Gå till innehåll

Heltok blir seriös, NL SNG FL PLO


heltok

Recommended Posts

  • Svars 643
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

aja, nu börjar jag bli rik. och är hemma i sverige så då har man ju inga utgifter.

 

 

tänkte köpa en cykel. min gamla är livsfarlig och smutsig. vill ha en lättskött citybike som de inte stjäl första veckan. kan tänka mig betala $500-1500 för den. tips på märke och modell?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

beställde lite böcker(tack för tipsen hjort o co):

1 0307338401 BENJAMIN, ARTHUR:SECRETS OF MENTAL MATH 111 kr 111 kr

1 0393324869 WHEELAN, CHARLES J.:NAKED ECONOMICS 132 kr 132 kr

1 0441790348 HEINLEIN, ROBERT A.:STRANGER IN A STRANG 75 kr 75 kr

1 1400077427 GILBERT, DANIEL:STUMBLING ON HAPPINESS 125 kr 125 kr

1 1401359418 WISEMAN, RICHARD:LUCK FACTOR 111 kr 111 kr

1 156924328X KLEIN, STEFAN:SCIENCE OF HAPPINESS -OS 135 kr 135 kr

1 1904468306 SLOTBOOM, ROLF:SECRETS OF PROFESSIONAL-W 161 kr 161 kr

 

följande böcker i bevakningslistan:

GRUDZIEN, NICK:WINNING IN TOUGH HOLD EM Ännu inte utkommen

LOSIER, MICHAEL J.:LAW OF ATTRACTION Tillfälligt slut

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag kollat igenom din SnG-film :)

 

Tycker du spelade bra rakt igenom. Några småsaker att kommentera bara:

 

Jag tycker du överspelar dina låga PP en aning i det tidiga spelet, i nedre vänstra (tror jag) raisar du upp 22 till 3BB på 10/20, det är väl egentligen inget direkt fel i det mtp att det är 6-manna men jag själv tycker nog bättre om openlimp. Smaksak.

 

Tycker också att du höjer lite marginellt först in från SB på låga blinds, särskilt i övre högra. Nu är spelarna på iPokers $50+9 extremt dåliga så då skadas du inte så mkt av det. Men när du höjer upp händer som Kx (tror du gjorde det en gång) på bubblan först in från SB så skulle en bra spelare ställa väldiigt brett från BB mtp att det finns en shortstack som har mindre än dig, bubbeleffekt osv.

 

I övre högra tror jag oxå att du missade ett par pushar först in från SB på bubblan. TROR dock de var ganska marginella och eftersom spelarna är så dåliga så kan det till och med vara bra att ge upp lite $EV i de situationerna.

 

Några gånger openraisar du till 300 på 50/100. Jag tycker bättre om att säga 250 men det är återigen ingen big deal.

 

Avslutningsvis, riktigt bra video med bra tankegångar. Särskilt hur du tänker när du pushar rätt brett på bubblan i övre högre precis när du dubblat. Många skulle lära sig mkt av att se detta så de förstår det enorma värdet av att äga bubblan.

 

GG!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

conspiracy: tackar för tipsen. och kul att min film uppskattades. var min första sng-film och jag är ju rätt grön så har mycket jag måste ta igen. är nog lite slaskig av mig med turrechips rent allmänt.

 

idag har jag sett omahafilmer och läst alla omahatrådar på pf. iaf de 2sidor som jag hittade =)

 

sedan spelade jag NL500. +1BI slutade jag typ, kändes bra. ska nog försöka spela NL500-600 så fort jag hittar bra bord.

 

Så fort jag har läst klart Slotbom ska jag nog göra ett försök på omaha. Kan ni tipsa om någon kul site för omaha?

 

Fick min 400D idag. Dock fick jag inget CF-kort. Så blir att köpa ett sådant. Funderar även på en logitech dinovo(stavning) edge. Är det ett bra tagentbord?

 

Eventuellt köper jag en mus också. Är rätt nöjd med min G7+etui, men hört rykten om att revolution ska vara bra, ska leka med en polares sådan och se om den känns bättre i handen.

 

Min musmatta func surface börjar bli lite småäcklig. funderar på att köpa en ny likadan.

 

Funderar på denna cykeln. Verkar lättskött. Vad tror ni om den?

http://www.nishiki.se/index.php?page=cyklar&id=31

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En Dell 30" hade smält in betydligt bättre där.. ;)

 

Vad fick du ge för din apple?

 

15kkr. dull kostade 18kkr vid tillfället. dessutom har apple säkert 5kkr högre andrahandsvärde. så typ jättemycket bättre investering =)

 

dessutom är dull så sjukt ful.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...