Gå till innehåll

Heltok blir seriös, NL SNG FL PLO


heltok

Recommended Posts

  • Svars 643
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nytänkade och fräscht. Det här vill jag också se. Tror du att vi kan styra upp en inspelning nångång?
Frågan är ju om vi kan jobba in lite hold'em också för att behålla pokertemat.

 

Vad sägs om en ladyboyturnering där första priset är ett par schyssta tuttar?

 

Filmat och kommenterat á la Celebrity Poker. Borde kunna bli stort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nytänkade och fräscht. Det här vill jag också se. Tror du att vi kan styra upp en inspelning nångång?

 

Klart, vi styr skutan sydost och raggar upp ett par preops.

 

Hjorts idé låter rätt bra också. För att trixa till det lite extra kan väl Doyle vara med, så får ladyboysen suga på hans tuttar, om han vinner, typ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en sådan där point and shoot kamera för pojkar med små snoppar. Canon EOS 400D digital rebel xti eller något heter den.

 

Har ingen vidare koll på sånt, men borde väl inte vara så svårt att lära sig. Iaf, har hört att standardobjektivet i den inte är nöten så tänkte köpa ett seriösare objektiv. Obs, orkar nog bara ha 1st objektiv. Tips på ett bra allroundobjektiv för en nybörjare?

 

For the professional or aspiring amateur, a digital SLR is the way to go. The 10 megapixel XTi is the latest in Canon's line of Digital Rebels and allows photographers to use a wide array of Canon and other vendors' lenses. Included in the kit is the Canon EF-S 18-55mm f/3.5-5.6 lens.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara jag som skrattade rakt ut när jag såg SNG videon ? (inte pga spelet, utan pga virrigheten i diverse kommentarer som inte har med spelet att göra.)

Och nej, menar det inte på ett dissande sätt....

Keep the videos coming man :D

 

Jag skrattar också när jag hör min dåliga meningsuppbyggnad och säger fel på turn/river stege/färg. Man har helt enkelt fullt upp med att koncentrera sig på borden och sina egna tankegångar och processen att formulera sina tankar till ord i realtid.

 

Rent allmänt, testa att filma er själva när ni snackar gärna med 4-8bord igång. Intressant att se hur man reagerar på allt.

 

Kolli: har du något att säga om vilket objektiv jag ska köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en sådan där point and shoot kamera för pojkar med små snoppar. Canon EOS 400D digital rebel xti eller något heter den.

Fisk. Det vet väl alla att man börjar med att köpa glas och sedan väljer kamera. Nikon har ett riktigt schysst allround-objektiv - det är inte så att du kan lämna tillbaks kameran och plockar upp en Nikon istället?

 

Annars har inte Canon egna super-zoomar (vilket är det du behöver); Sigma har en 18-200 med stabilisering som visserligen inte är släppt men som kanske kommer snart http://www.cyberphoto.se/info.php?article=18-200osc. Vänta tills den har kommit och knäpp lite bilder med gluggen du har idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den sigman såg intressant ut faktiskt morberg. Bra omfång

 

Då har vi samma kamera nu då. Det beror på vad du vill fota. JAg själv skall nog skaffa ett med lite bättre zoom och med inbyggd IS (Image stabilizer)

 

Typ kanske detta http://www.cyberphoto.se/info.php?article=EF24105L

 

Eller som morberg säger Sigma, är ju ej orginal , men mycket för pengarna. Likaså Tamron.

 

WTF ta in nöten http://www.cyberphoto.se/info.php?article=300010

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag var i singapore och fingrade på D80. går att få för 5000kr där.

 

men iaf. hade massa fpp liggandes på stars och min status höll på att gå ut och jag avser inte grinda där igen så jag tog vad jag kunde få för mina fpp. och så jävla dålig kamera är det väl inte?

 

sigma verkar najs. får nog bli en sådan.

 

"Availability: Due Thursday 19th April" orkar jag nog vänta till.

http://www.expansys.com/p.aspx?i=141773

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det här objektivet lekte jag runt lite med hemma hos en polare igår. Det är riktigt skönt och kommer att täcka en hel del av dina behov. Jag har för mig att du var ganska inställd på att bara ha ett objektiv. Räcker det inte till, så kan du köpa en konverterare i någon av riktningarna och öka upp det till 280mm eller nånting.

 

Annars har inte Canon egna super-zoomar (vilket är det du behöver); Sigma har en 18-200 med stabilisering som visserligen inte är släppt men som kanske kommer snart http://www.cyberphoto.se/info.php?article=18-200osc. Vänta tills den har kommit och knäpp lite bilder med gluggen du har idag.

 

Bästa tipset hittills. Det verkar som att det råder en brist på 18-200 objektiven alltid typ.

 

 

Poängen var att han inte ville bära runt på mer än ett objektiv tror jag. Och ett 90mm (eller 140mm som det blir i den här kameran) är ju inte helt perfekt då...

 

Antar att jag är helt naiv som antar att man börjar att bestämma sig för vilken sorts bilder man ska ta?

 

Skum belysning, trånga utrymmen där fotografering är förbjuden, personer med tvivelaktigt kön. Du borde kanske försöka få tag på en spionkamera iställlet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått en sådan där point and shoot kamera för pojkar med små snoppar. Canon EOS 400D digital rebel xti eller något heter den.

 

Har ingen vidare koll på sånt, men borde väl inte vara så svårt att lära sig. Iaf, har hört att standardobjektivet i den inte är nöten så tänkte köpa ett seriösare objektiv. Obs, orkar nog bara ha 1st objektiv. Tips på ett bra allroundobjektiv för en nybörjare?

 

Köp en dyrare kompaktkamera (superzoomare) istället isåfall. Gärna med bildstabilisator.

Dyraste powershotmodellen/olympus eller liknande, för hela grejen med att köpa systemkamera är ju att man kan ha många roliga objektiv och tillbehör :)

Finns väldigt mycket recensioner om kameror på nätet. fotosidan.se är en svensk men många utländska bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skum belysning, trånga utrymmen där fotografering är förbjuden, personer med tvivelaktigt kön. Du borde kanske försöka få tag på en spionkamera iställlet...
Njae. Tänker mig en kombo av slipps- och glasögonkamera, handvideo (för de där intimare stunderna som behöver dokumenteras), nannycams i lägenheten, samt en rejäl uppsättning teleobjektiv för envägskärlek på långt håll.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en dyrare kompaktkamera (superzoomare) istället isåfall. Gärna med bildstabilisator.

Dyraste powershotmodellen/olympus eller liknande, för hela grejen med att köpa systemkamera är ju att man kan ha många roliga objektiv och tillbehör :)

Finns väldigt mycket recensioner om kameror på nätet. fotosidan.se är en svensk men många utländska bra.

 

har en canon ixus 800 IS redan. och har redan beställt kameran från stars så tyvärr kan jag inte ångra mig. var lite positiva nu istället och tipsa en noob om vettiga objektiv istället så jag inte ångrar mig med mitt sigma 18-200.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har en canon ixus 800 IS redan. och har redan beställt kameran från stars så tyvärr kan jag inte ångra mig. var lite positiva nu istället och tipsa en noob om vettiga objektiv istället så jag inte ångrar mig med mitt sigma 18-200.

 

Tror nog att ditt sigma ex är det bästa du kan få för de pengarna. Det brukar ju ta några veckor att få grejorna från stars så det blir väl lagom till sigmans datum med.

 

Vad tror ni andra om denna ?

http://www.tamron.com/news/35mm/18250di2.asp

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...