Cardshark52 Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 E dt storskillnad på dom bägge ? Fullring ja tänker på nu. Kan man spela samma strategi ? Att set mina mot dom å bara spela riktigt bra händer, lr e dom förbra för dt? Citera
gregcadillac Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Eller så skriver man så att någon förstår... Citera
ackeman Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Eller så skriver man så att någon förstår... Håller med. Du som skrev det, är du nöjd med din svenska? Vill inte vara dryg, men du borde förstå bättre än att publisera ett inlägg där man seriöst inte ens förstår vad du skriver. Citera
DaPine87 Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Men lol på er, fattar ni inte vad han menar så är ni rätt så hjärndöda.. Citera
Cleburne Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Men lol på er, fattar ni inte vad han menar så är ni rätt så hjärndöda.. Klart att man fattar vad killen menar, men om man verkligen vill ha seriösa svar så kanske det vore en bra idé att faktiskt skriva på svenska och inte på fikonspråk. Folk gör som de vill, men det känns som om såna här inlägg sänker kvaliteten på forumet... Citera
lolboll Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Vår vän cardshark var kanske inte nykter då detta skrevs, det får man väll nästan hoppas. Citera
ZILLOW Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 aldrig funderat på att han kanske inte är svensk? Då kan det se ut så där.. Jag fattar iaf vad han menar. Och skillnad på NL200 och NL100 beror ju på villken site han spelar på. B2Bs NL100-NL200 e ju helt ospelbara iaf Citera
DaPine87 Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 B2Bs NL100-NL200 e ju helt ospelbara iaf varför? Tycker inte att spelet där är så hårt som folk säger, inte svensk kvällstid allafall.. Citera
Cardshark52 Postad 25 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 25 Mars , 2007 Lol! Sry, nja halv nykter och trött. Ville få svar snabb, men orka sånna som håller på såhär. Okej, med 1 inlägg men orka folk som skriver sånna där inlägg enbart för att få upp sitt inläggs nr.... Om ni fattar , så klaga inte , spela in lite pengar på poker istället.... Det jag försökte säga var: Jag har precis gått ifrån NL100 FR till NL200 FR, jag spelar mest på FTP om det nu hjälper nån... Jag multitablar och kör en extremt tight/agg stil (runt 14 % pre) och undrar om NL200 generellt är tillräckligt dåliga för att betala av set mining osv... Eller är det bara att spela på som vanligt? Är dom(NL200) extremt mkt bättre än NL100 spelare, generellt? Citera
XaaL Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 Lol! Är dom(NL200) extremt mkt bättre än NL100 spelare, generellt? Nej det är de inte Citera
JENZOER Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 B2Bs NL100-NL200 e ju helt ospelbara iaf På vilket sätt menar du då? Utveckla gärna... Citera
mgps Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 aldrig funderat på att han kanske inte är svensk? Då kan det se ut så där.. Jag fattar iaf vad han menar. Och skillnad på NL200 och NL100 beror ju på villken site han spelar på. B2Bs NL100-NL200 e ju helt ospelbara iaf MEN lol nl100 OCH 200 PÅ B2B E JU RENA FISKSOPPAN, visst en del tajta nissar men de ä ju bara tajta och kan ej spela poker. komme rin en hel del riktiga donatörer också. nu pratar jag shorthanded, har ej spelat fullring där. Citera
mgps Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 skillnaden mellan NL100 och 200 shorthanded är förutom att spelarna såklart är aningen bättre främst aggressiviteten. NL100 har en tendens att vara väldigt vektight överlag. Citera
JoeFalk Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 sånt här lyser verkligen upp min dag .... ackeman Citat:Ursprungligen postat av gregcadillac Eller så skriver man så att någon förstår... Håller med. Du som skrev det, är du nöjd med din svenska? Vill inte vara dryg, men du borde förstå bättre än att publisera ett inlägg där man seriöst inte ens förstår vad du skriver. E du nöjd med stavningen på publicera? Citera
ZILLOW Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 varför? Tycker inte att spelet där är så hårt som folk säger, inte svensk kvällstid allafall.. mjo ibland kan det va bra action iof, men för det mesta är det inte övervärde precis Citera
ZILLOW Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 MEN lol nl100 OCH 200 PÅ B2B E JU RENA FISKSOPPAN, visst en del tajta nissar men de ä ju bara tajta och kan ej spela poker. komme rin en hel del riktiga donatörer också. nu pratar jag shorthanded, har ej spelat fullring där. visst finns en och annan maniac där med! Det kan va rena julafton ibland. Men offtast så tycker jag det är en seeg site att spela cashgame iaf dom nivåerna. folk sitter ju bara och samalar vip. Hur kul e det att spela mot spelare som e på det viset fold fold fold? har lirat där i halvår nu typ, så jag e less på dom Citera
ZILLOW Postad 25 Mars , 2007 Rapport Postad 25 Mars , 2007 varför? Tycker inte att spelet där är så hårt som folk säger, inte svensk kvällstid allafall.. så jäkla svårt är det ju inte men tråkigt spel Citera
nizze Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Generellt är det väl så att de sämre spelarna blir färre/mindre frekventa ju längre upp i nivå man går. Någon sa att det är mer weak/tight på NL100, vilket jag absolut håller med om. Har fått för mig att det är billigare med draghänder i NL100, eftersom folk förhoppningsvis har mer vett att spela aggressivt om man träffat. Men som sagt, överlag tycker jag spelet på NL200 inte är speciellt bra, men jag kan ändå lugnt säga att man träffar på fler bättre spelare där än NL100. Dock kanske det har att göra med vilken site man spelar på, spelar iPoker nu och tycker överlag att det är rätt ok spel stundtals. En teori kan ju vara att "glappet" i kvalité mellan nivåer och bra och dåliga spelare ökat med tiden, att man faktiskt måste var bättre nu än förr för att gå upp i nivå. Informationen i form av inlärning som finns att tillgå är bra mycket större nu än förr, därav minskar väl utrymmet för dåliga spelare, deras speltid blir mer kortvarig nu. För att återgå till tråden, spela på en nivå du känner dig säker på! Citera
Jerico Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 Känns ju lite som att tight, väldigt ABC spel slutar vara stabilt vinnande ungefär på NL200-400 vilket gör att inte vem som helst med en pokerbok och lite kalla nerver kan vinna längre. Citera
Cardshark52 Postad 26 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 26 Mars , 2007 Jerico Så vilka egenskaper blir nu viktigare? Citera
mgps Postad 26 Mars , 2007 Rapport Postad 26 Mars , 2007 JericoSå vilka egenskaper blir nu viktigare? reads iofs är det ju sant, de fletsa på NL100 och lägre har verkligen inga reads, bara bokspelare och idioter. Citera
JENZOER Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 så jäkla svårt är det ju inte men tråkigt spel Gissar att du är en av de lösare spelarna där då. Själv tycker jag det finns rejält med tomtar som donerar hela tiden, visst kanske minst 3 är tighta vid ett bord, men bara för de är tighta gör de inte bra. Citera
gregcadillac Postad 27 Mars , 2007 Rapport Postad 27 Mars , 2007 Kanske blir lite OT nu men inte så mycket i alla fall:-) Vilka av er som svarat i tråden spelar nl100-nl200 på b2b? Vilka spelare anser ni är bäst, sämst, weaktightast mm? Ja tyck vad ni vill om vilken spelare ni vill. Det är ju självklart inga superstjärnor som spelar där, men att gå + ordnetligt på bara spelet tror jag det är ytterst få som gör, i alla fall nl100 där jag för det mesta spelar. Raken äter ju upp lite mindre än 2,5 fulla inköp för varje 1K vip om jag har räknat rätt, så utan cashback gold tycker i alla fall jag att det är svårt att dra in några större summor. Citera
ZILLOW Postad 28 Mars , 2007 Rapport Postad 28 Mars , 2007 Gissar att du är en av de lösare spelarna där då. Själv tycker jag det finns rejält med tomtar som donerar hela tiden, visst kanske minst 3 är tighta vid ett bord, men bara för de är tighta gör de inte bra. Yepp finns mycke donatorer imellanåt som sakt, Men för det mesta så tycker jag det e seegt med action vissa dagar e det stendött Citera
Recommended Posts