svint0 Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 0.50|1.00 No Limit - Cash Game - th_66_fors sitting in seat 1 with $105.50 - guitarjim sitting in seat 2 with $112.45 [Dealer] - ukram65 sitting in seat 3 with $109.09 - indiaremi123 sitting in seat 4 with $72.10 - HERO sitting in seat 5 with $95.00 - Shamu1 sitting in seat 6 with $56.70 ukram65 posted the small blind - $0.50 indiaremi123 posted the big blind - $1.00 ** Dealing card to HERO: , HERO raised - $4.00 Shamu1 folded th_66_fors called - $4.00 guitarjim called - $4.00 ukram65 folded indiaremi123 called - $4.00 ** Dealing the flop: , , indiaremi123 checked HERO checked th_66_fors checked guitarjim checked ** Dealing the turn: indiaremi123 checked HERO bet - $11.00 th_66_fors folded guitarjim went all-in - $108.45 FI är ganska tajt. Han spelar ~12/7, inte sett han göra några moves innan. Finns det syn på kartan? När han ställer turn. Eftersom jag checkar flopp för att få någon att beta. EDIT: Jag spelar väl gissningsvis 21/13 (tror jag) Citera
mgps Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 rätt gensomskinligt att checkaraisa floppen som preflopraiser... 4 till floppen och ett färgdrag ute också. riktigt jobbigt läge på turn. om vi utesluter move så är det väl 88 eller 33 egentlige, är han tajt vispar han väl ej in med KJ. 3bettar han ofta pre? på den nivån kan han ju även ha AK här. många på NL100 slår ej om med annat än AA-QQ ens i det här läget. Citera
mgps Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 sen sett han göra moves innan, hur många händer har ni spelat? Citera
svint0 Postad 10 April , 2007 Författare Rapport Postad 10 April , 2007 rätt gensomskinligt att checkaraisa floppen som preflopraiser... 4 till floppen och ett färgdrag ute också. riktigt jobbigt läge på turn. om vi utesluter move så är det väl 88 eller 33 egentlige, är han tajt vispar han väl ej in med KJ. 3bettar han ofta pre? på den nivån kan han ju även ha AK här. många på NL100 slår ej om med annat än AA-QQ ens i det här läget. sen sett han göra moves innan, hur många händer har ni spelat? Vi har spelat drygt 360 händer tillsammans. Jag har inte sett han göra några moves innan. Och jag gissar på att han reraisar AK, AA, KK, QQ, JJ , kanske AQ preflop! Sen så tror jag inte han skulle checka 88 på den floppen i och med sannolikheten att jag eller någon annan kan ha en kung som får kåk på turn. Så egentligen står ju valet mellan AK, KQ(tveksam?), 33, och ev. Tiltbluff med färgdrag(eller?) Sen så hade jag inte tänkt check-raisa floppen. Utan något dåligt move som jag tyckte kändes bra när jag spela handen. Som att check-syna flopp. Och leda turn om färgen inte kommer. Citera
skalle88 Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Inte ett nödvändigtvis dåligt move på denna nivån om du blockbetar turn mot en lurig fi. Citera
svint0 Postad 10 April , 2007 Författare Rapport Postad 10 April , 2007 Inte ett nödvändigtvis dåligt move på denna nivån om du blockbetar turn mot en lurig fi. Och med detta menar du? Ska försöka förstå! Du menar alltså att jag med min "halvsvaga" triss bettar 11$, för att ingen ska slå om "normalt". Utan bara få syn/fold. Och att han då med detta move reppar en bra hand men i själva verket bluffar? Citera
Joe_21 Postad 10 April , 2007 Rapport Postad 10 April , 2007 Checka inte floppen.. Bomba direkt istället. Slowa aldrig en sån här hand mot två motspelare, det är som att be om problem. Citera
oskarpoker Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Checka inte floppen.. Bomba direkt istället. Slowa aldrig en sån här hand mot två motspelare, det är som att be om problem. Ja med alla monster drag på floppen K K 8 känns det jätte konstigt att slowspela på NL100. Citera
oskarpoker Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 en kompentent spelare kan göra detta med en kåk för att mixa upp sitt spel lite och sätta griller i huvudet på dig om han tror att du är kapabel att betala av med triss. En sämre spelare kan göra detta spelet med triss och bra 2 par. Eftersom du själv inte sett han göra några moves så är det en självklar fold även om det kliar i alla fingrar som finns;-) Citera
ebisumaru Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Beta floppen hur som. Är han verkligen 7/12? Sick tight. Jag synar ändå och hoppas han har KJs, KTs (?) eller så. Citera
Emilio Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 jag hade instamuckat mot en okreativ tight passiv spelare som spelar som alla andra med de statsen på nl100 han har 33 här jämt typ. dom är sådär cp då, dom vill inte ha betalt och kör in och får fold från många K händer Citera
Jerico Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Han har underkåk. Fold. Vad sysslar du med på floppen? Citera
svint0 Postad 11 April , 2007 Författare Rapport Postad 11 April , 2007 Ookej. Tack för kommentarerna. Ska försöka förklara vad jag tänkte på floppen. Jag har alltid som standard att betta direkt ut med alla händer som jag höjt pre med, oavsett hur bra träff. Men nu så ville jag pröva något nytt. Fast det var iofs illa valt läge då det var 3-4 i potten inkl. mig. Det var inget försök till slowplay, det var försök till ett annat spel än att betta rakt ut, liksom ett försök att pröva något nytt. Jag har inte spelat NL 100 särskilt länge på Ladbrokes (ca 14k händer bara), så ibland måste man pröva något nytt Sen så ebi killen har 12 VPIP och 7 PFR, så ja han är äckligt tajt! Han hade aldrig fått för sig att syna min raise pre med KTs/KJs, det är en sak som är säker. Som spelat, så folda jag turn. Kändes inte som det var någon hand som han skulle kunna ha som jag slog. Så jag la mig. Senare i chatten sa killen att han var tiltad vid detta tillfälle, och hade gått all-in med färgdrag. Men sen om man ska lita på han eller inte är en annan fråga! Anyway tack för kommentarerna. Betta ut varje gång hädanefter då Citera
checkamat Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 lätt fold han har 33 eller 88 jämnt här me dem statsen Citera
Steel Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Betta flopp. Som spelat, syn. Alla som vill folda: LOL Citera
Jerico Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Betta flopp. Som spelat, syn. Alla som vill folda: LOL Men snälla, det är en 12/7 på NL100 6 max, hur ofta tror du att han inte har supernöten här? Citera
Steel Postad 11 April , 2007 Rapport Postad 11 April , 2007 Men snälla, det är en 12/7 på NL100 6 max, hur ofta tror du att han inte har supernöten här? >40% Citera
Recommended Posts