Gå till innehåll

Poker-SM på CC


Bojen

Recommended Posts

Jag formulerade mig lite otydligt. CC kan ta sig rätten lika mycket som Svepof kan det. Det är tråkigt och jag hade hellre sett att Svepof hade ensamrätt. Syftet med denna diskussion är för min del att provocera fram lite aktivitet, eller åtminstone annan aktivitet, från Svepof.

 

Alternativet istället för att provocera fram aktivitet är att själv aktivt hjälpa förbundet Jennez ;-)

 

Vi tar gladligen emot all hjälp som vi kan få från er.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 217
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Alternativet istället för att provocera fram aktivitet är att själv aktivt hjälpa förbundet Jennez ;-)

 

Haha, jag visste att den skulle komma! :D Nu är det faktiskt så att jag har hjälpt förbundet i uppstartsskedet och på senare tid på de sätt jag kan genom krönikor etc. Just nu har jag inte riktigt tid för något djupare engagemang än så pga andra åtaganden men jag har diskuterat bl.a kommissionen med Peder och han vet var han har mig och min arbetsgivare i den frågan.

 

Edit: Jag har för fanken till och med uttalat mig i TV till fördel för er sak! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande kommission är det nog väldigt viktigt att det blir folk som kan och förstår att sätta sig in i problematiken och inte ett gäng tyckare utan någon som helst erfarenhet (dvs de måste vara juridiskt kunniga).

Kan annars se hur spelbolagens representanter är jurister medan spelarnas enbart är duktiga tyckare... skulle inte vilja få hjälp från en sådan kommission =)

 

Annars tror jag stenhårt på att en kommission kan öka förtroendet för SvePof, så lobba hårt för att köra vidare med det!

Det finns ju faktiskt även enorma fördelar för sajterna också om det bara utnyttjas rätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha, jag visste att den skulle komma! :D Nu är det faktiskt så att jag har hjälpt förbundet i uppstartsskedet och på senare tid på de sätt jag kan genom krönikor etc. Just nu har jag inte riktigt tid för något djupare engagemang än så pga andra åtaganden men jag har diskuterat bl.a kommissionen med Peder och han vet var han har mig och min arbetsgivare i den frågan.

 

Edit: Jag har för fanken till och med uttalat mig i TV till fördel för er sak! ;)

 

Jag vet Jennez, men jag var ju tvungen att fälla kommentaren eftersom du visste att den skulle komma ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gällande kommission är det nog väldigt viktigt att det blir folk som kan och förstår att sätta sig in i problematiken och inte ett gäng tyckare utan någon som helst erfarenhet (dvs de måste vara juridiskt kunniga).

Kan annars se hur spelbolagens representanter är jurister medan spelarnas enbart är duktiga tyckare... skulle inte vilja få hjälp från en sådan kommission =)

 

Annars tror jag stenhårt på att en kommission kan öka förtroendet för SvePof, så lobba hårt för att köra vidare med det!

Det finns ju faktiskt även enorma fördelar för sajterna också om det bara utnyttjas rätt.

 

Det måste i min mening vara en blandning, då en pokerkommission aldrig kommer bli juridiskt bindande.

 

Ja, tanken är att det ska användas gentemot spelarna som en kvalitetsstämpel hos dom sajter som följer den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att det blev så dålig uppslutning av eliten på CC: s turnering. Nu råder det iaf inte något tvivel om att det är Svepof som detta år arrangerat den tävling som avgör vem som är svensk mästare.

 

 

Stora delar av den så kallade eliten var där: Storåkers, Sehlstedt, Lennaard, Sonnert, Rahmn, Friberg, Paret Johansson, Iremark, Kjestrup, och en drös till...

 

Att Ghena inte var där beror på att han fått en månads avstängning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skönt att se att det blev så dålig uppslutning av eliten på CC: s turnering. Nu råder det iaf inte något tvivel om att det är Svepof som detta år arrangerat den tävling som avgör vem som är svensk mästare.

 

Öhh?! för att det krockar med WSOP så vissa spelare åkt dit (även om vad jag sett så var väl de flesta i "eliten" med på CC )?

 

Inköp till SM Tallin och SM Cosmopol var båda 10 000 kr

 

SM Tallin

Antal spelare: 321

Pris till vinnaren: 900 000 kr

 

SM Cosmopol

Antal spelare: 445

Pris till vinnaren: 1 250 000 kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var det många bra spelare där, men det glädjer mig att de flesta av de bra spelare som sagt sig inte vilja spela CC-SM faktiskt inte gjorde det heller. Om det sedan är fråga om engagemang i frågan eller bara att WSOP väger tyngre är säkert olika.

 

Att CC skrapade ihop ett större starffält är inte heller särskilt betydelsefullt. Det som betyder något är startfältets sammansättning, och CC drar ju många av sina regulars till turneringen.

 

Tjejmilen har tusentals fler deltagare än dam-SM i 10 km löpning, men den väger inte särskilt tungt för det, för att dra en dum IRL-liknelse. Sen så är det ju inte irrelevant att Svepof: s starka startfält tyckte att det var värt att åka över östersjön till SM, medan inte särskilt många fler tyckte att det var värt att ta tåget till sthlm (alternativt tunnelbanan till centum) för CC: s tävling.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjejmilen har tusentals fler deltagare än dam-SM i 10 km löpning, men den väger inte särskilt tungt för det, för att dra en dum IRL-liknelse
Nu är jag bara hobbylöpare men jag känner på mig att det är mer status att vinna tjejmilen än ett 10 km SM för samma liknelse...

eller att vinna Stockholm Maraton istället för 20 km SM i löpning...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Öhh?! för att det krockar med WSOP så vissa spelare åkt dit (även om vad jag sett så var väl de flesta i "eliten" med på CC )?

 

Inköp till SM Tallin och SM Cosmopol var båda 10 000 kr

 

SM Tallin

Antal spelare: 321

Pris till vinnaren: 900 000 kr

 

SM Cosmopol

Antal spelare: 445

Pris till vinnaren: 1 250 000 kr

 

Läs på, dina siffror stämmer inte.

 

Är det för övrigt någon ide med att tjafsa om detta på forum?

 

Ja, Cosmos SM hade större uppslutning, någon som är förvånad?

 

Några bojkottade, andra var inte med av andra orsaker.

 

2 bra organsierade SM har spelats, med hyfsad uppslutning på båda.

 

Hur det kommer se ut i framtiden kan vi inte veta, men vad vi ska jobba för är att det ska finnas ett SM i framtiden, som alla står bakom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs på, dina siffror stämmer inte.

 

Är det för övrigt någon ide med att tjafsa om detta på forum?

 

Ja, Cosmos SM hade större uppslutning, någon som är förvånad?

 

Några bojkottade, andra var inte med av andra orsaker.

 

2 bra organsierade SM har spelats, med hyfsad uppslutning på båda.

 

Hur det kommer se ut i framtiden kan vi inte veta, men vad vi ska jobba för är att det ska finnas ett SM i framtiden, som alla står bakom.

 

Kan väl minnas fel på Tallin och hur många som var med, men det låg därikring vill jag minnas.

 

Mitt inlägg var bara som respons på Klykas att "det inte råder några som helst tvivel om att Svepof anordnat det riktiga SM"

 

Jag tycker personligen att det riktiga är Cosmopols som var större och hölls i Sverige, men håller med vi behöver inte tjafsa om det. Vi kan bara hoppas att det bara körs ett i framtiden och jag ser gärna att Svepof anordnar det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst var det många bra spelare där, men det glädjer mig att de flesta av de bra spelare som sagt sig inte vilja spela CC-SM faktiskt inte gjorde det heller. Om det sedan är fråga om engagemang i frågan eller bara att WSOP väger tyngre är säkert olika.

 

Att CC skrapade ihop ett större starffält är inte heller särskilt betydelsefullt. Det som betyder något är startfältets sammansättning, och CC drar ju många av sina regulars till turneringen.

 

Tjejmilen har tusentals fler deltagare än dam-SM i 10 km löpning, men den väger inte särskilt tungt för det, för att dra en dum IRL-liknelse. Sen så är det ju inte irrelevant att Svepof: s starka startfält tyckte att det var värt att åka över östersjön till SM, medan inte särskilt många fler tyckte att det var värt att ta tåget till sthlm (alternativt tunnelbanan till centum) för CC: s tävling.

 

 

Hoppsan, fel i faktafrågan och liknelsen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är jag bara hobbylöpare men jag känner på mig att det är mer status att vinna tjejmilen än ett 10 km SM för samma liknelse...

eller att vinna Stockholm Maraton istället för 20 km SM i löpning...

 

Absolut inte större status på tjejmilen än SM. Och vad gäller Sthlm Marathon så har det SM-status, men även om så inte hade varit fallet så hade du säkert haft rätt i att det är större prestige att vinna Sthlm Marathon än att vinna en mindre marathon-tävling med SM-status. Men det är isf en annan fråga, iom att sthlm marathon är en internationell tävling. Att bara vara bästa svensk i en internationell tävling utan SM-status är ingenting att hänga i julgranen (iaf inte i jämförelse med ett SM). Så din liknelse där blir lite som att jämföra seger i EPT deuville med nån av SM-turneringarna. Att segra i deuville är större, men att vara bästa svensk är mindre.

 

Nåja, nu har vi glidit långt från ämnet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Läset denn tråd först nu och har kommit fram till följade.

 

Om man tittar på i princip alla andra SM så finns det väl i alla fall två viktiga moment för att det ska klassas som ett SM, det ska varqa sanktionerat av förbundet och det ska hållas på Svensk mark.

 

Slutsats: Inget av 2007 genomförda "SM" uppfyller dessa båda krav.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...