Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

NL100 på full tilt.

JoakimR är ganska tight. Har ingen uppfattning om min image.

Seat 1: DaLl3N ($95.37 in chips)

Seat 2: Frelled ($124 in chips)

Seat 3: Tunnan74 ($40 in chips)

Seat 4: Kingpok ($43.49 in chips)

Seat 5: HERO ($117 in chips)

Seat 6: JoakimR ($106.75 in chips)

HERO: posts small blind $0.50

JoakimR: posts big blind $1

----- HOLE CARDS -----

dealt to HERO [Kh Kc]

DaLl3N: calls $1

Frelled: folds

Tunnan74: folds

Kingpok: calls $1

HERO: raises to $4

JoakimR: calls $3

DaLl3N: calls $3

Kingpok: calls $3

----- FLOP ----- [Td 9d Tc]

HERO: checks

JoakimR: bets $10

DaLl3N: folds

Kingpok: folds

HERO: calls $10

----- TURN ----- [Td 9d Tc][8c]

HERO: checks

JoakimR: bets $25

Travkunge: calls $25

----- RIVER ----- [Td 9d Tc 8c][7s]

HERO?

Vet att jag spelar den här handen som en idiot. Hur gör jag nästa gång? Beta ut flopp checkraisa? Beta ut turn, checksyna river? Vad sätter ni Joakim på för hand? JJ, QQ, JTs?

Postad
Ehhh..Nej?

Eller så skriver vi en lapp att vi har AA/KK.

Eller så höjer vi lika mycket med vårt skräp och vårt stål när vi slår ur pos efter två limpare. Håller med checkamat att $4 är snäppet för lite, slå åtmistone $6.

Postad
???

du menar att folk brukar höja mindre med händer som AK AQ och annat?

om nåt skriver du väl en lapp om du höjer lite

Poängen är att du gör bäst i att spela dina starka och svaga händer likadant när du höjer. Om man brukar höja $4 med händer som 76s (eller AQ eller vad som helst) så bör man ju göra det med KK också, vilket var vad som avsågs här.

Däremot kan det kanske finnas en poäng i att sträva efter att höja aningen mer om det är fler motspelare (dvs höja ~pott) varje gång man höjer, och då blir ju följden att man ändå kommer spela sina svaga och starka händer likadant med avseende på raise-storlek.

Postad
Poängen är att du gör bäst i att spela dina starka och svaga händer likadant när du höjer. Om man brukar höja $4 med händer som 76s (eller AQ eller vad som helst) så bör man ju göra det med KK också, vilket var vad som avsågs här.

Däremot kan det kanske finnas en poäng i att sträva efter att höja aningen mer om det är fler motspelare (dvs höja ~pott) varje gång man höjer, och då blir ju följden att man ändå kommer spela sina svaga och starka händer likadant med avseende på raise-storlek.

jo självklart menade jag att han bör höja mer när han höjer i det läget. oavsett hand

Postad

Skulle nog bet/syna flop. check/syna turn och med den rivern check/folda. Utan några särskilda reads dårå. Han kommer nog inte vilja trippel barrel bluffa en sån där bräda väldigt ofta, och det enda du slår är en bluff eller QQ.

Postad

Jag kör alltid "bet pot"-knappen på full tilt preflop. Blir en bra raise.

Vidare hade jag bettat ut floppen mot så många motståndare. Tycker ofta det känns väldigt obekvämt när man börjar check/syna. Vet inte vad han kan ha, men själv hade jag inte vågat bluffa eller semibluffa på en sån bräda med så många motståndare.

Postad
Jag kör alltid "bet pot"-knappen på full tilt preflop. Blir en bra raise.

Vidare hade jag bettat ut floppen mot så många motståndare. Tycker ofta det känns väldigt obekvämt när man börjar check/syna. Vet inte vad han kan ha, men själv hade jag inte vågat bluffa eller semibluffa på en sån bräda med så många motståndare.

finns det en bet pott-knapp på FTP?

Postad
Skulle nog bet/syna flop. check/syna turn och med den rivern check/folda.

Låter ok i min värld. Ev. att man kanske kan k/f turn redan, eller CRAI, lite beronde på betstorlekar osv, men poängen är att vi måste betta den där floppen när vi är fyra kvar i potten.

Postad

Betta ut på floppen, finns gott om drag, vik om JoakimR slår om.

Tror inte det är speciellt sannolikt att en tight spelare slår om ditt bet med 2 pers bakom utan att ha en T. Visst, kan ju vara en bluff med nått kombodrag, men de få ggr det är det så är det väl nästan ett coinflipp iaf.

Som floppen är spelad nu skulle jag vika turn av samma andledning som ovan.

Edit: hoppsan trodde fi limpsynade, tja då får jag återkomma..

Edit: Ja det var en annan sak, håller med Mikey..

Postad
Höj till $6 eller nåt pre. Vilket man även gör med andra kort än AA/KK obv.

Hähä... Bättre att upprepa plattityder än att riskera att någon känner sig vilsekommen av de rätt så ogenomtänkta och, eh, ignoransluktande inlägg som folk kastar omkring sig här.