Gå till innehåll

Grebban talar ut. !!!


grebban

Recommended Posts

EPC 2007.

Hej på Er alla.

 

Jag skall här nu prova att fatta mig kort, och beskriva vad som har hänt. Samt vad som kommer att hända.

Tisdagen den 27:e under eftermiddagen kom jag ut från häktet, och där har ni nu alla kunna läst hur detta var, när man kommer ut och på väg hem så är nästa uppgift att prova undvika journalister mm under kvällen natten.

 

Detta i sin tur med all denna uppmärksamhet och press resulterade i ett sjukhusbesök under samma natt som jag nu först idag (29:e) har fått lämnat efter en del behandling samt mycket stark medicinering som påföljd.

 

På dessa timmar som jag nu har fått tillgång till en tillfälling uppkoppling har jag sett en hel del trådar, samt många och åter många inlägg av Er som spelare.

 

Många inlägg är mycket värmande och rörande vilka jag tackar jättemycket för, otroligt kul att kunna läsa.

När det då nu gäller återbetalning av insattser kan jag med mitt, grebban`s ord garantera att detta kommer att ske. Dock är det av störrsta vikt att ni alla förstår att när man blir häktad, så innebär detta att man blir frihetsberövad, vilket i sin tur innebär i detta tillfälle att dom har beslagtagit allt vad berör teknisk teknologi som tex. Datorer, telefoner mm. Samt att dem utöver detta även har genomfört husransakan i mitt hus, vilket även där har beslagtagits material mm.

 

Detta innebär att jag kommer att medverka med bästa förmåga att återbetalningar kommer att göras, detta finns det inga som helst tvivel om. Jag vet att många redan har fått återbetalningar, och många har således inte fått detta. Men det är på väg, och vilket jag hoppas på är att ni av ovan text förstår att allt inte går att lösa över några dagar då det finns oerhört med material som beslagtagits.

 

Detta kan innebära allt från veckor, halvår eller i värsta fall år innan allt material återlämnas & innan återbetalningar till 100% kan genomföras, dock vet jag att detta redan är på väg ut till Er spelare. ;)

 

Jag personligen förstår merparten av alla inlägg som finns att läsa om detta fallet, men det som skär lite i mitt hjärta är inlägg som är rena spekulationer om både det ena och det andra som saknar saklig grund att stödja sig på.

Så återigen, tack för alla goa, glada och stöttande inlägg. Med detta vill jag nu också poängtera att det kommer att dröja innan jag kommer att ligga online igen på ngt forum, då jag nu i första hand skall prova att ta hand om mig själv, och prova komma tillbaka till verkligheten, och hoppas på att vi snart kommer till ett avslut då vi alla kan se en ljus framtid tillsammans.

 

Finns det ngt akut som gör att du absolut måste komma i kontakt med mig, så rekomenderar jag dig att lägga ett PM till mig, men förvänta dig inte att du kommer få svar direkt, då jag i min tur nu kommer att ha en mycket god vän som kommer att logga in på mitt alias och förmedla information till mig, då jag som ni förhoppningsvis förstår av ovan text har en hel del att klara upp personligen.

Då det nu pågår en utredning, och rättegång är att vänta så vill jag inte, och kommer inte att gå in i detalj för att försvåra eller prova hindra pågående utredning som i sin tur skulle falla negativt på mig under kommande förhandlingar.

 

Med detta hoppas jag att jag har rätat ut frågetecken som råder just och att vi snart kan höras igen, och vill samtidigt återigen poängtera att min mailadress samt telefonnummer ej gäller då detta ligger i beslag, så jag provar inte på något sätt att undvika eller förekomma er som har provat att komma i kontakt med mig, hoppas på försåelse från Er alla glada pokervänner!

När det sedan gäller alla artiklar, nyhetsprogram mm. Så kan jag här och nu klargöra att det enda uttalande jag har gjort är till Joakim Geigert på Prosharks.se. Och har ej, och kommer ej att göra flera interjuver eller ställa upp på ngn annan form av artiklar. Så allt annat ni sett/läst har ej kommenterats av mig, möjligheter finns dock att andra har hämtat information från aktuell artikel och därutöver gjort tillägg eller dyligt.

 

/Trevlig dag/kväll önskar Grebban:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Önskar dej bara all lycka Grebban!

Har varit med på alla 3 "Grebbe-eventen" och alltid tyckt att det varit årets höjdpunkt för "oss vanliga dödliga spelare" som inte kan slinga runt med stora slantar i olika turneringar / nätpoker.

 

Så all heder till dig som varit eldsjälen i detta evenemang.

Jag tror nog att många med mig är villiga att avstå en slant om det kan hjälpa dig i framtida rättsprocesser, jag förstår vilket enormt maskineri det måste vara att dra igång ett sånt här event.

 

Jättesynd att polisen "tvingades ut" och fick lov att sabba våran kanonroliga helg, denna helg var inte enbart poker, långt därifrån, det var ett tillfälle för oss likasinnade att mötas, umgås, ha skitkul o bara njuta. Lite pilsner gott käk & trevliga möten med både nya & gamla bekantskaper.

 

Jag tycker inte att någon skugga ska falla på dig Grebban, vi har nog allihop varit medvetna om att denna risk fanns där hela tiden i.o.m. att det ÄR en gråzon.

 

Förstår att du tappat krafter på det här men jag hoppas och tror att du kommer igen med fulla krafter, vi är många som står bakom dig.

 

Sköt om dig och ta't lugnt, det ordnar sig med tiden.

 

Bästa hälsningar /Robban

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tisdagen den 27:e under eftermiddagen kom jag ut från häktet...
Var du verkligen häktad? Jag måste säga att jag är liiiite tveksam till det. Du var troligen "bara" anhållen.

 

Det är åklagare som kan begära hos tingsrätten att man skall häkta en person. En häktning är oftast en till två veckor, eller iaf. två veckor i stöten. Med tanke på att turneringen blev raidad den 23'e och du släppt redan den 27'e tror jag inte att man hunnit begära dig häktad hos tingsrätten + släppa dig på så kort tid.

 

Häktad eller anhållen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är verkligen ledsen att det gått så illa för er som det gick och hoppas att det ordnar upp sig. Första året ni körde tyckte jag att ni gjorde lite misstag men skötte det hela väldigt hedervärt.

 

Är väldigt nyfiken på om och hur ni planerat för ett tillslag från polisens sida då det rimligen bör ha varit en risk att ta i beaktning. Mao så tycker jag att ni borde förberett mer för den här eventualiteten än ni faktiskt gjort så att återbetalningar och annat kunnat göras relativt smärtfritt. Och så klart även så att ni själva ligger bra till rättsligt.

 

Vore ju väldigt illa om ni skulle behöva fällas för grovt dobbleri för en sån här sak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Var du verkligen häktad? Jag måste säga att jag är liiiite tveksam till det. Du var troligen "bara" anhållen.

 

Det är åklagare som kan begära hos tingsrätten att man skall häkta en person. En häktning är oftast en till två veckor, eller iaf. två veckor i stöten. Med tanke på att turneringen blev raidad den 23'e och du släppt redan den 27'e tror jag inte att man hunnit begära dig häktad hos tingsrätten + släppa dig på så kort tid.

 

Häktad eller anhållen?

 

Vilka ordmärkare det finns!

Vad spelar det för roll om han var häktad eller anhållen.Grebban ville väl bara tala om att han "kommit ut" och inte haft möjlighet att komma med någon info. före nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vilka ordmärkare det finns!

Vad spelar det för roll om han var häktad eller anhållen.Grebban ville väl bara tala om att han "kommit ut" och inte haft möjlighet att komma med någon info. före nu.

Häktad eller anhållen har verkligen stor betydelse... dock inte om han bara vill berätta att han är ute i frihet.

Om man varit eller varit begärd häktad säger det en del om bevisläget/misstankegraden osv.

...men det är en annan historia....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag läste i en tidning att du satt anhållen, åklagaren vill häkta dig, men att tingsrätten inte gick med på det. För mig låter det mycket bra! Antingen ansåg TR att bevisningen var svag eller att du inte kunde försvåra det fortsatta utredningsarbetet om du var fri. Good News!

 

Jag Hejjar på dig iaf. :-) Buuu för åklagaren!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag läste i en tidning att du satt anhållen, åklagaren vill häkta dig, men att tingsrätten inte gick med på det. För mig låter det mycket bra! Antingen ansåg TR att bevisningen var svag eller att du inte kunde försvåra det fortsatta utredningsarbetet om du var fri. Good News!

 

Jag Hejjar på dig iaf. :-) Buuu för åklagaren!

/C

 

Detta var mer än jag visste, men stämmer det så är det gött ;)

 

/

poker grebban.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som fått tillbaka sin gruppbetalning?

 

Jag var och hämtade ut ett rekommenderat brev igår och det visade sig innehålla €1.820 med returadress till en Schweizisk bank. Det fanns ingen som helst annan information i brevet.

 

Jag vet inte om det är gruppbetalningen eller inte. Jag väntar inte kontanter ifrån en Schweizisk bank hemskickat men summan stämmer inte heller. Jag hade betalat 9 inköp vilket skulle betyda €2.250.

 

Har någon annan erfarenheter av mystiska Euro i brev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är på rätt spår. Tror att Grebban resonerade så att eftersom 24h valde att betala tillbaka ALLT, så kände han sig tvungen att ta ALL rejk av oss som betalt via honom. Vi fick ett likadant kuvert igår och jag räknade ut att vi fått tillbaka c:a 202/spelare. Vilket stämmer bra överens med vad du fått. Man kan tycka vad man vill om det. Men så har han gjort

 

//Roger X

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker det är rimligt att Grebban behåller "rejken/avgiften" och betalar tillbaks turneringsdelen. Oavsett om polisen stoppar evenemanget eller ej, så har han ju haft kostnader för att hyra hallen och liknande.

 

Å andra sidan är det ju rimligt att arrangören står risken för polisingrepp, så de tar sitt ansvar för att förhindra ett sådant i största möjliga mån. I fallet grebban har man ju inte direkt försökt hålla polisen därifrån, enligt vad jag hört från andrahandskällor. Isf får man ju som arrangör själv stå det kastet, imho.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...