Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har saxat följande givar ur Pokerstars blogg. Kan vara kul och se vad forumet tycker om spelet här. Ska väl tillägga att sanningshalten i alla dataljer inte behöver vara absolut.

1.

Patrik Antonius vann precis en sjukt stor pott på 90K lite drygt. Han reisade 1000 från cutoff. SB slog om till 3400 och Patrik slog om igen till 9K. Killen synade. Floppen kom Q42. Patrik ställde 35K och killen stekte jättelänge innan han synade med AJ. Patrik visade upp 35 för öppet stegdrag. Stegen kom på river...

2.

Micke Westerlund ute. Han slog om en raise pre-flopp med JJ. Han tänkte att han skulle lägga sig om han fick en all-in av killen som reisat. Killen la dock och den andra som synat 600 ställde in. Efter att ha tänkt länge synade Micke och killen visade upp KK. Ingen hjälp för Micke som åkte ut med huvudet före.

3.

Det var värre än vi kunde befara för den stackars Marcel Luske(AKo). Killen floppade tydligen inte set utan hade 45. Floppen kom AA2. Marcel betade och killen synade. Turn var en tia, Marcel betade igen och killen slog om och Marcel synade. River var en trea så han satte sin hålstege där.

Postad

Jag får väl börja tyck då.

1. verkar orimligt om Antonius skulle ställt rätt upp och ner där med :shock: 35k in i 20k pot. men om så vore fallet så tycker jag det var lite fiskigt gjort... eller?

2. Här stämmer nog dataljern. Lina är polare med Micke sen gamalt.

Men hur tänkte han om han tänkte lägga mot ett ställ från raisaren, så borde ju ett ställ från mellansynaren få han och äta upp JJ där o gå från bordet, det bara skriker ju AA, KK, AK. Eller har jag fel?? tilläggas ska att Westerlund var lite short med bara drygt 8k eller så.

3. Ja, va fins o säga, hade han fått betala till A10 så kanske man inte hade lyft på ögonbrynet, det var väl det som "killen" försökte reppa.

Sjukt att hitta en hålpipa på det sättet:shock:

Postad

1. verkar orimligt om Antonius skulle ställt rätt upp och ner där med :shock: 35k in i 20k pot. men om så vore fallet så tycker jag det var lite fiskigt gjort... eller?

Det enda det handlar om är väl att maximera sannoliheten att få fi att lägga sig, för vilket bet han än gör så commitar han sig. Tycker spontant inte att all in är fiskigt, sen gäller det för honom att bettet ska vara konsistent med hans övriga spel, dvs hur han skulle spelat en "made hand" och i detta kan jag bara spekulera; jag har mycket svårt att tro att han läcker så mycket information att han bara överbetpushar med drag och mjölkar med tex AA.

Postad

Håller inte med dig på tvåan. Att bara syna en liten raise med spelare bakom är det inte ofta man gör med AA, KK, QQ. Mest troligt enligt mig är att han antingen har AK och nu vill antingen ta potten direkt eller en trolig 50/50 mot micke.

Micke i sin tur vet att han själv ses som en lös-aggresiv spelare och det är inte omöjligt att spelaren gör så mot honom med ett mittenpar. Alternativt att han har just AK, AQ. Stämmer det som du säger att Micke dessutom var shortstacked så ser jag inget större fel i att ta synen.

Postad
Hur kan det finnas så många människor som inte kan stava till "diskussion"?

Vad är problemet?

Det är väl inget problem, bara kul att höra vad folk tycker om spelen. Dat är väl själva poängen med ett forum.

Och ja, jag är dysslektiker, vad är problemet?

Postad
Det enda det handlar om är väl att maximera sannoliheten att få fi att lägga sig, för vilket bet han än gör så commitar han sig. Tycker spontant inte att all in är fiskigt, sen gäller det för honom att bettet ska vara konsistent med hans övriga spel, dvs hur han skulle spelat en "made hand" och i detta kan jag bara spekulera; jag har mycket svårt att tro att han läcker så mycket information att han bara överbetpushar med drag och mjölkar med tex AA.

Ja, tänkte inte på det!:oops: Klart att han är komittad med en 3/4 pobet, samt innte får bort motståndaren med 1/2. Nu fattar jag varför jag inte är i Monte och spelar;-)

bra läst av hans motståndare då. Fast dålig syn, det kan ju inte vara rätt att syna då man sitter mot 14 outs. jag får det inte att gå ihop. Det kan väl knappast vara en av de där bluffsynerna?? Och har Antonius Q så har man 3 outs + r,r stegdrag!?! eller i bästa fall mot mellenpar 6 outs. Så då är ju synen mindre bra, jag kom på att jag inte får kalla nån för fisk då jag faktiskt själv är just rätt fiskig.:mrgreen:

Postad
Håller inte med dig på tvåan. Att bara syna en liten raise med spelare bakom är det inte ofta man gör med AA, KK, QQ. Mest troligt enligt mig är att han antingen har AK och nu vill antingen ta potten direkt eller en trolig 50/50 mot micke.

Micke i sin tur vet att han själv ses som en lös-aggresiv spelare och det är inte omöjligt att spelaren gör så mot honom med ett mittenpar. Alternativt att han har just AK, AQ. Stämmer det som du säger att Micke dessutom var shortstacked så ser jag inget större fel i att ta synen.

Ja, det är ju svårt det där när man blandar in alla parablar. här är nog inte ett problem, In med degen och dubbla här eller sitt av och hitta på nått annat.

Postad
Hur kan det finnas så många människor som inte kan stava till "diskussion"?

Vad är problemet?

Otroligt OT, men problemet kommer givetvis från ordet diskuTera och en vanligt förekommande stavning av sh-ljudet, nämligen ti.

Att man diskuterar i en "diskution" är nog tyvärr ganska vanligt och snart tror jag att vi kommer få se båda stavningarna som accepterade varianter i SLAO.

(Eller hoppas det då jag själv är kategoriskt dåligt på att komma ihåg vilken det är som är den rätta).

... Jocke

Ps. Svara inte på detta. Iaf inte i den här tråden.