Gå till innehåll

Vilka på forumet lirar HÖGST?


mr-flow

Recommended Posts

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Även fast du är en idiot så är du väldigt rolig :D Bittra männikskor är på nått konstigt sätt ofta väldigt roliga :)

 

EDIT: Jag kan väl inte rå för att jag är tävlingsmänniska och vill ha flest poster på forumet? :?

 

Massor med troll som skrivit i den här tråden, men horse är inte en av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får nog vara lite tydligare om andra än du själv ska förstå vad du menar.

Trodde inte det kunde vara tydligare: Nits, nötförsäljare, set diggers, weaktajtingar är oavsett nivå och resultat inga bra pokerspelare. Svenska onlineproffs är dessutom överlag helt exceptionellt nittiga och kaxiga. Kul för folk att de vinner pengar, men många bör skaffa sig lite jävla verklighetsförankring. Lite som att tro att man är bra nog för landslaget om man sitter på bänken i division två.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Trodde inte det kunde vara tydligare: Nits, nötförsäljare, set diggers, weaktajtingar är oavsett nivå och resultat inga bra pokerspelare.

 

Om spelarna man spelar mot inte är duktiga nog att genomskåda nötförsäljningen så är det väl helt underbart bra att bara sälja av sina heta händer eller?

 

Tycker öht det inte är särskilt meningsfullt att diskutera "bra pokerspelare" hit och dit. Den som vinner mest är bäst? Men skulle en nötförsäljare vinna 4 bracelets samt 3 större onlineturrar under ett år så är väl han "ingen bra pokerspelare" enligt dig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ooooooooooooooh..... Doktor Poker tar inte råd från nån... lol... du spelar ju inte ens särskilt högt och lirar väl bara NLT... hoppa av från den imaginära ståtliga hingsten och sätt dig på shetlandsponnyn där du hör hemma för fan...

Jodå, jag tar många råd. Bara inte från särskilt många här. Är inte mer än decent och marginell vinnare där jag spelar, så jag försöker inte sätta mig på några höga hästar, men det finns faktiskt inte särskilt många som vet vad de snackar om på det här stället och mobben överröstar ständigt de vettiga.

 

HA-delen är för övrigt fullständigt bedrövlig ur alla aspekter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om spelarna man spelar mot inte är duktiga nog att genomskåda nötförsäljningen så är det väl helt underbart bra att bara sälja av sina heta händer eller?

Ja. Men så endimensionella är inte spelen idag på NL400+, ett bra balanserat TAG- eller LAG-spel är fan så mycket bättre ur alla aspekter än nut peddling.

 

Den som vinner mest är bäst? Men skulle en nötförsäljare vinna 4 bracelets samt 3 större onlineturrar under ett år så är väl han "ingen bra pokerspelare" enligt dig?

Nej, det är han verkligen inte per automatik. I poker finns något som vi kallar för varians. Man bedömer en spelare utifrån hans spel, inte utifrån hur mycket han har vunnit. Som sagt, kul att weaktajtingar kan vinna pengar, men deras spel kommer jag aldrig att respektera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beachjohan lirar väl rätt högt för att bara ta ett exempel

 

Han har nog i så fall gått ner i nivå eller gått dåligt 2006 för högt verkar han inte lira i år iaf. Har mest sett honom grinda 3:6 för brödfödan. Säkert väldigt framgångsrik dock!

 

Finns nog runt tusen svenskar som lirar nl 3:6 till 10:20 så att hitta ett hundratal på detta forum är nog rimligt.

 

Highstakes där agnarna börjar skiljas från vetet är väl annars nl 25:50 och uppåt och då är det nog väldigt få regulars här på forumet, kanske jacobmal och ett par till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lol... Brandborns pokerspel känns ganska kallt.. spelar typ löjligt aggro och sen är det inte så mycket mer. Djens PLO-spel känns inte heller så hett...

 

 

 

Yupyup... 37% av alla som spelar poker regelbundet lirar 25-50$ eller högre... gg wp nh.. idiot

 

Var skrev jag cirka en tredjedel? Regulars och folk som verkligen har rulle och bemästrar 25/50 är en sak, jag drar in lite folk från lägre nivåer som ibland spelar 25/50.

 

Har läst mycket av dig Franco på PF och utifrån det du skriver bedömer jag dig att vara en ovanligt korkad och osympatisk person. En riktig sopa. En sopa som har drabbats av storhetsvansinne

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var skrev jag cirka en tredjedel? Regulars och folk som verkligen har rulle och bemästrar 25/50 är en sak, jag drar in lite folk från lägre nivåer som ibland spelar 25/50.

 

Har läst mycket av dig Franco på PF och utifrån det du skriver bedömer jag dig att vara en ovanligt korkad och osympatisk person. En riktig sopa. En sopa som har drabbats av storhetsvansinne

ja om man räknar alla kortstacktomtar ala Mrdawwe så blir det några fler. Men seriöst det är inte många som är vinnande på 25/50. Finns en del fjantiga nötpeddlare på den nivån med. jävla tomtar allihopa...
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm turneringar, pokerskicklighetens celsiusskala.

 

Men LOL... Det var en EXEMPLIFIERING. Min personliga uppfattning är att turneringar minst sagt är lucky shots. Nog om det.

 

Det jag vill ha sagt är att poker handlar om att tjäna pengar. Huruvida en spelare spelar på ett sätt som jello eller någon annan respekterar torde ju vara ganska ovidkommande.

 

Eller med andra ord: Hellre nötförsäljare (och inte respekterad av Jello) med snittmånadsinkomst på 5 mille än LAG med inkomst på 10 tusen.

 

- Och snälla detta var inget försvarstal av Weaktighthet eller nötförsäljeri så bespara mig kommentarer som: - nötspelare kan ändå inte vinna mkt på högre nivåer. Det är en helt annan diskussion.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men LOL... Det var en EXEMPLIFIERING. Min personliga uppfattning är att turneringar minst sagt är lucky shots. Nog om det.

 

Ja ditt exempel var dumt.

 

Det jag vill ha sagt är att poker handlar om att tjäna pengar. Huruvida en spelare spelar på ett sätt som jello eller någon annan respekterar torde ju vara ganska ovidkommande.

 

Eller med andra ord: Hellre nötförsäljare (och inte respekterad av Jello) med snittmånadsinkomst på 5 mille än LAG med inkomst på 10 tusen.

 

Tja, det låter väl både bra och dåligt att inte bry sig om vad duktiga spelare (låt oss låtsas att du nämnde en sådan) tycker och säger om en. Kan tänka mig att man riskerar missa/strunta i en hel del värdefull kunskap den vägen.

 

Och vem som helst kan ju göra ett sånt där exempel: Hellre 5 mille som LAG än 10 tusen som nötförsäljare. Det har ju ingen förankring i verkligheten, och jag skulle välja det med 5 miljoner i månaden vilken spelstil det än var förutom om det vore nötförsäljning av extrem grad för då skulle jag inte kunna leva med mig själv.

 

Att det finns nötförsäljare som tjänar bra är ganska irrelevant, för övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det jag vill ha sagt är att poker handlar om att tjäna pengar. Huruvida en spelare spelar på ett sätt som jello eller någon annan respekterar torde ju vara ganska ovidkommande.

.

nej. kanske för dig men troligen inte enbart. det finns många anledningar för någon att spela poker förutom pengar.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför sånt stort agg mot nötförsäljare? Om man inte är en själv, så är det väl på dem man tjänar sina pengar? Förmodat att man lirar NL1k +

 

Kan man annat än tycka illa om dem. Tajtar upp gajmet, får lösfisken att spela bättre, whinar i tjatten när AA inte får stå, sitter ute när det blir 4-hänt och glider från bordet när storfisken bustat. Jag ser det som min personliga mission att mobba dem sönder och samman.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja ditt exempel var dumt.

 

Tja, det låter väl både bra och dåligt att inte bry sig om vad duktiga spelare (låt oss låtsas att du nämnde en sådan) tycker och säger om en. Kan tänka mig att man riskerar missa/strunta i en hel del värdefull kunskap den vägen.

 

Och vem som helst kan ju göra ett sånt där exempel: Hellre 5 mille som LAG än 10 tusen som nötförsäljare. Det har ju ingen förankring i verkligheten, och jag skulle välja det med 5 miljoner i månaden vilken spelstil det än var förutom om det vore nötförsäljning av extrem grad för då skulle jag inte kunna leva med mig själv.

 

Oj, nu missförstod du uppenbarligen mitt budskap å det grövsta. POÄNGEN är ju just det du säger. Om LAG är spelstilen som ger mig 10 mille istället för 10 K så väljer jag den oavsett om Jello eller ngn annan respekterar mig mer eller mindre.

 

Att jag missar kunskap är helt enkelt helt irrelevant i mitt resonemang. Om jello eller ngn annan kan ge mig tips som förbättrar mitt spel och ökar min profit är jag givetvis all ears. Men om tipsen endast tjänar syftet att göra mitt spel mer "respektabelt" i andras ögon så föredrar jag pengarna.

 

Tydligare än så tror jag inte jag kan uttrycka mig. ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...