Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Inte mitt fel att ni är tröga! ;)

 

Jag kör på 4 nu, kör man så långa perioder som jag gör så vill jag inte behöva tabba upp och ner fönster... Om månaden går bra ut så köper jag nog en till flatscreen dock.

 

då ska jag skryta lite om min skärm

 

23 tum flatscreen, den du

 

hmm tröga går bara tolka denna meningen på ett vis :)

 

Jag ligger på runt 12k den här månaden tror jag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vart spelade jag fel här? Trodde på AK.

 

***** Hand 321462521 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2007 16:35:52

Adam Turbo 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ödeshög (193.27)

Plats 2: Tias15 (70.90)

Plats 4: parre (156.22)

Plats 6: IllusioN (99.00)

Plats 7: SunTzu (233.35)

Plats 8: anlo (72.00)

Plats 9: Dahlino (20.00)

Plats 10: lösgös (97.93)

parre lägg LM 0.50

IllusioN lägg SM 1.00

** Giv **

Ödeshög [N/A, N/A]

Tias15 [N/A, N/A]

parre [N/A, N/A]

IllusioN [N/A, N/A]

SunTzu [4r, 4s]

anlo [N/A, N/A]

Dahlino [N/A, N/A]

lösgös [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SunTzu Syna 1.00

anlo Lägg

Dahlino Lägg

lösgös Höj till 6.00

Ödeshög Lägg

Tias15 Lägg

parre Lägg

IllusioN Lägg

SunTzu Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Ks, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

SunTzu Passa

lösgös Passa

*** Turn(Board): *** : [5h, Ks, 4k, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

SunTzu Passa

lösgös Satsa 3.00

SunTzu Höj till 9.00

lösgös Höj till 30.00

SunTzu Höj till 186.00

lösgös All-in 91.93

*** River(Board): *** : [5h, Ks, 4k, Eh, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 4.90 Totalpott: 192.46

SunTzu [4r, 4s] Triss i fyror Vinst:0.00

lösgös [Er, Ek] Triss i ess Vinst:192.46

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart spelade jag fel här? Trodde på AK.

 

***** Hand 321462521 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2007 16:35:52

Adam Turbo 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ödeshög (193.27)

Plats 2: Tias15 (70.90)

Plats 4: parre (156.22)

Plats 6: IllusioN (99.00)

Plats 7: SunTzu (233.35)

Plats 8: anlo (72.00)

Plats 9: Dahlino (20.00)

Plats 10: lösgös (97.93)

parre lägg LM 0.50

IllusioN lägg SM 1.00

** Giv **

Ödeshög [N/A, N/A]

Tias15 [N/A, N/A]

parre [N/A, N/A]

IllusioN [N/A, N/A]

SunTzu [4r, 4s]

anlo [N/A, N/A]

Dahlino [N/A, N/A]

lösgös [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SunTzu Syna 1.00

anlo Lägg

Dahlino Lägg

lösgös Höj till 6.00

Ödeshög Lägg

Tias15 Lägg

parre Lägg

IllusioN Lägg

SunTzu Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Ks, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

SunTzu Passa

lösgös Passa

*** Turn(Board): *** : [5h, Ks, 4k, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

SunTzu Passa

lösgös Satsa 3.00

SunTzu Höj till 9.00

lösgös Höj till 30.00

SunTzu Höj till 186.00

lösgös All-in 91.93

*** River(Board): *** : [5h, Ks, 4k, Eh, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 4.90 Totalpott: 192.46

SunTzu [4r, 4s] Triss i fyror Vinst:0.00

lösgös [Er, Ek] Triss i ess Vinst:192.46

Dig har jag sett lira 0,5/1 sen jag börja spela poker, aldrig tänkt gå upp i nivå? Lira 12h om dagen för att kunna få ihop lite pengar låter inte kul.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vart spelade jag fel här? Trodde på AK.

 

***** Hand 321462521 *****

0.50/1.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 13 maj 2007 16:35:52

Adam Turbo 4 (Vanlig/Cash Game)

Plats 1: Ödeshög (193.27)

Plats 2: Tias15 (70.90)

Plats 4: parre (156.22)

Plats 6: IllusioN (99.00)

Plats 7: SunTzu (233.35)

Plats 8: anlo (72.00)

Plats 9: Dahlino (20.00)

Plats 10: lösgös (97.93)

parre lägg LM 0.50

IllusioN lägg SM 1.00

** Giv **

Ödeshög [N/A, N/A]

Tias15 [N/A, N/A]

parre [N/A, N/A]

IllusioN [N/A, N/A]

SunTzu [4r, 4s]

anlo [N/A, N/A]

Dahlino [N/A, N/A]

lösgös [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

SunTzu Syna 1.00

anlo Lägg

Dahlino Lägg

lösgös Höj till 6.00

Ödeshög Lägg

Tias15 Lägg

parre Lägg

IllusioN Lägg

SunTzu Syna 6.00

*** Flop(Board): *** : [5h, Ks, 4k]

*** Bet Runda 2 ***

SunTzu Passa

lösgös Passa

*** Turn(Board): *** : [5h, Ks, 4k, Eh]

*** Bet Runda 3 ***

SunTzu Passa

lösgös Satsa 3.00

SunTzu Höj till 9.00

lösgös Höj till 30.00

SunTzu Höj till 186.00

lösgös All-in 91.93

*** River(Board): *** : [5h, Ks, 4k, Eh, 2r]

*** Showdown *** : Rake: 4.90 Totalpott: 192.46

SunTzu [4r, 4s] Triss i fyror Vinst:0.00

lösgös [Er, Ek] Triss i ess Vinst:192.46

 

ja du jag råkade ut för ngt liknande igår fast ombytta roller

satt med TT, på flopp kom T o ngr andra kort, den andra höjer o jag mothöjer.

 

mothöjde iofs rätt mycket på floppen, typ 100% av potten eftersom tog honom för AA, KK, QQ ak eller en bluff, visste att han skulle syna, kanske fel spelat men jaja på turn kommer det ett a o han går all in, varför jag gör synen ingen aning när jag är relativt säker på att han har AA men hoppas på KK oxå. så där rök kanske 150 kr från min stack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag nickar just nu EVILELK på SvS. Det är polarens konto. Jag lirar oftast 4 bord och aldrig något annat än 5-max. Jag tycker fullring är fasansfullt tråkigt faktiskt. :D Sen kanske man skulle behöva sätta sig in i hur man ska spela och sånt bjäfs. :P Men om jag ser dig någon gång så kanske jag hoppar in bara för kul skull! :D Hehe.

 

jag reder ut fullring bättre än 5 bord, är ju en konst o kunna 5-bord med. men som sagt var jag tycker inte det blir tråkigt då man kör flera bord, tex börjat köra 8 bord nu och man har hela tiden ngt o göra, testade 9 men det blev alldeles för virrigt.

kom du gärna på samma bord möjligt jag ej ser dig då jag kör flera bord, brukar upptäcka folk efter typ 100 givar hihi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rom byggdes inte på en dag. Behöver lite avvänjningstid. :mrgreen:

Haft litet återfall idag och lirat med mina VIP poäng idag. jag har vunnit också, speldjävulen är kvar =).

 

ja jag menar man ger inte upp pokern så lätt, har sagt många ggr näe nu var det sista gången jag lirade o lik väl står man där nästa dag o väntar på att få plats på ett bord

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelade bra där lösgös, då han checkade flop och lurade dig totalt så du tappade försvaret. Hade han bettat ut hårt direkt så hade du kunnat misstänka KK eller AA men nu var det svårt att lägga, han skulle mycket väl kunnat haft AK också att göra så. Men ofta allin med så mycket pengar då är det ofta stålet de har så fasen man får vara på sin vakt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Han spelade bra där lösgös, då han checkade flop och lurade dig totalt så du tappade försvaret. Hade han bettat ut hårt direkt så hade du kunnat misstänka KK eller AA men nu var det svårt att lägga, han skulle mycket väl kunnat haft AK också att göra så. Men ofta allin med så mycket pengar då är det ofta stålet de har så fasen man får vara på sin vakt.

 

Lura totalt? Snarare ett exempel på en überpassiv lirare, kolla beten på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter ofta på samma bord som denna lösgös och han är synnerligen lös och betvillig. Men det är ju ofta så med den typen av spelare att när de väl har monster så blir de tvärtom och han ville nog maskera sin hand för att just lura men jag skulle inte göra så med AA, man vill gärna veta var man står så jag gör ett stort bet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sitter ofta på samma bord som denna lösgös och han är synnerligen lös och betvillig. Men det är ju ofta så med den typen av spelare att när de väl har monster så blir de tvärtom och han ville nog maskera sin hand för att just lura men jag skulle inte göra så med AA, man vill gärna veta var man står så jag gör ett stort bet.

 

Olika från person till person, men jag har aldrig slowspelat en hand i hela mitt liv :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blää hatar folk som bettar efter drag o får in det då tänker man ej på det särkilt inte när man prickat 2-par *snyft* kan inte spela längre, jag är en looser hihi, nu stämmer verkligen abborre på mig tror jag ska gräva ner mig i en grop o ruttna bort där :lol:

 

här är handen

tog honom för ak, mothöjde ej pga att han bettade så hårt o jag tänkte jag hänger med lite snyggt men dumt av mig, fast ngt säger mig att han synat ändå pga han var så inne på sin färg o beredd o slänga ut så mycket pengar för att få bort mig

 

***** Hand History for Game 321652703 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, May 13, 17:59:02 ET 2007

Table Adam 29 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: gerulatis ( $255.2 )

Seat 2: Sprit24 ( $242.6 )

Seat 3: Ginola14 ( $200 )

Seat 4: peguss ( $182.85 )

Seat 5: lagerapan ( $215.4 )

Seat 6: Apa3000 ( $191.5 )

Seat 7: Tinusen ( $204.85 )

Seat 8: Budalo ( $62.1 )

Seat 9: Johan99 ( $86.5 )

Seat 10: jbxxxx ( $20 )

Tinusen posts small blind [$0.5].

Budalo posts big blind [$1].

Ginola14 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Qd Ac ]

Johan99 folds.

gerulatis folds.

Sprit24 folds.

Ginola14 checks.

peguss calls [$1].

lagerapan raises [$4].

Apa3000 folds.

Tinusen calls [$3.5].

Budalo folds.

Ginola14 folds.

peguss folds.

** Dealing Flop ** [ 2h, Qh, 8s ]

Tinusen checks.

lagerapan bets [$7].

Tinusen calls [$7].

** Dealing Turn ** [ Ad ]

Tinusen checks.

lagerapan bets [$18].

Tinusen calls [$18].

** Dealing River ** [ 6h ]

Tinusen checks.

lagerapan bets [$30].

Tinusen calls [$30]. kanske dum syn här men tror inte han sitter på set ev QQ men inte AA heller inte färgen pga att han bettat så hårt innan.

lagerapan shows [ 8h, 7h ] a flush, queen high.

lagerapan wins $118 from the main pot with a flush, queen high.

 

jaja i efterhand skulle jag inte gjort denna synen menar 2-par är 2-par menar han kan ju prickat set. jaja jag får bidra lite pengar till apan. när 17.on ska man sluta med dumma syner, vad anser ni om handen hade ni synat eller foldat??? var det en dum syn av mig??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hej hopp, vill ngn hjälpa mig o skriva topp 10 händer, eller ja de som är värda o gå med på höjning.

 

aa,kk o dem det vet jag redan :-D

 

"ja de som är värda o gå med på höjning." Så kan du ju inte ställa fråganTina! Beror ju på hur lös du är, vilken tableimage du vill ha, hur stor höjningen är, vilken position du sitter på och hur djupt stackade ni är!

 

Nu var jag lite besserwisser, men dessa faktorer spelar faktiskt roll!

 

Händernas värde beror oxå lite på vad du är ute efter för hand. Att AA, KK är topp 2 är ju självklart, sedan har vi ju QQ, AKs, AKo JJ, TT, AQs, AQo, AJs, 99. Där har du egentligen premiumhänderna. Men en hand som 89s är ju absolut synbar upp till 5-6Bb pre flop om ni båda är djupa, han har AA och du konkar 2par eller bättre, stor chans du tömmer honom! Jerico har något sådant exempel i sin dagbok där han tömmer fi på 400BB med en sådan hand.

 

Jag rekommenderar dig att beställa David Sklanskys/Ed Millers bok "Ni Limit Holdém teori och praktik. Larvigt bra med konkreta tips och idéer runt NL holdém. Kostar ett 0,5/1 inköp, men är väl spenderade pengar. Korta kapitel och lättöverskådlig. en fröjd att läsa. Jag följer för det mesta deras starthandsförslag och det fungerar utmärkt.

 

/Patfor

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men vad 17.on är detta då. sitter på nötfärg ja självklart prickar en annan in färgstege *lol* som tur var så synade jag bara hans mothöjning helt otroligt att man fortfarande ligger bra med pluss.

 

har anmält mig eller gjorde det innan till kvällskvist eller selma eller vad den heter, skulle vara rätt trevligt o komma på finalbordet på en sån :-D

 

nu blir det paus från cg känns som om inget vill min väg just nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

"ja de som är värda o gå med på höjning." Så kan du ju inte ställa fråganTina! Beror ju på hur lös du är, vilken tableimage du vill ha, hur stor höjningen är, vilken position du sitter på och hur djupt stackade ni är!

 

Nu var jag lite besserwisser, men dessa faktorer spelar faktiskt roll!

 

Händernas värde beror oxå lite på vad du är ute efter för hand. Att AA, KK är topp 2 är ju självklart, sedan har vi ju QQ, AKs, AKo JJ, TT, AQs, AQo, AJs, 99. Där har du egentligen premiumhänderna. Men en hand som 89s är ju absolut synbar upp till 5-6Bb pre flop om ni båda är djupa, han har AA och du konkar 2par eller bättre, stor chans du tömmer honom! Jerico har något sådant exempel i sin dagbok där han tömmer fi på 400BB med en sådan hand.

 

Jag rekommenderar dig att beställa David Sklanskys/Ed Millers bok "Ni Limit Holdém teori och praktik. Larvigt bra med konkreta tips och idéer runt NL holdém. Kostar ett 0,5/1 inköp, men är väl spenderade pengar. Korta kapitel och lättöverskådlig. en fröjd att läsa. Jag följer för det mesta deras starthandsförslag och det fungerar utmärkt.

 

/Patfor

 

 

näe men inte värd o gå med på anser jag typ kasnke vissa färgdrag med värdelös kicker tex, sen aksnke jag inte tycker pocket 2 är de bästa heller som exempel, självklart kan jag tycka jt kan vara bra i familjepotter som exempel o pricka en fin stege

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är kanske ute och cyklar men jag förstår verkligen inte hur ni tänker... Slowspela AA på flop??? Inte betta AQ på turn??? Slowspela set??? Bet! Bet! Bet! Pott!!! Det är mitt svar!

 

jag slowspelar ytterst sällan. men du jag har sett dig slowspela AA på flopp när det varit stegdrag ;-)

 

o sen anledning till att jag ej mothöjde var pga jag var inte säker ifall han satt på set, i efterhand är jag inte ledsen att jag inte mothöjde han var ju ute efter sin färg och hade betalt mycket för den

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...