Gå till innehåll

Tinusen spelar poker igen


tinusen

Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år  

93 medlemmar har röstat

  1. 1. Vilken nivå tror ni jag kommer att spela om 1 år



Recommended Posts

Det är Tinas dagbok men det har ju blivit en samlingspunky för dem som spelar på vår nivå. Kan ju vara bra att snacka lite men samtidigt respektera Tina!

 

Ja du Kungen, jag har suttit så mycket med dig och jag är fascinerad över din förmåga att få med fiskarna till syna dina bra händer med väldigt höga bettar. Det är din styrka och jag tror du har ett otroligt bra snitt. Jag har mycket lära där.

 

Jo jag är tight med höjningar preflop men inte så tight spelade antal händer och föredrar spela postflop på gott och ont. Jag tycker om multipotter och spelar gärna de händer som lämpar sig för det. Jag hade aldrig spelat så här på övriga siter utan höjt mycket mer. Svenska Spel är synnerligen unikt!

 

 

tjing, snyggt jobbat innan. Trodde du jag blev tjurig. Näe då, var iaf bra spel av dig då du satte dit mig ordentligt. Spelade helt rätt där, fast du gav mig chansen o förbättra mina kort dvs bättre kåk men med min tur idag så är ju den risken minimal då inga av mina kort har stämt knappt.

Men kul att det gjorde för dig då du hade en fin stack när du gick, hoppas det fortsatte gå bättre senare oxå. Näe men som sagt var snyggt spelat o blev en fin pott oxå.

 

vi får se om vi syns senare ikväll, men ska nog hålla mig från pokern då jag backat 1 inköp idag, men ja det vet vi säkert hur det blir kommer säkert till borden ikväll men blir säker wallander istället, inte sett den filmen som går på 4;an idag

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hej Tina, vill bara att man backar upp det man säger med statistik eller grafer, många nämner fantasisummor och -stats som knappast är trovärdiga över längre tid.

 

 

Du ser dem på förstasidan "general info" under Game Level. Du kan se andra spelares stats genom att leta i "Find" eller klicka på deras namn i vänsterspalten.

 

thanx, men jag fattar inte riktigt dem vilka är det jag ska kolla efter

första är ju gamelevel 100

sen vol put in the pot

vol pu in from sb

folded sb to steal

folded BB to steal

att,to steal blinds

won wsf

amount won

BB/100

went to sd%

won at sd% pf raise

pf af

flop af

turn af

river af

total rake

 

vilka är det jag ska skriva in för att få den statistik folk skriver om,

 

är tjej o inte så jättehaj på datorer o dess program o min sambo ja han är ännu värre

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ibland sjunker stacken, det är nog bara att acceptera om man spelar poker. Men du är en vinnande spelare det vet du ju!! Om man kommer fel med QQ-AA i potterna så måste man slänga annars blir det dyrt.

 

Jag hade tur mot dig och floppa en kåk och du satt med QQ-AA antar jag. Jag slowspelar alla dagar mot en aggrospelare där. Du har liten chans att förbättra och jag skulle märka om du slog om. Vissa gånger måste man slowspela bara och maskera sin hand. Nästa gång är det din tur!

 

Jag hade mest tur på ditt bord men jag vinner stadigt nu och det är skönt. Sedan 450kr nedgången har det varit stabilt uppåt. Ibland går det trögt men det rullar på.

 

Hoppas det vänder nu och ibland är det nedgång men man ska analysera varför man förlorade sina huvudpotter så man lär sig av erfarenheterna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tina, var snäll mot sambon:) Rolig att han inte kan många bord. Jag hade en kompis här och han klarade inte två stycken. Det handlar nog om vana och någon slags autopilot.

 

jag är snäll mot min gubbe, driver lite med honom o sen vet han vad jag skriver här oxå, han skrattar bara åt det då han inser att han kanske inte bör spela mer än 3 bord. Men sen är han ju duktig på andra saker så jag håller fast vid honom, plus så är han en bra far till våran underbara dotter.

 

Jo du vet ju mitt spel, o tolkade mig rätt där men säger ej vad för kort jag hade det får du lista ut, egentligen när du mothöjde mig på rivern där borde jag lagt mig men var ej en så farlig mothöjning men om du höjt mer hade jag nog lagt mig, så bra bet där. missade ngr stora potter du tog, vad var det för kort du fick?????

 

anledningen till att jag förlorade idag var skitkort, näe men om jag fick bra kort så träffade jag absolut nada, hade inget självförtroende o bluffa då jag fick syn på precis allt. o när de väl satt korten då var det små potter medans de jag förlorade var stora potter

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick set tre ggr så då är det ingen konst att vinna och då motståndarna hade hyfsade händer så de synade.

 

Variansen är inte kul och man kan backa trots man spelar bra.

 

Klart sambon är bra! Men vad gör ni om båda vill spela? Får man lov att ha två konton i ett hushåll?

 

Hur går det för dig Gaffeln? Är det mest SNG? Skulle gärna spela en turre på Sv Spel och se om det funkar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

blev en session till, första handen som varit ngt o hurra för idag.

 

***** Hand History for Game 308401826 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, Apr 29, 19:17:54 ET 2007

Table Adam Turbo 12 (Real Money)

Seat 9 is the button

Total number of players : 10

Seat 1: santis ( $142.07 )

Seat 2: Grådan ( $44.15 )

Seat 3: norin ( $60.65 )

Seat 4: Tinusen ( $205.65 )

Seat 5: HejHej! ( $260.35 )

Seat 6: ucam ( $205.65 )

Seat 7: Johan11 ( $80.1 )

Seat 8: clueless58 ( $176 )

Seat 9: Zozo4 ( $32.5 )

Seat 10: Lupi ( $37.95 )

Lupi posts small blind [$0.5].

santis posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 9d Ad ]

Grådan calls [$1].

norin folds.

Tinusen calls [$1].

HejHej! folds.

ucam folds.

Johan11 calls [$1].

clueless58 calls [$1].

Zozo4 folds.

Lupi calls [$0.5].

santis checks.

** Dealing Flop ** [ 3d, Kd, 7c ]

Lupi checks.

santis checks.

Grådan checks.

Tinusen bets [$3].

Johan11 calls [$3].

clueless58 calls [$3].

Lupi folds.

santis folds.

Grådan folds.

** Dealing Turn ** [ Td ]

Tinusen bets [$7].

Johan11 calls [$7].

clueless58 raises [$14].

Tinusen raises [$58].

Johan11 folds.

clueless58 calls [$51].

** Dealing River ** [ 5s ]

Tinusen is all-In.

clueless58 is all-In.

Tinusen shows [ 9d, Ad ] a flush, ace high.

clueless58 shows [ Qd, Jd ] a flush, king high.

Tinusen wins $29.65 from side pot#1 with a flush, ace high.

Tinusen wins $356.85 from the main pot with a flush, ace high.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad tycker ni om denna handen då rivern gillade mig

 

**** Hand History for Game 308554977 *****

$100 NL Texas Hold'em - Sunday, Apr 29, 21:19:47 ET 2007

Table Adam Turbo 12 (Real Money)

Seat 8 is the button

Total number of players : 8

Seat 3: M_Ã…hlberg ( $119.52 )

Seat 4: Tinusen ( $579.17 )

Seat 5: OU812 ( $23 )

Seat 6: mattebv72 ( $16.5 )

Seat 7: Styr ( $77.2 )

Seat 8: clueless58 ( $62.42 )

Seat 9: Jutte_6 ( $28 )

Seat 10: RSBoris ( $139.35 )

Jutte_6 posts small blind [$0.5].

RSBoris posts big blind [$1].

** Dealing down cards **

Dealt to Tinusen [ 6s 6h ]

M_Ã…hlberg calls [$1].

Tinusen calls [$1].

OU812 folds.

mattebv72 calls [$1].

Styr folds.

clueless58 folds.

Jutte_6 calls [$0.5].

RSBoris checks.

** Dealing Flop ** [ 6d, Ac, Kd ]

Jutte_6 bets [$1].

RSBoris folds.

M_Ã…hlberg calls [$1].

Tinusen raises [$5]. oki skulle höjt mer men självförtroendet inte på topp idag

mattebv72 folds.

Jutte_6 calls [$4].

M_Ã…hlberg folds.

** Dealing Turn ** [ Jd ]

Jutte_6 is all-In.

Tinusen calls [$22].

** Dealing River ** [ 6c ]

Tinusen shows [ 6s, 6h ] four of a kind, sixes.

Jutte_6 shows [ 5d, 4d ] a flush, king high.

Tinusen wins $58.5 from the main pot with four of a kind, sixes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

thanx, men jag fattar inte riktigt dem vilka är det jag ska kolla efter

första är ju gamelevel 100

sen vol put in the pot

vol pu in from sb

folded sb to steal

folded BB to steal

att,to steal blinds

won wsf

amount won

BB/100

went to sd%

won at sd% pf raise

pf af

flop af

turn af

river af

total rake

 

vilka är det jag ska skriva in för att få den statistik folk skriver om,

 

är tjej o inte så jättehaj på datorer o dess program o min sambo ja han är ännu värre

 

 

Har IDAG installerat alla möjliga (och omöjliga) sorts program. Ibland blivit tvungen att ta hjälp av gubben som är datanörden i familjen men nu nu nu har jag både PT, HH Converter, SS history och you name it. Så nu kan jag se HH: s samt kolla in er! :mrgreen:

 

Jag håller fortfarande på och lär mig allt så någon annan kan kanske fylla i... Men skriver ner det jag kan åt dig:

 

Game level 100 talar om vilket spel det är, alltså att vi har 1 kr i BB och att det är NL/PL/FL. JAg har ju tydligen spelat lite på PL bord också samt att PP spel ligger under 10 NL eftersom man använder dollar som valuta där medan SS ligger under 100 NL då det är kr det är prat om.

 

Nästa är voluntary put money in the pot - d.v.s. att man frivilligt stoppar in pengar i potten.

 

Nästa är att man frivilligt synar från SB.

 

De andra tre har jag ännu ingen aning om.

 

Sen är det hur mkt du har vunnit totalt.

 

Sen är det hur många BB du vinner per 100 händer, där 10-20 BB/100 är tydligen bra siffra. Vad har du där?

 

Sen - Went to showdown, alltså hela vägen till att visa korten.

 

Vunnit på showdown, som förkortas som SD.

 

PR raise - pre flop raise

 

Därefter kommer fem kolumner som visar på aggressions faktorn, där 0.7 är passivt och 1.5 och mer är aggressivt.

 

Nä usch nu är klockan mycket och jag är sjuk och så har jag höllt på nästan hela dagen med dessa program samt städat hela förrådet så nu ska jag gå och vila hjärnan en stund...

 

God natt på er alla!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har IDAG installerat alla möjliga (och omöjliga) sorts program. Ibland blivit tvungen att ta hjälp av gubben som är datanörden i familjen men nu nu nu har jag både PT, HH Converter, SS history och you name it. Så nu kan jag se HH: s samt kolla in er! :mrgreen:

 

Jag håller fortfarande på och lär mig allt så någon annan kan kanske fylla i... Men skriver ner det jag kan åt dig:

 

Game level 100 talar om vilket spel det är, alltså att vi har 1 kr i BB och att det är NL/PL/FL. JAg har ju tydligen spelat lite på PL bord också samt att PP spel ligger under 10 NL eftersom man använder dollar som valuta där medan SS ligger under 100 NL då det är kr det är prat om.

 

Nästa är voluntary put money in the pot - d.v.s. att man frivilligt stoppar in pengar i potten.

 

Nästa är att man frivilligt synar från SB.

 

De andra tre har jag ännu ingen aning om.

 

Sen är det hur mkt du har vunnit totalt.

 

Sen är det hur många BB du vinner per 100 händer, där 10-20 BB/100 är tydligen bra siffra. Vad har du där?

 

Sen - Went to showdown, alltså hela vägen till att visa korten.

 

Vunnit på showdown, som förkortas som SD.

 

PR raise - pre flop raise

 

Därefter kommer fem kolumner som visar på aggressions faktorn, där 0.7 är passivt och 1.5 och mer är aggressivt.

 

Nä usch nu är klockan mycket och jag är sjuk och så har jag höllt på nästan hela dagen med dessa program samt städat hela förrådet så nu ska jag gå och vila hjärnan en stund...

 

God natt på er alla!

 

 

ty ska kolla igenom mina procent lite mer men i april har jag 9,87 BB/100 så har en del kvar o jobba på med hur jag spelar vissa händer har blivit bättre på ngr dagar då sen 27;e sen jag började spela ännu mer aggressivt så har jag 12,45 då har jag räknat med denna skitdag då jag haft otur o spelat illa o haft ännu mera osis då mitt BB legat på 2,34/100 :lol: låg back 270 kr innan men lyckades vända det till 50 kr plus, trodde inte det skulle gå.

 

krya på dig. föresten häckar du på familjeliv???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså det var den handen du vann för jag såg att du satt med en femhundring på ett bord. Kul att det vände!

 

För mig blev det minus 75 kr sista passet med dåligt spel, lite utdragningar och satt och synade ett par halvstora bettar i onödan. Jag är alldeles för trött och det är väl inte optimalt att spela för mycket.

 

Man lär sig faktiskt mest poker när man förlorar, så man kan se vad man gör för fel. Om man ska ändra men utdragningar och varians kommer och går så är det bara.

 

Nu blir Wpt på Tv, roligt som sagt att det vände för dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns f.a. tre saker du ska hålla koll på:

 

1. vp$ip (voluntarily put money in pot) - den procent händer man spelar. Under 20% är tight, över 40% är löst. Men det beror också på om det är fullring eller shorthanded, vilken nivå man är på och hur bordet spelar.

 

2. PF Raise (preflop raise) - Hur många procent av dina spelade händer du höjer pre. 5% är för lite (passivt), över 15% räknas som aggressivt, 30%+ är i de flesta fall för högt (läs maniac)

 

3. AF (agression factor) - hur aggressivt du spelar (baseras på förhållandet mellan hur du betar, raisar och synar). Under 1 är vekt och passivt, över 2.5 väldigt aggressivt.

 

 

Edit: Dina 10BB/100 är bra, har du det fortfarande efter 100K händer tycker jag du ska flytta upp en nivå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tycker de flesta är firrar hihi. gick det bra för dig annars då, du hade stor stack iaf :) gick bra för mig på 3 bord de andra 2 var plus minus noll

 

Pkussade ungefär ett inköp på en timme, och nu e jag ITM i en MTT, 197 pers startade. Ligger dock på 14:e och sista plats nu så någon seger lär det inte bli. SnG gick sådär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tillägga att BB/100 som visas i PT ofta kallas för PTBB/100. och motsvarar det dubbla i faktiska BB/100. Du ligger alltså på ca 10 PTBB/100, men egentligen 20 BB/100 om du nu får för dig att jämföra dig med andra. Ja, det är förvirrande.

 

Den här länken kan reda ut lite begrepp i PT och hur man kan använda det:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=4946669&fpart=1&PHPSESSID=

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tillägga att BB/100 som visas i PT ofta kallas för PTBB/100. och motsvarar det dubbla i faktiska BB/100. Du ligger alltså på ca 10 PTBB/100, men egentligen 20 BB/100 om du nu får för dig att jämföra dig med andra. Ja, det är förvirrande.

 

Den här länken kan reda ut lite begrepp i PT och hur man kan använda det:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=4946669&fpart=1&PHPSESSID=

 

Jaså? Är du säker på att BB som är i PT är det dubbla? Det står ju endast BB/100 händer och inte PTBB. Men jag antar att PT står för poker tracker. Hur kommer det sig att det är hälften av det riktiga värdet då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ty ska kolla igenom mina procent lite mer men i april har jag 9,87 BB/100 så har en del kvar o jobba på med hur jag spelar vissa händer har blivit bättre på ngr dagar då sen 27;e sen jag började spela ännu mer aggressivt så har jag 12,45 då har jag räknat med denna skitdag då jag haft otur o spelat illa o haft ännu mera osis då mitt BB legat på 2,34/100 :lol: låg back 270 kr innan men lyckades vända det till 50 kr plus, trodde inte det skulle gå.

 

krya på dig. föresten häckar du på familjeliv???

 

Jag antar att det är därför det är bra att ha spelat 100k händer då har man förmodligen fått med en bra period, en normal och en dålig. Så då vet man bättre.

 

Sen tycker jag att fakta ang. mina medspelare är missvisande. Om man tar dig som ett exempel så går du back ca 10bb/100 händer enl min pt och det vet jag ju att det inte stämmer. Du har backat på de bord som vi satt tillsammans på men du plusar ju annars... Så man ska väl inte zstirra sig blind på siffror enbart...

 

Tack tack! Jag var mycket där under graviditeten, men har inte haft lika mycket tid sen flickan föddes. Och nu häckar jag här i stället! :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså? Är du säker på att BB som är i PT är det dubbla? Det står ju endast BB/100 händer och inte PTBB. Men jag antar att PT står för poker tracker. Hur kommer det sig att det är hälften av det riktiga värdet då?

 

I Poker Tracker (PT) står BB/100 för "Big Bets/100" medan BB/100 i NL vanligtvis står för "Big Blinds/100" överallt annars. En Big Bet är 2xBig Blind och alltså blir Big Bets/100 hälften av Big Blinds/100. Tjoho, rörigt va :) Big Bets finns inte ens i NL egentligen.

 

Min misstanke är att utvecklaren är/var en FL spelare och där står BB/100 för just Big Bets/100 och inget annat. Kollar man defaultreglerna för autorankningen av spelare är även de anpassade för FL och inte NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att det är därför det är bra att ha spelat 100k händer då har man förmodligen fått med en bra period, en normal och en dålig. Så då vet man bättre.

 

Sen tycker jag att fakta ang. mina medspelare är missvisande. Om man tar dig som ett exempel så går du back ca 10bb/100 händer enl min pt och det vet jag ju att det inte stämmer. Du har backat på de bord som vi satt tillsammans på men du plusar ju annars... Så man ska väl inte zstirra sig blind på siffror enbart...

 

Tack tack! Jag var mycket där under graviditeten, men har inte haft lika mycket tid sen flickan föddes. Och nu häckar jag här i stället! :mrgreen:

 

 

vi har ju inte spelat så jättemånga händer ihop då jag spelat annars har jag spelat över 35 000 händer det är där jag grundar mina resultat ifrån. men funderar hur jag kan ha fått minus på din bb, har väl förlorat ngr stora potter antagligen :)hur många händer har du från mig????? jag har 468 händer som vi spelat o du ligger på plus sidan

 

 

vi spelade visst igår eller var det din sambo?? Såg det nu när jag kollade igenom min pt o igår var typ den värsta dagen hitills rent pengamässigt o plus att inget stämde. på vissa bord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan tillägga att BB/100 som visas i PT ofta kallas för PTBB/100. och motsvarar det dubbla i faktiska BB/100. Du ligger alltså på ca 10 PTBB/100, men egentligen 20 BB/100 om du nu får för dig att jämföra dig med andra. Ja, det är förvirrande.

 

Den här länken kan reda ut lite begrepp i PT och hur man kan använda det:

http://forumserver.twoplustwo.com/showflat.php?Cat=0&Board=ssplnlpoker&Number=4946669&fpart=1&PHPSESSID=

 

 

 

oj då har man ju ett bra BB/100 om man dubblar det, alla tjatar om typ 30 etc så har man själv kännt sig värdelös pga att man bara haft 1/3 av vad de haft :lol:

 

så i själva verket har jag ca 19,5 BB då på ca 35 000 händer

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaså det var den handen du vann för jag såg att du satt med en femhundring på ett bord. Kul att det vände!

 

För mig blev det minus 75 kr sista passet med dåligt spel, lite utdragningar och satt och synade ett par halvstora bettar i onödan. Jag är alldeles för trött och det är väl inte optimalt att spela för mycket.

 

Man lär sig faktiskt mest poker när man förlorar, så man kan se vad man gör för fel. Om man ska ändra men utdragningar och varians kommer och går så är det bara.

 

Nu blir Wpt på Tv, roligt som sagt att det vände för dig.

 

jo det bordet där fick jag fina kort. bla kåk, 4-tal, men förlorade bla en del potter pga folk synade o gick all in med typ k3 när jag satt på KK, träffade trisset på rivern dvs en till 3;a om du inte redan förstod det hihi

 

såg en hand med TT missade den, men det var en stor pott, då många gick all in, vet själv inte om jag hade gjort den synen med många kvar :) men som sagt var missade handen o såg bara slutet. hade nog gett upp handen när det var flera överkort. men som sagt var vet ej måste kika på handen. ah har kollat nu allt hände preflop trodde det hände på floppen etc

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...