Cyntax Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Artiklar & diskussionstrådar 1.En liten samling artiklar/diskussionstrådar om SnG från PocketFives 2.Are You Sage? Getting an Edge in Heads-Up No-Limit Hold'em 3.Sit n Go Strategy and other useful tips (Bloggare skriver om sin sng-strategi+tips. Basic.) 4.Early sit-and-go strategy, by Phil Gordon, 5.Late Stage Sit-and-Go Strategy, By Phil Gordon. 6.Heads-up and Short-stacked, By Phil Gordon. 7.Karins pokerskola del 11: Lär dig spela sit and go 8.Karins pokerskola del 12: Så avancerar du inom sit and go 9.Online Poker Spotlight: Sit-N-Go Play - Part 1. Eric Haber, aka Sheets 10.Online Poker Spotlight: Sit-N-Go Play - Part 2. Eric Haber, aka Sheets 11.Online Poker Spotlight: Sit-N-Go Play - Part 3. Eric Haber, aka Sheets 12.Online Poker Spotlight: Sit-N-Go Play - Part 4. Eric Haber, aka Sheets 13.Online Poker Spotlight: Johnny Bax. (Intervju, egentligen inte en artikel. 14.How to guarentee a positive ROI at $10+1 Party SNGs. (Diskussionstråd) 15.My additions to the NashVegas Strategy Guide (Fortsättning på #14.) 16.Sit N Goes Made Easy, by Howard Lederer. 17.Howard Lederer's Sit and Go Poker Strategy. 18.Sit And Go Tournament Strategy 19.Sit And Go Tourney Strategy II 20.Tournament Strategy 21.Final Table Tournament Strategy 22.Tight Tournament Play 23.Pot Odds In Tournament Play 24.KK Play In A Sit And Go Tourney 25.No-limit Sit and Go Strategy. Part I 26.No-limit Sit and Go Strategy. Part II 27.Sit-N-Go Tournaments - The Best "risk/reward" ratio in Online Poker 29.Sit and Go Strategy Part I, by Guy Downs. 30.Sit and Go Strategy Part II: Other concepts, By Guy Downs. 31.Sit and Go Poker Tournament Strategy 32.SIT AND GO STRATEGY 33.Sit & Go Strategy by Chris Moneymaker 34.Some Random One Table Tournament Thoughts by Jason Strasser. 35.Beating the Party 10+1, Part 2. (Diskussion från 2+2) 36.How to win at $10+1 NLHE Partypoker sngs (long) (Diskussion från 2+2) 37.SnG ROI Confidence Intervals (Från 2+2) 38.Favorite Threads and Links for STT FAQ v.3 (long) (2+2) 39.Single Table Sit n Go Basics 40.Sit n Go Strategy-General Overview 41.Sit n Go Strategy-Early Stages 42.Sit n Go Strategy-Middle Stages 43.Sit n Go Strategy-Late Stages 44.Sit n Go Satellite Strategy 45.Considering Your Opponent 46.Multi Table Turbo Sit n Goes 47.Heads Up Sit n Go Strategy 48.SNG Strategy, by Andy Ward. 49.Changing Gears At The Business End Of Tournaments 50.On The Bubble, by 'Smokin' Steve Vladar 51.Tournaments - Keeping It Simple - Part 1, by Andy Ward 52.Tournaments - Keeping It Simple - Part 2, by Andy Ward 53.Super-Satellite Strategy, by Andy Ward. 54.Sit-and-Go Tournament Strategy 55.Yet Another SNG Strategy Post 56.SnG FAQ v.0002 (2+2) 57.An Alternate Take on Conventional SNG Strategy 58.Single-Table SnG Strategy, by Jason Kirk. 59.Low Stakes Sit-and-Go Tournaments, by Randy Saylor 60.Switching Gears in SnG, by Jason Kirk. 61.Sit & Go's: My Strategy, Part 1 - Introduction. By "Dozer". 62.Sit & Go's: My Strategy, Part 2 - The Early Stages. By "Dozer". 63.Sit N Go Strategy (CardChat) 64.Low Stakes Sit N Go Tournament Strategy 65.How to Play Sit and Go Tournaments (SnG's) 66. No Limit Holdem SnG Strategy 67.Wardonkey's Way - Part I 68.Wardonkey's Way - Part II 69.Wardonkey's Way - Part III 70.Sit & Go-tävlingar (Joel Hinz "devalanteriel") 71.DavSimon's SnG Strategy Guide 72.Low buyin SNG dos and don'ts - v0.2 73.What is Expected Value (EV)? 74.So you want to master SnGs? 75.Sit and Go Moves 76.Profiling SNG players 77.Common Beginner Pitfalls To Avoid 78.Pocket pairs in SNGs/Pushing in SNGs/Long sessions /Scott Fischmans 79.Turbo SNG questions /Scott Fischmans 80.DavSimon's Sit-n-Go Strategy Guide Intro 81.Strategi för 1vs1 på $22 Sit and Go /Xerxes 82.Strategi för spel i bubblan $22 /Xerxes 83.Heads Up med Parre del 1. 84.Heads Up med Parre del 2. 85.Myssions SnG-Guide 86.Dissecting a Hand #1. By Zee Justin. 87.Dissecting a Hand #2. By Zee Justin. 88.Common Beginner Mistakes. By Zee Justin. 89.Mats Iremarks SNG-guide i PowerPoint. 90.Att tänka på när du står inför beslut att svara på en raise/reraise i en sng. 91.Cyntax short-stacked strategi / sng (CSSS/S) 92.Turbo SNG Tips SNG-portaler CoinFlipPoker Sit-N-Go Sit'n Go Domination SNG-forum Bet The Pot Forum Blind Bet Forum Flop Turn Tiver Forum Full Tilt Poker Forum Pokerforum.se Sit-N-Go Forum Two Plus Two Forum Bra-att-ha-program m.m. Prego Poker Bubble Trainer (träna ditt "bubbelspel") Poker X Factor (pokerfilmer) Sit And Go Shark (SNG-coach) Tourney Manager (statistik på sng-spel) Sharkscope (statisitk & ranking av SNG-spelare) Poker Prophecy (statistik av SNG-spelare) Sit'n Go Power Tools (analysverktyg m.m) Poker Office (livetracker) PokerTracker (livetracker) Poker Ace (används med Poker Tracker) Auto Hot Key scripts. Pokerstove (analysverktyg) Multi Table Helper (hjälpmedel för att spela flera bord samtidigt) Poker Table Manager Fold'em (foldar kassa kort automatiskt) Hold'em Assistant ROI Simulator (simulerar ROI) ROI Simulator-tråden på 2+2 Cardrunners (pokerfilmer) SNGIcons (pokerfilmer) The SitNGo Wizard Falcon Poker (pokerklocka) Tråden om "Kika". (enkelt program för att räkna ROI) Pokerböcker Tråden om turneringspokerböcker. Det kan finnas dubletter bland artiklarna/trådarna. Misstänker starkt att det finns webbmasters som kopierar artiklar från andra sajter flitigt -> Säg till om ni hittar dubletter! (jag har numrerat dem för att vi lättare ska kunna kommentera/diskutera artiklarna & rapportera dubletter) Alla artiklar/diskussioner är inte specifikt för sng. Tog med dem för att jag tycker att dom har ett värde för sng-spelare iaf. Posta fler länkar till artiklar och diskussioner som har eller kan ha ett värde för oss som spelar SnG. Min egen ranking av pokersajter/nätverk och deras sng's: .:[ Grupp 1 ]:. 1. PokerStars 2. FullTiltPoker Svårt att ranka dom. PokerStars har mer trafik, men på FullTilt får du en saftig sign-up bonus på $600 och rakebackavtal går att få. Men å andra sidan har PokerStars lite lägre rake på vissa nivåer... tough choise. Testa båda och se vilken du gillar bäst. Dåligt med PS och FTP är att deras FR-sng är 9 spelare och inte 10 som de flesta andra. .:[ Grupp 2 ]:. 3. PartyPoker 4. OnGame 5. EverestPoker 6. UltimateBet 7. Microgaming Trots att Party kastat ut jänkarna så är det helt ok bra med trafik och européerna/canadensarna (osv) är riktigt kassa! OnGame har ökat mycket och deras miniview är trevlig. Lobbyn är kass. Everest är fisktätt. Microgaming har lite kass struktur på sina sng's. UltimateBet har en bra struktur, man borde kanske spela mer där? .:[ Grupp 3 ]:. Tribeca, Cryptologic, iPoker, Bodog, Boss Media, Paradise, Absolute, Pacific, Ladbrokes, B2B och Tain. Jag kan inte ranka dessa inbördes. Har spelat för lite på dem... men dom är bättre än grupp 4 och sämre än grupp 2. .:[ Grupp 4 ]:. Poker.com, WPEX, Action Poker, Skill Games och The 3d Pokernetwork. Nästan ingen trafik alls. Rankingen av sajterna/nätverken är min egen subjektiva bedömning. Någon annan har säkert en annan uppfattning. /Cyntax Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
allt Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Jag bockar och bugar, här finns en del att läsa! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 25 September , 2006 Rapport Share Postad 25 September , 2006 Tack än en gång! Lägger du in pokerfilmslänkarna i din första post då? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 25 September , 2006 Författare Rapport Share Postad 25 September , 2006 Tack än en gång! Lägger du in pokerfilmslänkarna i din första post då? jo, självklart. Har du några själv? Om någon har en HH med bra sng'spel att dela med... så kan jag göra en pokerfilm av den. (reggade Camtasia så nu är det bara att köra!) Det ska vara en HH som går att spela upp i Poker Office 2. Kanske Mats eller någon av de 'avancerade pokerskribenterna' vill dela med sig? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
zyxon Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Yummi Yummi - Thx alot Cyntax!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kenan83 Postad 26 September , 2006 Rapport Share Postad 26 September , 2006 Thx Cyntax, nu har man nåt att göra några helger framöver Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rette Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Tack än en gång! Lägger du in pokerfilmslänkarna i din första post då? jo, självklart. Har du några själv? Om någon har en HH med bra sng'spel att dela med... så kan jag göra en pokerfilm av den. (reggade Camtasia så nu är det bara att köra!) Det ska vara en HH som går att spela upp i Poker Office 2. Kanske Mats eller någon av de 'avancerade pokerskribenterna' vill dela med sig? Väntar med spänning på pokerfilmerna, har själv svårt att hitta några när jag "googlar" Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hang_10 Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Tack än en gång! Lägger du in pokerfilmslänkarna i din första post då? jo, självklart. Har du några själv? Om någon har en HH med bra sng'spel att dela med... så kan jag göra en pokerfilm av den. (reggade Camtasia så nu är det bara att köra!) Det ska vara en HH som går att spela upp i Poker Office 2. Kanske Mats eller någon av de 'avancerade pokerskribenterna' vill dela med sig? Väntar med spänning på pokerfilmerna, har själv svårt att hitta några när jag "googlar" Håller med, och googlevideo/utube är inte bättre... Väntar också med spänning!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SouthEast Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 Muy bueno Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Klyka Postad 28 September , 2006 Rapport Share Postad 28 September , 2006 grymt! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kornone Postad 20 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 20 Oktober , 2006 Är pokerfilmslänkarna uppe än? jag är nog blind. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sinja Postad 31 Oktober , 2006 Rapport Share Postad 31 Oktober , 2006 En hel del läsvärt här vilket e fint! Tackar för den. Men... Länk 78 och 79 har numera url: http://www.cardplayer.com/blog/entry/144 http://www.cardplayer.com/blog/entry/146 Keep it up! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
marten08 Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 riktigt matnyttigt! Tackar 1000 gånger om Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ceritus Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 oh. Inte dåligt. Tackar så mycket Cyntax Nu vore det väl en skam om jag inte blev grym på SnGs Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ignatius Postad 13 November , 2006 Rapport Share Postad 13 November , 2006 Grym länksamling! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjulapan Postad 1 December , 2006 Rapport Share Postad 1 December , 2006 Ah nu förstår jag varför det har gått så dåligt den senatse tiden. Jag hade gått och blivit weak tight! Men det ska det bli ändring på. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
bruce_ Postad 17 December , 2006 Rapport Share Postad 17 December , 2006 TACK! Underbart bra för oss som nöter SnG Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Post #1 uppdaterad med en lista på "Bra-att-ha-program" (har jag missat något?) Nästa uppdatering blir spännande ... *lovar* Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Fan Cyntax, det blir bara bättre och bättre det här! God Jul och God Fortsättning på dig! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 20 December , 2006 Författare Rapport Share Postad 20 December , 2006 Fan Cyntax, det blir bara bättre och bättre det här! God Jul och God Fortsättning på dig! Hoppas du tjänar fett med d€g och ca$h också!/C ps. Det är snart julafton och i juni fyller jag 35 .ds. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Mjaaa, vet inte hur d e me d faktiskt. Försökte precis casha ut lite från CDpoker men tji fick jag. Egen deposit och 100 spelade $5+1 krävs. I februari e man 34... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 20 December , 2006 Rapport Share Postad 20 December , 2006 Post #1 uppdaterad med en lista på "Bra-att-ha-program" (har jag missat något?) Att skriva ut vilka av programmen som är gratis att använda kanske skulle vara något? För övrigt en grym samling Cyntax, har hjälpt mig mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Max Cady Postad 31 December , 2006 Rapport Share Postad 31 December , 2006 Måste bara säga det igen, faaan vilken länksamling! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Cyntax Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 5 Januari , 2007 Jag kan inte lägga till nya saker i post #1 mera. Får ett felmeddelande: "Texten som du har skrivit in är för lång (13739 tecken). Var vänlig och korta ner den till maximalt 10000 tecken." Surt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Juggler Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Pokerstove fungerar inte längre och sajten är nere. Någon som fick hem den nya versionen och kan spegla? Fanns en länk på 2+2 innan men den är död nu också. Edit: Hittade länk på http://drn.digitalriver.com/product.php%5Bid%5D83673%5BSiteID%5Ddriverguide Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts