Gå till innehåll

vilken avatar?  

49 medlemmar har röstat

1. 1. vilken avatar?

• Den gamla var klart bäst!
      25
    • Den nya är mycket mysigare...
      7
    • Ingen är riktigt bra, fixa till en ännu bättre!
      17

Recommended Posts

• Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Opteron, måste fråga om du bor vid gärdet, låter bekant med Ica nära och cykelavstånd till Prisextra...... :-P

//Freddie

Nej, bor på Lappkärrsberget (frescati, vid SU och naturhistoriska museet)

Postad

Ingen poker igår pga viktiga saker som att hjälpa föräldrarna som håller på o skilja sig och stötta flickvännen inför sin livs viktigaste tenta som hon hade idag.

Gick förhoppningsvis vägen men den ska ha varit sjukuukt svår. (Vilket innebär att jag har en sjuukt bra flickvän om hon nu klarade den :))

Idag blev det poker men det var seeeeegt, hyfsat fiskiga bord så blev drygt 1000 händer 5/10 limit. låg konstant back hela sessionen 2-400$ och förlorade precis _alla_ stora potter på nåt sätt. Tog igen det med en aning medrigg-klonk sista 10 händerna och sluta på för dagen godkända -73$.

Måste för övrigt rekommendera alla stockholmare att äta på stans antagligen bästa sushi-ställe: Hattori sushi devil på tegnergatan 43.

Är det nån som vet nåt ännu bättre ställe så får ni jättegärna hojta till för jag har inte hunnit testa alla än... :P

04:33, time for sleep...

Postad

Är det nån som vet nåt ännu bättre ställe så får ni jättegärna hojta till för jag har inte hunnit testa alla än... :P

Bättre å bättre... men Murasaki e grymt gott, medborgarplatsen uppgången björns trädgård. Deras coloradorullar e grymma:-P

Fan va sugen man blev nu då :roll:

Postad
Nej, jag spelar inte dataspel (pyttelite på gymnasiet bara), ville bara säga nåt poetiskt :-?

Idag blev det inget NL utan bara 1100 händer FL på FTP.

Trodde ett tag att det skulle bli ett riktigt djupt hack i kurvan idag.

Satt och snacka med Miami på msn när jag höll på o starta upp och han ligger då 1200 back för dagen.

Lyckas komma in på ett bra 5/10$ bord med 200$, 25 händer senare har jag 0$ på bordet efter att ha sett 75% showdowns och betalat 0$ i rake, rigg.

starat upp några hyfsade 3/6 bord men efter ytterligare 200 händer ligger jag 380$ back :S

Ungefär samtidigt börjar miami whina om att gula på sidan han spelar bonus på när han ligger 1500 back för dagen.

Som tur var vinner inte fisk i längden så jag slutade dagen på +160 trots allt efter att klonken kommit igång igen på slutet :)

livet är bra.

limitgp4.th.jpg

Riktgit läcker graf! En sak jag inte förstår är att det ser ut som du har haft en 50BB DS som mest men det verkade som du låg 150BB+ back i inlägget du skrev innan du vände. Är jag för trög för att förstå något här, känns som att den risken är ganska stor:-) .

Postad

du kanske blandar ihop det med hur miami låg till som jag snackade med på msn. Jag låg 400 back som mest.

min 3e hand nånsin på 8/16 :)

Full Tilt Poker Game #2029119715: Table Jensen (6 max) - / - Limit Hold\’em - 9:58:58 ET - 2007/03/20

Seat 1: cubanmafia (5)

Seat 2: PojkenMedTur (8)

Seat 3: dnvcon (5)

Seat 4: miktown (5)

Seat 5: patrick524 (9.50)

Seat 6: jaxnjill62 (0.50), is sitting out

dnvcon posts the small blind of

miktown posts the big blind of

The button is in seat #2

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PojkenMedTur 9 of SpadesQueen of Diamonds

patrick524 folds

cubanmafia folds

PojkenMedTur raises to

dnvcon calls

miktown calls

patrick524 stands up

*** FLOP *** 8 of Diamonds10 of Spades2 of Hearts

dnvcon checks

miktown bets

PojkenMedTur calls

dnvcon calls

*** TURN *** 8 of Diamonds10 of Spades2 of Hearts9 of Clubs

dnvcon checks

miktown bets

PojkenMedTur raises to

dnvcon folds

miktown calls

*** RIVER *** 8 of Diamonds10 of Spades2 of Hearts9 of Clubs9 of Diamonds

miktown checks

PojkenMedTur bets

miktown calls

*** SHOW DOWN ***

PojkenMedTur shows 9 of SpadesQueen of Diamonds (three of a kind, Nines)

miktown mucks

PojkenMedTur wins the pot (5) with three of a kind, Nines

*** SUMMARY ***

Total pot 8 | Rake

Board: 8 of Diamonds10 of Spades2 of Hearts9 of Clubs9 of Diamonds

Seat 1: cubanmafia didn\’t bet (folded)

Seat 2: PojkenMedTur (button) showed 9 of SpadesQueen of Diamonds and won (5) with three of a kind, Nines

Seat 3: dnvcon (small blind) folded on the Turn

Seat 4: miktown (big blind) mucked 8 of Spades4 of Clubs - two pair, Nines and Eights

Seat 5: patrick524 didn\’t bet (folded)

Seat 6: jaxnjill62 is sitting out

edit*

hmmm, skum handconverter. Potten var 170$ iallafall tror jag

Postad

GE MIG EN TREA GE MIG EN TREA GE MIG EN TREA K NEJ Q NEJ 3 JAAAAA, YES YES YEEEES YEEES...... JAG VEEEET ATT DU SITTER PÅ EN J, RAISE.... blä...

FI är typ 50/10/0.4

Full Tilt Poker Game #2029318091: Table Jensen (6 max) - $8/$16 - Limit Hold'em - 11:01:44 ET - 2007/03/20

Seat 1: Pressure_Po1nts ($300)

Seat 2: PojkenMedTur ($360.50)

Seat 3: Piedy2k ($224)

Seat 4: ToP-EkOmS3 ($980.50)

Seat 5: dtown1127 ($196)

Seat 6: dnvcon ($164)

Pressure_Po1nts posts the small blind of $4

PojkenMedTur posts the big blind of $8

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PojkenMedTur 3 of Hearts3 of Clubs

ToP-EkOmS3 raises to $16

dtown1127 calls $16

dnvcon folds

Pressure_Po1nts folds

PojkenMedTur calls $8

*** FLOP *** Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades

PojkenMedTur checks

ToP-EkOmS3 bets $8

dtown1127 calls $8

PojkenMedTur raises to $16

ToP-EkOmS3 folds

dtown1127 calls $8

*** TURN *** Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades10 of Clubs

PojkenMedTur bets $16

dtown1127 calls $16

*** RIVER *** Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades10 of ClubsAce of Spades

PojkenMedTur bets $16

dtown1127 raises to $32

PojkenMedTur calls $16

*** SHOW DOWN ***

dtown1127 shows Queen of SpadesJack of Diamonds (a straight, Ace high)

PojkenMedTur mucks

dtown1127 wins the pot ($185) with a straight, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $188 | Rake $3

Board: Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades10 of ClubsAce of Spades

Seat 1: Pressure_Po1nts (small blind) folded before the Flop

Seat 2: PojkenMedTur (big blind) mucked 3 of Hearts3 of Clubs - three of a kind, Threes

Seat 3: Piedy2k is sitting out

Seat 4: ToP-EkOmS3 folded on the Flop

Seat 5: dtown1127 showed Queen of SpadesJack of Diamonds and won ($185) with a straight, Ace high

Seat 6: dnvcon (button) didn't bet (folded)

alla potter känns väldigt mycket viktigare på 8/16...

Postad

HUGA!

Känns som jag fått en spark i magen, inte riktigt redo för att förlora på 8/16 ännu. Så galet stora potter.

Jag var den bästa spelaren på hela bordet men alla potter blir ca 200$ som går till river.

gick in med 160, plussa upp till 350 ner till 150 upp till drygt 400, sen bam bam bam bam, ner till 70, addar på 160 till och bam bam, utrivrad på 2 fetingpotter och så har man loosat 20BB.

Känner mig inte tiltad, bara riktigt hårt sparkad i magen. Alla fiskar sitter kvar vid bordet men ändå blir jag tvungen att lämna bordet och gå till ica o köpa polly. Mitt psyke är för svagt =/

Postad
vfr spela på ftp? det är väl inte skattefritt eller?

För att det är tillräckligt stort för att man ska kunna ha table selection på 3/6-5/10.

Jag hade fått för mig att FTP var skattefritt men jag kanske hade fel.

Nu har jag iallafall fått i mig en halv påse polly, en arla islatte och känner mig helt tillfreds i psyket så nu blir det lite mer grind...

Postad

Jag tycker det är bra att du inte grindar högre limits direkt utan kör kortare fokuserade sessioner. Finns minst 2 bra anledningar till det; du lär dig när du fokuserar och tänker över varje beslut. Något ialla fall inte jag gör i min vardagsgrind där det mesta går på autopilot. En annan anledning till lite korta sessioner dom första 2-3 ggrna är att dom ofta riggar om när man går upp och provar högre limits och backar man så slutar man i alla fall inte back så mkt.

EDIT: när jag lira på FTP var det inte skattefritt och din rb är det garanterat inte.

Postad
GE MIG EN TREA GE MIG EN TREA GE MIG EN TREA K NEJ Q NEJ 3 JAAAAA, YES YES YEEEES YEEES...... JAG VEEEET ATT DU SITTER PÅ EN J, RAISE.... blä...

Den brädan måste väl vara ok att check-calla river? Bet-syn känns suboptimalt.

Postad

Ja, vi har kommit fram till att jag är 16$ fattigare än jag borde vara och det

Jag tycker det är bra att du inte grindar högre limits direkt utan kör kortare fokuserade sessioner. Finns minst 2 bra anledningar till det; du lär dig när du fokuserar och tänker över varje beslut. Något ialla fall inte jag gör i min vardagsgrind där det mesta går på autopilot. En annan anledning till lite korta sessioner dom första 2-3 ggrna är att dom ofta riggar om när man går upp och provar högre limits och backar man så slutar man i alla fall inte back så mkt.

EDIT: när jag lira på FTP var det inte skattefritt och din rb är det garanterat inte.

Mitt normala spel är ganska fokuserat, 2-3 bord om det inte råker finnas 4 väldigt fiskiga. Jag använder Sixthsense ganska flitigt och sätter mig på det bordet på nivåerna 3/6-5/10 (8/16) där det finns maximalt med fisk och där jag lyckas få bra position på dem. Blir bordet dåligt byter jag snabbt.

Är väl antagligen därför jag haft så downperiodsbefriad vistelse på FTP.

Har rulle för 20/40 så när jag måste förnya sixthsense så tänker jag skaffa guld så jag kan se om det dyker upp nåt speciellt fiskigt 10/20 eller 15/30 bord som jag kan sitta på om jag inte är i downperiod så att jag inte är beredd att ta en förlust.

Postad

FI är typ 50/10/0.4

Full Tilt Poker Game #2029318091: Table Jensen (6 max) - $8/$16 - Limit Hold'em - 11:01:44 ET - 2007/03/20

Seat 1: Pressure_Po1nts ($300)

Seat 2: PojkenMedTur ($360.50)

Seat 3: Piedy2k ($224)

Seat 4: ToP-EkOmS3 ($980.50)

Seat 5: dtown1127 ($196)

Seat 6: dnvcon ($164)

Pressure_Po1nts posts the small blind of $4

PojkenMedTur posts the big blind of $8

The button is in seat #6

*** HOLE CARDS ***

Dealt to PojkenMedTur 3 of Hearts3 of Clubs

ToP-EkOmS3 raises to $16

dtown1127 calls $16

dnvcon folds

Pressure_Po1nts folds

PojkenMedTur calls $8

*** FLOP *** Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades

PojkenMedTur checks

ToP-EkOmS3 bets $8

dtown1127 calls $8

PojkenMedTur raises to $16

ToP-EkOmS3 folds

dtown1127 calls $8

*** TURN *** Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades10 of Clubs

PojkenMedTur bets $16

dtown1127 calls $16

*** RIVER *** Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades10 of ClubsAce of Spades

PojkenMedTur bets $16

dtown1127 raises to $32

PojkenMedTur calls $16

*** SHOW DOWN ***

dtown1127 shows Queen of SpadesJack of Diamonds (a straight, Ace high)

PojkenMedTur mucks

dtown1127 wins the pot ($185) with a straight, Ace high

*** SUMMARY ***

Total pot $188 | Rake $3

Board: Queen of ClubsKing of Diamonds3 of Spades10 of ClubsAce of Spades

Seat 1: Pressure_Po1nts (small blind) folded before the Flop

Seat 2: PojkenMedTur (big blind) mucked 3 of Hearts3 of Clubs - three of a kind, Threes

Seat 3: Piedy2k is sitting out

Seat 4: ToP-EkOmS3 folded on the Flop

Seat 5: dtown1127 showed Queen of SpadesJack of Diamonds and won ($185) with a straight, Ace high

Seat 6: dnvcon (button) didn't bet (folded)

alla potter känns väldigt mycket viktigare på 8/16...

Tja,

håller på och försöker lära mig spela HORSE och är inget vidare på något av de fem spelen. Känns som om andra är ganska kassa också så det kanske ordnar sig:-D . Testade lite 3-6 och 8-16 på Full Tilt igår och gick breakeven. Menmen, till frågan: Jag har ofta svårt att lägga händer i limit eftersom man får så mongolida odds, men är inte detta ett läge där man kan bet-folda river mot okreativa motståndare? Eller är det helt galet? Har också en hand jag skulle vilja fråga om, kan jag posta den här?

Postad
"Den brädan måste väl vara ok att check-calla river? Bet-syn känns suboptimalt."

Ja.

När jag tänker efter så känns det som denna motståndare är ungefär lika sannolik att vardebetta utan J om jag checkar som att han kommer raisa utan J = ungefär 0

Om jag nu inte ska folda för att det vore för känslomässigt jobbigt att vara ovetande om jag verkligen verkligen blivit utdragen så är Bet-call den bästa linjen. Betfold vore väl den allra bästa men Check-call vore iallafall sämst.

Postad
Tja,

håller på och försöker lära mig spela HORSE och är inget vidare på något av de fem spelen. Känns som om andra är ganska kassa också så det kanske ordnar sig:-D . Testade lite 3-6 och 8-16 på Full Tilt igår och gick breakeven. Menmen, till frågan: Jag har ofta svårt att lägga händer i limit eftersom man får så mongolida odds, men är inte detta ett läge där man kan bet-folda river mot okreativa motståndare? Eller är det helt galet? Har också en hand jag skulle vilja fråga om, kan jag posta den här?

Posta på du.

Postad
Posta på du.

Jag är ganska säker på att jag spelade denna hand idiotiskt. Frågan är bara var. Postar preflop och flop först, sen resten. I NL openviker jag bara pre, kan man göra det i limit? Är checkraise på flop idiotiskt?

Seat 1: Dugaly ($158.50)

Seat 2: szim3 ($133)

Seat 3: tenmile ($314.25)

Seat 4: ElDiablo444 ($35.50)

Seat 5: Wired JJacks ($384.50)

Seat 6: ebisumaru1 ($427)

Seat 7: peseudos ($187.10)

Seat 8: Vegas Chronic ($58.25)

ebisumaru1 posts the small blind of $1.50

peseudos posts the big blind of $3

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to ebisumaru1 4 of Hearts5 of Spades

Vegas Chronic folds

Dugaly folds

szim3 folds

tenmile folds

ElDiablo444 folds

Wired JJacks folds

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

*** FLOP *** 3 of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs

ebisumaru1 checks

peseudos bets $3

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

Postad
Jag är ganska säker på att jag spelade denna hand idiotiskt. Frågan är bara var. Postar preflop och flop först, sen resten. I NL openviker jag bara pre, kan man göra det i limit? Är checkraise på flop idiotiskt?

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Vegas Chronic folds

Dugaly folds

szim3 folds

tenmile folds

ElDiablo444 folds

Wired JJacks folds

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

ebisumaru1 checks

peseudos bets $3

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

Preflop är ju lite löst, trodde det fanns mer andledning att göra det spelet i NL än i limit.

flop är standard, är spelet väldigt aggro så kan jag eventuellt tänka mig bet-trebet.

På turn om du har givit upp kommandot så donkar du om du sätter stegen med en klöver, annars checkraisar du.

Hade du nån info om Fi?

Postad
Preflop är ju lite löst, trodde det fanns mer andledning att göra det spelet i NL än i limit.

flop är standard, är spelet väldigt aggro så kan jag eventuellt tänka mig bet-trebet.

På turn om du har givit upp kommandot så donkar du om du sätter stegen med en klöver, annars checkraisar du.

Hade du nån info om Fi?

Ingen info alls tyvärr. I NL är ju inte blindsen lika mycket värda så jag brukar bara bespara mig själv en massa huvudvärk genom att kasta skräphänder ur SB först in. Om jag inte ska höja antar jag att jag ska vika? Man limpar väl inte SB först in i limit heller? Resten av handen i alla fall: Jag antar att jag bara borde slänga turn? Är river megaspew?

FullTiltPoker Game #2024522833: Table Woodview - $3/$6 - Limit Hold'em - 18:50:30 ET - 2007/03/19

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Vegas Chronic folds

Dugaly folds

szim3 folds

tenmile folds

ElDiablo444 folds

Wired JJacks folds

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

ebisumaru1 checks

peseudos bets $3

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

*** TURN *** 3 of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs9 of Clubs

ebisumaru1 checks

peseudos bets $6

ebisumaru1 calls $6

*** RIVER *** 3 of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs9 of Clubs2 of Spades

ebisumaru1 checks

peseudos bets $6

ebisumaru1 raises to $12

Postad
Ingen info alls tyvärr. I NL är ju inte blindsen lika mycket värda så jag brukar bara bespara mig själv en massa huvudvärk genom att kasta skräphänder ur SB först in. Om jag inte ska höja antar jag att jag ska vika? Man limpar väl inte SB först in i limit heller? Resten av handen i alla fall: Jag antar att jag bara borde slänga turn? Är river megaspew?

FullTiltPoker Game #2024522833: Table Woodview - $3/$6 - Limit Hold'em - 18:50:30 ET - 2007/03/19

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Vegas Chronic folds

Dugaly folds

szim3 folds

tenmile folds

ElDiablo444 folds

Wired JJacks folds

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

ebisumaru1 checks

peseudos bets $3

ebisumaru1 raises to $6

peseudos raises to $9

ebisumaru1 calls $3

*** TURN *** 3 of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs9 of Clubs

ebisumaru1 checks

peseudos bets $6

ebisumaru1 calls $6

*** RIVER *** 3 of Clubs6 of DiamondsAce of Clubs9 of Clubs2 of Spades

ebisumaru1 checks

peseudos bets $6

ebisumaru1 raises to $12

Nej, du limpar aldrig först in i SH-limit. Möjligtvis nån gång HU med avsikt att trebetta.

Hade spelat likadant, finns ingen anledning att sätta honom på något annat än ett Ess, river är också bra calla eventuell trebet för han sätter dig inte på färgen eftersom du inte raisa turn och kommer trebetta för värde med alla händer bättre än A2 plus några till om han är aggro.