Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

oki ska visa en riktig fiskhand gjord av mig. Pottodds m.m vad är det för ngt??? näe men den här orcc snodde en pott från mig en gång när jag hade AA o han synade med Q4 o fick in 2-par så paybacktime, dumt kanske men jag satte dit honom. Så nu är fiskeriet slut för denna dagen o tina spelar seriöst igen. oki skäms lite för handen lova att inte skratta ut mig, ska bara visa att jag trots allt är en liten abborre innerst inne vid somliga tillfällen som simmar runt på poker borden

 

 

***** Hand History for Game 320364677 *****

$100 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 09:41:30 ET 2007

Table Adam Turbo 4 (Real Money)

Seat 6 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: axis venus ( $155.48 )

Seat 2: INXS ( $242.87 )

Seat 3: Tinusen ( $379.3 )

Seat 4: pop_winner ( $20 )

Seat 5: jsongbg ( $100 )

Seat 6: Diabloz ( $61.15 )

Seat 7: Orcc ( $31.2 )

Seat 8: Cthar ( $40.9 )

Seat 9: m12 ( $200.75 )

Seat 10: gerulatis ( $200 )

Orcc posts small blind [$0.5].

Cthar posts big blind [$1].

pop_winner posts big blind [$1].

jsongbg posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Js 9s ]

m12 folds.

gerulatis folds.

axis venus folds.

INXS folds.

Tinusen calls [$1].

pop_winner checks.

jsongbg checks.

Diabloz calls [$1].

Orcc calls [$0.5].

Cthar checks.

** Dealing Flop ** [ 8s, Ks, Td ]

Orcc bets [$14].

Cthar folds.

Tinusen calls [$14].

pop_winner folds.

jsongbg folds.

Diabloz folds.

** Dealing Turn ** [ 4h ]

Orcc is all-In.

Tinusen calls [$16.2].

** Dealing River ** [ Qd ]

Tinusen shows [ Js, 9s ] a straight, nine to king.

Orcc shows [ Th, 8c ] two pairs, tens and eights.

Tinusen wins $64.75 from the main pot with a straight, nine to king.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Vad är maraton-sex, Sun? Blir det under du grindar? Vi är nog skadade och ska hinna med allt och samtidigt grinda.

 

Jag satt Tina vid dina bord och det är väldigt vad tight du är. Jag är tight men du tar priset. Jag tror vi får hålla oss på denna nivån för annars blir vi helt sönderlästa, bara på B-borden skulle det inte ta lång tid att avslöja oss.

 

Ska man spela på högre nivåer så måste man utveckla sitt spel, antagligen har jag för stor respekt för pengar för det ska gå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Orcc brukar vara skaplig vad jag sett, om något passiv.

 

Själv blir det kvällsgrind, hockey VM, maraton-sex mellan grindsen, och sen pepparstek ikväll!

 

nja skaplig tycker jag inte att man är när man går med på 8 kr höjning med Q o skitkicker, vi har skilda åsikter om honom tror jag, sen om han kanske spelar vissa händer bra men korten kan ju vara bättre som han synar höjning med, syftar den gången jag hade AA

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är maraton-sex, Sun? Blir det under du grindar? Vi är nog skadade och ska hinna med allt och samtidigt grinda.

 

Jag satt Tina vid dina bord och det är väldigt vad tight du är. Jag är tight men du tar priset. Jag tror vi får hålla oss på denna nivån för annars blir vi helt sönderlästa, bara på B-borden skulle det inte ta lång tid att avslöja oss.

 

Ska man spela på högre nivåer så måste man utveckla sitt spel, antagligen har jag för stor respekt för pengar för det ska gå.

 

japp är tight men fick inte heller ngr vidare dunder kort men sen hade jag fina stackar med :) satt typ 1,5 timme o foldade mest innan jag beslöt för att sluta spela

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är bra Tina men problemet är när man är så tight så läser de andra en att den där spelar bara superhänder och bara bettar vid träff och då slutar de syna dig mm. Risk att det blir så redan på B-borden.

 

Jag tror du gör helrätt att spela med orutinerade och betta hårt vid träff och minimera förluster. Hälften av de vid bordet har inte en susning av att läsa en, utan de tittar på sin egen hand.

 

Du är duktig på vad du gör och du maximerar vinster och släpper inte en krona, ja då plussar man på A-borden. Men det är rätt spelat så det är inget fel att göra så utan du blir en vinnande spelare på det. Man måste anpassa sig och det enda strategin är nog att spela så här. Att börja göra moves bland dessa spelare håller inte heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo det är bra Tina men problemet är när man är så tight så läser de andra en att den där spelar bara superhänder och bara bettar vid träff och då slutar de syna dig mm. Risk att det blir så redan på B-borden.

 

Jag tror du gör helrätt att spela med orutinerade och betta hårt vid träff och minimera förluster. Hälften av de vid bordet har inte en susning av att läsa en, utan de tittar på sin egen hand.

 

Du är duktig på vad du gör och du maximerar vinster och släpper inte en krona, ja då plussar man på A-borden. Men det är rätt spelat så det är inget fel att göra så utan du blir en vinnande spelare på det. Man måste anpassa sig och det enda strategin är nog att spela så här. Att börja göra moves bland dessa spelare håller inte heller.

 

jag vet att jag är tight, menar det märks rätt fort ifall ngn har träff på bästa paret på bordet, ska jag då betta på mitt 4-par o sen ryka på 12 kr pga att jag får syn. säger inte att jag alltid bettar på bästa paret vilket jag inte gör, man får analysera spelet med bettningar etc så vet man hur man ligger till.

 

men om det är 7 pers kvar är stor risk att många har bättre hand än dig själv.

många händer bli inte synade tror du jag alltid har träff på dem??, jag kan betta på 2-par m.m, köra fulingar bettar på drag. Varför tror du att jag får 400 kr potter på vissa färger. visst jag kanske är lättläst, alla har sin stil, menar du kanske gillar o inte höja ditt KA preflop, jag höjer min, jag vill få bort folk så jag har större chans o ta potten tex heads up då tar man potten oftast. o sen varför synar de om jag är så lättläst :) menar det är inte alltid du har ngn aning om att jag satt med KK pre flop utan kanske bara tar mig för KA, o sen om det kommer träff på floppen o ngn annan oxå har träff vad tror du händer, jo den personen hänger med för tar inte dig för ett set kanske utan tolkar dig som att du har Ka kanske

 

visst på b-bord m.m måste man spela annorlunda, men börjar bli bättre på o dra till bluffar om jag märker svaghetstecken hos folk vilket oftast funkar

 

 

du får ju faktiskt lägga till att jag bara spelat seriöst i 2 månader, har massvis kvar o lära mig på detta o tar en sak i taget menar om 10 månader så är jag en helt annan pokerspelare än vad jag är nu.

 

jaja bara tanke men bra att ni ger mig tips menar jag vill ju lära mig, tar det absolut inte som ngt negativt utan bara förklarar lite

 

 

föresten geru ett tips när du tar stora potter visa inte handen låt dem gissa vad du har till slut blir de så trötta på dina höga höjningar o synar bara för att se vad du har för ngt, menar om du visar handen då ger du dem ledtrådar i onödan.

 

föresten på tal om o läsa. tänkte på kk, aa o det alla säger höj mycket pre flop ja där om ngt är man ju lättlöst, tex 85% av spelarna kan man säga på höjningen pre flop att ah han sitter på kk, aa är det inte meningen att man ska spela så man absolut inte vet om han sitter på ka, kk, aa, qq, etc etc??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om aggressivitet. har spelat 1-2 kr nu ett litet tag fick ett litet stolleryck men ville försvara min hand plus kanske tjäna på den eller förlora stort hihi, jaja galen hand jag vet. men som sagt var händer ytterst sällan eller rättare sagt aldrig gjort det förut men ngn gång ska vara den första, hur hade ni spelat handen??? skriver en gång till HAR ALDRIG GJORT SÅ HÄR FÖRUT O KOMMER ALDRIG GÖRA DET IGEN UTAN BARA DENNA GÅNG O JA SISTA GÅNGEN OCH JAG ÄR MEDVETEN ATT DEN ÄR DÅLIGT SPELAD

 

***** Hand History for Game 320544013 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:01:28 ET 2007

Table Bertil 31 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MippP ( $47.49 )

Seat 2: Preben79 ( $206.42 )

Seat 3: c a a z ( $842.95 )

Seat 4: Wolfiedoo ( $55.65 )

Seat 5: nida ( $265 )

Seat 6: Tinusen ( $427.75 )

Seat 7: randi ( $387 )

Seat 8: bloja ( $102.7 )

Seat 9: hobbwe ( $68.1 )

Seat 10: palma013 ( $72.8 )

c a a z posts small blind [$1].

Wolfiedoo posts big blind [$2].

MippP posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 9d 9c ]

nida folds.

Tinusen calls [$2].

randi calls [$2].

bloja folds.

hobbwe folds.

palma013 calls [$2].

MippP checks.

Preben79 raises [$8].

c a a z folds.

Wolfiedoo folds.

Tinusen calls [$6].

randi calls [$6].

palma013 folds.

MippP folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, 9h, 2d ]

Tinusen checks.

randi checks.

Preben79 bets [$12].

Tinusen raises [$344].

randi folds.

Preben79 folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $385.65

 

Ja jag vet DÅLIGT SPELAT det är jag mycket medveten om men behöver inte höra det flera ggr :), vågar ju visa upp handen står för mitt dåliga spel. Har spelat stolligt idag o jag brukar inte spela så här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysig hand bara förnamnet.......iofs inte pottodds till det men ja som sagt var känsla igen

 

***** Hand History for Game 320565090 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:27:27 ET 2007

Table Bertil 19 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: vinga ( $177.7 )

Seat 2: Go4Gold ( $392.85 )

Seat 3: PGAswe ( $15.85 )

Seat 4: 6-bomb ( $261.5 )

Seat 5: Tinusen ( $444 )

Seat 6: nishada ( $265.99 )

Seat 7: mpee ( $397 )

Seat 8: lagerapan ( $537.15 )

Seat 9: Ra5mu5 ( $411.2 )

Seat 10: Mejer ( $436.85 )

Ra5mu5 posts small blind [$1].

Mejer posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 6c 6h ]

vinga folds.

Go4Gold calls [$2].

PGAswe folds.

6-bomb folds.

Tinusen calls [$2].

nishada folds.

mpee folds.

lagerapan calls [$2].

Ra5mu5 folds.

Mejer checks.

** Dealing Flop ** [ 6d, 2d, 9d ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$6].

Tinusen calls [$6].

lagerapan folds.

Mejer calls [$6].

** Dealing Turn ** [ Th ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$14].

Tinusen calls [$14].

Mejer calls [$14].

** Dealing River ** [ Tc ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$36].

Tinusen raises [$84].

Mejer folds.

Go4Gold calls [$48].

Tinusen shows [ 6c, 6h ] a full house, sixes full of tens.

Tinusen wins $231.1 from the main pot with a full house, sixes full of tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om aggressivitet. har spelat 1-2 kr nu ett litet tag fick ett litet stolleryck men ville försvara min hand plus kanske tjäna på den eller förlora stort hihi, jaja galen hand jag vet. men som sagt var händer ytterst sällan eller rättare sagt aldrig gjort det förut men ngn gång ska vara den första, hur hade ni spelat handen???

 

***** Hand History for Game 320544013 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:01:28 ET 2007

Table Bertil 31 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MippP ( $47.49 )

Seat 2: Preben79 ( $206.42 )

Seat 3: c a a z ( $842.95 )

Seat 4: Wolfiedoo ( $55.65 )

Seat 5: nida ( $265 )

Seat 6: Tinusen ( $427.75 )

Seat 7: randi ( $387 )

Seat 8: bloja ( $102.7 )

Seat 9: hobbwe ( $68.1 )

Seat 10: palma013 ( $72.8 )

c a a z posts small blind [$1].

Wolfiedoo posts big blind [$2].

MippP posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 9d 9c ]

nida folds.

Tinusen calls [$2].

randi calls [$2].

bloja folds.

hobbwe folds.

palma013 calls [$2].

MippP checks.

Preben79 raises [$8].

c a a z folds.

Wolfiedoo folds.

Tinusen calls [$6].

randi calls [$6].

palma013 folds.

MippP folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, 9h, 2d ]

Tinusen checks.

randi checks.

Preben79 bets [$12].

Tinusen raises [$344].

randi folds.

Preben79 folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $385.65

 

försvara handen mot vad?? stegdrag? kanske, men du får inte in så mycket om du aldrig låter någon dra. det sitter ju en gubbe bakom också som vill betala av:-) jag hade nog slowat här för att trycka på lite på turn om ett överkort eller färgdrsgskort kommer. preben har överkort eller överpar. inte ett stegdrag. du kan få bra betalt om han träffar på turn, förmodligen hela hans stack. då potten är ca 60 och han har 180 kvar. du behöver med andra ord inte bygga potten, det gjorde preben själv:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om aggressivitet. har spelat 1-2 kr nu ett litet tag fick ett litet stolleryck men ville försvara min hand plus kanske tjäna på den eller förlora stort hihi, jaja galen hand jag vet. men som sagt var händer ytterst sällan eller rättare sagt aldrig gjort det förut men ngn gång ska vara den första, hur hade ni spelat handen???

 

***** Hand History for Game 320544013 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:01:28 ET 2007

Table Bertil 31 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MippP ( $47.49 )

Seat 2: Preben79 ( $206.42 )

Seat 3: c a a z ( $842.95 )

Seat 4: Wolfiedoo ( $55.65 )

Seat 5: nida ( $265 )

Seat 6: Tinusen ( $427.75 )

Seat 7: randi ( $387 )

Seat 8: bloja ( $102.7 )

Seat 9: hobbwe ( $68.1 )

Seat 10: palma013 ( $72.8 )

c a a z posts small blind [$1].

Wolfiedoo posts big blind [$2].

MippP posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 9d 9c ]

nida folds.

Tinusen calls [$2].

randi calls [$2].

bloja folds.

hobbwe folds.

palma013 calls [$2].

MippP checks.

Preben79 raises [$8].

c a a z folds.

Wolfiedoo folds.

Tinusen calls [$6].

randi calls [$6].

palma013 folds.

MippP folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, 9h, 2d ]

Tinusen checks.

randi checks.

Preben79 bets [$12].

Tinusen raises [$344].

randi folds.

Preben79 folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $385.65

 

nejnejnej... hur tror du att du ska få betalt om du spelar ditt set såhär? :P

 

jag vet inte hur jag hadde spelat, hadde nog callat 50% och höjt till 35 50% av gångerna. du har den bästa handen. och eftersom han höjde så rejält innan floppen så har han ju med största sannolikhet 2 stora kort eller ett pocket. vilket betyder att han nog inte har stegdraget. och eftersom floppen är rainbow så kan du ge han ett kort till. oavsett turn får du dock beta, och då inte allin utan 3/4 pott :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysig hand bara förnamnet.......

 

***** Hand History for Game 320565090 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:27:27 ET 2007

Table Bertil 19 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: vinga ( $177.7 )

Seat 2: Go4Gold ( $392.85 )

Seat 3: PGAswe ( $15.85 )

Seat 4: 6-bomb ( $261.5 )

Seat 5: Tinusen ( $444 )

Seat 6: nishada ( $265.99 )

Seat 7: mpee ( $397 )

Seat 8: lagerapan ( $537.15 )

Seat 9: Ra5mu5 ( $411.2 )

Seat 10: Mejer ( $436.85 )

Ra5mu5 posts small blind [$1].

Mejer posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 6c 6h ]

vinga folds.

Go4Gold calls [$2].

PGAswe folds.

6-bomb folds.

Tinusen calls [$2].

nishada folds.

mpee folds.

lagerapan calls [$2].

Ra5mu5 folds.

Mejer checks.

** Dealing Flop ** [ 6d, 2d, 9d ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$6].

Tinusen calls [$6].

lagerapan folds.

Mejer calls [$6].

** Dealing Turn ** [ Th ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$14].

Tinusen calls [$14].

Mejer calls [$14].

** Dealing River ** [ Tc ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$36].

 

potten är 100,

han har betat ut alla gator(han har färg)

Du har synat och dragit in ett monster, om du ska finansiera sånt här så måste du nu ta betalt

 

Tinusen raises [$84]. minst 150, men jag hade nog ställt här. om du ställde på handen innan så ska du ställa här med

Mejer folds.

Go4Gold calls [$48].

Tinusen shows [ 6c, 6h ] a full house, sixes full of tens.

Tinusen wins $231.1 from the main pot with a full house, sixes full of tens.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nejnejnej... hur tror du att du ska få betalt om du spelar ditt set såhär? :P

 

jag vet inte hur jag hadde spelat, hadde nog callat 50% och höjt till 35 50% av gångerna. du har den bästa handen. och eftersom han höjde så rejält innan floppen så har han ju med största sannolikhet 2 stora kort eller ett pocket. vilket betyder att han nog inte har stegdraget. och eftersom floppen är rainbow så kan du ge han ett kort till. oavsett turn får du dock beta, och då inte allin utan 3/4 pott :P

 

nja men tänk om han hade suttit med JJ, QQ, KK, AA o ev lyckas pricka bättre set, är det då inte bättre o försvara sin hand??

 

massvis med diskussioner angående set m.m innan i dagboken där många sa att de skulle all in, men samtidigt har bara spelat 2 månader, ska tänka på det nästa gång att kanske slowspela sitt set bättre, är van vid 0,5-1 kr där folk synar med precis allt som går o syna, svårt o vänja sig att det är bättre spelare här fast skrev oxå att detta aldrig har hänt förut utan var första gången o kommer aldrig hända igen, var bara ngt konstigt ryck jag fick. vet inte har spelat konstigt idag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mysig hand bara förnamnet.......

 

***** Hand History for Game 320565090 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:27:27 ET 2007

Table Bertil 19 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: vinga ( $177.7 )

Seat 2: Go4Gold ( $392.85 )

Seat 3: PGAswe ( $15.85 )

Seat 4: 6-bomb ( $261.5 )

Seat 5: Tinusen ( $444 )

Seat 6: nishada ( $265.99 )

Seat 7: mpee ( $397 )

Seat 8: lagerapan ( $537.15 )

Seat 9: Ra5mu5 ( $411.2 )

Seat 10: Mejer ( $436.85 )

Ra5mu5 posts small blind [$1].

Mejer posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 6c 6h ]

vinga folds.

Go4Gold calls [$2].

PGAswe folds.

6-bomb folds.

Tinusen calls [$2].

nishada folds.

mpee folds.

lagerapan calls [$2].

Ra5mu5 folds.

Mejer checks.

** Dealing Flop ** [ 6d, 2d, 9d ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$6].

Tinusen calls [$6].

lagerapan folds.

Mejer calls [$6].

** Dealing Turn ** [ Th ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$14].

Tinusen calls [$14].

Mejer calls [$14].

** Dealing River ** [ Tc ]

Mejer checks.

Go4Gold bets [$36].

 

potten är 100,

han har betat ut alla gator(han har färg)

Du har synat och dragit in ett monster, om du ska finansiera sånt här så måste du nu ta betalt

 

Tinusen raises [$84]. minst 150, men jag hade nog ställt här. om du ställde på handen innan så ska du ställa här med

Mejer folds.

Go4Gold calls [$48].

Tinusen shows [ 6c, 6h ] a full house, sixes full of tens.

Tinusen wins $231.1 from the main pot with a full house, sixes full of tens.

 

oki tack tack ska göra det nästa gång, är ju bara relativ nybörjare ännu, men ska betta mer till förhållande av potten särskilt när jag sitter på monstret, vet att min syn aknske inte var den bästa först men var relativt säker att det var ngn mer som skulle syna därav synen annars hade jag nog foldat den.

rätt stor skillnad på 1-2 kr ändå om man jämför 0,5-1 kr. iofs stött på en del firrar som går med på k3 m.m. råkade ut för det nyss när jag hade stora mörk, på flopp kommer 2 st 3 o jag bettar får mothöjning, han hade ju bättre kicker så där rök lite. borde iofs förstått att han hade prickat trisset men vem sjutton räknar med att man går med på K3 tidig position.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja men tänk om han hade suttit med JJ, QQ, KK, AA o ev lyckas pricka bättre set, är det då inte bättre o försvara sin hand??

 

massvis med diskussioner angående set m.m innan i dagboken där många sa att de skulle all in, men samtidigt har bara spelat 2 månader, ska tänka på det nästa gång att kanske slowspela sitt set bättre, är van vid 0,5-1 kr där folk synar med precis allt som går o syna, svårt o vänja sig att det är bättre spelare här

 

Man kan inte vara rädd för att fi ev ska köpa in en 2outare, då får man betela, så är det bara.

 

Vad gäller att få in degen så måste men bygga en pot först. och det var redan klart när preben beta ut 12. om han träffar eller redan har överpar så kommer han att få in degen förr eller senare. titta altid på motståndarnas stackdjup, om det är ca 3ggr pot så kommer degen åka in om han har en hand, och i denna hand så ska man spela på att ditt set står rakt ut, oavset turn o river, lite skildnad dock att det finns en tredje i poten, men en raise som manshora föreslår kommer att få bort honom garanterat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan inte vara rädd för att fi ev ska köpa in en 2outare, då får man betela, så är det bara.

 

Vad gäller att få in degen så måste men bygga en pot först. och det var redan klart när preben beta ut 12. om han träffar eller redan har överpar så kommer han att få in degen förr eller senare. titta altid på motståndarnas stackdjup, om det är ca 3ggr pot så kommer degen åka in om han har en hand, och i denna hand så ska man spela på att ditt set står rakt ut, oavset turn o river, lite skildnad dock att det finns en tredje i poten, men en raise som manshora föreslår kommer att få bort honom garanterat.

 

nu var det lite för mycket pokerspråk här fattar tyvärr inte allt, men ja nästa gång så ska jag kanske slowspela eller ja reraisa typ till 75% av potten då???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9-handen kanske inte var så vacker. MEN att pusha på floppen hade varit helt ok eftersom han är så shortstackad. Med färgdrag och öppet stegdrag har du 15 outs. Vilket ger:

 

http://twodimes.net/h/?z=2640150

pokenum -h js 9s - th 8c -- 8s ks td

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Ks 8s Td

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Js 9s 495 50.00 495 50.00 0 0.00 0.500

8c Th 495 50.00 495 50.00 0 0.00 0.500

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jahapp då börjar kvällen närma sig. spelat lite märkligt idag med pottodds m.m men i längden lönar sig nog inte det bara för att det har gjort det idag:-D

 

har fått en del fina händer men fått lite stolleryck o spelat dem fel. är väl så inne att jag inte vill att ngn ska få bättre hand plus att jag tyckt att ja potten är ju ganska fin, men vad sjutton är det för tanke egentligen utan när man tänker efter o läser råd o det jag vill ju ha ännu större potter så därav börja spela bättre på mitt set, när jag tänker efter hade jag med all säkerhet kunnat få mer betalt för mitt set rent av hela stacken om jag haft tur, men nu vet jag ju inte riktigt vad preben brukar höja på men ja förmodligen ngt högre pócket, Ak,AQ eller ngt sådant, men samtidigt det jag inte tänkte på är att han är en van spelare menar kanske mer lämpligt o göra så mot en firre som gärna slänger in degen på sitt par. men samtidigt där det var 1 nisse till vilket jag inte har ngn aning om vad han har för kort.

så dagens tanke då eller mål from nu

 

*börja spela mina händer bättre

* ta mer betalt för mina monster

* spela seriöst har spelat märkligt o inte följt riktigt pottodds m.m. Som sagt varit märklig dag idag vad har tagit åt mig :-D

 

men ni får se det så här jag vågar ju sätta ut mina firrehänder o dåligt spelade händer oxå, vad vore det för kul annars om man bara sätter ut sina händer där man spelar bra :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

J9-handen kanske inte var så vacker. MEN att pusha på floppen hade varit helt ok eftersom han är så shortstackad. Med färgdrag och öppet stegdrag har du 15 outs. Vilket ger:

 

http://twodimes.net/h/?z=2640150

pokenum -h js 9s - th 8c -- 8s ks td

Holdem Hi: 990 enumerated boards containing Ks 8s Td

cards win %win lose %lose tie %tie EV

Js 9s 495 50.00 495 50.00 0 0.00 0.500

8c Th 495 50.00 495 50.00 0 0.00 0.500

 

hade med all säkerhet inte gjort detta med ngn högstackad. eller rättare sagt hade inte gjort om den imorgon, varit fruktansvärd fiskig i mitt spel idag brukar normala fall spela seriöst men alla har bara tjatat om hur tight man varit när jag spelar så kul o får vara lite lös ngn gång vilket typ kommer ske nästa århundrade igen efter denna dagen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

På tal om aggressivitet. har spelat 1-2 kr nu ett litet tag fick ett litet stolleryck men ville försvara min hand plus kanske tjäna på den eller förlora stort hihi, jaja galen hand jag vet. men som sagt var händer ytterst sällan eller rättare sagt aldrig gjort det förut men ngn gång ska vara den första, hur hade ni spelat handen???

 

***** Hand History for Game 320544013 *****

$200 NL Texas Hold'em - Saturday, May 12, 14:01:28 ET 2007

Table Bertil 31 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: MippP ( $47.49 )

Seat 2: Preben79 ( $206.42 )

Seat 3: c a a z ( $842.95 )

Seat 4: Wolfiedoo ( $55.65 )

Seat 5: nida ( $265 )

Seat 6: Tinusen ( $427.75 )

Seat 7: randi ( $387 )

Seat 8: bloja ( $102.7 )

Seat 9: hobbwe ( $68.1 )

Seat 10: palma013 ( $72.8 )

c a a z posts small blind [$1].

Wolfiedoo posts big blind [$2].

MippP posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 9d 9c ]

nida folds.

Tinusen calls [$2].

randi calls [$2].

bloja folds.

hobbwe folds.

palma013 calls [$2].

MippP checks.

Preben79 raises [$8].

c a a z folds.

Wolfiedoo folds.

Tinusen calls [$6].

randi calls [$6].

palma013 folds.

MippP folds.

** Dealing Flop ** [ 8s, 9h, 2d ]

Tinusen checks.

randi checks.

Preben79 bets [$12].

Tinusen raises [$344].

randi folds.

Preben79 folds.

Tinusen does not show cards.

Tinusen wins $385.65

 

 

 

Skulle betat ut före floppen, men så som det ser ut nu så 3-beta eller 2.5 ggr det han satsade kanske. Att trycka in är väll att ta i lite väl mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle betat ut före floppen, men så som det ser ut nu så 3-beta eller 2.5 ggr det han satsade kanske. Att trycka in är väll att ta i lite väl mycket.

 

ja jag skrev ju att det var tokigt spelat, missade du det :-D

riktigt dåligt spelat

 

Har skrivit innan idag att jag varit en liten abborre idag o det står jag för, måste få testa på o spela lite crazy ibland även om detta är enda dagen, trött på att ha blivit utdragen hela tiden o var väl lite därför jag gjorde som jag gjorde eller ja jag vet inte jag tänkte inte alls rättare sagt.

 

är inte så bekväm o höja med 99, men jag får väl börja höja på lite mera kort kanske

 

syftet med denna dagbok är att jag visar både mina bra kort o dåliga kort o det är väl positivt att jag har mod o göra det o ta emot kritik?? menar tror 50% inte ens skulle våga o drömma om att sätta ut sina illa spelade händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, hur hade ni spelat AA om ngn höjde 12 kr före er o 2 st synade, då är det väl oki o göra en riktigt stor bet så att de ev lägger sig? hur tycker ni en riktig stor bet ska vara i det läget????

 

hände mig innan ska inte skriva hur jag gjorde utan tar det sen efter åsikter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En fråga, hur hade ni spelat AA om ngn höjde 12 kr före er o 2 st synade, då är det väl oki o göra en riktigt stor bet så att de ev lägger sig? hur tycker ni en riktig stor bet ska vara i det läget????

 

hände mig innan ska inte skriva hur jag gjorde utan tar det sen efter åsikter

 

Typ 30-40kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...