Gå till innehåll

Vilka på forumet lirar HÖGST?


mr-flow

Recommended Posts

  • Svars 133
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Rätt många på forumet suger nog rätt hårt, jag är lätt största fisken.

finns kanske 5-10 _max_ 20 postare som jag bryr mig vad dom skriver angående poker och som dessutom spelar _minst_ 10/20$,

IMO så måste man upp på 25/50$ innan man möter spelare som jag övh skulle klassa som "bra" spelare. 50/100 och uppåt så börjar det blir klass på dom som spelar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

finns kanske 5-10 _max_ 20 postare som jag bryr mig vad dom skriver angående poker och som dessutom spelar _minst_ 10/20$,

IMO så måste man upp på 25/50$ innan man möter spelare som jag övh skulle klassa som "bra" spelare. 50/100 och uppåt så börjar det blir klass på dom som spelar.

Det var inga dåliga krav, men fan vet om jag inte håller med :P Absolut lägsta nivån där det kan finnas duktiga spelare emellanåt är nog 10/20. Sedan är ju "bra" iofs egentligen något relativt. Men om vi skulle tala om "bra" som någon form av objektivt mått är jag helt med på vad du säger. Finns så många nötförsäljare på 2/4 och dylikt som tror att de är king of the world, medan de i själva verket inte har fattat ett skit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var inga dåliga krav, men fan vet om jag inte håller med :P Absolut lägsta nivån där det kan finnas duktiga spelare emellanåt är nog 10/20. Sedan är ju "bra" iofs egentligen något relativt. Men om vi skulle tala om "bra" som någon form av objektivt mått är jag helt med på vad du säger. Finns så många nötförsäljare på 2/4 och dylikt som tror att de är king of the world, medan de i själva verket inte har fattat ett skit.
helt rätt.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt! Huvudsaken är knappast vilken nivå man spelar på, utan om man är en vinnande spelare på sin nivå.

 

Allt handlar ju om hur man definierar "bra". Jag som aldrig spelat en hand på 3/6 eller högre skulle säkert tycka att många där är väldigt bra medan andra som är regulars på 10/20 tycker att 99,9% av spelarbasen på 3/6 suger enormt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från tråden:

Finns så många nötförsäljare på 2/4 och dylikt som tror att de är king of the world, medan de i själva verket inte har fattat ett skit.

från annan tråd:

Jag har nu kommit så långt i min utveckling att jag inser hur dålig jag är.

 

Är väl tur att vi nötförsäljare på 2/4 iaf är medvetna om hur dåliga vi är så vi inte gular mot er bra spelare. :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att utesluta att det finns bra spelare på nivåer under 25/50 är ju larvigt, alla börjar väl nånstans?
ja? jag sa "bra" , jag tyckte inte att jag var en "bra" spelare när jag började lira på nivåer under 5/10. jag jämför för andra spelare med mig själv och då tycker jag majoriten suger hårt, en del suger, några är jämnbra och ännu färre är bättre. på dom nivåer jag spelar alltså. 50/100$ och uppåt blir jag oftast utspelad. för övrigt tycker anser jag mig bara vara en hyffsad spelare själv men då är jag ändå ljusår från majoiriteten av pokerspelare.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

från tråden:

 

från annan tråd:

 

 

Är väl tur att vi nötförsäljare på 2/4 iaf är medvetna om hur dåliga vi är så vi inte gular mot er bra spelare. :mrgreen:

Hey det var ett citat, inte jag som skrev det! :lol:

 

 

Varför skulle han bry som om skitet du pumpar ut? :)

Tja, du (och han) brydde dig till exempel tillräckligt för att svara mig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tråd på 2plus2

 

"But the main reason I ask is because I realize that I am much more critical of poker players than just about anything else. Someone could be in the top 1% of players and I could still consider them terrible, but if someone is in the top 1% of just about anything else, I'd consider them pretty decent. Even other things that I consider myself very good at, I will still tend to give a fair bit of respect to people who aren't that great, poker just seems to be the exception.

"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

djens och gdaily är väl de bästa PLO-spelarna.

 

lol... Brandborns pokerspel känns ganska kallt.. spelar typ löjligt aggro och sen är det inte så mycket mer. Djens PLO-spel känns inte heller så hett...

 

25/50 NL är det väl många som lirar. Inte direkt monstersuperduper högt..

 

Yupyup... 37% av alla som spelar poker regelbundet lirar 25-50$ eller högre... gg wp nh.. idiot

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kände du dig träffad?

 

Hehe, lite kanske. (Men jag spelar sällan hold em, utan 5CD som inte kräver så mycket ansträngning för att bli en stadig vinnare, dessutom med mycket lägre varians.)

 

Min poäng är bara: något har man fattat om man går stadigt plus. De nötförsäljare du snackar om, verkar ju t.ex. ha fattat att de kan tjäna pengar på att sälja nötter. Vilka som sen ska räknas som "bra" är förstås till stor del en smakfråga, men lite fånigt blir det imho om det bara är topp 10 procent som kan räknas som bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad har det med dig att göra? du drog upp det enda du vet om mig?

 

jag delade bara med mig av mina vetskaper, var inget ont menat eller nåt. du är bara löjligt kass, möjligen med konkurrens av oggeking.

Det har inget med mig att göra men om man fäller en så larvig kommentar som du gjorde så får man tyvärr räkna med att få lite tillbaka.

 

Att du förmodligen aldrig har sett mig spela poker gör att jag tycker du kan vara försiktig med att fälla de kommentarer du gör. Jag trivs med livet som stabilt vinnande spelare iaf, sen vad någon randomkille på något forum tycker är ganska oviktigt för min egen del. Att du sedan av någon märklig anledning har valt att klanka ner på just några av de som befinner sig i min umgängeskrets kan nog inte vara en tillfällighet och om du har något emot oss och inte står ut med oss, använd den där snaran du snackade om i Dawwes dagbok eller whatever. Jag bryr mig inte nämnvärt och är klar med denna tråd.

 

gg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det har inget med mig att göra men om man fäller en så larvig kommentar som du gjorde så får man tyvärr räkna med att få lite tillbaka.

 

Ja det verkar ju vara ett normalt beteende... att ge tillbaka med nåt HELT irrelevant för att jag sågar ditt spel (baserat på dina poster, för övrigt). Att du känner nån av dom andra jag nämnde hade jag ingen aning om. Det är väl nåt i vattnet (kärnbränsle eller något) kring där ni bor.

 

Sen kan ju dapine som trollar cirka varje tråd jag skriver gärna bannas eller nåt.

 

Nej jag har inget on-topic att säga. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...