kunna skriva en mycket mer komplett lista som är så lätt att förstå på så lite text vilket va mitt syfte =)

 

Iaf anser att flatcall med AK är given iaf upp till NL25 och listan funkar alldeles utmärkt upp till NL100 på alla sidor (förutom kanske Full Tilt :D) kanske inte är optimal för olika spelstilar etc men listan passar mig perfekt och tror mig ha svårt att få ut mer på det preflop. Har använt den själv på NL100 utan några problem. Chansen för att bli läst etc på den här nivån är inte stor och tillgången till bord är mycket stor, tycker inte reraise med AK är nöten då man är såpass grön på spelet som man faktiskt är på NL10

 

Håller inte med dig riktigt med kt qj och jt men ändå lite utg+1 bör man lägga om någon callat innan men senare än det tycker jag man gott och väl kan syna, sen mittposition ;-) . Att höja QJs kan man självfallet göra men det är inget man är alltför självklart heller måste göra.

 

Sedan det sista du lägger till om höjningar håller jag självfallet med om, sa det bara kort generellt som ett tillägg att man inte ska överbeta eller minibeta i ungefär 10 fall av 10. 2/3-3/4 är det man bör utgå från generellt, just när får man lära sig själv och variera mellan så gott man kan.

 

Det var nog allt om preflop spelet iaf.

 

javisst, håller med dig om det mesta. det jag la till är ju dock va JAG anseer vare ett bättre spel, och behöver således inte vara det :)

 

det där om KT QJ JT är mest pga av att dom gångerna man inte floppar nöten , har mycket svåra beslut att fatta, tex vid en XXK flop med KT, eller en XXJ flop med QJ eller JT. för det mesta kommer man vinna en liten pot, eller förlora en stor.

 

sen försöker jag hålla mig till det spelsättet att om min hand inte är bra nog att höja med, så lägger jag den

 

om det är många limpare, så blir kraven för att höjja denna potten snarare mindre än större, då även om du har syn och ingen träff på flopp, kommer ha mycket stora möjligheter att bluffa hem potten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh KT osv förlorar man inga stora potter med, bara att ta det lugnt. Mycket hellre det än att höja med de iaf då bluffvärde inte finns på den här nivån.

 

"sen försöker jag hålla mig till det spelsättet att om min hand inte är bra nog att höja med, så lägger jag den

 

om det är många limpare, så blir kraven för att höjja denna potten snarare mindre än större, då även om du har syn och ingen träff på flopp, kommer ha mycket stora möjligheter att bluffa hem potten."

 

Därför jag inte gillar att höja med tveksamma händer på den här nivån, att de skulle lägga sig mot ens CB finns ju knappt! Skönare att syna helt enkelt med kt kj osv då motståndarn ofta har mycket sämre kicker osv. Sedan är det ingen omöjlighet någonstans att dra in ett fint tvåpar eller stege, jag ser iaf värde i att spela dessa händer på den här nivån, du är helt enkelt för dålig postflop :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man när man c-betar en ohöjd pott? :-?

 

Det gör man förstås inte. Jag hade bevisligen hjärnsläpp när jag skrev det. Hm, undrar vad jag menade/tänkte ...

 

Tack iaf för att du pekade ut detta.

 

PS Följer din dagbok, intressant. DS

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Äh KT osv förlorar man inga stora potter med, bara att ta det lugnt. Mycket hellre det än att höja med de iaf då bluffvärde inte finns på den här nivån.

 

sa inte att man skulle höjja den, jag sa att man skulle lägga den.

 

Därför jag inte gillar att höja med tveksamma händer på den här nivån, att de skulle lägga sig mot ens CB finns ju knappt! Skönare att syna helt enkelt med kt kj osv då motståndarn ofta har mycket sämre kicker osv. Sedan är det ingen omöjlighet någonstans att dra in ett fint tvåpar eller stege, jag ser iaf värde i att spela dessa händer på den här nivån, du är helt enkelt för dålig postflop :mrgreen:

 

åter igen, jag sa inte att du skulle höjja med tveksamma händer, utan att du skulle lägga dom, QJs är dock nog bra för att höjja.

 

att dom skulle lägga sig mot en CB finns, och även om dom inte gör det, så är möjligheten stor att du har bäst hand endå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är vinnande på de händerna så visst är det en möjlighet och också en anledning till att spela de skulle jag säga, speciellt på lägre nivåer där man kan få ut ännu mer av de. Eftersom du sa att om man ska vara med kan man lika gärna höja måste det således också gälla dessa andra händer, som jag själv inte säger är värda att höja men att syna.

 

CB kan funka ibland men i många fall, speciellt mot fler än 1 spelare finns det inte som alternativ på NL10 party i de flesta fall. Exempelvis nu en höjning med KJo och en CB på det kommer för ofta få syn av Ax på tom bräda etc, finns lägen självklart men man ska inte överskatta cbbluffen på NL10 på floppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...