Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Jaha då blev jag rejält missförståd! Vad jag menade är så här: om du INTE tror på ett reraise med QQ då ska du inte göra den reraisen eftersom du inte anser det vara rätt spel. Och i och med att det går bra för dig i poker så som du spelar nu så kanske du inte ska ändra spelet förrän du anser det är korrekt. Du ska alltså inte ändra ditt sätt att spela nu, bara för att nån har sagt åt dig att göra det och du inte anser det är ett korrekt spel. För till och med proffsen har olika åsikter ibland om hur man spelar en och samma hand. Du måste kort sagt tro att det du gör är korrekt. Har jag uttryckt mig bättre nu?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha då blev jag rejält missförståd! Vad jag menade är så här: om du INTE tror på ett reraise med QQ då ska du inte göra den reraisen eftersom du inte anser det vara rätt spel. Och i och med att det går bra för dig i poker så som du spelar nu så kanske du inte ska ändra spelet förrän du anser det är korrekt. Du ska alltså inte ändra ditt sätt att spela nu, bara för att nån har sagt åt dig att göra det och du inte anser det är ett korrekt spel. För till och med proffsen har olika åsikter ibland om hur man spelar en och samma hand. Du måste kort sagt tro att det du gör är korrekt. Har jag uttryckt mig bättre nu?

Ja mycket bättre :-D

trodde du klankade på mitt spel *snyft*

blir en paus från cg nu spelade illa o gjord en extremt dum syn med mitt aa, bläää men vi får se om det blir med cg senare, just nu ska jag spela ngr turrar, spelar just nu en selma, ska spela en varje kväll har jag tänkt, men rykt ut varenda kväll innan men jag ska sikta mot finalbordet eller ja ngn gång ska jag dit iaf

vill du höra ngt kul angående turrarna, när ngn går all in o får syn så står det hur stor procentschans man har o ta potten

Länk till kommentar

Ja mycket bättre :-D

trodde du klankade på mitt spel *snyft*

blir en paus från cg nu spelade illa o gjord en extremt dum syn med mitt aa, bläää men vi får se om det blir med cg senare, just nu ska jag spela ngr turrar, spelar just nu en selma, ska spela en varje kväll har jag tänkt, men rykt ut varenda kväll innan men jag ska sikta mot finalbordet eller ja ngn gång ska jag dit iaf

Hmmm det var verkligen inte meningen att låta så i så fall. Har kanske uttryckt mig klumpigt, men jag klankade verkligen inte på ditt spel. Utan tvärtom menar att eftersom du har ett vinnande koncept så ska du ändra i din spelstil med försiktighet...

Länk till kommentar

fy sjutton vilken firre man är, det är så man skäms, tappade totalt lusten för cg självförtroende bara sjönk ner. Ärligt talat denna handen är så grymt pinsam, hade AA, vägrade släppa handen o jag blev fattig.

hade satt ut den men var tvungen o installera om svenskaspels klient o ej fått ihop det med pt ännu

menar gör jag såna fruktansvärda syner så är det bara en sak som gäller. SLUTA SPELA OMEDELBART, vilket jag gjorde för jag vet att eftersom jag tiltade bort denna så kommer jag fortsätta tilta o det vill jag ej. utan nu har jag anmält mig till en selma o 2 st sng 20+2 känns bättre så. Säger alltid att ja nu ska jag komma på bra placering i selma, men ryker alltid ut långt innan jaja vi får se hur det går idag, siktar iaf på topp 60 idag. en sak i taget imorgon ska jag sikta högre om jag når målet idag, men bli inte förvånade om jag säger att jag kom på plats 300 hihi

jo jag skickade in ett önskemål till svs idag, skulle gärna vilja ha att man kan höja 25,50,75% av potten. de skrev att de skulle framföra önskemålen till de som har hand om det o försöka fixa till det till nästa uppdatering

Länk till kommentar

Hmmm det var verkligen inte meningen att låta så i så fall. Har kanske uttryckt mig klumpigt, men jag klankade verkligen inte på ditt spel. Utan tvärtom menar att eftersom du har ett vinnande koncept så ska du ändra i din spelstil med försiktighet...

hmm ja kanske jag som missuppfattade med menar en annan skulle säkert inte tolka det så kanske. går det bra på cg idag??

näe men inser att jag kanske ska höja QQ preflop eller menar reraisa en lägre höjning men samtidigt vissa har man inte en susning om vad de har menar de kan höja 2 kr på sitt aa

Länk till kommentar

hmm ja kanske jag som missuppfattade med menar en annan skulle säkert inte tolka det så kanske. går det bra på cg idag??

näe men inser att jag kanske ska höja QQ preflop eller menar reraisa en lägre höjning men samtidigt vissa har man inte en susning om vad de har menar de kan höja 2 kr på sitt aa

Hyfsat.

Jag spelade 5 6 på knappen ikväll i en oraisad pott och floppade tvåparet. Problemet är att floppen var 567. Det checkas fram till mig och jag satsar pott. Tänker att har nån stegen så lär det bli omslag. En kille synar. Hmmm vad har han? Nåt har han ju men inte stegen, för han checksynar även turn. River är blank och jag vet att han har nåt bra eftersom han synat så långt men vad? Grabben visar AA vid showdown! :shock: På tal om raise preflop alltså...:lol:

Länk till kommentar

Hyfsat.

Jag spelade 5 6 på knappen ikväll i en oraisad pott och floppade tvåparet. Problemet är att floppen var 567. Det checkas fram till mig och jag satsar pott. Tänker att har nån stegen så lär det bli omslag. En kille synar. Hmmm vad har han? Nåt har han ju men inte stegen, för han checksynar även turn. River är blank och jag vet att han har nåt bra eftersom han synat så långt men vad? Grabben visar AA vid showdown! :shock: På tal om raise preflop alltså...:lol:

hmm slowspela aa mycket bra *lol*

varför skänka bort handen, utan ta betalt för den, vet ej hur många stegar m.m jag fått bra betalt för pga slowspelande aa men man har ju rykt ett antal ggr på dem med

Länk till kommentar

Låter som en standardtomte som inte förstår värdet av AA preflop :P Sett det många gånger.

jag rök ju mot det igår då jag prickade set med JJ han var före mig höjde aldrig preflop utan jag gjorde det o han hängde givetvis med, på turn prickar han sitt set med AA o jag tar ju för givet att han ej sitter med AA o bettar på mitt set, men det knäppa är att han lätt kunnat ta hela min stack så varför mothöjer man ej rejält när han märker att jag bettar som en dåre.

blir nog ingen mer cg ikväll ev när gubben kommer hem är rädd för att spela illa eftersom jag redan gjort det så just nu spelar jag en freeroll texas på unibet o freroll omaha, hmm är iofs inte duktig på det men spelar den på pokerstars

Länk till kommentar

vad är det för stollar ute o spelar poker ikväll?? nästan så man starkt funderar på o inte höja för hela bunten synar ju ändå, tex aq sen position får med mig 4 st

2 st som synat sitter med 92 o k2 flopp kommer 2,2, Q gör en bett på turn kommer mothöjning jag lägger mig, det är nästan så att man tycker aggrospel inte lönar sig på mikrolimit

Länk till kommentar

Jag är galen. Jag räknade. Jag har fått 14 nötter. 11 har blivit rivrade.

Backat 300 på en timme, och INGEN hand har jag varit underdog i. Det är helt jävla sinnesjukt. Jag hatar SVS ibland.

3 inköp back är ju standard en dålig dag. Bara tugga stål och härda variansen.

Länk till kommentar

Oki vet preflop höj mer här men för en gångs skull vill jag betta lite mindre

o kolla min drömflopp, här slowspelar jag men tror han sitter på en 6,a dvs kan tjäna mycket här o mycket riktigt var rätt beslut

***** Hand 323360626 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit ) - Tuesday, May 15, 2007 11:16:45 PM

Adam 35 (Vanlig /Cash Game )

Plats 2: Malmizz (9.50)

Plats 4: Noijd (351.50)

Plats 5: annituula (30.45)

Plats 6: hajen13 (55.20)

Plats 8: Legon (164.10)

Plats 9: Tinusen (197.50)

Plats 10: dolores (185.66)

Malmizz lägg LM 0.50

Noijd lägg SM 1.00

** Giv **

Malmizz [N/A, N/A]

Noijd [N/A, N/A]

annituula [N/A, N/A]

hajen13 [N/A, N/A]

Legon [N/A, N/A]

Tinusen [Kr, Kh]

dolores [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

annituula Lägg

hajen13 Syna 1.00

Legon Syna 1.00

Tinusen Höj till 5.00

dolores Lägg

Malmizz Lägg

Noijd Syna 5.00

hajen13 Lägg

Legon Syna 5.00

*** Flop(Board): *** : [6k, 6r, Kk]

*** Bet Runda 2 ***

Noijd Satsa 8.00

Legon Lägg

Tinusen Syna 8.00

*** Turn(Board): *** : [6k, 6r, Kk, 10h]

*** Bet Runda 3 ***

Noijd Satsa 15.00

Tinusen Syna 15.00

*** River(Board): *** : [6k, 6r, Kk, 10h, 4r]

*** Bet Runda 4 ***

Noijd Satsa 30.00

Tinusen All-in 169.50

Noijd Syna 169.50

*** Showdown *** : Rake: 10.00 Totalpott: 391.50

Malmizz Lägger mig Vinst: 0.00

Noijd Lägger mig Vinst: 0.00

annituula Lägger mig Vinst: 0.00

hajen13 Lägger mig Vinst: 0.00

Legon Lägger mig Vinst: 0.00

Tinusen [Kr, Kh] Kåk Vinst: 391.50

dolores Lägger mig Vinst

Länk till kommentar

Är det nån som vet vem Slampolina är? hon sitter med en monsterstack på ett av mina bord, luktar grinder.

enligt mina notes så är det en lösaggro slaskfisk som åker bergochdalbana upp och ner, men jag kan ha fel. hon/han ser iofs stabil ut nu på två bord. enligt en vän så är det mycket jaga drag utan odds osv.

Länk till kommentar

Slå det här: 12 AK utan en vinst. Helt fantastiskt. Suttit på 2 bord som är dom fiskigaste jag någonsin kommer uppleva, och backar på båda, i 2 timmar, inkluse en JJ pott, där han går all in med A2, och drar ut på river för 400. Helt otroliga potter, snittpott på runt 120-140.

Länk till kommentar