Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

Du har rätt Patfor att man måste spela poker enligt dig på alla andra siter t o m på NL25 och övre 1-2 på Sv Spel. Sedan är jag osäker på att det spelet går att spela på denna lägsta nivån på Sv Spel. Tror ditt spel kan straffa sig ordentligt där men du har ju bevisat att du vinner men Tina vinner lika mycket på sitt spel så vilket som är rätt eller fel är svårt att säga.

Personligen spelar jag gärna familjepotter och raisar sällan. Men jag är medveten att mitt spel och även Tinas blir totalt fel på övre gränser. Vårt spel kommer inte att hålla utan vi blir lätt fisken där.

Nu talar vi om att bli experter på denna nivå där det ändå går att vinna 10-15 tkr i månaden om man spelar mycket. Det räcker för Tina tydligen men hon vill vinna mera och det går säkert att komma upp i Kungens nivåer men då tycker jag att hans spelstil är nog den bästa.

Nl 200kr på Sv Spel är något helt synnerligen speciellt med folk som aldrig skulle få för sig att spela på annan site. de är lite som de kändisar som spelar Pokermiljonen och där har ju egentligen aldrig proffsen lyckats. Det krävs ett anpassat spel på denna nivån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Du har rätt Patfor att man måste spela poker enligt dig på alla andra siter t o m på NL25 och övre 1-2 på Sv Spel. Sedan är jag osäker på att det spelet går att spela på denna lägsta nivån på Sv Spel. Tror ditt spel kan straffa sig ordentligt där men du har ju bevisat att du vinner men Tina vinner lika mycket på sitt spel så vilket som är rätt eller fel är svårt att säga.

Personligen spelar jag gärna familjepotter och raisar sällan. Men jag är medveten att mitt spel och även Tinas blir totalt fel på övre gränser. Vårt spel kommer inte att hålla utan vi blir lätt fisken där.

Nu talar vi om att bli experter på denna nivå där det ändå går att vinna 10-15 tkr i månaden om man spelar mycket. Det räcker för Tina tydligen men hon vill vinna mera och det går säkert att komma upp i Kungens nivåer men då tycker jag att hans spelstil är nog den bästa.

Nl 200kr på Sv Spel är något helt synnerligen speciellt med folk som aldrig skulle få för sig att spela på annan site. de är lite som de kändisar som spelar Pokermiljonen och där har ju egentligen aldrig proffsen lyckats. Det krävs ett anpassat spel på denna nivån.

håller med här, för här finns det stollar som gärna syna med A med en dålig kicker en 15 kr höjning, men samtidigt förstår jag att jag måste reraisa vissa händer, ska testa det lite mer ikväll då jag aldrig insett att QQ faktiskt är en väldigt bra hand, visst sitter ngn med högre pocket har du otur men märks ju oxå rätt fort om man får en reraise åter igen.

men hur ska man då reraisa QQ menar tex en höjer 4 kr, ska jag då höja till kanske 7-8 kr eller rent av ännu mera??

spelade ju 1-2 kr i helgen ju, då testade jag en spelstil där jag höjde mycket preflop på alla mina kort som jag ville höja med, märkte då att jag fick bara med mig 1-2 st, plus att det var enklare o bluffa från folk.

vet inte heller att anledningen till att jag spelat qq rätt är kanske för att jag ändå tyckt att jag får med mig fol med skitkort men börjar inse att bätre o försvara handen o ta betalt för den, men samtidigt denna låga nivån så kan folk höja 4 kr på sitt AA, eller ja rent av inte alls.

hihi jag är rätt nöjd om jag hade vunnit 15 000 i månaden, svårt o tro att jag kan plussa mer oavsett hur ajg spelar.

men har spelat nu på unibet o testat spela lite annorlunda, har plussat 20 usd på kort tid idag på vet ej ska nog försöka köra samma stuk av spel på svs, men samtidigt märker jag att de lägger sig mycket enklare på unibet, men fick en rätt fin pott på 18 usd när mitt set på AA satt på floppen o en synade så glatt till slut var jag all in på rivern, då det inte var ngr färg o stegdrag ute,

Länk till kommentar

oki men vi säger QQ hur ska jag spela den på floppen, vi säger jag är först givetvis höjer jag en viss summa då. Men ett annat exempel jag är i sen position en höjer 10 kr, menar ska jag då reraisa honom när jag tror han sitter på AA eller kk??,

Länk till kommentar

8 är perfekt, det är högt nog för att dom absoluta skräphänderna kommer folda, och lämna kvar 1-2 personer. Får du ett stort omslag (10kr+) så foldar du, för då sitter han på AA/KK.

näe men det är bra så tex om ngn redan höjt 8 kr så ska jag väl inte reraisa där???? egentligen varför ska jag folda vid ett stort omslag menar mitt set kan ju sitta på floppen o då har jag ett grymt överläge jämfört med honom.

men JJ ska man väl aldrig reraisa va?? sen anser du att man alltid ska höja JJ oavsett position??

TT tycker jag är en liten knepig hand då det är lättare o raisa den sen än tidig position

Länk till kommentar

Japp, om potten redan ligger på 8 så är det poänglöst att reraisa.

Ett stort omslag bör inte callas, för du har antagligen inte oddsen till det. Vet du att han aldrig släpper stora par, och du räknar med att kunna få hela hans stack, och stacken är stor, kan det vara värt. Sitter han på 30-40 spänn, så backar du på det i längden.

JJ raisar jag alltid, det är en mycket svag hand i familjepotter, TT raisar jag middle-late.

Länk till kommentar

men hallå vad räknar du om mig jag har spelat poker i ca 2 månader kan ju inte kunna allt heller, menar ni har kanske spelat ngr år stor skillnad på erat spel o mitt spel. men ja hädanefter ska jag väl spela QQ som jag gör med KK o AA. det jag har lärt mig inom poker ja det är här typ o genom ngr forum kanske, men ajg tror inte jag är den enda som inte har reraisat QQ iaf. iaf aldrig ngn som sagt att man ska reraisa qq innan o hur ska jag då veta det då om jag inte äger en pokerbok utan lär mig här om mitt spel. visst en bok kanske skulle vara bra men jag känner samtidigt att jag vill lära mig ngrlunda själv o jag får bra hjälp här. men vi får väl se ska väl beställa ngn bra bok inom mikrolimit o sen söka lite mer på nätet.

men frågan är varför rekomenderar en del o inte höja QQ tidig position?? läste det på ett pokerforum där de hade en pokerskola, tyckte det lät lite märkligt då många förespråkar en reraise

så du reraisar även qq preflop o0m det är tex en 7-10 kr höjning vilket brukar betyda att ngn sitter med KK, AA oki men kan förstå vitsen emd att mothöja 5 kr höjning tex men när de höjer mer sitter de oftast med högre pocket eller är jag helt ute o cyklar?

jo självklart vet jag att jag måste börja spela helt annorlunda på högre insatser typ höja 75% av potten m.m. går ju inte jämföra spelet här o där, menar stor skillnad på 1-2 kr redan

föresten bara bra att ni förklara så jag fattar att jag spelar vissa händer fel då jag har som mål o bli en bra spelare ju men ja den vägen är sååå lång ju

just därför har jag inte som mål os pela högre insatser för jag vill ju reda ut denna nivån till fullo först menar på högre nivå ja då är det dags o spela korten hel rätt o inte som här som du skrev att här synar folk med sitt 4.e par o sådant o det gör de inte högre upp som sagt var

Hej hej!:lol: Dissar inte ditt spel Tina, bara en hand som jag har synpunkter om! Du är duktig som redan har förstått hur låglimitspelet på SS fungerar, men du får inte glömma bort var du spelar och mot vilka.

QQ kan kännas osäker mot ett stort bet, men hur många på SS 0,5/1 bettar inte 5-8BB med lite allt möjligt? Med din reraise får du svar på vad motståndaren sitter på. Reraise från fi och du är uppe mot minst AK och då är du inte favorit längre, syn från fi och du är uppe mot som bäst AK och då är du favorit! Du vill ju spela som favorit eller hur? Ta reda på det redan preflop!

Det jobbiga är om du "bara" synar och det kommer en låg flop, fi bettar 10BB, du har överparet och synar. Nästa bet på en lågbräda blir 15-20BB och du kommer fortfarande syna och på river, om ex brädan parar sig, så har du fortfarande högsta paret och du kommer syna 20-30BB oxå för du har inte en aning om vad fi har. Han kan spela 99-AA på samma sätt, eller t.o.m AK om han har riktigt stort mod.

/Patfor

Länk till kommentar

Spelet med QQ som jag propagerar för passar 0,5/1, sedan vete fanken. 8BB preflop på 2,5/5 innebär helt andra starhänder jämfört med 0,5/1.

Vad tror ni det blir för uppgraderingar? Hoppas på att när man skriver notes om fi så hoppar markören automatiskt ner till nästa rad och inte som nu måste Entras ner. Vore kul om man kunde få sina egna stats på bordet och att SS blir konvertibelt till PT!

Vi är väl med i ett forum för att diskutera? Kör vi med raka puckar och har högt till tak så kommer vi lära oss massor av varandra, är jag helt säker på!

/Patfor

Länk till kommentar

Hej hej!:lol: Dissar inte ditt spel Tina, bara en hand som jag har synpunkter om! Du är duktig som redan har förstått hur låglimitspelet på SS fungerar, men du får inte glömma bort var du spelar och mot vilka.

QQ kan kännas osäker mot ett stort bet, men hur många på SS 0,5/1 bettar inte 5-8BB med lite allt möjligt? Med din reraise får du svar på vad motståndaren sitter på. Reraise från fi och du är uppe mot minst AK och då är du inte favorit längre, syn från fi och du är uppe mot som bäst AK och då är du favorit! Du vill ju spela som favorit eller hur? Ta reda på det redan preflop!

Det jobbiga är om du "bara" synar och det kommer en låg flop, fi bettar 10BB, du har överparet och synar. Nästa bet på en lågbräda blir 15-20BB och du kommer fortfarande syna och på river, om ex brädan parar sig, så har du fortfarande högsta paret och du kommer syna 20-30BB oxå för du har inte en aning om vad fi har. Han kan spela 99-AA på samma sätt, eller t.o.m AK om han har riktigt stort mod.

/Patfor

näe tog inte det du skrev som kritik åt mitt spel vet att jag är en tomte i många händer o spelar en del helt fel, därmed bra att folk säger till men varför gör du inte så o på det viset?? o sen förklarar du bra så menar tex nu har jag mer förståelse varför jag egentligen ska reraisa QQ, då det är ett bra sätt o skaffa sig information, för menar om jag reraisar o ytterligare får en mothöjning ja då har förmodligen fi KK, AA,

varför säger man fi o personen???

nackdelen med mitt spel är att jag gärna smygt med ibland på höjningar men näe ska testa ett nytt stuk ikväll då höjningar är ett bra sätt o få information vilket jag förstått nu

vad roligt jag spelade 4 turrar på unibet, jag kom 2,a på en och resten hamnade jag på 4,e plats lagom roligt. Blindsen var så dyra, nackdelen med ub turrar är att det inte går på tid utan de kör 1 nivå är 10 händer så när man närmar sig finalplats är blindsen upp i minst 600

på tal om ak, mötte en stolle som bluffade bort hela sin stack men det tackade jag gärna för. detta var på cg

jo återigen tar inte dina åsikter som en pik åt mitt spel, bara positivt då du säger då jag inser vad mitt spel brister för ngnstans

Länk till kommentar

Spelet med QQ som jag propagerar för passar 0,5/1, sedan vete fanken. 8BB preflop på 2,5/5 innebär helt andra starhänder jämfört med 0,5/1.

Vad tror ni det blir för uppgraderingar? Hoppas på att när man skriver notes om fi så hoppar markören automatiskt ner till nästa rad och inte som nu måste Entras ner. Vore kul om man kunde få sina egna stats på bordet och att SS blir konvertibelt till PT!

Vi är väl med i ett forum för att diskutera? Kör vi med raka puckar och har högt till tak så kommer vi lära oss massor av varandra, är jag helt säker på!

/Patfor

Jo tycker det är bra diskussioner i min dagbok, tror vi alla lär oss positivt om spelet av diskussionerna o sen är det faktiskt trevlig stämning för det mesta här :lol:

menar vad säger man ärlighet vara längst menar de flesta av oss är ja mikrospelare och menar ingen av oss kan ju spelet utan o innan, men många kan det mesta o jag vill gärna lära mig, så bara ös på med tips allihopa till mig då jag faktiskt vill lära mig spelet o utvecklas i denna nivån.

Länk till kommentar

med vilka händer ska man egentligen reraisa??

de jag tycker då självklara är ju då AA, KK

o nu då QQ, jj o TT är lite tveksamma händer för mig, utan de blir det ingen reraise med enligt min åsikt då

ak kan jag väl reraisa beroende på höjningen.

är det ngr mer händer jag ska ha i åtanke.

Jo föresten hur spelar ni era AQ? är det alltid given höjning eller beroende på position, o sen AJ plus KQ????

Länk till kommentar

Jag menar det! Jag satt just och blev sugen men så var skiten nere. Lackar ur totalt! :evil::-P

Skriv om klienten går upp ifall jag råkar missa! :D

som tur var har man flera konton så man har ju räddningen. usch man är nog pokerberoende

kanske blir en trevlig överraskning med massa roligheter på svs sajt typ multum bonus *lol* tror jagknappast tror inte svs får ha sådant för o locka till spel. men hade gärna sett att de hade en knapp där man kan höja typ 50% av potten, 75%

likadant en knapp där du kan skriva i så mycket vill jag höja så slipper man vänta utan det blir automatisk höjning när det är din tur *lol* skulle vara rätt bra när man kör flera bord hihi

Länk till kommentar

Svårt att släppa vår QQ diskussion...:lol: Om du tror att fi = fiende har AA eller KK så ska du ju inte syna överhuvudtaget med QQ! Bara 2 outs att vinna potten om man inte räknar med ev steg- eller färgklonkar.

/Patfor

Om du inte har potodds eller implecita odds dvs, alltså att du räknar med att träffar du så har du en bra chans att ta hela hans stack, och raisen är liten nog för att det ska vara statistiskt korrekt att calla.

Därav varför man foldar QQ mot re-reraise om inte raisen är liten och Fi har djup stack.

Det heter Fi för att det står för Fienden, och poker är ett mycket aggresivt spel ;)

Länk till kommentar

Om du inte har potodds eller implecita odds dvs, alltså att du räknar med att träffar du så har du en bra chans att ta hela hans stack, och raisen är liten nog för att det ska vara statistiskt korrekt att calla.

Därav varför man foldar QQ mot re-reraise om inte raisen är liten och Fi har djup stack.

Det heter Fi för att det står för Fienden, och poker är ett mycket aggresivt spel ;)

jo iofs oddsen är ganska dåliga att just mitt set sitter, dumt tänkt av mig, men menar hur stor höjning hade ni varit beredda o gå med på QQ.

kan visa en hand där den ena fi var beredd o gå all in med sin QQ

***** Hand History for Game 322077711 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 08:10:02 ET 2007

Table Adam 36 (Real Money)

Seat 4 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: BrynäsPer ( $27 )

Seat 2: jonpet ( $64.45 )

Seat 3: _Peking_ ( $41.12 )

Seat 4: Tinusen ( $240.65 )

Seat 5: johnvegas ( $42.35 )

Seat 6: Da Bears ( $102.15 )

Seat 7: roffe21 ( $200.74 )

Seat 8: kattan42 ( $116.5 )

Seat 9: kickala_86 ( $193 )

Seat 10: norin ( $21.85 )

johnvegas posts small blind [$0.5].

Da Bears posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ad As ]

roffe21 calls [$1].

kattan42 calls [$1].

kickala_86 folds.

norin calls [$1].

BrynäsPer raises [$4].

jonpet folds.

_Peking_ folds.

Tinusen raises [$15].

johnvegas folds.

Da Bears raises [$25].

roffe21 folds.

kattan42 folds.

norin folds.

BrynäsPer is all-In.

Tinusen raises [$90]. dvs denna raisen inget o tveka om då jag sitter på bästa handen o 6 personen kan knappast ha AA :-D

Da Bears is all-In.

** Dealing Flop ** [ 6s, 7c, 4c ]

** Dealing Turn ** [ Kc ]

** Dealing River ** [ 5c ] skitriver

Tinusen shows [ Ad, As ] a pair of aces.

Da Bears shows [ Qh, Qc ] a flush, king high.

BrynäsPer shows [ Ah, Ac ] a flush, ace high.

Tinusen wins $2.85 from side pot#2 with a pair of aces. jaja 2,85 alltid ngt o hurra för

Da Bears wins $147.38 from side pot#1 with a flush, king high.

BrynäsPer wins $81.58 from the main pot with a flush, ace high.

Game#322078077 starts.

#Game No : 322078077

förstår väl inte riktigt da bears att han är beredd att gå all in när han märker att jag bettar som en vilding, men han tyckte väl att han lagt ut så mycket pengar redan

Länk till kommentar

/Patfor

Aha, det är en uppgradering på gång? Eller vadå? Borde la stå om det i så fall?

Länk till kommentar

Tina en sak måste du tänka på, om du inte tror på ett raise, alltså varför du gör den, då ska du inte göra den. Jag tror att om man raisar utan att begripa varför så ska man låta bli. Du kommer bli bara fattigare om du kör ett spel du inte förstår.

Jag raisar med QQ, JJ, 1010 och i vissa situationer även med andra par. Och jag kan betta i en A- eller K-hög flop med alla dessa händer. Och ibland förlorar jag men jag vinner i längden. Även på vår fiskiga mikrolimit nivå på SS. Så fundera på det här du och försök att förstå först varför du ska agera på ett visst sätt innan du gör det...

Länk till kommentar

Tina en sak måste du tänka på, om du inte tror på ett raise, alltså varför du gör den, då ska du inte göra den. Jag tror att om man raisar utan att begripa varför så ska man låta bli. Du kommer bli bara fattigare om du kör ett spel du inte förstår.

Jag raisar med QQ, JJ, 1010 och i vissa situationer även med andra par. Och jag kan betta i en A- eller K-hög flop med alla dessa händer. Och ibland förlorar jag men jag vinner i längden. Även på vår fiskiga mikrolimit nivå på SS. Så fundera på det här du och försök att förstå först varför du ska agera på ett visst sätt innan du gör det...

jag vet vilka händer jag ska höja på, tror inte jag blir fattig på mitt spel då jag plussar mycket bra så mitt spel kan ju inte vara helt fel, visst har insett att jag ska reraisa QQ men jag förstår mig visst på spelet men mycket kvar o lära mig med vissa händer,

visst har mycket kvar o lära mig men jag kan stora delar av spelet o lär mig hela tiden ngt nytt, så du menar att jag skulle bli fattig pga att QQ är den handen jag inte reraisat preflop med. visst vissa andra händer har jag gjort misstaget o spela fel. Medger att vissa händer gör jag fel men misstag är väl till för att rättas till o kunna göras bättre nästa gång eller har jag helt fel.

bara tråkigt o läsa att jag kommer bli fattig på mitt spel, menar jag måste väl få lära mig, har ju spelat poker 2 månader och menar värdelös är jag inte efter bara 2 månaders spel då jag plussar bra.

om du ska tror att jag är bäst på spelet efter 2 månader, tror jag knappast ngn är men kom inte o säg att jag inte förstår mig spelet utan jag försöker anpassa det till mikrolimit nivån vilket är en väldigt speciell nivå. Jag har inget mål att spela högre insatser utan låt mig lära mig denna nivån. menar du aksnke har spelat poker mycket längre än mig o haft ngn som lärt dig, jag har inte haft ngn visst en bok har jag kunnat köpa men tycker jag har lärt mig bra här. Har frågat flera ggr hur jag ska spela vissa händer men inte fått ngt svar utan fått svar beror helt o hållet på. Aldrig ngn som sagt ngt att jag ska reraisa QQ hur menar du då att jag ska veta ah den reraisar jag med.

vad vorde det för kul om man blev proffs direkt, så menar jag är ju inte helt ute o cyklar inom spelet visst finns saker jag måste lära mig men förlorar på det gör jag defenitivt inte. klart att jag fattar varför man ska höja menar k jag fattar att man ska höja AA o dem pga att du vill ha bort folk utan QQ var en hand som jag inte tyckte kanske var en superduper hand men förstår det lite mer nu

menar jag måste ju göra ngt rätt med spelet annars hade jag förlorat stora summor med pengar. Jag har inte sagt att jag inte höjer på QQ men jag pratar om en reraise klart som sjutton jag fattar att jag måste höja på de höga pocketparen. anledningen till att jag frågar vissa frågor är att se om jag gör rätt menar om jag inte frågar o sätter ut händer hur ska jag då lära mig spelet?? tror knappast ngn blir självlärd av spelet, bara tråkigt att du inte tror jag förstår mig på spelet. vissa händer ja det gör jag ju som sagt var fel men vissa händer gör jag helt korrekt o spelar super. menar klart som sjutton jag förstår mig på spelet, men vad har du för krav på mig efter 2 månaders spel???

är inte arg men tycker du skrev lite dumt om vissa saker uatn låt mig få lära mig o jag förstår mig på spelet men mycket kvar o lära, utan jag försöker anpassa mitt spel till denna nivån o då kanske en reraise av qq är den bästa tex vilket jag lärt mig idag. sen kanske det beror lite med på att jag inte gillar QQ säeskilt mycket ska jag då spela superduper hårt på en hand jag illhatar pga ngn annan alltid får set eller ngt annat. O jag skojar inte det är verkligen min hathand,

hmm blev visst långt, som sagt var ta inte detta som ngt negativt utan bara tanke angående mitt spel. Har skrivit flera ggr att jag har mycket kvar o lära mig o lär mig ngt nytt varje dag,

o sen tex om jag sitter på KK bara för att det kommer ett A hindrar inte det mig från att betta heller, utan det är ju inte ens säkert att fi har ett A. spelar nog precis som dig inom vissa händer

o sen av mina 311 QQ som jag haft av mina händer har jag vunnit ca 70% av dem

hur ligger du till på den fronten ?? skulle vara kul o jämföra menar vanlig raise med reraise, men visst jag ska ändra mitt spel på QQ det inser jag ju idag efter att ha haft diskussioner om det

ja återigen inget illa menat med detta inlägg men kan nog uppfattas som det

Länk till kommentar

Ja jag vet inte om folk på högre nivåer lägger QQ vid ett sånt här scenario, men på låga nivåer är QQ lika mycket stål som AA. :P

Trälig river dock. Sämsta tänkbara kort. Oflyt. :D Men du fick in degen med bästa möjliga handen preflop så mer kan du inte göra. :D

men det man måste tänka är oxå vem som höjer hur de höjer, en del är det ju ganska uppenbart att de sitter på AA, kk jag personligen hade inte gått all in med QQ

Länk till kommentar