Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

För man inte har lärt sig grunderna i NL Holdem och inte läst något av Sklansky som säger "stora bets är till för stora händer"!

 

På tal om preflopriases och AA, KK, har du möjlighet att göra 3e bettet (dvs raisa reraisen på raisen) så är det allin enligt Sklansky. De är så dominerande mot 1-2 motståndare så de är värda att spela för hela stacken. Det är ju det som är grunden och så bra med NL och som man ska utnyttja, betta stenhårt på monstren för att ta betalt.

 

/Patfor

Ett monster är inget monster om nån håller överpar ;) KK går jag all in med preflop mot allt utom en spelare på SvS, AA självklart, men inte QQ, för dom enda händerna som kommer calla har övertaget på mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ett monster är inget monster om nån håller överpar ;) KK går jag all in med preflop mot allt utom en spelare på SvS, AA självklart, men inte QQ, för dom enda händerna som kommer calla har övertaget på mig.

 

Kan med 80% säkerhet att denna personen inte satt med AA, KK och hur stor är chansen att han prickar just sitt högre set isåfall, den chansningen får jag ta istället för att bjuda honom till en reatitt inför rivern, utan jag tror han hade par eller ute efter ett drag o sen upp till dig om du vill mesa med din bettning när du sitter på den bästa handen, gärna då är du en guldklippa o möta ifall jag är ute efter mitt drag. menar jag tog betalt och jag tjänade på den handen, skulle aldrig få för mig o betta 10 kr till en 80 kr pott, men det roliga är att du gärna sliskar iväg en högre höjning med ett par men inte med ett set, tex med ditt set i 4.or där gick du all in utan o blinka fastän du visste att det varit höjning preflop o att han förmodligen satt med högre pcoket, du talar emot dig lite själv där tycker jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hihi gjorde det innan idag rök pga att det kom 4-klöver på brädan, jag satt inte med ngn av dem, sen hade jag ju set i QQ jag drog till med en all in eller ja hans stack var 50 kr, o potten var 80 menar gör inte jag helt rätt o beta till förhållande av potten där istället för att mesa med en meshöjning

 

Har du ohotade nötter så kan ett allin skrämma fi, då är det bättre att mjölka ut med 2 medelbet. Vill du ha bort drag med flera motståndare så är det ju överbet som gäller. Man får anpassa betten efter hur situationen ser ut, du vill ju när korten vänds upp vara allin med motståndaren när du vet att du kommer vinna. Hur du ska komma dit är ju olika från hand till hand, men du måste ofta bygga pot tidigt i spelet för att komma dit, speciellt på högre nivåer.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan med 80% säkerhet att denna personen inte satt med AA, KK och hur stor är chansen att han prickar just sitt högre set isåfall, utan jag tror han hade par eller ute efter ett drag o sen upp till dig om du vill mesa med din bettning när du sitter på den bästa handen, gärna då är du en guldklippa o möta ifall jag är ute efter mitt drag. menar jag tog betalt och jag tjänade på den handen, skulle aldrig få för mig o betta 10 kr till en 80 kr pott, men det roliga är att du gärna sliskar iväg en högre höjning med ett par men inte med ett set, tex med ditt set i 4.or där gick du all in utan o blinka fastän du visste att det varit höjning preflop o att han förmodligen satt med högre pcoket, du talar emot dig lite själv där tycker jag

...va? Jag sa väll aldrig att du skulle beta ALLS?! Jag förespråkade en call, inte en reraise.

 

Raisar man RIKTIGT hårt på SvS får man oftast fold, det man tjänar pengar på är dom som är villiga att calla 6-7 med skräp. Det är få som callar 25 med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett monster är inget monster om nån håller överpar ;) KK går jag all in med preflop mot allt utom en spelare på SvS, AA självklart, men inte QQ, för dom enda händerna som kommer calla har övertaget på mig.

 

men hallå, all in det är inte preflop vi pratar om , höjningen var 5 kr preflop, på floppen kommer mitt set. skulle heller aldrig gå all in med QQ så vet inte riktigt vad du bubblar om detta var ju på turn.

 

tror du jag gick all in preflop???

 

aldrig utan jag höjde detta på turn.

 

kollade du aldrig handen??? kan berätta igen, höjning 5 kr prelop, jag synar, flopp mitt set jag höjer 24 kr till en 32 kr pott. turn jag går all in eller ja hans stack är 50 kr, och han foldade

 

har gått all in emd KK en gång kommer aldrig mer göra det utan då är det AA som gäller

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett monster är inget monster om nån håller överpar ;) KK går jag all in med preflop mot allt utom en spelare på SvS, AA självklart, men inte QQ, för dom enda händerna som kommer calla har övertaget på mig.

 

Går inte heller allin pre med QQ, men anser att QQ ska bettas hårt pre. Får man omslag igen preflop så är det bara folda damerna. De gånger fi har AK så får man ta det, är ju faktiskt bara en coinflip preflop. Men omslaget är ju 9ggr av 10 AA eller KK.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du ohotade nötter så kan ett allin skrämma fi, då är det bättre att mjölka ut med 2 medelbet. Vill du ha bort drag med flera motståndare så är det ju överbet som gäller. Man får anpassa betten efter hur situationen ser ut, du vill ju när korten vänds upp vara allin med motståndaren när du vet att du kommer vinna. Hur du ska komma dit är ju olika från hand till hand, men du måste ofta bygga pot tidigt i spelet för att komma dit, speciellt på högre nivåer.

 

/Patfor

Du vill sällan ha ut dragen (sålänge det inte är en flervägs pott med många som drar), du vill beta så att dom callar utan att ha oddsen på sin sida. Har du bästa handen, och nån drar till flush vill du inte ha bort dom, du vill att dom ska calla och betala för sig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går inte heller allin pre med QQ, men anser att QQ ska bettas hårt pre. Får man omslag igen preflop så är det bara folda damerna. De gånger fi har AK så får man ta det, är ju faktiskt bara en coinflip preflop. Men omslaget är ju 9ggr av 10 AA eller KK.

 

/Patfor

Det är ju vad jag sagt från början :D Ingen poäng med att 3beta QQ alltså :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men hallå, all in det är inte preflop vi pratar om , höjningen var 5 kr preflop, på floppen kommer mitt set. skulle heller aldrig gå all in med QQ så vet inte riktigt vad du bubblar om detta var ju på turn.

 

tror du jag gick all in preflop???

 

aldrig utan jag höjde detta på turn.

 

kollade du aldrig handen??? kan berätta igen, höjning 5 kr prelop, jag synar, flopp mitt set jag höjer 24 kr till en 32 kr pott. turn jag går all in eller ja hans stack är 50 kr, och han foldade

 

har gått all in emd KK en gång kommer aldrig mer göra det utan då är det AA som gäller

Jag håller på med en diskussion vi har pysslat med i typ 10 inlägg var, vet inte riktigt vad du snackar om faktiskt :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill sällan ha ut dragen (sålänge det inte är en flervägs pott med många som drar), du vill beta så att dom callar utan att ha oddsen på sin sida. Har du bästa handen, och nån drar till flush vill du inte ha bort dom, du vill att dom ska calla och betala för sig.

 

näe men du ska låta de betala till förhållande av potten, förstår lite att du blir utdragen ibland menar om du ej tar betalt för dina händer så riskerar du o bli utdragen o denna handen varför mesa, blev fel kom 2 ggr :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du vill sällan ha ut dragen (sålänge det inte är en flervägs pott med många som drar), du vill beta så att dom callar utan att ha oddsen på sin sida. Har du bästa handen, och nån drar till flush vill du inte ha bort dom, du vill att dom ska calla och betala för sig.

 

näe men du ska låta de betala till förhållande av potten, förstår lite att du blir utdragen ibland menar om du ej tar betalt för dina händer så riskerar du o bli utdragen o denna handen varför mesa, utan ta betalt för din hand istället

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag håller på med en diskussion vi har pysslat med i typ 10 inlägg var, vet inte riktigt vad du snackar om faktiskt :P

 

jag diskuterar den handen jag satte ut angående QQ sen har du lagt dig i o jag tror du missuppfattat o trodde jag gick all in preflop, sen vet jag inte riktigt vad du har diskuterat men tydligen har vi diskuterat olika saker du angående QQ preflop o jag min hand hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

oki sun kopierade det som jag skrev med handen ska visa dig den igen

 

Felet jag gör med denna hand var att gå all in på turn, men tiden hann på o ta slut så blev tyvärr det men enligt potten måste min höjning varit korrekt med tanke på att han hade 50 kr kvar dvs egentligen skulle jag bara höjt 50 kr men ville inte ge honom en gratis till så höjningen var det jag hann göra o hade ej tid o ändra det till normalt. så jag är medveten om det felet men potten var ca 80 kr därav måste ju en 50 kr höjning varit korrekt?

 

**** Hand History for Game 322444281 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 19:24:05 ET 2007

Table Adam 28 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: totte51 ( $114 )

Seat 2: Fauna ( $22.9 )

Seat 3: CarlaC ( $128.57 )

Seat 4: mörkpoker3 ( $202.83 )

Seat 5: mabo3 ( $58.95 )

Seat 6: Firegames ( $40 )

Seat 7: VoffVoff ( $84.6 )

Seat 8: Tinusen ( $197.25 )

Seat 9: Yxel ( $197.5 )

Seat 10: dallasll ( $199.71 )

totte51 posts small blind [$0.5].

Fauna posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qs Qh ]

CarlaC calls [$1].

mörkpoker3 calls [$1].

mabo3 folds.

Firegames raises [$5].

VoffVoff folds.

Tinusen calls [$5].

Yxel calls [$5].

dallasll folds.

totte51 calls [$4.5].

Fauna folds.

CarlaC calls [$4].

mörkpoker3 calls [$4]. potten ca 32 kr

** Dealing Flop ** [ Qc, 3d, 5h ]

totte51 checks.

CarlaC checks.

mörkpoker3 checks.

Firegames checks.

Tinusen bets [$24].

Yxel folds.

totte51 folds.

CarlaC calls [$24]. potten ca 80 kr

mörkpoker3 folds.

Firegames folds.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

CarlaC checks.

Tinusen is all-In.

CarlaC folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $245.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, samma hand fast olika diskussiner, jag blandade ihop Patfor och urmyrakeback :P

 

Tycker du spelade den rätt, det jag invände mot var förslaget att du skulle slagit om preflop.

 

började ana ngt om att du babalade om anti all in vilket jag tyckte var märkligt för att vara dig men haha vad roligt o blanda ihop diskussionerna, jag tyckte du hade lite märklig åsikt angående min hand där . skulle aldrig gå all in med QQ ju preflop, näe jag tycker ej om o reraisar med QQ menar han kan ju sitta med aa tex.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

började ana ngt om att du babalade om anti all in vilket jag tyckte var märkligt för att vara dig men haha vad roligt o blanda ihop diskussionerna, jag tyckte du hade lite märklig åsikt angående min hand där . skulle aldrig gå all in med QQ ju preflop, näe jag tycker ej om o reraisar med QQ menar han kan ju sitta med aa tex.

 

Och jag anser att du inte ska syna 5BB där utan slå om till 15-25BB preflop, vill få bort Ax och Kx, gärna AK oxå. AA o KK reraisar igen = fold. JJ, 1010 synar. Har du ju tur och träffar 2 outarn och högsta trissen, men du bjuder ju in till alla mediumpar och sc att syna preflop. Hur ofta har inte någon tvåpar, triss eller stege i familjepotterna?

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta! Jag slowplayer inte *alls* hela tiden! :D:D:D

 

 

***** Hand 322852578 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 15 maj 2007 00:39:40

Adam Turbo 2 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: anita49 (108.45)

Plats 2: Mikro (79.75)

Plats 3: bego (322.85)

Plats 4: åh (70.26)

Plats 5: Irony (190.25)

Plats 6: GodBless (18.50)

Plats 7: TOOM (63.85)

Plats 8: SunTzu (197.50)

Plats 9: NineJay (29.60)

Plats 10: Mr.Tin (122.40)

TOOM lägg LM 0.50

SunTzu lägg SM 1.00

** Giv **

anita49 [N/A, N/A]

bego [N/A, N/A]

åh [N/A, N/A]

Irony [N/A, N/A]

GodBless [N/A, N/A]

TOOM [N/A, N/A]

SunTzu [2k, 2r]

NineJay [N/A, N/A]

Mr.Tin [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

NineJay Syna 1.00

Mr.Tin Lägg

anita49 Lägg

bego Lägg

åh Syna 1.00

Irony Syna 1.00

GodBless Lägg

TOOM Syna 1.00

SunTzu Passa

*** Flop(Board): *** : [4r, 2s, 3r]

*** Bet Runda 2 ***

TOOM Satsa 1.00

SunTzu Höj till 8.00

NineJay Syna 8.00

åh Syna 8.00

Irony Lägg

TOOM Syna 8.00

*** Turn(Board): *** : [4r, 2s, 3r, 4h]

*** Bet Runda 3 ***

TOOM Passa

SunTzu Satsa 21.00

NineJay All-in 20.60

åh Syna 21.00

TOOM Lägg

*** River(Board): *** : [4r, 2s, 3r, 4h, 2h]

*** Bet Runda 4 ***

SunTzu Satsa 41.00

åh All-in 40.26

*** Showdown *** : Rake: 4.50 Totalpott: 175.62

åh [Eh, 5h] Stege med högsta kort femma Vinst:0.00

SunTzu [2k, 2r] Fyrtal i tvåor Vinst:175.62

NineJay [Er, Knh] Två par, fyror och tvåor Vinst:0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

**** Hand History for Game 322444281 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 19:24:05 ET 2007

Table Adam 28 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: totte51 ( $114 )

Seat 2: Fauna ( $22.9 )

Seat 3: CarlaC ( $128.57 )

Seat 4: mörkpoker3 ( $202.83 )

Seat 5: mabo3 ( $58.95 )

Seat 6: Firegames ( $40 )

Seat 7: VoffVoff ( $84.6 )

Seat 8: Tinusen ( $197.25 )

Seat 9: Yxel ( $197.5 )

Seat 10: dallasll ( $199.71 )

totte51 posts small blind [$0.5].

Fauna posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qs Qh ]

CarlaC calls [$1].

mörkpoker3 calls [$1].

mabo3 folds.

Firegames raises [$5].

VoffVoff folds.

Tinusen calls [$5].

Yxel calls [$5].

dallasll folds.

totte51 calls [$4.5].

Fauna folds.

CarlaC calls [$4].

mörkpoker3 calls [$4]. potten ca 32 kr

** Dealing Flop ** [ Qc, 3d, 5h ]

totte51 checks.

CarlaC checks.

mörkpoker3 checks.

Firegames checks.

Tinusen bets [$24].

Yxel folds.

totte51 folds.

CarlaC calls [$24]. potten ca 80 kr

mörkpoker3 folds.

Firegames folds.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

CarlaC checks.

Tinusen is all-In.

CarlaC folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $245.3

 

Du har jättetur i den här handen som floppar högsta settet. I och med att du inte raisar preflop utvecklas den här handen till en familjepott och du är illa ute. Sitter man på knappen och det blir sån fin pott skulle jag själv ha väldigt låga krav på min hand. Jag skulle ha minimidubblat eller tredubblat raisen preflop. Sen kan du ta det lugnare på floppen eftersom du får in högsta settet och det är inte särskilt troligt att de som synar betten preflop skulle ha träffat något på 2: an och 3: an. Dessutom är det rainbow. I och med att turn ger färgdraget ska det bettas 75% av potten om nån har överlevt din bettning så pass långt. Och om nån synar det är det antingen någon dumhuvud med AK hjärter (finns ju såna på SS) eller ett överpar, alltså AA/KK och då leder du med hästlängder!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har jättetur i den här handen som floppar högsta settet. I och med att du inte raisar preflop utvecklas den här handen till en familjepott och du är illa ute. Sitter man på knappen och det blir sån fin pott skulle jag själv ha väldigt låga krav på min hand. Jag skulle ha minimidubblat eller tredubblat raisen preflop. Sen kan du ta det lugnare på floppen eftersom du får in högsta settet och det är inte särskilt troligt att de som synar betten preflop skulle ha träffat något på 2: an och 3: an. Dessutom är det rainbow. I och med att turn ger färgdraget ska det bettas 75% av potten om nån har överlevt din bettning så pass långt. Och om nån synar det är det antingen någon dumhuvud med AK hjärter (finns ju såna på SS) eller ett överpar, alltså AA/KK och då leder du med hästlängder!!!

 

 

jo men det var ju höjning 5 kr preflop, och ja jag hänger med utan jag reraisar inte. det gör jag aldrig

jo jag bettade ju 75% av potten fast blev fel iom all in men han hade 50 kr kvar i sin stack och potten 80 kr dvs ca 75%, QQ hatar jag ser ingen anledning tilll att reraisa med den handen menar Ak, Aa, KK hänger med ändå. Alltså jag hatar verkligen den handen, Tror faktiskt att alla inte reraisar den handen om jag ska vara ärlig, sen på mikrolimit en 5 kr höjning kan vara så att ngn redan har AA eller KK. menar varför ska jag reraisa med handen när den som hänger med troligen hänger med på ett A, högre insatser sen kan jag kanske tänka mig att man ska reraisa. tror det finns skilda åsikter angående QQ bland pokerspelare,

 

har faktiskt inte sett så många som mothöjer med sina QQ o återigen jag tror knappast alla gör det. då ska man ju egentligen reraisa JJ oxå då för att få bort de högre korten reraisar inte ens med AK,jo vid låga höjningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din reraise får du bort många skithänder som kan träffa floppen. Bara för att ett ess eller en kung kommer på floppen betyder det inte att nån träffar det om du tunnar ut fältet. Om någon raisar till 5 BB och du reraisar till 10-15 BB höjs plötsligt mina krav på starthänder till topp 5 i och med att jag inte vet om han som raisade ursprungligen kommer göra. Även om fisken inte tänker på just detta sättet så har de flesta lite självbevarelsedrift att inte syna en reraise på 10-15 BB med vilken skit som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med din reraise får du bort många skithänder som kan träffa floppen. Bara för att ett ess eller en kung kommer på floppen betyder det inte att nån träffar det om du tunnar ut fältet. Om någon raisar till 5 BB och du reraisar till 10-15 BB höjs plötsligt mina krav på starthänder till topp 5 i och med att jag inte vet om han som raisade ursprungligen kommer göra. Även om fisken inte tänker på just detta sättet så har de flesta lite självbevarelsedrift att inte syna en reraise på 10-15 BB med vilken skit som helst.

 

näe men näe gillar ej QQ, menar om jag inte ens mothöjer med Ak, tom läst att man inte ens ska höja med QQ tidig position. jo pga att du inte blir av med folk som redan limpat ävem om jag reraisat så hade jag fått med mig 3 st kanske. Jag tror ärligt talat aldrig sett ngn som mothöjt 15 BB med QQ, iofs man får inte alltid se korten,

 

o sen om man ändå ska mothöja då ska man väl köra högre bettning preflop då, typ 8 kr för att undvika familjepotter

 

och visst självklart mothöjer jag ifall ngn bara höjer 1 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

har faktiskt inte sett så många som mothöjer med sina QQ o återigen jag tror knappast alla gör det. då ska man ju egentligen reraisa JJ oxå då för att få bort de högre korten reraisar inte ens med AK,jo vid låga höjningar

 

Jesus Tina! Vi spelar på den lägsta nivån på den siten i världen med de sämsta spelarna. Majoriteten av spelarna har inte en susning i de diskussionerna vi håller på med här, de kan grunderna och inte mer. Klart dom inte mothöjer med QQ, de har ju inte förstått hur stor favorit den är om man lyckas isolera en eller möjligtvis 2 spelare och hur usla de är i en familjepot. Sorry Tina, men du verkar heller inte förstått hur du ska spela QQ preflop.

 

JJ är en annan sak då har du AA, KK, QQ som är uberfavoriter mot dig och draghänderna AK, AQ som som du är 50/50 mot. Innebär att du har 5 farliga händer mot dig jämfört med 3 på QQ, 66% fler farliga händer! Fast visst kan man spela JJ på samma sätt, men är absolut inte lika bra.

 

AK är en draghand och inte mer, träffar den inte i en familjepot så är den körd. Kan du isolera 1-2 spelare med den så är den mer värd, men inte mer än 50-50 mot alla par från QQ och nedåt. Sedan är det ju upp till varje spelare hur man vill göra med den, jag reraisar inte alltid den just på grund av att den är en draghand.

 

Fast ditt spel fungerar ju på 0,5/1 och har du inte ambitioner att gå upp inivå så är det bara fortsätta på den inslagna vägen. Vill du högre upp så måste du börja tänka i nya banor med vissa händer. Är som jag sagt tidigare ett helt annat spel högre upp, börjar tydligt märkas på 2,5/5. På 0,5/1 får du hela tiden pengar av folk som synar ner tomma på drag händer, spelar på 2a och 3e par. Dom pengarna får du inte högre upp, så du måste spela in pengarna med premiumhänderna. Man vet ju inte om man är vinnande på 0,5/1 just för att folk skänker bort pengar och man är en förlorande högre upp om man inte testat.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jesus Tina! Vi spelar på den lägsta nivån på den siten i världen med de sämsta spelarna. Majoriteten av spelarna har inte en susning i de diskussionerna vi håller på med här, de kan grunderna och inte mer. Klart dom inte mothöjer med QQ, de har ju inte förstått hur stor favorit den är om man lyckas isolera en eller möjligtvis 2 spelare och hur usla de är i en familjepot. Sorry Tina, men du verkar heller inte förstått hur du ska spela QQ preflop.

 

JJ är en annan sak då har du AA, KK, QQ som är uberfavoriter mot dig och draghänderna AK, AQ som som du är 50/50 mot. Innebär att du har 5 farliga händer mot dig jämfört med 3 på QQ, 66% fler farliga händer! Fast visst kan man spela JJ på samma sätt, men är absolut inte lika bra.

 

AK är en draghand och inte mer, träffar den inte i en familjepot så är den körd. Kan du isolera 1-2 spelare med den så är den mer värd, men inte mer än 50-50 mot alla par från QQ och nedåt. Sedan är det ju upp till varje spelare hur man vill göra med den, jag reraisar inte alltid den just på grund av att den är en draghand.

 

Fast ditt spel fungerar ju på 0,5/1 och har du inte ambitioner att gå upp inivå så är det bara fortsätta på den inslagna vägen. Vill du högre upp så måste du börja tänka i nya banor med vissa händer. Är som jag sagt tidigare ett helt annat spel högre upp, börjar tydligt märkas på 2,5/5. På 0,5/1 får du hela tiden pengar av folk som synar ner tomma på drag händer, spelar på 2a och 3e par. Dom pengarna får du inte högre upp, så du måste spela in pengarna med premiumhänderna. Man vet ju inte om man är vinnande på 0,5/1 just för att folk skänker bort pengar och man är en förlorande högre upp om man inte testat.

 

/Patfor

 

men hallå vad räknar du om mig jag har spelat poker i ca 2 månader kan ju inte kunna allt heller, menar ni har kanske spelat ngr år stor skillnad på erat spel o mitt spel. men ja hädanefter ska jag väl spela QQ som jag gör med KK o AA. det jag har lärt mig inom poker ja det är här typ o genom ngr forum kanske, men ajg tror inte jag är den enda som inte har reraisat QQ iaf. iaf aldrig ngn som sagt att man ska reraisa qq innan o hur ska jag då veta det då om jag inte äger en pokerbok utan lär mig här om mitt spel. visst en bok kanske skulle vara bra men jag känner samtidigt att jag vill lära mig ngrlunda själv o jag får bra hjälp här. men vi får väl se ska väl beställa ngn bra bok inom mikrolimit o sen söka lite mer på nätet.

 

men frågan är varför rekomenderar en del o inte höja QQ tidig position?? läste det på ett pokerforum där de hade en pokerskola, tyckte det lät lite märkligt då många förespråkar en reraise

 

så du reraisar även qq preflop o0m det är tex en 7-10 kr höjning vilket brukar betyda att ngn sitter med KK, AA oki men kan förstå vitsen emd att mothöja 5 kr höjning tex men när de höjer mer sitter de oftast med högre pocket eller är jag helt ute o cyklar?

 

jo självklart vet jag att jag måste börja spela helt annorlunda på högre insatser typ höja 75% av potten m.m. går ju inte jämföra spelet här o där, menar stor skillnad på 1-2 kr redan

 

föresten bara bra att ni förklara så jag fattar att jag spelar vissa händer fel då jag har som mål o bli en bra spelare ju men ja den vägen är sååå lång ju

 

just därför har jag inte som mål os pela högre insatser för jag vill ju reda ut denna nivån till fullo först menar på högre nivå ja då är det dags o spela korten hel rätt o inte som här som du skrev att här synar folk med sitt 4.e par o sådant o det gör de inte högre upp som sagt var

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...