Gå till innehåll

Thailand, skitsnackstråden


heltok

Recommended Posts

ingen som är sugen på att dra ett gäng till thailand typ jan, feb nån gång? grind, fest å chill.

 

jag ska till australien i februari på obestämd framtid, men om det går ta sig relativt smidigt från thailand till sydney är jag fruktansvärt sugen på en månad i thai först. någon som har koll på hur det skulle funka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,5k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

jag ska till australien i februari på obestämd framtid, men om det går ta sig relativt smidigt från thailand till sydney är jag fruktansvärt sugen på en månad i thai först. någon som har koll på hur det skulle funka?

 

Det är inga bekymmer alls. Det är så jag ska göra, bara att jag ska till surfers paradise. Det finns både vanliga och direktflyg. Jag ska ner till australien i januari, betalar då ca 3k bara för flyget från Bangkok till Brisbane, dock emd mellanlandning i Kuala Lumpur, men ja tyckte det kudne va najs med några dagar där också. Kolla med flygbolag Qantas mfl, ritkigt smidigt. Finns även en del budgetflyg i form av air aisa osv.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som är sugen på att dra ett gäng till thailand typ jan, feb nån gång? grind, fest å chill.

 

Vi är två polare som är sugna på att dra till thailand i slutet av januari och stanna på obestämd tid. Och då ha pokern som enda inkomstkälla. Men allt är bara på snackstadiet än.

 

Men vore kul med tips på boende och dylikt. Eller om man går ihop ett par grindskallar och delar på en sjysst villa :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ingen som är sugen på att dra ett gäng till thailand typ jan, feb nån gång? grind, fest å chill.

 

Why wait?

Helvete kallt här nu. Måste ju vara ännu värre högre upp i landet då.

Jag har studier i mitten av januari så kan inte stanna längre än så.

Fast om du vill sitta och kolla på united matcher så får du gå hänga på en annan bar än jag :P

 

I år är vårt år..:rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Why wait?

Helvete kallt här nu. Måste ju vara ännu värre högre upp i landet då.

Jag har studier i mitten av januari så kan inte stanna längre än så.

Fast om du vill sitta och kolla på united matcher så får du gå hänga på en annan bar än jag :P

 

I år är vårt år..:rolleyes:

 

 

Skulle gärna åka nu men har lite grejer å fixa, flyttar till norge i januari. Hehe ja pool ser heta ut i år, men vi vet hur det blir snart...då kommer kollapsen :D

 

Ska du dra till thai nu el?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

flygplatsen e ockuperad och stängd och demonstranterna slänger granater på varandra... håll er uppdaterade om ni ska åka till bangkok.

FFs..alltid någonting minns för 2 år sen när jag var där sist så åkte det runt tanks på gatorna o sprängde bomber på khoasan.

 

 

 

Lol att Liverpool skulle vinna PL...

 

Haha, så säg mig broder vem då? Man utd? Snälla.. ni är riktigt tunna i år. Ferguson and Wenger has completely lost the plot.

 

Står mellan Pool och Chelsea, med sina 30 taggare..tror och hoppas att det kommer synas på deras resultat i vår.

 

 

 

 

Någon som kan rekommendera mig en hyffsad lina vart som helst i landet? Förutom Oakwood och Lamai Wanta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är bra länkar om läget:

http://www.bangkokpost.com/

http://www.nationmultimedia.com/index.php

 

Någon hade analyserat hur mycket pengar thailand förlorat på detta elände, siffran 50 miljarder kronor nämndes.

 

Jag älskar också anledningen till varför man bråkar:

Demokrati-rörelsen blockerar flygplatserna för att de vill införa diktatur.

Demokrati-rörelsen vill även ändra konstitutionen och ta rösträtten ifrån bönderna eftersom de anser att bönderna är obildade och inte vet sitt eget bästa.

M.a.o. minoriteten i staden är sura över att majoriteten på landsbygden får bestämma - då anser de att det är bättre med militärkupp än demokrati (och de kallar sig fortfarande demokrati-rörelse :D!!!)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Här är bra länkar om läget:

http://www.bangkokpost.com/

http://www.nationmultimedia.com/index.php

 

Någon hade analyserat hur mycket pengar thailand förlorat på detta elände, siffran 50 miljarder kronor nämndes.

 

Jag älskar också anledningen till varför man bråkar:

Demokrati-rörelsen blockerar flygplatserna för att de vill införa diktatur.

Demokrati-rörelsen vill även ändra konstitutionen och ta rösträtten ifrån bönderna eftersom de anser att bönderna är obildade och inte vet sitt eget bästa.

M.a.o. minoriteten i staden är sura över att majoriteten på landsbygden får bestämma - då anser de att det är bättre med militärkupp än demokrati (och de kallar sig fortfarande demokrati-rörelse :D!!!)

 

Bananarepublics

 

Läste igår att Zimbabwes riksbankschef fått förnyat förtroende trots att räntan var på bokstavligen typ miljoner triljoner. När han tillsattes var den bara på runt 600 %.

 

Mugabe anser att Zimbabwe är den enda demokratin i världen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nya regler for utlanningar sa ni vet. Kolla sjalva.

 

Kortfattat: Visaruns ger bara 15 dagar nu. 30 dagar far man dock tydligen fortfarande direkt nar man anlander med flyg.

 

thailand vet verkligen hur man gräver djupa hål. inte direkt så att turistindustrin haft sin beskärda del av problem på sistone...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...