Gå till innehåll

Heltok blir seriös, NL SNG FL PLO


heltok

Recommended Posts

Pimsleur är riktigt bra. Använde deras lektioner i början när jag lärde mig koreanska :) Känns töntigt att sitta och repetera samma fraser 250 gånger framför datorn, men sjukt vad det sitter bra efteråt!

 

varför koreanska om jag får fråga? är du starcraftspelare eller något? :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 643
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

mot set + Afärgdrag har jag knappt 12% equity eller?
Ja, men det är ju inte direkt den enda möjliga kombon.

 

Färgdrag är mycket ovanligare än man tror eftersom det till skillnad från par och andra händer bara finns ett sätt att få varje kombo. Bara seten är ju 9 kombos, mot rätt få troliga färgdrag. Och om folk verkligen spelar många färgdrag så här hårt så kan man ge sig fan på att de kör rätt hårt med tvåpar och KK/AA också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wakarimas=förstår

ka=?

 

Med lite reservation för att jag kommer ihåg fel,

Wakarimas ka? betyder Förstår du? och Wakarimasen betyder Jag förstår inte. Och så var det väl Wakarimasu som betyder Jag förstår. Eller tvärtom om jag blandat ihop dom.

 

 

Watashi no namae wa Fredrik des! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

varför koreanska om jag får fråga? är du starcraftspelare eller något? :P

 

Ja, faktiskt var det därför jag blev intreserad av koreanska från början hehe...

 

Numera är det lite mer än starcraft som får mig att orka studera språket, men fortfarande ännu bara på skojnivå :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, faktiskt var det därför jag blev intreserad av koreanska från början hehe...

 

Numera är det lite mer än starcraft som får mig att orka studera språket, men fortfarande ännu bara på skojnivå :)

 

vad betyder det där nääääh som de koreanska kommentatorerna säger hela tiden?

 

Jag var rätt kass på starcraft, vann visserligen mot tomtarna jag mötte oftast, men brukar roa mig med att se allt nytt starcraft på youtube. grymt impad av boxers micro när han kör terran.

 

 

jag kör stenhårt på en dag en pryl. idag tog jag 10 friska steg på metrosexskalan och köpte en:

http://www.shaveeverywhere.com/ 350kr något på elgiganten. lol.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jag gillar verkligen att läsa dina dagböcker, alltid massa nya påhitt, resor, nya prylar hit och dit, och så metrosexdelen inte att förglömma. keep it up :lol:

 

det där med pimsleur lät lite intressant googlade lite snabbt... skulle vara ballt att testa. vart skaffade du lektionerna, nånting man beställer hem och betalar och får i brevlådan eller nånting man laddar ner?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha jag gillar verkligen att läsa dina dagböcker, alltid massa nya påhitt, resor, nya prylar hit och dit, och så metrosexdelen inte att förglömma. keep it up :lol:

 

det där med pimsleur lät lite intressant googlade lite snabbt... skulle vara ballt att testa. vart skaffade du lektionerna, nånting man beställer hem och betalar och får i brevlådan eller nånting man laddar ner?

 

kostar pengar. kolla internet om du är snål.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nja menade mer om man beställer hem en fysisk produkt med böcker och band till osv, eller om man beställer ljudfiler i något format...

 

det är ljudfiler. in på iPoden och så ut och promenixa och komma hem med några nya ord.

 

någon som vet hur man stavar denna frasen?

giordo ja akarimasen = (jag saknar skillz)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag kör stenhårt på en dag en pryl. idag tog jag 10 friska steg på metrosexskalan och köpte en:

http://www.shaveeverywhere.com/ 350kr något på elgiganten. lol.

 

Den funkar inte så bra till ögonbrynen antar jag. Det gör så förbannat ont att noppa dom tycker jag, så jag ber alltid någon jag litar på göra det när jag är tankad. Dagens tips till dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den funkar inte så bra till ögonbrynen antar jag. Det gör så förbannat ont att noppa dom tycker jag, så jag ber alltid någon jag litar på göra det när jag är tankad. Dagens tips till dig.

 

your sick man!

 

HELTOK:

 

Du som var regular på WPX kanske vet om man kan ändra nån inställning eller liknande för att kunna klöra fler än 4 bord?

 

inte den blekaste. 2 datorer och 2konton? funkade ju bra för bottarna på fulltilt.

 

 

har haft 3st semitunga dagar. en minusdag igår också, men idag vände jag -500 till +700 men ligger nu "bara" +300 idag efter att sista handen blivit stackad:

 

http://pokerhand.nu/hand/4291

 

en kul hand:

http://pokerhand.nu/hand/4289

 

har även gjort 2st filmer jag tänkt posta. en nl600 och en PLO200-400. men båda har varit så händelsefattiga att jag inte orkar publicera dem. får göra en ny och hoppas på bättre klonk för det verkar ju vara det som folk vill se =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

inte den blekaste. 2 datorer och 2konton? funkade ju bra för bottarna på fulltilt.

 

 

QUOTE]

 

Hehe 2 konton suger. Orka trixa med dubbla netller? Och nää jag utvecklar inga bottar =) Funderar dock på att betala lillsyrran 0.3bb/100 för att grinda FL 0.5/1 100k händer i månaden :D:D

 

Får maila supporten och kolla. ty ändå

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tänkte isåfall att man skulel tjäna pengar på deras rb främst.

 

kanske blir lite trög uppstart, men kör de 8bord 10h/dag i några månader borde de väl rätt snabbt lära spela break even. och lite rb blir det väl trots allt?

 

chalmerister är väll allmänt rätt smarta så jag tror nog dom inser dom tjänar mer på att spela själva rätt snabbt.

 

Vad nickade du försten på wpex om man får fråga?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men bra sömnvanor man har då. igår klockan 1 fick jag för mig att se kyle xy. klockan 6 så var säsong 1 avbetad. så jag sov till 12. ok lungt änsålänge. så lite poker mat etc. tog en powernap 17-19. grindade vidare. ser lite greenplastic i sängenrunt 23tiden tror jag. han är så tråkig så jag somnar. vaknar klockan 3. ja, det var ju kul. hittar iaf en full stockholmare jag länsar:

http://pokerhand.nu/hand/4303

http://pokerhand.nu/hand/4304

http://pokerhand.nu/hand/4305

 

sitter med 3k på bordet och 2st fiskar med tillsammans $2k kvar jag bara väntar på att plocka. så kommer trycket och jag måste gå och skita. lagom till jag skitit klart har jag tappat min plats på bordet. nu har jag köat i 20min och sett bordet fyllas upp med haj. fiskarna fortsätter donera och jag får inte tal del av pengarna.

 

TILT!

 

 

 

jag nickade heltok på worldpx när jag spelade där för ~1år sedan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...