Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Andra hade jag bet/foldat. Två spelare kvar och jag har inte en suck om vart jag står.

 

Första hade jag höjt mer på floppen och pottat turn. Hade synat liten bet på river, men lagt mot stor.

 

Jag älskar KK före floppen, men inte lika mycket efter.

 

EDIT: allt beror givetvis på exakt hur mycket som betas, hur snabbt, och annat, men i generella ordalag.

 

 

ska ha det i tanke nästa gång jag hamnar i denna situation. så lätt o spela för hårt men men lätt o vara efterklok. har iaf lärt mig 1 sak idag, eller har iofs alltid vetat det men man gör ju aldrig det ändå. KK, AA är ju bara par men varför i sjutton överbettar dem, 90 % av pokerspelarna gör ju det en del slowspelar o synar allt ändå. Flopp blir det iaf hög bett sen turn o det mer försiktigt då faktiskt ngn kan ha 2-par eller sitta på trisset. Får bli dagens läxa. Då jag spelade handen illa

 

Vågar ju visa handen iaf hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Har du fått igång autokonverteringen till PT? Får inte det och har problem att putta in ytterligare händer till PT efter jag har gjort min första databas.

 

/Patfor

 

jo då fick iordning på det så nu sker allt automatiskt o kommer in nya händer varje minut

följde denna instruktionen

http://pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=555500&postcount=157

 

när jag markera location of history x trycker jag där o markerar filen history har jag för mig som finns på svenska spels filerna history och sen inne i filen där det är 4 siffror där alla händerna ligger sparade, sen start autoconvert inne på file, vet inte om du förstår vad jag menar då jag är rätt illa på o förklara

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hej du kungen ;-) jo vi hamnar oftast på samma bord, ibland sätter jag medvetet vid ngt av dina bord då du tillhör ngr av de bättre spelarna. Undviker ibland o gi in i samma duell igår men igår var nog första gången då vi hamnade i en o samma hand. Nackdelen jag gjorde där var o visa svaghetstecken sen o skulle egentligen värdebettat som jag fick lära mig idag.

har ju bara spelat ca 1,5 månad konstant, innan har det varit mest på skoj o väldigt fiskigt typ förra sommaren, så har mycket kvar i denna djungeln o lära mig.

 

Spelar för mycket, näe men förra veckan blev det kanske 25 timmar, så egentligen är ju inte timlönen den bästa men det duger för mig då jag tycker det är fruktansvärt kul o spel. Vad har du för mål med ditt spel då?? Ska du gå upp insats eller är du som mig o trivs bra där, misstänker att du plussar rätt bra då jag sällan ser dig gå minus. Kul iaf att du tittade förbi, vi ses med all säkerhet på ngt av borden ikväll

 

Hej igen, inte lite med trafik i din dagbok iaf :), missade nästan svaret.

 

Om du vill vinna mer pengar så är ett bra tips att iaf inte medvetet välja ett bord som jag eller ngn annan du tycker är bra sitter på, jag spelar helst på bord med 50%+ 30bb+.

 

snittar ~60bb/100 (0,5/1) och har ett mål på 30.000 varje månad(66% från 0,5/1). Spelade nästan bara 2,5/5 förra sommaren, men borden är så tighta o tråkiga nu, så spelar bara där ibland. 1/2 är det mindre snittpotter på än 0,5/1 ganska ofta så inte speciellt kul där heller..

 

Spelar du bara cashgame FR?

 

GL

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, inte lite med trafik i din dagbok iaf :), missade nästan svaret.

 

Om du vill vinna mer pengar så är ett bra tips att iaf inte medvetet välja ett bord som jag eller ngn annan du tycker är bra sitter på, jag spelar helst på bord med 50%+ 30bb+.

 

snittar ~60bb/100 (0,5/1) och har ett mål på 30.000 varje månad(66% från 0,5/1). Spelade nästan bara 2,5/5 förra sommaren, men borden är så tighta o tråkiga nu, så spelar bara där ibland. 1/2 är det mindre snittpotter på än 0,5/1 ganska ofta så inte speciellt kul där heller..

 

Spelar du bara cashgame FR?

 

GL

 

My Loordi 30ptBB/100 det e inte illa kungen, du är en av de bästa på din nivå, ja klart som fan du måste vara med dom statsen.

Brukar iaf försöka se till att ha torrt på fötterna när jag lirar mot dig, man kanske skulle dra ner på slaskandet lite och försöka hålla sig tiltfri en månad så kanske jag skulle kunna komma upp i en 15 ptBB/100, ligger på 13 nu, men 30 :-D njaa behöver nog utvecklas lite mer då..

/DocKonga

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej igen, inte lite med trafik i din dagbok iaf :), missade nästan svaret.

 

Om du vill vinna mer pengar så är ett bra tips att iaf inte medvetet välja ett bord som jag eller ngn annan du tycker är bra sitter på, jag spelar helst på bord med 50%+ 30bb+.

 

snittar ~60bb/100 (0,5/1) och har ett mål på 30.000 varje månad(66% från 0,5/1). Spelade nästan bara 2,5/5 förra sommaren, men borden är så tighta o tråkiga nu, så spelar bara där ibland. 1/2 är det mindre snittpotter på än 0,5/1 ganska ofta så inte speciellt kul där heller..

 

Spelar du bara cashgame FR?

 

GL

 

jo välbesökt dagbok men bara kul då jag får bra med tips vill ju bli en bra spelare o ¨vill veta lite mer hur jag skulle gjort vissa situationer

 

Sjukligt bra snitt, men sen tillhör du ju en av de bättre spelarna. Du är nog den jag har störst respekt för på borden då jag sett hur du spelar. så hädanefter kommer jag aldrig sitta vid ditt bord igen *lol* Näe skämt o sida bruka ställa mig i kö på alla borden sen hamnar jag oftast ett av dina då du spelar 5 bord va. menar du 30 000 kr per månad i pengar på denna nivån????

du måste ha en grym analytisk förmåga o veta när du ska sätta in bett har mycket o lära mig fortfarande. ska bli en bra pokerspelare o höja upp min bb/100 men mycket kvar o jobba på. har ju bara spelat denna stilen jag har i 1 månad o är rätt nöjd med mitt snitt som är närmare 10 nu, så vet att jag kan bli bättre. Hur många år eller månader har du spelat??

Så där jag ska tjäna pengar är där det är höga snittptter plus mycket fisk då o undvika de bättre spelarna.

lever du på din poker eller jobbar du??? så har du ngr mer tips om hur jag ska förbättra mitt spel, menar du har ju sett hur jag spelar o vet mina brister. Ska försöka sätta mig vid bord där det är dåligt folk som synar med vad som helst.

 

bara bra med kritik då jag kan förändra ngt till det bättre.

 

det jag kan tänka mig jag behöver jobba på är o börja höja pre flop på vissa andra kort likadant höja flopp etc o inte bara passa vissa händer

 

 

spelar mestadels cg, ngn turnering ibland. menar du är ett ex på att det faktiskt gå o tjäna stora pengar på 0,5-1 kr. hur många timmar lägger du ner på pokern???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

My Loordi 30ptBB/100 det e inte illa kungen, du är en av de bästa på din nivå, ja klart som fan du måste vara med dom statsen.

Brukar iaf försöka se till att ha torrt på fötterna när jag lirar mot dig, man kanske skulle dra ner på slaskandet lite och försöka hålla sig tiltfri en månad så kanske jag skulle kunna komma upp i en 15 ptBB/100, ligger på 13 nu, men 30 :-D njaa behöver nog utvecklas lite mer då..

/DocKonga

 

hihi man känner sig som en liten sketen skitspelare om man jämför hans statistik med sin egen. Förföljde du mig igår eller ;-) fjantade mig rätt bra på chatten fråga mig inte varför bara uttråkad *lol* iofs stollen var ju rätt knäpp o ville reta upp alla men gött att du satte dit honom, men du hade tur oxå, crazy bett iofs crazy syn av han som synade med par i 2;or

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jo välbesökt dagbok men bara kul då jag får bra med tips vill ju bli en bra spelare o ¨vill veta lite mer hur jag skulle gjort vissa situationer

 

Sjukligt bra snitt, men sen tillhör du ju en av de bättre spelarna. Du är nog den jag har störst respekt för på borden då jag sett hur du spelar. så hädanefter kommer jag aldrig sitta vid ditt bord igen *lol* Näe skämt o sida bruka ställa mig i kö på alla borden sen hamnar jag oftast ett av dina då du spelar 5 bord va. menar du 30 000 kr per månad i pengar på denna nivån????

du måste ha en grym analytisk förmåga o veta när du ska sätta in bett har mycket o lära mig fortfarande. ska bli en bra pokerspelare o höja upp min bb/100 men mycket kvar o jobba på. Hur många år eller månader har du spelat??

Så där jag ska tjäna pengar är där det är höga snittptter plus mycket fisk då.

lever du på din poker eller jobbar du??? så har du ngr mer tips om hur jag ska förbättra mitt spel, menar du har ju sett hur jag spelar o vet mina brister. Ska försöka sätta mig vid bord där det är dåligt folk som synar med vad som helst.

 

bara bra med kritik då jag kan förändra ngt till det bättre.

 

det jag kan tänka mig jag behöver jobba på är o börja höja pre flop på vissa andra kort likadant höja flopp etc o inte bara passa vissa händer

 

 

spelar mestadels cg, ngn turnering ibland. menar du är ett ex på att det faktiskt gå o tjäna stora pengar på 0,5-1 kr. hur många timmar lägger du ner på pokern???

 

Jag har sjukt oregebunden dygnsrytm och kilar jag in på SS klockan 03:00 så ser jag oftast Kungen, likaså om jag tittar in 07:00 eller 16:00 eller 21.. han är som fantomen, han finns överallt hela tiden, så jag antar han spelar en hel del.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sjukt oregebunden dygnsrytm och kilar jag in på SS klockan 03:00 så ser jag oftast Kungen, likaså om jag tittar in 07:00 eller 16:00 eller 21.. han är som fantomen, han finns överallt hela tiden, så jag antar han spelar en hel del.

 

han kanske är klonad :) tror jag ska klona mig själv till typ 4 tinor så kan ngn alltid sitta o spela poker. iofs jag spelar mycket med dock ett pass på morgonen o ett pass på kväll du då doc ngr tips du kan angående mitt spel. vill ju bli en bättre spelare mycket o jobba på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki en fråga, vilka kort anser ni att man ska höja på pre flopp??

tror jag ger lite för många kort till skänks gratis o hur många procent enligt pt är det bra o ligga pre flopp höjning???

 

Går nog inte att säga vilka kort du skall höja sådär, det beror lite på.

Position, hur är bordet, stackdjup etc,etc..

Jag ligger på runt 5% PFR och jag antar att det är alldeles för lågt egentligen, fullring då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går nog inte att säga vilka kort du skall höja sådär, det beror lite på.

Position, hur är bordet, stackdjup etc,etc..

Jag ligger på runt 5% PFR och jag antar att det är alldeles för lågt egentligen, fullring då.

 

iofs dum fråga egentligen

klart det beror på position, hur folk spelar m.m näe har bara ett procent på 4% vilket jag tror är ganska dåligt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi man känner sig som en liten sketen skitspelare om man jämför hans statistik med sin egen. Förföljde du mig igår eller ;-) fjantade mig rätt bra på chatten fråga mig inte varför bara uttråkad *lol* iofs stollen var ju rätt knäpp o ville reta upp alla men gött att du satte dit honom, men du hade tur oxå, crazy bett iofs crazy syn av han som synade med par i 2;or

 

Haha ja den handen var ganska sjuk, nej jag hade bara 20-30 minuter att spela på, satt och läste din dagbok och blev sugen att gå in å kika då du spelade så satte mig vid dina bord..

Ska inte upprepas, finns ju bättre värde i att söka upp sämre spelare om man säger så..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har sjukt oregebunden dygnsrytm och kilar jag in på SS klockan 03:00 så ser jag oftast Kungen, likaså om jag tittar in 07:00 eller 16:00 eller 21.. han är som fantomen, han finns överallt hela tiden, så jag antar han spelar en hel del.

 

Jag har regelbunden dygnsrytm, dagen börjar alltid vid typ 07-07.30 sen slutar den typ vid 00-00.30 sömn ja det klarar man sig med 7 timmar. skulle jag iofs aldrig sagt innan jag fick barn då var minimum 12 timmar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha ja den handen var ganska sjuk, nej jag hade bara 20-30 minuter att spela på, satt och läste din dagbok och blev sugen att gå in å kika då du spelade så satte mig vid dina bord..

Ska inte upprepas, finns ju bättre värde i att söka upp sämre spelare om man säger så..

 

ingen fara du får gärna sitta vid mina bord om du betar så högt på par i 7;or hihi, eller vad var det du hade. Hade iaf bra med flyt på det ena bordet där jag fick in kåk, triss m.m o folk synar mig

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, kungen var på mig att jag spelade mycket men han är ju där alltid själv. Skäller ut folk som drar ut honom, kallade en nu fiskjävel och sade han var utan hjärna. Jag har sett honom skälla ut folk otaliga gånger. För mig är det jäkligt störande att bete sig så.

 

Jag tycker han är Sv Spel mest lättlästa spelare och det är bara att hålla sig undan när han bettar. Jag fattar inte att folk synar honom. Han hade tydligen minusstatistik på mig enligt PT men den enda gången vi mötts i en pott tog jag hela hans stack när jag träffade KK på floppen och han gick allin med AA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, kungen var på mig att jag spelade mycket men han är ju där alltid själv. Skäller ut folk som drar ut honom, kallade en nu fiskjävel och sade han var utan hjärna. Jag har sett honom skälla ut folk otaliga gånger. För mig är det jäkligt störande att bete sig så.

 

Jag tycker han är Sv Spel mest lättlästa spelare och det är bara att hålla sig undan när han bettar. Jag fattar inte att folk synar honom. Han hade tydligen minusstatistik på mig enligt PT men den enda gången vi mötts i en pott tog jag hela hans stack när jag träffade KK på floppen och han gick allin med AA.

 

även jag har varit otrevlig mot fiskarna men inte nu för tiden lika bra o inte skriva, menar det är deras sätt o spela, men jag är nu för tiden för det mesta trevlig iaf när ngn tar en stor pott från mig, typ den med aa då han fick en stegen på rivern sa inte ett pip avreagerade mig här istället egentligen nästa gång ska jag skriva gg bara för att de ska fortsätta syna på sin hålstege, par med skitkicker, i längden lönar det sig mer för mig.

 

Nackdelen med pokertracker är att de ggr man möts så kanske det står minus statistik om en medans den personen egentligen är riktigt duktig, du ska inte testa tracker då?? ladda ner trial versionen så ska jag ge dig en sida hur du får den o funka. Var ett bra program för mig tycker jag iaf.

 

Av de 1400 händer som jag har om dig så har du 8,64 BB/100 den handen du förlorat mest på som man fått se är a9 dvs då du hade 2 par o tomten fick in sin stege.

 

vad gör du annars än o spelar poker, jobbar kanske??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner PT trial en gång men så kom jag inte längre då jag inte fick in händerna. Jag är inte så duktig på datorer men gärna skulle jag ha det så jag får göra en nytt försök. Tycker ju om statistik men skulle behöva hjälp med pokertracker.

 

Jag har ett fritt arbete och ingen familj så jag hinner spela. Jag har oxå frågat hur fasen kan de spela den handen så och så men det ger inget att chatta med dem. Du tiltar bara dig själv. Bäst att släppa det men jag skulle aldrig skriva "fiskjävel" eller liknande. Låt de vinna någon gång annars tröttnar de.

 

Jag har spelat limit innan och det brände ut mig själv. Bonusarna blir sämre och sämre och alla har läst Sklanskyböckerna så jag vet inte om det är så bra. Raken är så hög också så för mig har Sv Spel med no limit varit en nytändning men jag tror jag har mycket att lära där. Fördelen med no limit är att du kan läsa av styrkan i deras hand men det är mycket svårt i limit.

 

Jag vet att Kungen är en duktig spelare. Han vinner mycket men vid ett tiobord är det bara att undvika komma i clinch med honom. Där finns andra spelare med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag laddade ner PT trial en gång men så kom jag inte längre då jag inte fick in händerna. Jag är inte så duktig på datorer men gärna skulle jag ha det så jag får göra en nytt försök. Tycker ju om statistik men skulle behöva hjälp med pokertracker.

 

Jag har ett fritt arbete och ingen familj så jag hinner spela. Jag har oxå frågat hur fasen kan de spela den handen så och så men det ger inget att chatta med dem. Du tiltar bara dig själv. Bäst att släppa det men jag skulle aldrig skriva "fiskjävel" eller liknande. Låt de vinna någon gång annars tröttnar de.

 

Jag har spelat limit innan och det brände ut mig själv. Bonusarna blir sämre och sämre och alla har läst Sklanskyböckerna så jag vet inte om det är så bra. Raken är så hög också så för mig har Sv Spel med no limit varit en nytändning men jag tror jag har mycket att lära där. Fördelen med no limit är att du kan läsa av styrkan i deras hand men det är mycket svårt i limit.

 

Jag vet att Kungen är en duktig spelare. Han vinner mycket men vid ett tiobord är det bara att undvika komma i clinch med honom. Där finns andra spelare med.

 

här har du en bra instruktion

 

http://pokerforum.nu/forum/showpost.php?p=555500&postcount=157

 

annars fråga bara finns massvis med folk som kan hjälpa dig här

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag "skäller" aldrig ut fiskar som drar ut, snarare säger att de spelade bra så de tror att de har ett vinnande spel vilket leder till att jag vinner i längden :-)

 

För övrigt, Gerulatis såg dig vid mina SvS bord idag. Stack rätt tidigt, hur gick det för dig?

 

egentligen varför ska man skälla ut dem, finns ju egentligen inga regler om hur man ska spela poker utan alla har sin egna stil. Så det är min nya melodi wp hädanefter :lol: sen om man menar det är en annan femma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad nickar du Gaffeln? Det här blir lite samlingspunkten för vår nivås grinders. Hoppas du inte tar illa upp Tina men kul att snacka lite emellan. Jag mötte någon på spelet som oxå kände till din dagbok så du börjar bli kändis!

 

Inget vidare med spelet alls i eftermiddags. Spelade inte bra alls. Hade problem med några som bettade stora bet då jag hade ganska bra händer, blev vek. Fysikern bl a bettar som fasen.

 

Vi får vara artiga mot fiskarna, haha, annars tröttnar de på oss! I eftermiddags var jag själv fisk tyvärr men nya tag ikväll.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...