Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen

tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år

Recommended Posts

jag kan lova att dit set kommer stå 9 gånger av 10 här. det vanligaste är faktikst att detta är en idiot som bluffar eller har en färgdrag. i detta fall ligger dessutom både färgdrag och stegdrag ute.

viktigast är dock att den ENDA handen som slår dig är just ett högre set, och den chansen får vi ta. för som sagt kommer du vinna denna handen dom allra flesta gångerna.

oki nästa gång blir det syn, som sagt var mycket o lära, ska spela med honom o studera honom nu, han har fått en fin anteckning iaf ska sätta dit honom tänkte jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

oki nästa gång blir det syn, som sagt var mycket o lära, ska spela med honom o studera honom nu, han har fått en fin anteckning iaf ska sätta dit honom tänkte jag :)

hehe låter bra. men en sett på dessa nivåer lägger man inte på floppen, det finns inte! :D

Länk till kommentar

Skulle foldat (eller jag skulle callat, men det är för att jag är en fisk med triss), tycker det är helt klart att han sitter på över set. Han har över standardstack, vilket oftast betyder att han vet vad han pysslar med (eller har haft tur, startat med lite och dubblat). Det var iaf ingen "solklart syn"

Länk till kommentar

Skulle foldat (eller jag skulle callat, men det är för att jag är en fisk med triss), tycker det är helt klart att han sitter på över set. Han har över standardstack, vilket oftast betyder att han vet vad han pysslar med (eller har haft tur, startat med lite och dubblat). Det var iaf ingen "solklart syn"

jag skulle vilja påstå att när någon har dubbla startstack så är han 4/5 gånger en fisk. men denna fold gör man inte, inte ens på min nivå. och nej, det är ytters otroligt att han har ett överset, eftersom han skulle vilja ha betalt med det, och skulle således antagligen synat, eller höjjt.

jag skulle sätta mina pengar på färgdrag eller bluff

Länk till kommentar

På den här nivån så är det med 90% sannolikhet ett över-set. Semi-bra spelare fattar ofta inte att det är bättre att småraisa och sakta dra någon all in, och går all in mot höjningar.

Ake1 har inte dubbel startstack, han har strax över en normal startstack. SvS kör med 200 på 0.5/1. Han är dessutom en semi-skaplig spelare (spelade med honom i ett par 3 timmar idag, han slutade plus på det ;). Ganska tajt, raisar inte utan nöten (såg honom spela hårt med 3 händer, ledde i alla, vann i alla)

Länk till kommentar

På den här nivån så är det med 90% sannolikhet ett över-set. Semi-bra spelare fattar ofta inte att det är bättre att småraisa och sakta dra någon all in, och går all in mot höjningar.

Ake1 har inte dubbel startstack, han har strax över en normal startstack. SvS kör med 200 på 0.5/1. Han är dessutom en semi-skaplig spelare (spelade med honom i ett par 3 timmar idag, han slutade plus på det ;). Ganska tajt, raisar inte utan nöten (såg honom spela hårt med 3 händer, ledde i alla, vann i alla)

det där med 200 visste jag inte.

hur som helst, du verkar säker på din sak och jag kan naturligvis inte säga vad som är rätt spel, utan vad jag tror är rätt spel.

och av vad jag kan komma fram till från den erfarenheten jag har skulle jag ta denna synen alla dagar i veckan.

Länk till kommentar

Jag tror han hade bättre set än mig, spelade 1 timme med honom o han gjorde inte väsen av sig, så kan tänka mig set i tior, tror han hade raisat på QQ. men så jobbigt att inte veta vad han ville antagligen väldigt bra bluff men ngt säger mig att det inte var det. har det gått bra på pokern idag???

Länk till kommentar

jag skulle vilja påstå att när någon har dubbla startstack så är han 4/5 gånger en fisk. men denna fold gör man inte, inte ens på min nivå. och nej, det är ytters otroligt att han har ett överset, eftersom han skulle vilja ha betalt med det, och skulle således antagligen synat, eller höjjt.

jag skulle sätta mina pengar på färgdrag eller bluff

Har du ens spelat på svenskaspels 0,5/1? Har läst alla dina inlägg, och inte ett enda är ett vettigt tips för 0,5/1 på svs. 99/100 har han ett överset där. Bra fold tinusen.

SunTzu, använd tvål, du skrämmer alltid bort alla från borden :roll:

Länk till kommentar

Har du ens spelat på svenskaspels 0,5/1? Har läst alla dina inlägg, och inte ett enda är ett vettigt tips för 0,5/1 på svs. 99/100 har han ett överset där. Bra fold tinusen.

Det är inte lukten, det är det att jag har tömt så många fiskar på pengar på SvS att Svenska Spel anser att jag är ett hot mot deras verksamhet och därför skriver in i alla nya klienters notes: "Elite haj, spring som satan om pengarna är er kära!"

Länk till kommentar

Det är inte lukten, det är det att jag har tömt så många fiskar på pengar på SvS att Svenska Spel anser att jag är ett hot mot deras verksamhet och därför skriver in i alla nya klienters notes: "Elite haj, spring som satan om pengarna är er kära!"

Haha eller så är du bara en rutten fisk 8-):-D

Du får nog dra in liiiiite mer innan det, jag krossade på ngra 2,5/5 bord onykter nyss. 55% flopp och över 150 i snittpott :shock:

Länk till kommentar

nej, aldrig spelat där. mina tipps är dessutom inte för en specifik nivå på en specifik sajt, dock har jag extremt svårt att tro att spelet skulle vara på nått specielt sätt där, det är en microlimit, och såsom alla andra microlimit skulle jag anta att spelet är extremt löst med mycket synstationer, vilket betyder att man ska ha ett TAG spel.

sen förstår jag inte hur ni alla verkar tro att man ska göra annolunda syner m.m beroenda på dettta? som vissa har föreslagit att hålla nere potten tills man får stål, att inte beta oträffad AK för att alla kommer syna. detta är FEL spel, det har ingen betydelse vart du spelar.

ergo man gör syner och betar beroende på potodds i rellation till odds för att få en bra hand. (om man nu bortser från bluffar)

men just att påstå att pga av att det är en microlivit på svs så är risken stor att han har ett överset? jag förstår bara inte hur detta går ihop.

ni har väl förövrigt målet att bli bättre pokerspelare? eller har du tänkt att spela 0.5/1kr för alltid?

Länk till kommentar

nej, aldrig spelat där. mina tipps är dessutom inte för en specifik nivå på en specifik sajt, dock har jag extremt svårt att tro att spelet skulle vara på nått specielt sätt där, det är en microlimit, och såsom alla andra microlimit skulle jag anta att spelet är extremt löst med mycket synstationer, vilket betyder att man ska ha ett TAG spel.

sen förstår jag inte hur ni alla verkar tro att man ska göra annolunda syner m.m beroenda på dettta? som vissa har föreslagit att hålla nere potten tills man får stål, att inte beta oträffad AK för att alla kommer syna. detta är FEL spel, det har ingen betydelse vart du spelar.

ergo man gör syner och betar beroende på potodds i rellation till odds för att få en bra hand. (om man nu bortser från bluffar)

men just att påstå att pga av att det är en microlivit på svs så är risken stor att han har ett överset? jag förstår bara inte hur detta går ihop.

ni har väl förövrigt målet att bli bättre pokerspelare? eller har du tänkt att spela 0.5/1kr för alltid?

Jag spelar redan mycket på högre nivåer lite OT men iaf.. det är en enorm skillnad på svenska spels microlimit jämfört med andra ställen, jag har spelat på så gott som alla så jag vet. Dina tips är bra på normal microlimit, men svenska spel är inte direkt normalt, en normal fredag är det 55% 50bb+. Det är viktigare att tänka på vem man spelar mot än oddsen.

Länk till kommentar

tack, näe det kändes väl chansartat o gå all in. går det bra på borden annars??? inte spelat så mycket med dig men de ggr jag spelat så går det uppåt för dig iaf.

Länk till kommentar

Nej, men metaspelet (nivå, sajt, tid, dag, mm) kan ge en god början till en read, och en bra bas. På SvS 0.5 så är det precis som kungrikard (om du skulle spela på dom här nivåerna skulle du veta att han antagligen spelar mest och tjänar mest på 0.5/1. Jag är bättre, men han spelar sjukt mycket ;)) säger, han har antagligen över-set.

Du kan väll inte på fullt allvar mena att man ska calla, raisa och folda på samma sätt på 0.5/1 som 25/50?

Jag har varit uppe högre, och kommer antagligen gå upp igen. Jag har en ovana att ta ut pengar hela tiden, vilket håller mig nere.

Länk till kommentar

tack, näe det kändes väl chansartat o gå all in. går det bra på borden annars??? inte spelat så mycket med dig men de ggr jag spelat så går det uppåt för dig iaf.

Jo tack det går fint, snart 4k+ i maj, du spelar väldigt stabilt även om det ser lite tight ut, det tråkiga när du kommer in på borden är att flop% alltid sjunker under 40% då :( , testa att raisa lite mer händer i sen position!

Länk till kommentar

Jo tack det går fint, snart 4k+ i maj, du spelar väldigt stabilt även om det ser lite tight ut, det tråkiga när du kommer in på borden är att flop% alltid sjunker under 40% då :( , testa att raisa lite mer händer i sen position!

Sluta ninjaposta när jag skriver, tomte. Och slå din fisk-brorsa. Donkey :P.

Och du säger samma sak om alla skapliga spelare, vi driver alla ner % ;) Fast du har rätt, Tinusen är antagligen en aning tajt.

Länk till kommentar

Mjo, 300+, borde ligga på 600 men fått 3 set utflushade. Själv?

400+ nu :) Nötstege på 2 bord, OCH AA på det tredje :D

gått lite segt men runt 400+ har kvällen inbringat sen har man ju givetvis blivit utdragen o sådant men det är ju poker vi pratar om

Länk till kommentar

hmm oki jag är procent förstörare *snyft*

Vet att jag är lite väl tight får ändra lite på det o raisa på lite mer händer, våga betta mer när jag nästan är säker på att jag har bästa handen

Länk till kommentar

Sluta ninjaposta när jag skriver, tomte. Och slå din fisk-brorsa. Donkey :P.

Och du säger samma sak om alla skapliga spelare, vi driver alla ner % ;) Fast du har rätt, Tinusen är antagligen en aning tajt.

jag är tight som ett kassaskåp :)

om jag får byta nick ska jag byta till tightatina

Länk till kommentar

Korten gillar mig idag

***** Hand History for Game 312396221 *****

$100 NL Texas Hold'em - Thursday, May 3, 20:47:51 ET 2007

Table Adam 20 (Real Money)

Seat 2 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: UncleRico ( $218.85 )

Seat 2: sulan8 ( $46.25 )

Seat 3: BrDr ( $99 )

Seat 4: KEPA1 ( $44.13 )

Seat 5: Tinusen ( $195.4 )

Seat 6: gerulatis ( $192.45 )

Seat 7: Snigelkott ( $66.25 )

Seat 8: lbw47 ( $286.83 )

Seat 9: JoaMik ( $149.55 )

Seat 10: Gullifjun ( $328.33 )

BrDr posts small blind [$0.5].

KEPA1 posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ Ts 9s ]

Tinusen calls [$1].

Snigelkott calls [$1].

lbw47 raises [$2].

JoaMik folds.

Gullifjun calls [$2].

UncleRico folds.

sulan8 calls [$2].

BrDr calls [$1.5].

KEPA1 folds.

Tinusen calls [$1].

Snigelkott calls [$1].

** Dealing Flop ** [ 8s, 7s, 6s ]

BrDr checks.

Tinusen checks.

Snigelkott bets [$3].

lbw47 folds.

Gullifjun calls [$3].

sulan8 calls [$3].

BrDr raises [$20].

Tinusen calls [$20].

Snigelkott folds.

Gullifjun folds.

sulan8 folds.

** Dealing Turn ** [ 3c ]

BrDr bets [$38].

Tinusen calls [$38].

** Dealing River ** [ 2d ]

BrDr is all-In.

Tinusen calls [$39].

BrDr shows [ Td, 9d ] a straight, six to ten.

Tinusen shows [ Ts, 9s ] a straight flush, ten high.

Tinusen wins $210.6 from the main pot with a straight flush, ten high.

och så satt en fin liten royal straight flush men den fick jag dåligt betalt för då det låg 4 spader på bordet :-D

Länk till kommentar