Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Istället för kortviskande gnomer kan man ju iaf försöka sig på att sätta fi på en hd :)

cEV på att pusha och alltid få syn av AK i en HU-pott är f.ö nånting i stil med mellan 12k och 14k, så det är ofantligt bra. Har dock stängt ner uträkningarna nu, så jag ser inte riktigt :)

Postad

Varför tänker ni så mycket? Är det inte en ganska enkel push i detta läget? Hero är ju inte direkt chipleader och behöver dubbla. Så mycket bättre lägen än QQ får man ju inte. Kan ju knappast sitta och vänta på AA.

Push!

Postad
Varför tänker ni så mycket? Är det inte en ganska enkel push i detta läget? Hero är ju inte direkt chipleader och behöver dubbla. Så mycket bättre lägen än QQ får man ju inte. Kan ju knappast sitta och vänta på AA.

Push!

Jag synar snabbare än jag hinner skriva inlägg. Originalposten saknar poäng då synen är så trivial, men det finns ju annat kul att gnabbas om.

edit: stoppar in, så klart

Postad

Är det ett VÄLDIGT BRANT hopp i prispengar från 16:e plats till 15+ så kan det vara $EV+ att kasta damerna, men bara om man med 100% säkerhet kan lita på den kortskvallrande lilla gnomen man har på höger axel. :mrgreen:

Gnomen kan ju också utelämnas ur ekvationen om det finns många väldigt korta stackar som kommer blindas ihjäl inom kort och med detta ger dig en gratis åktur upp i resultatlistan.

Spelar väl för att vinna? Eller?

Postad
Jag synar snabbare än jag hinner skriva inlägg. Originalposten saknar poäng då synen är så trivial, men det finns ju annat kul att gnabbas om.

edit: stoppar in, så klart

:lol:

Blev bara så irriterad av allt tjafs om M, BB, FE, EV osv...

Postad
Ett bättre sätt att spela är att försöka maximera sin förväntade vinst.

Vad jag syftade på här var att man vinner inga turneringar genom att folda QQ för att det finns shortstackar som snart riskerar att åka ut.

Postad
Håller med igen. Pushen kommer väl fortare än det tar att skriva ordet, hoppas jag.

OK OK, alla är rörande överens om att allt utom push vore mer än hyggligt vekt.

Jag fann bara lite nöje i att utforska vilka förutsättningarna skulle vara ifall en fold vore att föredra. Efter många och långa resonemang, en del ganska hypotetiska och rent av övernaturliga, med mig själv kände jag mig tvungen att uppfinna en Hold'em-gnom för att ha 100% säkerhet på fi's hand.

Naturligtvis (om jag missade att poängtera detta i tidigare postar) har en normalt funtad fi, även om han har flaggats som tight, en bra mycket bredare hd än AK+ i detta läget. Jag skulle säga 88+, AK - ATs med ett par KDs, KJs, JDs kombinationer för att backa upp med. Minst.

Nu då ... hur gick handen? Du ställde in och han visade upp ...?

Drog han ut din floppade triss med en färg / stege?

Dubbalde du upp och vann sedan hela turren?

Snälla berätta, jag spricker snart av nyfikenhet. :?

Postad

Synade med 37o, floppade fyrtal? :mrgreen:

Nej, skämt å sido. Jag gjorde en liknande grej här om veckan. 3 kvar i en SnG. Button limpar, SB fyller upp och jag i BB checkar med just den handen.

Flopp 377. Turn 7. River A.

Inför just den handen hade både button och sb bestämt sig (var för sig får man hoppas) för att slowspela KK resp AA. Ha! In your face, slowplaying mf.

Innan handen var över så var både button och sb all-in. Jag täckte båda två, och satt bara och mös hela vägen. Nötter på hand och två jämnabördiga fi som sköter betandet åt en.

Jag tror ärligt talat att de hade räknat ut mig tills de fick se den saknade 7:an.

Postad

alltså du har QQ och viktar hans HD mot JJ-TT och AK snarare än AA-KK.

så OMG allin isåfall givetvis. folda till bubblan spricker och få 2ggr pengarna är väl inte anledningen till att man spelar turneringar.

hur kunde den här tråden bli 3 sidor lång?

Postad
alltså du har QQ och viktar hans HD mot JJ-TT och AK snarare än AA-KK.

så OMG allin isåfall givetvis. folda till bubblan spricker och få 2ggr pengarna är väl inte anledningen till att man spelar turneringar.

hur kunde den här tråden bli 3 sidor lång?

Du kör med fel foruminställningar.

Postad

Allin.

Han forsøger bare at stjæle blinds.

Han sidder muligvis med 66-1010 eller Ax.

Og AA og KK er vel groft underrepræsenteret i mulige hænder.

Allin og han folder.

Postad
Allin.

Han forsøger bare at stjæle blinds.

Han sidder muligvis med 66-1010 eller Ax.

Og AA og KK er vel groft underrepræsenteret i mulige hænder.

Allin og han folder.

Hej nordiske broder

Ifall du är nyfiken så betyder "nazisterna" i posten ovanför din "AA". Det är en språklig liten lek med svenskans ess-ess (AA) som blir samma sak som tyskarnas elitförband "SS" under WW2.

Killens QQ blev tyvärr brutalt överkörda av premiumhanden #1. Surt men sant,

fast inte speciellt oväntat då spelet hittade ända hit till handanalys-forumet. :roll:

Kämpa på!

... Jocke