Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Felet jag gör med denna hand var att gå all in på turn, men tiden hann på o ta slut så blev tyvärr det men enligt potten måste min höjning varit korrekt med tanke på att hade 50 kr kvar dvs egentligen skulle jag bara höjt 50 kr men ville inte ge honom en gratis till så höjningen var det jag hann göra o hade ej tid o ändra det till normalt. så jag är medveten om det felet men potten var ca 80 kr därav måste ju en 50 kr höjning varit korrekt?

 

**** Hand History for Game 322444281 *****

$100 NL Texas Hold'em - Monday, May 14, 19:24:05 ET 2007

Table Adam 28 (Real Money)

Seat 10 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: totte51 ( $114 )

Seat 2: Fauna ( $22.9 )

Seat 3: CarlaC ( $128.57 )

Seat 4: mörkpoker3 ( $202.83 )

Seat 5: mabo3 ( $58.95 )

Seat 6: Firegames ( $40 )

Seat 7: VoffVoff ( $84.6 )

Seat 8: Tinusen ( $197.25 )

Seat 9: Yxel ( $197.5 )

Seat 10: dallasll ( $199.71 )

totte51 posts small blind [$0.5].

Fauna posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qs Qh ]

CarlaC calls [$1].

mörkpoker3 calls [$1].

mabo3 folds.

Firegames raises [$5].

VoffVoff folds.

Tinusen calls [$5].

Yxel calls [$5].

dallasll folds.

totte51 calls [$4.5].

Fauna folds.

CarlaC calls [$4].

mörkpoker3 calls [$4]. potten ca 32 kr

** Dealing Flop ** [ Qc, 3d, 5h ]

totte51 checks.

CarlaC checks.

mörkpoker3 checks.

Firegames checks.

Tinusen bets [$24].

Yxel folds.

totte51 folds.

CarlaC calls [$24]. potten ca 80 kr

mörkpoker3 folds.

Firegames folds.

** Dealing Turn ** [ Jh ]

CarlaC checks.

Tinusen is all-In.

CarlaC folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $245.3

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

har kört 8 bord nu ikväll, på svs gick det ganska bra förutom 1 dum syn den med triss i A när en annan hade kåk, plus Set i QQ där jag höjde lite galet men annars bra.

 

vad är skillnaden på unibet o svs, hmm ja du samma sorts fiskar men de lägger sig enklare, lätt o få bort dem när de visar svaghetstecken, spelade 3 bord o plussade 20 usd, fick inga direkta kort heller men är nöjd med det iaf.

 

nackdelen med klienten är att det är lite svårt att se vilken kort det är tex klöver spader, ruter. jag spelar iaf 0,05-0,1 nivå där inte testat högre o kommer nog ej göra det, sen fördelen är att man har ganska lång betänketid.

 

så har nu tagit en paus från cg ska äta lite snart, sen när jag kommer tillbaks ja då ska jag försöka jobba på mina mål lite mera.

 

har startat en selma idag igen igår gick det ej bra, siktar lite högre denna gång, vi får väl se hur det går med den saken, iaf hållt på snart 1 h

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför höjer du inte dina damer preflop?

 

därför en annan höjde före mig

brukar du mothöja med QQ??

 

 

Fauna posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qs Qh ]

CarlaC calls [$1].

mörkpoker3 calls [$1].

mabo3 folds.

Firegames raises [$5].

VoffVoff folds.

Tinusen calls [$5].

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte göra det, för stor chans för AA/KK, och en AK blir det 50/50 på. Möjligtvis en låg raise för att se om du får omslag (isf är det antagligen KK/AA)

 

så du menar att du inte höjer ditt set till förhållande av potten när han har 50 kr kvar o potten är på 80 kr??? plus att det inte var han som höjde pre flop, menar höjningen blev fel han hade inte en stack på 200 kr utan 50 kr

 

säger mannen som kan gå all in med AA, Qq, KK eller vad det var när du fått en mothöjning, eller var det KK, QQ o prickar set på rivern ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damer är en av top 3 starthänder självklar reraise alla dagar i veckan 2 gånger på söndagar.

 

Sun, bara för någon höjer måste de inte ha AA/KK :-D

 

var ju inte han som höjde ju. utan jag tog betalt till förhållande av potten han hade 50 kr kvar o potten 80 kr. menar han kanske rent av var ute efter stege eller ngt annat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Damer är en av top 3 starthänder självklar reraise alla dagar i veckan 2 gånger på söndagar.

 

Sun, bara för någon höjer måste de inte ha AA/KK :-D

 

nja QQ är inte så stark hand jämfört med KK o Aa anser jag utan där blir det bara syna höjning men självklart höjer jag pre flop med Damerna

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle inte göra det, för stor chans för AA/KK, och en AK blir det 50/50 på. Möjligtvis en låg raise för att se om du får omslag (isf är det antagligen KK/AA)

 

3-betta preflop med QQ är väl väldigt standard? Om inte minst på lägre nivåer. Aggresivitet lönar sig i längden, om man kan kontrollera den. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

3-betta preflop med QQ är väl väldigt standard? Om inte minst på lägre nivåer. Aggresivitet lönar sig i längden, om man kan kontrollera den. :P

 

vad jag fått lära mig är att man ska betta ca 75% av potten o potten var 80 kr, nu blev det all in men han som var kvar hade en stack på 50 kr är inte min bett helt korrekt då??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är poänglöst, om man reraisar hårt nog för att det ska vara värt nått, så kommer bara AA/KK/AK calla, som bäst är du 50%, och det är jävligt föräddisk hand. Även om du får en perfekt (icke-set) flopp, så finns KK/AA kvar.

 

jag har lärt mig att man ska betta till förhållande till potten o ska jag då mesa med den bästa handen, potten var 80 kr, hans stack 50 kr, dvs 75% av potten

 

som ex du är beredd o gå all in på AA dvs inget set men inte beredd o göra det när du har den bästa handen????

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...