Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Vi kom inte i batalj igår men det kommer väl. Du skrämde mig med ett bet på 3 kr fastän jag hade träff på esset med A8 men ngt sade mig att du hade en bättre kicker eller så bluffade du. Jag ville väl inte förlora mot dig där:).

Jag tror att man plussar bra på den nivån då det är för många dåliga spelare. Att spela ABC-poker fungerar bra där. Det är ganska genomskinligt när de har bra händer så man kan folda men jag har åkt på slowspelade trissar flera ggr och ibland blir man rivrad. Jag har haft några dagar då jag suttit i flera timmar och man floppar ingenting och gått någon hundralapp back men så plötsligt kommer en rush. Jag spelar ganska löst före floppen men spelar ganska tight efteråt. Det är ju nästan 4-5 spelare i varje flopp så jag tror inte på att bluffa för mycket där.

Vad heter din sambo? Spelar han oxå där? Där är några som jag undviker att spela mot.

Jag ska öka nivån då jag grindat upp till 10-12 tkr. Men kanske inte blir bättre vinst där på 1-2 kr nivån? Vad tror du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tack tack.

Anledningen var att på dessa nivåer har jag sett allt för många som går med på färgdrag fast de bara har 1 träff på floppen o därmed sätter sitt färgdrag har förlorat en del pengar pga av det så på dessa nivåer tar jag inget för givet hihi

Jag förstår hur det kan vara på låga nivåer men just där är det viktigt att värdebeta eftersom många följer med med vilket drag eller träff som helst. De få gånger någon dragit ut dig får du betala de extra kronorna, i långa loppet tjänar du långt mer än du förlorar på det. Kom ihåg att utebliven vinst = förlust, så hade han inte betat bästa handen där kan man säga att ni förlorat 40:-.

Edit: Men om man är osäker på när och vilka som står sig kan du ju börja just med så pass "säkra" händer som en stege eller tvåpar eller liknande.

Länk till kommentar

Vi kom inte i batalj igår men det kommer väl. Du skrämde mig med ett bet på 3 kr fastän jag hade träff på esset med A8 men ngt sade mig att du hade en bättre kicker eller så bluffade du. Jag ville väl inte förlora mot dig där:).

Jag tror att man plussar bra på den nivån då det är för många dåliga spelare. Att spela ABC-poker fungerar bra där. Det är ganska genomskinligt när de har bra händer så man kan folda men jag har åkt på slowspelade trissar flera ggr och ibland blir man rivrad. Jag har haft några dagar då jag suttit i flera timmar och man floppar ingenting och gått någon hundralapp back men så plötsligt kommer en rush. Jag spelar ganska löst före floppen men spelar ganska tight efteråt. Det är ju nästan 4-5 spelare i varje flopp så jag tror inte på att bluffa för mycket där.

Vad heter din sambo? Spelar han oxå där? Där är några som jag undviker att spela mot.

Jag ska öka nivån då jag grindat upp till 10-12 tkr. Men kanske inte blir bättre vinst där på 1-2 kr nivån? Vad tror du?

Ja du slowspelande folk har man rykt på många ggr, bäst är när de slowspelar sina AA, KK o man själv sätter stegen, de vägrar att släppa sitt par :) Eller när de inte höjer på sitt par när de har en bra kicker

Min hand igår ja du jag avslöjar tyvärr inte vad jag satt på :) antagligen en bra bluff eller bra träff. Kan ju inte avslöja allt mitt spel :-D men däremot har jag börjat lägga in bluffar i mitt spel då jag känner mig mer säkrare på mitt spel.

Jag har testat 1-2 kr nivån, typ samma stollar men höjs mycket mer o jag tror man kan plussa där men samtidigt förlora desto mer då de höjer kanske 15 kr nu. Ibland mer. Men samtidigt blir potterna finare, plus att det inte höjs lika ofta preflop.

Min sambo spelar på mitt nick.

Länk till kommentar

Jag förstår hur det kan vara på låga nivåer men just där är det viktigt att värdebeta eftersom många följer med med vilket drag eller träff som helst. De få gånger någon dragit ut dig får du betala de extra kronorna, i långa loppet tjänar du långt mer än du förlorar på det. Kom ihåg att utebliven vinst = förlust, så hade han inte betat bästa handen där kan man säga att ni förlorat 40:-.

Edit: Men om man är osäker på när och vilka som står sig kan du ju börja just med så pass "säkra" händer som en stege eller tvåpar eller liknande.

Ty, ytterligare en sak jag tagit till mig i min lärdom nu. Tack för alla tips menar man är ju bara nybörjare o har en del kvar o lära sig inom spelet

Länk till kommentar

Ty, ytterligare en sak jag tagit till mig i min lärdom nu. Tack för alla tips menar man är ju bara nybörjare o har en del kvar o lära sig inom spelet

Ser ju att det går bra så behåll din grundstrategi och fortsätt utveckla den så är jag säker på att det blir mer och mer lönande för dig!

Länk till kommentar

Ser ju att det går bra så behåll din grundstrategi och fortsätt utveckla den så är jag säker på att det blir mer och mer lönande för dig!

Itycker verkligen att talesättet stämmer att texas tar 1 min o lära sig men en hel livstid o behärska då man lär sig ngt nytt varje dag hur man gör i olika situationer, vad spelar du för insatser??

Länk till kommentar

Itycker verkligen att talesättet stämmer att texas tar 1 min o lära sig men en hel livstid o behärska då man lär sig ngt nytt varje dag hur man gör i olika situationer, vad spelar du för insatser??

Jag spelar fixed limit $5/10 och $10/20 shorthanded. Testar lite NL och Omaha ibland men har hittat en ganska solid strategi som genererar bra statistik och fortsätter på den inslagna linjen så länge.

Länk till kommentar

Jag spelar fixed limit $5/10 och $10/20 shorthanded. Testar lite NL och Omaha ibland men har hittat en ganska solid strategi som genererar bra statistik och fortsätter på den inslagna linjen så länge.

Imponernade nivåer!

Jag spelade en hel del fixed förut, men mitt psyke klarade inte att behöva trebeta ess hög ;-).

Länk till kommentar

När jag lirat vid dina bord har jag sätt att du är rätt mesig när du satsar, betta lite mera! För övrigt, har nu börjat bli lite varm i kläderna på SvS. Det gäller att inte CBa eller bluffa, värdebettning kan göras minimalt, men man får rätt bra betalt iaf.

Har iofs inte suttit på ngr dunder händer, tex par anser jag inte att man behöver riskera hela bankrullen på :-D men oki ska betta mera. tex om man sitter på skitkicker varför ska jag då betta hårt när ngn ev sitter på bättre kicker o synar mig???

Länk till kommentar

Jaså din sambo sitter på ditt konto! Då förstår jag att du reagerar, kanske inte så roligt att om bankrullen går ner. Det är nog bättre att ha två konton tror jag.

Jag tror inte man ska göra för stora satsningar för mycket på låg nivå. Det är mycket slowspelande och det är lite typiskt fiskspel. De kan sitta och limpa med AA. Jag tror ett typiskt ABC-spel som du kör är alldeles utmärkt. Det gäller ju också att känna efter hur mycket man kan satsa för att få syn. Betta för stort belopp så får man ingen syn.

Länk till kommentar

Har iofs inte suttit på ngr dunder händer, tex par anser jag inte att man behöver riskera hela bankrullen på :-D men oki ska betta mera. tex om man sitter på skitkicker varför ska jag då betta hårt när ngn ev sitter på bättre kicker o synar mig???

med dålig kicker brukar jag checka :-)

Länk till kommentar

med dålig kicker brukar jag checka :-)

me to. men tex om jag sitter på en bra hand höjer tex 7 kr pre flop, anser du 10 kr är en liten höjning på floppeneller rent av 15 kr???.

likadant anser du 15 kr är en liten höjning om jag träffat ngt annat bra??? Som sagt var har inte haft ngr dunderhänder när vi spelat ihop, som imorse det enda bra var typ triss i sjor som gav mig 200 kr. Kanske dåligt spelat ;-) Var höjning preflopp var lite rädd att han kunde sitta på AA eftersom mothöjning kom på floppen, synade då bara o han bettade på, vet ej om du missade den handen??

Plus varför ska jag riskera hela bankrullen ifall ngn redan träffat stege, färg etc??? på dessa nivåer går folk med på sina 3;e par etc o hoppas de träffar sitt triss, 2- par. Kvittar om du höjer, 5,10, 15 kr de hänkar på iaf iaf majoriteten av spelarna

Länk till kommentar

Jaså din sambo sitter på ditt konto! Då förstår jag att du reagerar, kanske inte så roligt att om bankrullen går ner. Det är nog bättre att ha två konton tror jag.

Jag tror inte man ska göra för stora satsningar för mycket på låg nivå. Det är mycket slowspelande och det är lite typiskt fiskspel. De kan sitta och limpa med AA. Jag tror ett typiskt ABC-spel som du kör är alldeles utmärkt. Det gäller ju också att känna efter hur mycket man kan satsa för att få syn. Betta för stort belopp så får man ingen syn.

Jo visst kanske man ska betta hårdare på vissa kort men mina monsterhänder de tar jag betalt för.

Länk till kommentar

Jag såg trisshanden, du spelade den bra. Vad jag menar är att jag såg några tillfällen där du satsade typ 1/4 pott med träff. När du betar för lite finns risk för att folk med drag osv synar och drar ut dig.

Men man ska spela på det sätt man vinner pengar och är bekväm med :-)

Länk till kommentar

Jag såg trisshanden, du spelade den bra. Vad jag menar är att jag såg några tillfällen där du satsade typ 1/4 pott med träff. När du betar för lite finns risk för att folk med drag osv synar och drar ut dig.

Men man ska spela på det sätt man vinner pengar och är bekväm med :-)

Jo men på floppen så dumt o betta dunderhårt när potten inte är ngt vidare o slåss om, eller har jag helt fel där??? tex om potten är 4 kr onödigt o höja typ 20 kr då,eller ska jag göra det??? sen på turn o det då blir det annat spel beroende på kort. då kanske det rent av blir en 15 kr bet om jag sitter på trisset. beror på potten oftast är den inte dunderhög på floppen om det ej varit höjning. så jag behöver ju inte höja potten 200% Men visst jag tar åt mig kritik vilket kan förbättra mitt spel, har mycket kvar o lära mig. Är väl kanske lite feg i mitt spel ibland då jag är allt för van att folk med skitkort synar mig med hög höjning. Men jag försöker bättra mig på den fronten.

Tex satt på QQ på ett annat bord idag, bettade på bra. Dvs hög höjning han hängde på glatt, det han följde med på var 66, dvs 4:e paret o fick in sitt triss på rivern. Är ju inte jättehöga odds att hans triss just sitter plus att jag redan kunnat sitta på triss

sen kan mitt spel vara o luska lite vad de andra sitter på då jag är osäker om jag verkligen har bäst hand eller inte. jag sitter tex på aq, risk finns att han sitter på AK. Men iofs finns brister i mitt spel men jag är nöjd med mina dagsresultat o detta funkar bar för mig på denna micronivån där folk inte har ngn aning om hur pottodds etc funkar. Iofs jag är väl inte jätteduktig på det men börjar att lära mig.

Sen kanske jag bluffade vissa händer på med :)

Gick lite segt hos dig på ena bordet, missade en del händer där du spelade, men jag tror du bluffar en del Gick du ngt plus idag??? jag slutade +66

Länk till kommentar

kan visa ett exempel hur folk spelar på denna nivån

***** Hand History for Game 301352777 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, Apr 21, 19:13:25 ET 2007

Table Adam 28 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: unload ( $131.65 )

Seat 2: Tinusen ( $234.25 )

Seat 3: carina1 ( $11 )

Seat 4: Deerhunter ( $15.65 )

Seat 5: Mechanix ( $49.4 )

Seat 6: R!kky ( $90.4 )

Seat 7: Uttrakad1 ( $58.75 )

Seat 8: ullkis ( $30.2 )

Seat 9: Sivix ( $12.4 )

Seat 10: bosse75 ( $59.45 )

carina1 posts small blind [ $0.5 ].

Deerhunter posts big blind [ $1 ].

Holecards:

Dealt to Tinusen [ :Ah::Ad: ]

FOLD Mechanix

FOLD R!kky

FOLD Uttrakad1

FOLD ullkis

FOLD Sivix

CALL bosse75, $1.

FOLD unload

RAISE Tinusen , $8.

FOLD carina1

FOLD Deerhunter

CALL bosse75, $7.

Flop: (Pot: $17.5)

[ :Qd::7s::2d: ]

CHECK bosse75

BET Tinusen , $10.

CALL bosse75, $10.

Turn: (Pot: $37.5)

[ :Ac: ]

CHECK bosse75

BET Tinusen , $11.

CALL bosse75, $11.

River: (Pot: $59.5)

[ :7b: ]

CHECK bosse75

CHECK Tinusen

bosse75 shows [ :Jg::As: ] a pair of sevens .

Tinusen shows [ :Ah::Ad: ] two pairs aces and sevens .

Tinusen wins $58.05 from the main pot with two pairs aces and sevens

Han hängde alltså med på floppen på min höjning på ingen träff ingen stegdrag det enda han hade o hoppas på var ett A, sen kom visserligen K på turn.

I detta fall hade det inte spelat ngn roll om jag höjt 20 kr säger min känsla mig :-D för han skulle synat vilket fall. När potten är stor släpper de ogärna sin hand, var lite rädd för färgen plus att han rent av satt på triss redan så blev en check där

Länk till kommentar

Det är inte helt lätt att spela på låga nivåer på SvS. Folket där spelar lite konstigt och kan sitta på precis vad för några kort som helst.

Men så länge du plussar så måste du ju göra nåt rätt. :)

de spelar mycket märkligt förstår inte en del, men men de ge rmig pengar iaf och sen ja jag kan kanske höja mer men är ganska bekväm i mitt spel men ja vi får se ska försöka ta mer betalt för mina händer iaf., skickade in en hand nu så du kan se ett ex att man inte blir av med folk på höjning

Länk till kommentar

de spelar mycket märkligt förstår inte en del, men men de ge rmig pengar iaf och sen ja jag kan kanske höja mer men är ganska bekväm i mitt spel men ja vi får se ska försöka ta mer betalt för mina händer iaf., skickade in en hand nu så du kan se ett ex att man inte blir av med folk på höjning

Jo tack, jag vet hur illa en del spelar. Ibland blir man mållös av det dåliga spelet. Men det positiva är att man i alla fall får betalt när man har nåt. Om man inte blir utdragen vill säga.

Länk till kommentar

Okej, jag förstår vad du menar.

Gick lite segt hos dig på ena bordet, missade en del händer där du spelade, men jag tror du bluffar en del Gick du ngt plus idag??? jag slutade +66

Jag bluffar konstant, det var så jag förlorade stålar idag :). Folk vägrar ju släppa 3:e eller 4:e paret. Handsnittet var horribelt, träffa väldigt lite men hamnade på plus till sist iaf, typ 10-11 spänn. Rätt nöjd ändå eftersom jag låg back en hundring.

Länk till kommentar

aj du stora pengar du spelar om, hihi så spelar jag 0,5- 1 kr. Men jag trivs bra där o lär inte gå upp ngr nivåer förrens framtiden om jag ens går upp ngn nivå, måste bli bättre på mitt spel först. livnär du dig på pokern eller jobbar du vid sidan om??

Länk till kommentar

Okej, jag förstår vad du menar.

Jag bluffar konstant, det var så jag förlorade stålar idag :). Folk vägrar ju släppa 3:e eller 4:e paret. Handsnittet var horribelt, träffa väldigt lite men hamnade på plus till sist iaf, typ 10-11 spänn. Rätt nöjd ändå eftersom jag låg back en hundring.

det är det som inte funkar på dessa nivåer går inte bluffa så ofta, de synar allt eller så märker de att du bluffar. därför riskerar jag inte en 11 kr bluff därför att de oftast synar, ibland så har man turen o träffa sitt fina lilla par på turn och helt plötsligt förmodligen har bättre hand än dem då de tror att de fortfarande har bättre hand då de tar för givet att man ej sitter på tex Q men visst bluffar jag ibland, men den som synar får se :lol:

jo du hade tur där med ditt AA där en mothöjde dig, hade gjort precis likadant man släpper ju inte sitt AA helt gratis då får de betala. men du kanske inte skulle bluffa så mycket på denna nivån tror du tjänar mer på det i längden. Eftersom de ogärna släpper sina händer.

menar om du bluffar o får med dig folk då är du förmodligen redan körd eftersom de förmodligen inte släpper sin hand eller redan sitter på ngt dunder

Länk till kommentar

Jo tack, jag vet hur illa en del spelar. Ibland blir man mållös av det dåliga spelet. Men det positiva är att man i alla fall får betalt när man har nåt. Om man inte blir utdragen vill säga.

den risken får man ta att bli utdragen, men oftast vinner man potterna vilket aldrig är helt fel. men ABC spel skulle aldrig funka på tex 2,5-5 kr då måste man nog börja bluffa desto mera o köra mera pottodds m.m

Länk till kommentar

I detta fall hade det inte spelat ngn roll om jag höjt 20 kr säger min känsla mig :-D för han skulle synat vilket fall. När potten är stor släpper de ogärna sin hand...

Helt rätt tänkt, fullfölj det i praktiken.

...var lite rädd för färgen plus att han rent av satt på triss redan så blev en check där

Vad har vi sagt om att värdebeta!!! ;) Du "förlorade" alltså 10:- på turn + värdebet (20-30:- ?) på river. Kom igen tjejen, ta betalt för dina monsterhänder!

Länk till kommentar