Gå till innehåll

Recommended Posts

• Svars 79
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Situationellt, men om det är seriös öldrickning, gränsande till alkoholism, som gäller så rekommenderar jag Chimay. Smakar nästan kaffe och är starkt som fan (9%) utan att man märker av alkoholen.

Är det sommar och sol som gäller så är det ju alltid schysst med någon form av blaskig lager i iskall flaska. Gillar Bud i det sammanhanget. Eller kanske någon form av alkoläsk i stil med Bacardi Breezer.

Postad

APK'n är högst på arboga XXX men den smakar apa.

Bästa lagern är ju annars Heineken, men inte den trötta som bryggs i Sverige. Gillar man ale kan jag rekommendera Old Speckled Hen, mkt god.

mvh

Ant

Postad

senaste DN:s söndags bilaga hade en intressant öl artikel med diverse mindre småbryggeriers guldkorn. bäst betyg fick dessa två öl sorter:

Gas-Jannes Golden Ale

Landort Lager

har vart förbi bolaget och beställt några stycken av varje, de skulle komma inom en vecka så jag ser fram emot det!

Postad

En annan sorts öl som är jävligt god är den Jämtländska Hell. Det kräver några klunkar för att man ska vänja sig vid smaken, men när man väl har gjort det så är det nog världens bästa öl. Priset ligger dock på 20 kr, så det är knappast fylle öl

Postad

En varm solig dag slår tjeckiskt öl allt. Typ Staropramen,Pilsner Urquel,Branik eller varför inte en iskall Zlatopramen. Sen är ju inte en kall Heineken eller en pripps helt fel heller.

När det gäller seriös öldrickning som Hjort pratar om då är det ju smuggel man ska köra :-D Tex Christian Firtal eller Carlsberg Gold. Riktigt bra ;-)

Postad
Priset ligger dock på 20 kr, så det är knappast fylle öl
Har aldrig förstått det resonemanget riktigt iom att utepriserna ligger på kring 50 spänn för fulöl. Har man råd med det så borde det ju vara ännu bättre värde på att köpa bättre öl billigare tidigare under kvällen medan man fortfarande kan känna skillnad på öl och öl.

Är väl bara om man volymsuper väldigt mycket samt har rätt taskigt med pengar som det blir värde på att maximera apk pre-utgång.

Postad

Favoriten på krogen är Smörpundet Porter från Nynäshamns ångbryggeri. Det grymmaste jag smakat och då har jag ändå bott i Belgien. Tyvärr är den apdyr. 90 kronor på krogen men det funkar om man är två som delar på flaskan. (Blå) Chimay som Hjort pratar om var favoriten innan och den kommer tvåa nu.

Varma sommardagar är det alltid fint med en Heinecken.

Postad

Jag gillar Pilsner Urquell och Grön Tuborg. Öl ska inte vara för stark. Det räcker med drygt 4%. Vill man bli full är det bättre att shotta billig polsk vodka i kaffemuggar. Try it you'll like it.