Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Ofta hör man talas om att spelare spelat si eller så många k händer - men hur många k pokerhänder krävs för att man ska kunna säga att detta någorlunda motsvarar ens vinstförmåga på en viss nivå?

Postad

Det är ju väldigt svårt. Men säg +/- 2 PTBB/100, kan det sägas vara någorlunda motsvarande vinstförmågan på den aktuella nivån? Det är ju dock oundvikligt med downswingar, och emellanåt en rush, som kan ge ett överdrivet positivt PTBB - värde. Jag talar nu om NLTH, Full ring.

Om man säger så här: Kan 15K händer vara tillräckligt, torde motsvara bortåt 4 timmars dagligt SvS-spel på 5 bord under ca 30 dagar?

Postad

15k händer är tyvärr för lite. Däremot har jag svårt att tro att man bara hinner 15k händer under en 30dagarsperiod - hur seg är svenska spels klient egentligen?

Men om man säger såhär: 50k breakevenperiod är förekommande för spelare som snittar typ 4PTBB/100 över ett större sampel. Däremot - om man själv är den som spelar och det är ens egen winrate man vill åt - kan man göra mer kvalificerade gissningar efter bara 15k händer genom att titta på hur stabil grafen ser ut, samt så ärligt som möjligt försöka bedöma hur tur/otur man haft under den aktuella perioden. Detta är dock rätt svårt, speciellt om man nu inte har spelat så mycket tidigare (vilket jag antar om man nu tvunget vill få en winrate efter bara 15k händer).

Postad

Nej, ursäkta, om man spelar så mycket som jag angav; 4 tim/dag, 5 bord fullring SvS, så hinner man med ca 30k händer på 30 dagar (eller ca 250 händer/timme).

Men tack för infon.