Gå till innehåll

Vilka på forumet lirar HÖGST?


mr-flow

Recommended Posts

Kan man annat än tycka illa om dem. Tajtar upp gajmet, får lösfisken att spela bättre, whinar i tjatten när AA inte får stå, sitter ute när det blir 4-hänt och glider från bordet när storfisken bustat. Jag ser det som min personliga mission att mobba dem sönder och samman.

 

Försöker du säga att du också bara lever på storfisk? För det Låter som att du inte hittar något värde i nötförsäljarna.

 

Tycker iaf att det verkar jävligt efterblivet att "mobba" nånting man tjänar pengar på..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Försöker du säga att du också bara lever på storfisk? För det Låter som att du inte hittar något värde i nötförsäljarna.
Bara för att man plussar mot någon innebär det inte att man tjänar på att ha dem vid bordet. Rätt basic.

 

Orsaken att hata dem är väl helt enkelt att de gör borden pisstråkiga och mindre lönsamma både kort- och långsiktigt. Om man nu inte spelar 3- eller 2-hänt. Då är de rätt skoj.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara för att man plussar mot någon innebär det inte att man tjänar på att ha dem vid bordet. Rätt basic.

 

Orsaken att hata dem är väl helt enkelt att de gör borden pisstråkiga och mindre lönsamma både kort- och långsiktigt. Om man nu inte spelar 3- eller 2-hänt. Då är de rätt skoj.

 

Det där gäller på bord med mycket fisk. Dvs låga stakes. Nl2k+ finns det rätt få stora fiskar på. Där är det nötförsäljarna man lever på om man har en duktig semi- LAG spelare..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker iaf att det verkar jävligt efterblivet att "mobba" nånting man tjänar pengar på..

 

Mobba som i spela mitt bästa game och ta deras pengar. Och ja, det är riktigt tråkigt att spela mot nötkrämare även om det till och från kan vara väldigt lönsamt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att jag missar kunskap är helt enkelt helt irrelevant i mitt resonemang. Om jello eller ngn annan kan ge mig tips som förbättrar mitt spel och ökar min profit är jag givetvis all ears. Men om tipsen endast tjänar syftet att göra mitt spel mer "respektabelt" i andras ögon så föredrar jag pengarna.

Grejen är väl att "respektabelt" aldrig har haft med saken att göra överhuvudtaget. Nötförsäljning är helt enkelt bajs och förstår man inte det hjälps man inte av några tips heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

poker skulle ju vara så extremt ointressant om man hade en spelstil där man alldrig bluffade. Jag skulle för övrigt välja en spelstil där jag får bluffa jmf med en nötkrängarstil även om jag gjorde mer pengar på att bara sälja nötter. vet inte var jag skulle dra gränsen bara.

 

Känslan när man degar allin på river när man vet att FI har en marginell hand som han komma stekfolda är oslagbar :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jodå, jag tar många råd. Bara inte från särskilt många här. Är inte mer än decent och marginell vinnare där jag spelar, så jag försöker inte sätta mig på några höga hästar, men det finns faktiskt inte särskilt många som vet vad de snackar om på det här stället och mobben överröstar ständigt de vettiga.

 

HA-delen är för övrigt fullständigt bedrövlig ur alla aspekter.

 

Alltid lika trist när ett pre-pubertalt angrepp bemöts med sympatisk mognad.

 

Håller inte med riktigt. Tycker att de duktiga skribenter förvånansvärt väl lyckas hålla noobsen på mattan... jämför pf.nu med Prosharks... där uttalar sig noobsen om både det ena och det andra, det ser man inte alls i lika hög grad här.

 

Var skrev jag cirka en tredjedel?

 

Du påstår att 25-50 inte är särskilt högt... ett idiotiskt uttalande om man betänker vilken extremt liten andel av alla pokerspelare som spelat ens en enda hand där.

 

Har läst mycket av dig Franco på PF och utifrån det du skriver bedömer jag dig att vara en ovanligt korkad och osympatisk person. En riktig sopa. En sopa som har drabbats av storhetsvansinne

 

Det är ju bara så oerhört felaktigt och det vet du också om. Osympatisk och storhetsvansinne i all ära men ovanligt korkad är jag ju absolut inte. Ovanligt korkad liksom.. vad är jag då egentligen... mest korkad i en random 1000 personers grupp? Bara för att någon inte älskar dig betyder ju inte det nödvändigtvis att personen är utvecklingsstörd... bör inte det vara ganska basic knowledge? Det är ju så uppenbart att du låter ditt sinne helt förmörkas av det faktum att jag skrev något elakt till dig förut... vi är på ett diskussionsforum Emilio. Är du inte mer hårdhudad än så här bör du kanske överväga syjunta eller kyrkans barntimme istället...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ja om man räknar alla kortstacktomtar ala Mrdawwe så blir det några fler. Men seriöst det är inte många som är vinnande på 25/50. Finns en del fjantiga nötpeddlare på den nivån med. jävla tomtar allihopa...

 

Varför skulle man vilja sitta på 25/50 och bli dödad av Antonius och grabbarna?

Det är liksom inga duvungar som sitter där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför skulle man vilja sitta på 25/50 och bli dödad av Antonius och grabbarna?

Det är liksom inga duvungar som sitter där.

antonius spelar väl inte så lågt? och kvaliteten varierar mellan nybörjare till nästan världsklass på den nivån. med dom flesta nånstans i intervallet hyffsad till nästan världsklass.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

än så här bör du kanske överväga syjunta eller kyrkans barntimme istället...
Jag tror du drastiskt underskattar de sociala spänningarna på sådana tillställningar. Barn och tanter kan vara mycket, mycket grymma.

 

Varför skulle man vilja sitta på 25/50 och bli dödad av Antonius och grabbarna?
Det är i princip en lag att de sämsta spelarna på ungefär lika kassa oavsett nivå. Den sämste som spelat med 250-500 mörkar är ungefär lika kass som den sämste som spelat med .25-.5 mörkar*. Det som skiljer sig drastiskt åt är hur ofta de dyker upp.

 

Oavsett stakes så är det alltid någon som kommer tycka att det är ok att spela kasst för dem. Vare sig det är pga sinnesförvirring, idioti eller att personen ifråga är så rik att han inte bryr sig.

 

Anyway, siktar man enbart in sig på just de tillfällena så är det rätt safe att spela högt och lönsamt per hand-basis. Men man kommer inte spela särskilt ofta. Och så klart finns det en stor spärr i form av rulle

 

* Ta exempelvis killen som skyfflade bort ett par miljoner på PLO genom att ställa varje hand för kring ett år sen. Rätt analogt med highstakesnissen som hoppar ned för att skojskyffa en massa händer på $50NL.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det är ju bara så oerhört felaktigt och det vet du också om. Osympatisk och storhetsvansinne i all ära men ovanligt korkad är jag ju absolut inte. Ovanligt korkad liksom.. vad är jag då egentligen... mest korkad i en random 1000 personers grupp? Bara för att någon inte älskar dig betyder ju inte det nödvändigtvis att personen är utvecklingsstörd... bör inte det vara ganska basic knowledge? Det är ju så uppenbart att du låter ditt sinne helt förmörkas av det faktum att jag skrev något elakt till dig förut... vi är på ett diskussionsforum Emilio. Är du inte mer hårdhudad än så här bör du kanske överväga syjunta eller kyrkans barntimme istället...

 

Det är ju det där jag menar, du verkar vara stolt över att vara osympatisk, går det att vara smart samtidigt? Som att elda under vatten, det går inte. Smarta osympatiska människor är manipulativa och framstår som snälla och sympatiska, du klarar inte ens av att mörka din otroligt vidriga personlighet. Det vill säga du kan inte vara särskilt smart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så om man föraktar folk så har man inga moraliska skrupler gentemot den personen alls?

 

Och vad fan ska jag med Dapine till?

 

Om man nu föraktar en människa så anser man väl han vara en idiot och på så vis kan det ju knappast vara fel att utnyttja denne? Kan man väl inte tycka?! Isåfall har man väl inte så mycket emot personen om man inte kan tänka sig att göra det och då finns det ju ingen anledning att från första början skriva det.??

 

Aja, det här blir överarbetat, klart man kan säga rakt ut vad man tycker, menade mest att Francos stil oftast inte går hand i hand med att vara särskilt smart. Klok kanske han är, men smart? Njae. Hans rätt att uttala sig försvinner enligt mig också i samma sekund som han är stolt över att vara osympatisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju det där jag menar, du verkar vara stolt över att vara osympatisk

 

Skulle hellre se att du tyckte jag var en go gubbe än en idiot men kan väl heller inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om du nu finner mig idiotisk... påverkar ju trots allt inte mitt liv i särskilt hög grad. Är på intet sätt stolt över att du eller någon annan finner mig osympatisk.

 

Smarta osympatiska människor är manipulativa och framstår som snälla och sympatiska

 

Jag vet inte vad expertisen på området skulle säga om detta statement men jag anar att de skulle avfärda det som en sällsynt löjlig men kanske även lite skojig generalisering i den högre skolan...

 

Det vill säga du kan inte vara särskilt smart.

 

Det jag bestred var att jag skulle vara "ovanligt korkad", dvs så korkad att folk skulle vilja forska på mig... att hävda att man själv är smart brukar oftast vara ett uttryck för osmarthet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle hellre se att du tyckte jag var en go gubbe än en idiot men kan väl heller inte påstå att jag bryr mig särskilt mycket om du nu finner mig idiotisk... påverkar ju trots allt inte mitt liv i särskilt hög grad. Är på intet sätt stolt över att du eller någon annan finner mig osympatisk.

 

 

 

Jag vet inte vad expertisen på området skulle säga om detta statement men jag anar att de skulle avfärda det som en sällsynt löjlig men kanske även lite skojig generalisering i den högre skolan...

 

 

 

Det jag bestred var att jag skulle vara "ovanligt korkad", dvs så korkad att folk skulle vilja forska på mig... att hävda att man själv är smart brukar oftast vara ett uttryck för osmarthet.

 

 

 

asså jag betalar könsbytet. ok?

 

hur kan man överhuvudtaget inte gilla denna filur? ok att han bomma straffen 94 men det gjorde guden baggio också på samma sätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...