Gå till innehåll

NL 100, KQo med triss i K, mot svårt turnbeslut


Recommended Posts

0.50|1.00 No Limit - Cash Game

- th_66_fors sitting in seat 1 with $105.50

- guitarjim sitting in seat 2 with $112.45 [Dealer]

- ukram65 sitting in seat 3 with $109.09

- indiaremi123 sitting in seat 4 with $72.10

- HERO sitting in seat 5 with $95.00

- Shamu1 sitting in seat 6 with $56.70

ukram65 posted the small blind - $0.50

indiaremi123 posted the big blind - $1.00

** Dealing card to HERO: Queen of Diamonds, King of Clubs

HERO raised - $4.00

Shamu1 folded

th_66_fors called - $4.00

guitarjim called - $4.00

ukram65 folded

indiaremi123 called - $4.00

** Dealing the flop: 8 of Hearts, King of Diamonds, King of Hearts

indiaremi123 checked

HERO checked

th_66_fors checked

guitarjim checked

** Dealing the turn: 3 of Diamonds

indiaremi123 checked

HERO bet - $11.00

th_66_fors folded

guitarjim went all-in - $108.45

 

 

FI är ganska tajt. Han spelar ~12/7, inte sett han göra några moves innan.

Finns det syn på kartan? När han ställer turn.

Eftersom jag checkar flopp för att få någon att beta.

 

EDIT: Jag spelar väl gissningsvis 21/13 (tror jag)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt gensomskinligt att checkaraisa floppen som preflopraiser...

 

4 till floppen och ett färgdrag ute också.

 

riktigt jobbigt läge på turn. om vi utesluter move så är det väl 88 eller 33 egentlige, är han tajt vispar han väl ej in med KJ.

 

 

3bettar han ofta pre? på den nivån kan han ju även ha AK här. många på NL100 slår ej om med annat än AA-QQ ens i det här läget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

rätt gensomskinligt att checkaraisa floppen som preflopraiser...

 

4 till floppen och ett färgdrag ute också.

 

riktigt jobbigt läge på turn. om vi utesluter move så är det väl 88 eller 33 egentlige, är han tajt vispar han väl ej in med KJ.

 

 

3bettar han ofta pre? på den nivån kan han ju även ha AK här. många på NL100 slår ej om med annat än AA-QQ ens i det här läget.

 

sen sett han göra moves innan, hur många händer har ni spelat?

 

Vi har spelat drygt 360 händer tillsammans.

Jag har inte sett han göra några moves innan. Och jag gissar på att han reraisar AK, AA, KK, QQ, JJ , kanske AQ preflop!

 

 

Sen så tror jag inte han skulle checka 88 på den floppen i och med sannolikheten att jag eller någon annan kan ha en kung som får kåk på turn.

 

Så egentligen står ju valet mellan AK, KQ(tveksam?), 33, och ev. Tiltbluff med färgdrag(eller?)

 

 

 

Sen så hade jag inte tänkt check-raisa floppen. Utan något dåligt move som jag tyckte kändes bra när jag spela handen. Som att check-syna flopp. Och leda turn om färgen inte kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte ett nödvändigtvis dåligt move på denna nivån om du blockbetar turn mot en lurig fi.

 

Och med detta menar du?

Ska försöka förstå! :roll:

Du menar alltså att jag med min "halvsvaga" triss bettar 11$, för att ingen ska slå om "normalt". Utan bara få syn/fold.

 

Och att han då med detta move reppar en bra hand men i själva verket bluffar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

en kompentent spelare kan göra detta med en kåk för att mixa upp sitt spel lite och sätta griller i huvudet på dig om han tror att du är kapabel att betala av med triss. En sämre spelare kan göra detta spelet med triss och bra 2 par. Eftersom du själv inte sett han göra några moves så är det en självklar fold även om det kliar i alla fingrar som finns;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ookej. Tack för kommentarerna.

Ska försöka förklara vad jag tänkte på floppen.

Jag har alltid som standard att betta direkt ut med alla händer som jag höjt pre med, oavsett hur bra träff.

Men nu så ville jag pröva något nytt. Fast det var iofs illa valt läge då det var 3-4 i potten inkl. mig. Det var inget försök till slowplay, det var försök till ett annat spel än att betta rakt ut, liksom ett försök att pröva något nytt. Jag har inte spelat NL 100 särskilt länge på Ladbrokes (ca 14k händer bara), så ibland måste man pröva något nytt :)

 

Sen så ebi killen har 12 VPIP och 7 PFR, så ja han är äckligt tajt! Han hade aldrig fått för sig att syna min raise pre med KTs/KJs, det är en sak som är säker.

 

Som spelat, så folda jag turn. Kändes inte som det var någon hand som han skulle kunna ha som jag slog. Så jag la mig. Senare i chatten sa killen att han var tiltad vid detta tillfälle, och hade gått all-in med färgdrag. Men sen om man ska lita på han eller inte är en annan fråga!

 

Anyway tack för kommentarerna. Betta ut varje gång hädanefter då:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...