Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Helt rätt tänkt, fullfölj det i praktiken.

Vad har vi sagt om att värdebeta!!! ;) Du "förlorade" alltså 10:- på turn + värdebet (20-30:- ?) på river. Kom igen tjejen, ta betalt för dina monsterhänder!

:) iofs men denna handen var i lrdags, körde en bett idag när jag hade 2-par o det var färg på bordet drog till med en 10 kr höjning o han synade o jag tog potten, du har rätt lika bra o o spela på får man en mothöjning har han förmodligen bättre hand än mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sammanfattning av dagen.

Tack för alla bra tips jag får, mycket trevlig dagbok detta har blivit då ni bättre spelare ger bra med tips om hur jag kan utveckla mitt spel till det bättre.

Blev en session med poker imorse, gubben roade dottern, min tur nu, då hon sitter o försöker skriva på tangentbordet. Dumma mamma tänker hon så tråkig du är o sitta vid datan, men men lovar ska ut o gå med henne o roa henne snart.

Tillbaks till pokern igen. Hade en dag där jag verkligen inte fick ngr kort, blev ngn bluff och sen mitt triss i sjuor som jag skrev om innan som gav mig 200 kr. den blev fint betalt men var rädd att han satt på bättre så han bettade friskt o jag synade bara han visade upp AQ. Kanske ett tillfälle man skulle mothöjt men risken fanns att han hade AA eftersom det varit höjning preflop. Fick en känsla med mina 7;or o de ger bra med betalt ifall du träffar trisset om den som höjt träffar sin hand dvs ej bättre triss då hihi.

Har tagit åt mig om värdebettning, blir o betta på där, menar risken finns att personen inte ens ville ha färg o om man passar där kanske man får en fet höjning som kanske är bluff när man egentligen hade haft bästa handen. Menar i bästa fall får du handen i sämsta fall förlorar du den. Då anar ju folk svaghetstecken och bettar direkt och ja så lägger man sig, får ändra strategi om man ska bli bättre på pokern. Många spelare har ju svagheter eller alla tror jag, men många visar de inte så tydligt. men jag ska jobba med mina så att folk inte hittar dem. O de som redan sett mig spela blir chockade av mitt ändrade spel kanske hihi. En dels svaghets tecken på svs som jag spelar med kör jättehög höjning på sina par eller ingen träff alls sen höjer de mindre när de har fått träff. Sen 1 kr bett är totalt meningslös anser jag iaf när du sitter på 3;e paret, oftast nappar det väldigt dåligt då de inte blir av med ngn person. Sen kan det vara rätt uppenbart ibland med 1 kr bet när det ligger färg o stegdrag att de bara vill ha stegen o färgen.

detta var iaf denna lunch tankar återkommer säkert ikväll om sammanfattning av kvällens spel, blir iaf o värdebetta mer ikväll. Tack för lärdomen spydah. du får dagens ros.

idag +66

april +5408

Länk till kommentar

:) iofs men denna handen var i lrdags, körde en bett idag när jag hade 2-par o det var färg på bordet drog till med en 10 kr höjning o han synade o jag tog potten, du har rätt lika bra o chansa får man en mothöjning har han förmodligen bättre hand än mig

Snyggt!

aj du stora pengar du spelar om, hihi så spelar jag 0,5- 1 kr. Men jag trivs bra där o lär inte gå upp ngr nivåer förrens framtiden om jag ens går upp ngn nivå, måste bli bättre på mitt spel först. livnär du dig på pokern eller jobbar du vid sidan om??

Tror nog du har potential för högre nivå men stanna där du är trygg och utveckla spelet tills du får motivation att gå vidare. Sen ett halvår gör jag bara det här.

Tack för lärdomen spydah. du får dagens ros.

Åh tack! :)

Länk till kommentar

o sen spelade jag denna handen fel???

hade TT i tidig position höjer 4 kr, 1 synar, en annan all in, 10 kr dvs syn kostar 6 kr till, vi är 3 st om potten.

floppen visar T, och sen 2 hjärter kort. Höjer snabbt 15 kr för att få bort ngn jag har ju triss o färgen kan komma, 1 lägger sig 1 går all in med sina sista pengar 11kr o på rivern visas ett hjärter till han som gick all in visade AT hjärter o fick potten, skulle jag spelat annorlunda???

1010 i tidig position är grymt jobbig, så stor risk att det blir en multivägspot med bara 4BB bet pre och då är du mer eller mindre körd om det kommer ett överkort. På SS 0,5/1 släpper de flesta inte taget om en träffad K eller A. Skulle bara synat eller dammat på mer för att försöka isolera en spelare alternativt stjäla blindsen. Fördelen med ditt bet är att blir floppen låg så kan du betta rejält och vara favorit inför turn och river och troligtvis få med dig händer typ AJ och KJ. Jaja, 1010 är precis som 99, JJ och QQ svårspelade händer... Nickar AcidSpy på SS så vi ses på borden!

/Patfor

Länk till kommentar

Bra dagbok och lycka till!

Hur många timmar spelar du i veckan? Känns som du alltid är vid minst ett av mina bord dygnet runt :roll:

/kungrikard

men hej du kungen ;-) jo vi hamnar oftast på samma bord, ibland sätter jag medvetet vid ngt av dina bord då du tillhör ngr av de bättre spelarna. Undviker ibland o gi in i samma duell igår men igår var nog första gången då vi hamnade i en o samma hand. Nackdelen jag gjorde där var o visa svaghetstecken sen o skulle egentligen värdebettat som jag fick lära mig idag.

har ju bara spelat ca 1,5 månad konstant, innan har det varit mest på skoj o väldigt fiskigt typ förra sommaren, så har mycket kvar i denna djungeln o lära mig.

Spelar mestadels kvällar då jag är ensam hemma då sambon jobbar o dottern sover. blir vissa mornar med. Sen så har sambon o jag samma intresse o spelar båda två med mina nick, men när han sitter så kan han vara lite tykig om det är ngn som säger något tykigt till honom men mestadels jag som sitter iaf veckodagar :lol: På helgerna kan vi turas om o spela. När dottern blir lite äldre så blir det förmodligen mindre spel iaf mornar o helgdagar får bli kvällarna. men jag tycker oftast det är då man går mest plus.

Sen så kan det ta lite tid innan man hittar rätt bord, så då blir det att man byter rätt ofta vissa tokspelar dem på o då är man ju körd med sitt AA, KK, QQ bara för ngn synar med sina skitkort. Oftast dem man förlorar mycket pengar på.

Spelar för mycket, näe men förra veckan blev det kanske 25 timmar, så egentligen är ju inte timlönen den bästa men det duger för mig då jag tycker det är fruktansvärt kul o spel. Vad har du för mål med ditt spel då?? Ska du gå upp insats eller är du som mig o trivs bra där, misstänker att du plussar rätt bra då jag sällan ser dig gå minus. Kul iaf att du tittade förbi, vi ses med all säkerhet på ngt av borden ikväll

Länk till kommentar

1010 i tidig position är grymt jobbig, så stor risk att det blir en multivägspot med bara 4BB bet pre och då är du mer eller mindre körd om det kommer ett överkort. På SS 0,5/1 släpper de flesta inte taget om en träffad K eller A. Skulle bara synat eller dammat på mer för att försöka isolera en spelare alternativt stjäla blindsen. Fördelen med ditt bet är att blir floppen låg så kan du betta rejält och vara favorit inför turn och river och troligtvis få med dig händer typ AJ och KJ. Jaja, 1010 är precis som 99, JJ och QQ svårspelade händer... Nickar AcidSpy på SS så vi ses på borden!

/Patfor

Jo är inte jätteförtjust i TT, höjde just där pga att jag ville få bort spelare o markera att jag hade ngt hyfsat iofs tror jag inte de sämre spelarna tänker på det. Skulle ändå gå med på en höjning så kunde lika gärna höja själv på denna handen, beror lite på känsla om jag vet att många lägger sig, men oftast med mina TT så sätter jag trisset konstigt nog.

Och det är ju inte alltid floppen visar höga kort, men annars är man nog körd o lika bra o släppa sin hand vilket många inte gör de hoppas på triss vilket väl blir 12% chans om jag inte minns helt fel.

Oftast när man höjer får man med sig kanske 2 st vilket ökar dina chanser procentuellt att vinna själva potten ifall floppen vill min väg.

Jag satt på samma bord som dig idag, har spelat med dig ngr ggr innan oxå

Länk till kommentar

Nya mål med mitt spel

* Börja värdebetta.

* Jobba på mina svaghetstecken, vet själv vilka de är så blir ju inte svårt o jobba med dem.

* Ta mer betalt för vissa händer.

Sambon tycker jag är lite galen som gjort en dagbok här på nätet om mitt spel. Jag sa till honom att anledningen att jag har det är att jag vill lära mig, få bra tips o förbättra mitt spel ytterligare. Sa även till honom att de har ju ingen aning om vilka kort jag går med på för tillfället o bettar på just då , sitter ju inte o skriver precis vad jag gör med vissa kort då vore det galet och hur jag spelar en del händer tex om hur jag bluffar o sådant det håller jag för mig själv. O sen vet ju inte personen vad jag bettar på just i det tillfället om jag sitter på tex färg, 2-par, triss eller nada.

Visst kanske korkat men jag fortsätter här iaf då jag anser att jag håller på o utvecklas till en bättre spelare pga detta forumet.

Sen de bättre spelarna ja de vet man ju hur de spelar ungefär även om de inte har dagbok.

de hade nog vetat hur jag spelat utan denna dagbok med

Visst kanske en risk man tar men man kanske får lite respekt oxå. Näe men bjuder på denna dagboken menar de som vill läsa gör det o vet ungefär hur jag spelar men det är sällan vi är i samma duell iaf. Kan säga att flera av dem jag skriver till här inne tillhör de bättre spelarna o jag vet att när de höjer sitter de oftast med fina händer. O jag tror vi alla kör samma stuk av spel på micronivåer

Länk till kommentar

Haha, här sitter de bättre spelarna och skriver. Kung Rikard har man koll på och ingen man går emot utan att ha på fötterna. Tror inte det är någon fara att ha dagbok då fiskarna inte läser här. Det är ju så att man vill åt shortstackarna och alla de med fulla inköp har ju lite koll i alla fall. Ibland får jag nästan dåligt samvete då man tar pengarna från andra. Man förstår ibland inte hur de tänker när de skänker bort pengarna.

Man kan alltid lära sig av varandra så det är kul att du skriver! Jag har som mål att gå upp i nivåer. Jag ser ju att en Jericho som skriver dagbok plussar rejält på 2,5/5 kr och jag tror där är dåliga spelare på alla nivåer på Svenska Spel.

Länk till kommentar

Dagens hand , jädrans vad nervös jag var. Var på ett riktigt firre bord

***** Hand History for Game 302912026 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, Apr 23, 16:29:44 ET 2007

Table Adam Turbo 13 (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: Tinusen ( $232.25 )

Seat 2: Per Nuder ( $64.8 )

Seat 3: Hanna_19 ( $43.25 )

Seat 4: helan ( $101.4 )

Seat 5: lfc72 ( $29.1 )

Seat 6: TBC ( $14.77 )

Seat 7: prillan4 ( $29.35 )

Seat 8: puttes ( $61.95 )

Seat 9: SpaderSex ( $32.55 )

Seat 10: Ronnis ( $199.6 )

TBC posts small blind [$0.5].

prillan4 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qc Qh ]

puttes calls [$1].

SpaderSex folds.

Ronnis calls [$1].

Tinusen raises [$6].

Per Nuder folds.

Hanna_19 calls [$6]. Tycker hon skulle mothöjt

helan folds.

lfc72 calls [$6].

TBC is all-In [$14.27]

prillan4 folds.

puttes folds.

Ronnis calls [$13.77].

Tinusen calls [$8.77].

Hanna_19 raises [$36.54]. näe det gör hon här istället

lfc72 is all-In [$23.1]

Ronnis calls [$27.77].

Tinusen calls [$27.77]. kan ju inte lägga mina fina QQ

** Dealing Flop ** [ 5d, 5s, 9s ]

Ronnis checks. förmodligen inte 1 5;a

Tinusen bets [$12].

Hanna_19 is all-In [$0.71]

Ronnis calls [$12].

** Dealing Turn ** [ 9h ]

Ronnis bets [$5]. mesig bettning tror inte han sitter på 9 eller 5

Tinusen raises [$10]. visst skulle mothöjt mer när jag kollar efter

Ronnis calls [$5].

** Dealing River ** [ Qd ] Tjihoooo

Ronnis bets [$1].

Tinusen is all-In [$167.71]

Ronnis folds.

Tinusen shows [ Qc, Qh ] a full house, queens full of nines.

Hanna_19 shows [ Kh, Kc ] two pairs, kings and nines.

lfc72 shows [ Th, Ts ] two pairs, tens and nines.

TBC shows [ 8c, 5h ] a full house, fives full of nines.

Tinusen wins $211.29 from side pot#3 with a full house, queens full of nines.

Tinusen wins $40.62 from side pot#2 with a full house, queens full of nines.

Tinusen wins $55.49 from side pot#1 with a full house, queens full of nines.

Tinusen wins $74.02 from the main pot with a full house, queens full of nines.

Äntligen en river som gillade mig

Länk till kommentar

kan visa ett exempel hur folk spelar på denna nivån

***** Hand History for Game 301352777 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, Apr 21, 19:13:25 ET 2007

Table Adam 28 (Real Money)

Seat 2 is the button

Seat 1: unload ( $131.65 )

Seat 2: Tinusen ( $234.25 )

Seat 3: carina1 ( $11 )

Seat 4: Deerhunter ( $15.65 )

Seat 5: Mechanix ( $49.4 )

Seat 6: R!kky ( $90.4 )

Seat 7: Uttrakad1 ( $58.75 )

Seat 8: ullkis ( $30.2 )

Seat 9: Sivix ( $12.4 )

Seat 10: bosse75 ( $59.45 )

carina1 posts small blind [ $0.5 ].

Deerhunter posts big blind [ $1 ].

Holecards:

Dealt to Tinusen [ :Ah::Ad: ]

FOLD Mechanix

FOLD R!kky

FOLD Uttrakad1

FOLD ullkis

FOLD Sivix

CALL bosse75, $1.

FOLD unload

RAISE Tinusen , $8.

FOLD carina1

FOLD Deerhunter

CALL bosse75, $7.

Flop: (Pot: $17.5)

[ :Qd::7s::2d: ]

CHECK bosse75

BET Tinusen , $10.

CALL bosse75, $10.

Turn: (Pot: $37.5)

[ :Ah: ]

CHECK bosse75

BET Tinusen , $11.

CALL bosse75, $11.

River: (Pot: $59.5)

[ :7b: ]

CHECK bosse75

CHECK Tinusen

bosse75 shows [ :Jg::As: ] a pair of sevens .

Tinusen shows [ :Ah::Ad: ] two pairs aces and sevens .

Tinusen wins $58.05 from the main pot with two pairs aces and sevens

Han hängde alltså med på floppen på min höjning på ingen träff ingen stegdrag det enda han hade o hoppas på var ett A, sen kom visserligen K på turn.

I detta fall hade det inte spelat ngn roll om jag höjt 20 kr säger min känsla mig :-D för han skulle synat vilket fall. När potten är stor släpper de ogärna sin hand, var lite rädd för färgen plus att han rent av satt på triss redan så blev en check där

Ngt måste vara fel med HH'n. Två stycken Ah's... En i din pocket och en på turnen... Men det är ju SvS...

Länk till kommentar

***** Hand History for Game 302972790 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, Apr 23, 17:30:00 ET 2007

Table Adam Turbo 13 (Real Money)

Seat 4 is the button

Seat 1: Tinusen ( $392.66 )

Seat 2: gerulatis ( $220.35 )

Seat 3: Hitat ( $185.2 )

Seat 4: Hogga132 ( $54.8 )

Seat 5: angelhug ( $194.1 )

Seat 6: Mystiis ( $103.69 )

Seat 7: prillan4 ( $37.15 )

Seat 8: Bosse31 ( $119 )

Seat 9: Per18 ( $106.85 )

Seat 10: kungen1980 ( $144 )

angelhug posts small blind [$0.5].

Mystiis posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Kc Ac ]

prillan4 folds.

Bosse31 calls [$1].

Per18 folds.

kungen1980 folds.

Tinusen raises [$5].

gerulatis folds.

Hitat folds.

Hogga132 folds.

angelhug calls [$4.5].

Mystiis folds.

Bosse31 calls [$4].

** Dealing Flop ** [ Kd, 8d, Js ]

angelhug bets [$8]. gissar att han sitter på K

Bosse31 folds.

Tinusen raises [$16].

angelhug calls [$8].

** Dealing Turn ** [ 8s ]

angelhug bets [$8].

Tinusen raises [$16].

angelhug calls [$8].

** Dealing River ** [ 8c ]

angelhug checks.

Tinusen bets [$19].

angelhug folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $97

Tror han satt på en K men gissade kanske att jag satt på AA

Hur skulle ni spelat denna handen??

Länk till kommentar

Här kommer 1 till hand där rivern inte ville min väg.

***** Hand History for Game 303017054 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, Apr 23, 18:08:14 ET 2007

Table Adam 34 (Real Money)

Seat 8 is the button

Seat 1: KingK ( $105.75 )

Seat 2: atlas40 ( $193 )

Seat 3: sorkkung ( $235.25 )

Seat 4: wespet ( $27.9 )

Seat 5: blondin69 ( $21.65 )

Seat 6: hajen112 ( $96.5 )

Seat 7: Andy0077 ( $119.45 )

Seat 8: Dave33 ( $54 )

Seat 9: Tinusen ( $250.25 )

Seat 10: Zera83 ( $80.85 )

Tinusen posts small blind [$0.5].

Zera83 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qd Qh ]

KingK folds.

atlas40 calls [$1].

sorkkung calls [$1].

wespet folds.

blondin69 calls [$1].

hajen112 folds.

Andy0077 calls [$1].

Dave33 folds.

Tinusen raises [$5.5].

Zera83 folds.

atlas40 folds.

sorkkung folds.

blondin69 calls [$5].

Andy0077 folds.

** Dealing Flop ** [ Jd, 5c, 5h ]

Tinusen bets [$16]. lika bra o köra all in på henne eftersom tror inte hon sitter på JJ, eller en 5;a. I bästa fall lägger hon sig plus att jag har kåkchans

blondin69 is all-In [$15.65]

** Dealing Turn ** [ 2h ]

** Dealing River ** [ Ac ]

Tinusen shows [ Qd, Qh ] two pairs, queens and fives.

blondin69 shows [ Js, Ad ] two pairs, aces and jacks.

Tinusen wins $0.35 from side pot#1 with two pairs, queens and fives.

blondin69 wins $46.15 from the main pot with two pairs, aces and jacks.

Den där hemska rivern :-D

ja tex hade 2 par, bettade o fick en mothöjning all in dvs en syn på 10 kr till, vad träffar han på turn, bättre 2 par o rivern ja han fick kåk. Nu så gav jag upp då jag kände att jag verkligen inte hade ngn flyt alls så jag inte spelar upp alla pengar. bättre o ta en paus o sen ta nya tag. Men de har iaf behövt betala för att se nya kort. Har blivit bättre på värdebett o tagit ngr potter pga det.

Hade tyvärr en del händer där river inte alls ville min väg men slutade iaf

+145 kr till slut.

idag +211

april + 5553

dum som jag var gick jag in o spelade lite till, kom på snart att jag är trött o inte alls sugen o spela, tabbade mig lite o gick lite back så dagspengen blev istället. Får nog vara bra så, sambon får spela senare om han vill. Första gången på länge som jag inte känner för poker.

Blir o kolla på ngn rolig film istället för på tv är det bara skit.

idag +176

april +5518

Länk till kommentar

Haha, här sitter de bättre spelarna och skriver. Kung Rikard har man koll på och ingen man går emot utan att ha på fötterna. Tror inte det är någon fara att ha dagbok då fiskarna inte läser här. Det är ju så att man vill åt shortstackarna och alla de med fulla inköp har ju lite koll i alla fall. Ibland får jag nästan dåligt samvete då man tar pengarna från andra. Man förstår ibland inte hur de tänker när de skänker bort pengarna.

Man kan alltid lära sig av varandra så det är kul att du skriver! Jag har som mål att gå upp i nivåer. Jag ser ju att en Jericho som skriver dagbok plussar rejält på 2,5/5 kr och jag tror där är dåliga spelare på alla nivåer på Svenska Spel.

farliga nivåer där uppe men om man är disciplinerad spelare o har mål med sitt spelande o inte faller i fallgropar så lär det inte bli ngr problem. Tror säkert du skulle klara av 1-2 kr testa o se på 1 bord hur det känns. Kikade in på 1-2 kr bord innan för skojs skull, på floppen bettade en 40 kr en annan mothöjde 80 kr, sen gick en all in 290 kr

Länk till kommentar

Det såg bra ut idag i dina stackar! Kul och QQ handen var ju kul! Härligt att klonka!

Min bankrulle är 5 400 kr så jag ska upp till 6 000 innan första 1-2 kr bordet för att sedan öka på.

Det kan faktiskt hända att man tjänar bättre på vår nivå än 1-2 men ska testa men följa stenhårt på bankrullekraven. Snittpotterna är ganska lika ändå.

Du spelar stabilt, de potter jag ser! Det kanske inte är så bra att chatta för mycket på bordet om pengar för då kan fiskarna reagera på snacket och bli mindre synbenägna.

Länk till kommentar

Det såg bra ut idag i dina stackar! Kul och QQ handen var ju kul! Härligt att klonka!

Min bankrulle är 5 400 kr så jag ska upp till 6 000 innan första 1-2 kr bordet för att sedan öka på.

Det kan faktiskt hända att man tjänar bättre på vår nivå än 1-2 men ska testa men följa stenhårt på bankrullekraven. Snittpotterna är ganska lika ändå.

Du spelar stabilt, de potter jag ser! Det kanske inte är så bra att chatta för mycket på bordet om pengar för då kan fiskarna reagera på snacket och bli mindre synbenägna.

Jo usch hjärtat var i halsgropen, med QQ särskilt när alla gick all in. Näe vi får vara tysta nästa gång vi spelar hihi. fast det skiter nog firrarna i däremot kan de reagera när man har stor stack ofta de lägger sig när man gör en stor bet de vet att de kan bli indragna i en all in.

Länk till kommentar

Helt annat spel på 2,5/5, du får inget gratis och de vet hur man bettar ut för att slår sönder odds, inte så många multivägspotter. Får alltid vara beredd att spela för hela sin stack i potterna. Klart det finns fisk (jag spelar ju där ibland) men de är inte i majoritet som på 0,5/1. Att jämföra 0,5/1 och 2,5/5 är som att jämföra tennis och pingis, 2 helt olika spel! Jerico är trotligtvis en av de bästa spelarna på 2,5/5 nivån och läser man hans dagbok så har en grym analystisk förmåga och gör väldigt många rätta beslut. Att ens hoppas på att nå hans resultat på 2,5/5 nivån är för de flesta ren utopi. Men hoppet finns ju alltid...

/Patfor

Länk till kommentar

Mycket intressant det du skriver Patfor. Det är säkert tufft på 2,5/5kr. Jag skulle inte sätta mig där om jag inte hade minst 30 tkr i rullen. Annars är det lätt man blir fisk och rädd om sin stack.

De är ju inte så bra på 0,5/1 nivån. Det är ofta 5-6 personer i potterna och man får se många floppar för 1 kr som lämpar sig för multipotter, de är för snälla helt enkelt. När man träffar får man inte sällan betalt. Det kommer men inte få på högre nivåer.

Å andra sidan ser man på Tina så är det ju väldigt bra att tjäna 5 tkr i månaden på hobbyspel. Att få betalt för att göra något som är roligt. Så då är det bättre att stanna på lägre nivåer istället för att bli fisken på högre. Men man får testa och se var man kan tjäna bäst.

Det med att chatta på bordet menar jag mest att skriva hur mycket man är plus mm.

Hoppas spelet går bra för er idag!

Länk till kommentar

Personligen märker jag ingen större skillnad på 0.5/1 och 1/2. Precis som du skriver är snittpotterna ganska lika så jag ser ingen anledning att spela på 1/2. Iofs, om man jmfr snittpott/BB så verkar ju spelet på 1/2 lite mindre fiskigt men jag tror att det är marginellt.

Länk till kommentar

Mycket intressant det du skriver Patfor. Det är säkert tufft på 2,5/5kr. Jag skulle inte sätta mig där om jag inte hade minst 30 tkr i rullen. Annars är det lätt man blir fisk och rädd om sin stack.

De är ju inte så bra på 0,5/1 nivån. Det är ofta 5-6 personer i potterna och man får se många floppar för 1 kr som lämpar sig för multipotter, de är för snälla helt enkelt. När man träffar får man inte sällan betalt. Det kommer men inte få på högre nivåer.

Å andra sidan ser man på Tina så är det ju väldigt bra att tjäna 5 tkr i månaden på hobbyspel. Att få betalt för att göra något som är roligt. Så då är det bättre att stanna på lägre nivåer istället för att bli fisken på högre. Men man får testa och se var man kan tjäna bäst.

Det med att chatta på bordet menar jag mest att skriva hur mycket man är plus mm.

Hoppas spelet går bra för er idag!

Helt rätt, man får hitta den nivån som är mest lönsam utifrån det egna spelet. Exempelvis så har ju kungrickard ett löjligt bra snitt på 0,5/1 så han behöver egentligen inte spela högre, för han gör bra pengar ändå. Att dra in några tusen i månaden på något man tycker är kul är ju egentligen fantastiskt! Jag skulle iofs vilja ligga på 150-200kr i timmen när jag multitablar, men det får väl förbli en dröm!

/Patfor

Länk till kommentar

Tjenare Tinusen, lovade att skriva lite här, så jag får väl ta o göra det :-)

Har haft sånt sjukt oflyt på sistone, med 3 AA mot KK där han träffar K på flop, med 100-200 bb all in preflop, otroligt nog, har jag legat flytande i vilket fall, och gått plus, eller som igår efter 1,5 timmes spel, hamnade 1 öre back :shock:

Hur som helst, vi lär la ses mer på borden =) Gerulatis har man ju sett till och från med, lirade på flera bord igår där du satt o ugglade :-D

Ha d fint!

Länk till kommentar