Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Hej! Ska grinda ihop Expekt's $5,000 bonus. Har exakt 9 dagar på mig. Den 7 April är sista dagen jag kan genomföra det. 100,000 FPP. Har ingen aning om hur lång tid det kan ta. Har ingen aning om hur många NL$50 bord jag måste spela för att klara det. Har ingen aning om Expekt verkligen kommer att betala ut vid genomfört mål. Har ingen aning om det är ens möjligt att klara av bonusen på NL$50 nivån. Det enda jag vet är att jag MÅSTE klara av det. Och jag har 9 dagar på mig. Lite kort om min pokerbakgrund. Har spelet poker på heltid i exakt 3 år. Har vunnit lite drygt $100k+ började spela NL$50 för att sedan gå hela vägen upp till NL$1,000. Men pga av värdelös moneymanagement så är min BR nere på $1,500.. Jag vet, ett skämt, speciellt när den var uppe på $50,000 ett tag.. Har helt enkelt spenderat för mycket och spelat poker för lite. Så nu är jag tillbaka där jag började för 3 år sedan. Fast ända skillnaden är att jag har 3 års erfarenhet av badbeats.. Anledning till denna dagbok är att jag har enormt dåligt självdisiplin och hoppas genom att göra uppdraget publikt ska hjälpa mig att genomföra detta. Den 13 april är det "Songkrang" här i Thailand. Det är deras nyår vilket är extremt kul, men den 8 april åker tjejen, jag, hennes syster och man plus hennes mamma upp till Norra Thailand för att hälsa på lite släktingar så jag MÅSTE vara klar med bonusen innan dess. Det innebär att jag måste spela in 11,111 FPP per dag för att klara det. Någon som vet om det går på NL$50? Skitsamma, det måste gå. Ok, klockan är nu 09:30 här i Thailand. Ska äta lite sedan köra igång. Har 650 FPP redan i klienten så mitt mål är 100,650 FPP den 7 April. Dag 1-9. [color="Blue"]***************************************************** STATUS: [b][color="Red"]MISSLYCKAT.[/color][/b] ***************************************************** Datum: Mål: Resultat: ----------------------------------------------------- fredag 30 mars 2007 [color="Green"]11,762 FPP[/color] [color="Red"]6,814 FPP[/color] lördag 31 mars 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Red"]8,455 FPP[/color] söndag 1 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Green"]11,305 FPP[/color] måndag 2 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Red"]6,816 FPP[/color] tisdag 3 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Green"]11,327 FPP[/color] onsdag 4 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Red"]10,315 FPP[/color] torsdag 5 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Red"]1,995 FPP[/color] fredag 6 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Green"]19,071 FPP[/color] lördag 7 april 2007 [color="Green"]11,111 FPP[/color] [color="Red"]6,318 FPP[/color] [b]SUMMA: [/b] [b][color="Green"]100,650 FPP[/color][/b] [b][color="Red"]82,416 FPP[/color][/b][/color] Dag 10. Bonus dag. [color="Blue"]***************************************************** STATUS: [color="Green"]GENOMFÖRT.[/color] ***************************************************** Datum: Mål: Resultat: ----------------------------------------------------- söndag 10 april 2007 [color="Green"]18,234 FPP[/color] [color="Green"]18,234 FPP[/color] [b]SUMMA: [/b] [b][color="Green"]100,650 FPP[/color][/b] [b][color="Red"]100,650 FPP[/color][/b][/color] Bogus FFP. [color="Blue"]Datum 31/3 075$ [color="Green"]3,638 FPP[/color] 01/4 194$ [color="green"]8,782 FPP[/color] 02/4 510$ [color="green"]21,366 FPP[/color] 03/4 715$ [color="green"]39,154 FPP[/color] 04/4 703$ [color="Green"]58,135 FPP[/color] 05/4 720$ [color="Green"]66,122FPP[/color] 06/4 217$ [color="Green"]85,067 FPP[/color] 07/4 243$ [color="Green"]90,000 FPP[/color] 08/4 323$ [color="Green"]101,051 FPP[/color] [/color] Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Ok. Nu är klockan 11:14. Som vanligt här i Thailand blir det inte som man har tänkt sig.. Tänkte äta lite snabbt, men istället åkte vi iväg och åt "Dimsum", tror det kommer från Kina, det är små korgar med olika som knyten som man doppar i en sås och sedan glufsar i sig.. mmm.. Tidsödande men nu är jag allifall mätt! Dags och börja grindet.. Känns faktiskt kul och spela poker för en gångskull nu när man har ett klart definerat mål att jobba mot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
heltok Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 var i norra thailand skulle du fira songkran? NL50, vafan. jag hade spelat NL100 med din rulle, speciellt om du har gjort $100k. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
checkamat Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 gambla lite och kör 7-8 bord NL200. då klarar du det lätt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Fan gillar verkligen inte programvaran.. Hoppas jag kommer in i den snart.. Plus så laggar adsl skitmycket.. Bra början.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Hör er grabbar.. Problemet är att om jag förlorar dom här pengarna är jag gul.. och att vara gul i thailand är inte bra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Nongkhai ska jag till.. Eller hur de stavas. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Hmm.. Nu frös Expekt för mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 ok nu rullar de på igen.. 11:38.. 4 bord kör jag förtillfället innan jag har fått upp tempot. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 3 bord frysta. 1 rullar på. Vad är det frågan om? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Om man spelar miniview hur köper man in extra marker på bordet? EDIT: Hittade. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
b0bb4n Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Du måste minst spela 12 bord och en jävla massa timmar för att klara ditt mål. Jag kanske har lirat ca 8k FPP idag på 12 bord NL50 vet inte hur många timmar jag spelade men det var ett par. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Aj låter ju inge vidare.. jaja.. får se hur de går.. nu börjar jag få lite kläm på programvaran.. lirar 5 bord nu.. Råkade gå all-in några gånger av misstag innan jag kom på att man kunde stänga av all-in knappen. Fast har ett problem, tjejen håller på med sin engelska läxa brevid mig, är smått störande när hon hela pratar och jag sitter och funderar om jag ska syna tight nissens all-in bet.. Så för att konstatera, situaionen är inte optimal. Liten BR, adsl som laggar som ett djur, en tjej som babblar på.. Plus så har jag lite ont i ryggen. Mai bpen rai.. Ska fixa det på något sätt.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Varför finns det ingen History mapp i Expekt foldern med mina HH? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Nu rullar det på bra.. Spelat i cirka 2 timmar 4-5 bord NL$50 6 max fpp saldo: 1810. Funderar på om jag ska öka antalet bord, får se, nu kör jag på ett tag allifall med 5 stycken. Har fått markpersonal till mitt uppdrag. Tjejen, hennes syster och en kompis till oss ska serva mig med mat.. Så allt jag behöver göra är att spela.. PERFEKT!! Nu kom dom precis in med en kopp "icesweat".. är typ riven is, med färgämne, geleklumpar och typ nötter.. Tror den kostar runt 15 bath på gatan(3kronor)Mycket bra för hjärnan! Inte så bra om du inte vill vara tjock. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 3 timmar spelade. fpp saldo: 2365 5 bord. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Har räknat ut att jag måste spela 18 timmar om dagen i 9 dagar om jag spelar 5 bord. Det förstår ju alla att det kommer jag aldrig klara. Finns bara en sak att göra. Öka antalet bord. Kommer testa 9 bord. Har precis plats med det utan överlappning på min skärm. Det borde innebära att jag behöver spela runt 9-11 timmar om dagen i 9 dagar. Jobbigt men fullt realistiskt. Ok nu ska jag ta en paus, det kom en vattemelon som jag ska äta. Plus så ska jag ta en dusch. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pokershark Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Good luck! Mitt mål är att bli klar med bonusen samtidigt som dig och då kommer jag inte kunna spela imorgon. Jaja behöver ju inte spela 9h per dag dock Edit: Start 14,3k FPP Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 16:23 Tack! Nu börjar jag igen. Har ätit, duschat och sovit 30 min.. Känns bra. fpp saldo: 2525 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
beem_ Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Är 10april sista fpp dagen? Jag började 20onde. Så jag har alltså bara till 10onde å lira på mig bonusen då?. Dock fått ihop 57000fpp på 1/2 Customers have 30 days to accumulate required FPPs, meaning that the last day of completing the FPP accumulation will be 29th April 2007. ● Bonus must be claimed after the 30 day period is over, but cannot be claimed after 10th May 2007. All claims made after this date will be considered void. Kanske du menar att du började 10mars. Om så är fallet är jag helt fel ute ) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Har räknat ut att jag måste spela 18 timmar om dagen i 9 dagar om jag spelar 5 bord. Det förstår ju alla att det kommer jag aldrig klara. Finns bara en sak att göra. Öka antalet bord. Kommer testa 9 bord. Har precis plats med det utan överlappning på min skärm. Det borde innebära att jag behöver spela runt 9-11 timmar om dagen i 9 dagar. Jobbigt men fullt realistiskt. Ok nu ska jag ta en paus, det kom en vattemelon som jag ska äta. Plus så ska jag ta en dusch. Varför kör du inte snG:s? Kör du jackpotSnG på 50+9 nivån kan du fixa bonusen på en dag.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Verdi Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Varför kör du inte snG:s? Kör du jackpotSnG på 50+9 nivån kan du fixa bonusen på en dag.. Därför att man då betalar $4 * 223 = $892 i onödig rake jämfört med att köra vanliga 55or? Edit: Kom på att jag gjorde en tankevurpa. Just nu vill vi förstås betala så mycket rake som möjligt eftersom vi får mer än det vi betalar tillbaka i form av bonus. Men det känns ändå fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bill&Bull Postad 30 Mars , 2007 Författare Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 18:25 Vad är de för fel på siten? Visst, min uppkoppling är värdelös. Men jag laggar ur hela tiden. När jag prövar med min gamla site funkar det utmärkt! grr.. kommer aldrig klara av det om det håller på så här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Ezkash Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Därför att man då betalar $4 * 223 = $892 i onödig rake jämfört med att köra vanliga 55or? Edit: Kom på att jag gjorde en tankevurpa. Just nu vill vi förstås betala så mycket rake som möjligt eftersom vi får mer än det vi betalar tillbaka i form av bonus. Men det känns ändå fel. Dessutom är vi ju poookerprooooffs juh, så den extra raken plockar vi lätt igen på jackpots! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
hajen Postad 30 Mars , 2007 Rapport Share Postad 30 Mars , 2007 Därför att man då betalar $4 * 223 = $892 i onödig rake jämfört med att köra vanliga 55or? Edit: Kom på att jag gjorde en tankevurpa. Just nu vill vi förstås betala så mycket rake som möjligt eftersom vi får mer än det vi betalar tillbaka i form av bonus. Men det känns ändå fel. Detta måste ju ändå vara mest EV+ i. Antal timmar går ju drastiskt ner och man kan ju småbacka rätt rejält och ändå få det att gå ihop helt okej. 223st sådana spelar man ju på 5-6 dagar utan att slita ihjäl sig. HAr jag fattat det rätt att det räcker med 223 st 50+9 ? för att få 100kFPP? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts