Gå till innehåll

begagnade bocker fran Amazon.com


Goose_strike

Recommended Posts

Jag har hittat nagra bocker pa amazon.com som jag skulle villja kopa,

vissa av dem ar begagnade. Min fraga ar vad ni har for erfarenhet av begagnade bocker fran amazon.com?

En sak till jag inte fattade ar att det star fran vilken adress bockerna skickas ifran under titeln pa bockerna. Har amazon bockerna liggande pa lager eller ligger dem hemma hos folk eller hur funkar det? Hittade ingen vattig information pa hemmsidan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du köper av privatpersoner eller företag som inte är Amazon, och Amazon tar en liten avgift för att de förmedlar affären och sköter betalningen.

 

Av förklarliga skäl varierar kvalitet på sådana böcker väldigt kraftigt, men jag har hittills inte blivit missnöjd. Jag snabbkollar personens i fråga omdömen på siten, och läser beskrivningen så att jag ser vilket skick boken är i. Sedan litar jag sällan på folk som gör ett oseriöst intryck utan går då hellre upp några dollar i prisnivå.

 

Det är verkligen en guldgruva för vissa sällsynta böcker jag inte hittat annars, som jag inte sett på antikvariat heller.

 

En sak till förresten: Fraktkostnaden tenderar att bli lite högre för begagnade böcker eftersom du inte kan klumpa ihop dem såvida du inte köper alla från samma säljare. Du får väga den extra kostnaden mot hur gärna du vill ha boken helt enkelt.

 

Själv föredrar jag ofta begagnade böcker, eftersom jag i den litteratur jag läser gärna köper sådana som är rätt gamla, och då känns det liksom mer rätt om de är småslitna (inte helt trasiga). I en jag köpte härom månaden trillade det ut en lapp när jag öppnade - "New books at Hackton Library in March 1961" eller något liknande. Stor reklam för Winston Churchills senaste. Det var kul. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...