Gå till innehåll

Opteron; expekt klar :D


Opteron

vilken avatar?  

49 medlemmar har röstat

  1. 1. vilken avatar?

    • Den gamla var klart bäst!
      25
    • Den nya är mycket mysigare...
      7
    • Ingen är riktigt bra, fixa till en ännu bättre!
      17


Recommended Posts

Snart är Ruterkung ensam i FL-träsket!

 

Lite om mig:

 

21-årig kille från Stockholm i Stockholm som pluggar på KTH (inte så plugg-motiverad för tillfället dock) och bor med min avatar i en trevlig 2a på Lappis (i stockholm).

 

Började spela poker i gymnasiet om enkronor, nån obskyr variant av 1-10kr spread limit Texas där den som betta blev UTG nästa gata. Vi var alla otroligt fiskiga. :roll:

 

Bästämde mig för att bli rik på nätpoker för ca 1 år sedan, efter att ha kliat mig i huvet några veckor kom jag av en slump kom över SSH och jag blev vinnande på FL 1/2-2/4 på eurobet och partypoker.

Skaffade Pokertracker och fattade hur mycket rake jag betalade och fick samtidigt höra talas om WPX (maj nångång). Räknade ut att om jag fortsatte att vinna 3BB/100 kombinerat med 3BB/100 i RB som jag skulle få så skulle jag vara ungefär ekonomskt oberoende vid sommarens slut :roll:.

 

Underskattade skillnaden i spelkvalitet dock (borde börjat på FL 1/2 på WPX) och jag blev inte så rik som jag hoppades :-(

I oktober bytte jag till SH och sen dess har det gått bra. I slutet av januari nu så öppnade jag ett account på Full Tilt poker för att testa att spela mot passiv/allmänt dålig fisk igen. gått bra:

 

hittilsur2.th.jpg

 

 

Eftersom alla säger att det är mycket mera fisk på NL än FL så måste jag ju självklart göra som alla andra... :o

 

FTP var nere idag så därför passa jag på att starta dagboken med 300h NL50 lir. Känner jag mig vinnande och får igång dataminandet/PAhud/sixthsense så kommer jag så snart som möjligt gå upp till NL100.

 

På WPX nickade jag D805 men på alla andra siter nickar jag numera:

PojkenMedTur

 

I övrigt är jag intresserad av fotograferande, träning, resor och god mat.

(classic kontaktannons-info)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 231
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

första 2 händerna var rätt tråkiga men 3:e handen blev det acion :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ PojkenMedTur (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($35.55)

Button ($65.40)

SB ($16.40)

PojkenMedTur ($50.25)

 

Preflop: PojkenMedTur is BB with Qclub.gif, Aheart.gif. SB posts a blind of $0.25.

1 fold, Button raises to $1, 1 fold, PojkenMedTur raises to $4, Button calls $3.50.

 

Flop: ($9.25) Qheart.gif, 6heart.gif, 8spade.gif(2 players)

PojkenMedTur bets $7, Button calls $7.

 

Turn: ($23.25) Qspade.gif(2 players)

PojkenMedTur bets $13.5, Button raises to $27, PojkenMedTur calls $49.75 (All-In), Button calls $11.75.

 

River: ($125.25) 5diamond.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $125.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående hand var mest ett bad beat, han floppade set så är väl ganska oundvikligt att degen åker in?

 

Här kommer en som jag tycker är intressant dock:

Samma kille (från kanada och verkade vettig i chatten efter handen ovan)

Ska jag calla hans stora riverbet? Bluff eller stål-situation?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($33.37)

Button ($102.58)

SB ($63.60)

BB ($50)

PojkenMedTur ($59.55)

MP ($54.65)

 

Preflop: PojkenMedTur is UTG with Aspade.gif, Jclub.gif. SB posts a blind of $0.25.

PojkenMedTur raises to $2, 2 folds, Button calls $2, 2 folds.

 

Flop: ($4.75) 2heart.gif, 2club.gif, 6heart.gif(2 players)

PojkenMedTur bets $5, Button calls $5.

 

Turn: ($14.75) 7diamond.gif(2 players)

PojkenMedTur checks, Button checks.

 

River: ($14.75) 3club.gif(2 players)

PojkenMedTur checks, Button bets $14.5, PojkenMedTur ?????.

 

Final Pot: $29.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Maxar på med HHs :)

 

Fi verkar vara nån form av fisk, när jag bettar flop så steeeek-callar han.

Min tanke är då att han inte vill folda nåt i stil med AK och väljer att värdebetta turn/skydda min hand.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ PojkenMedTur (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

SB ($44.73)

PojkenMedTur ($45.55)

UTG ($72.59)

MP ($29.87)

Button ($50.50)

 

Preflop: PojkenMedTur is BB with 3spade.gif, Aspade.gif. SB posts a blind of $0.25.

UTG raises to $1, MP calls $1, 2 folds, PojkenMedTur calls $0.50.

 

Flop: ($3.25) 3diamond.gif, 7diamond.gif, 6heart.gif(3 players)

PojkenMedTur bets $3, UTG calls $3, MP folds.

 

Turn: ($9.25) 4club.gif(2 players)

PojkenMedTur bets $5, UTG calls $5.

 

River: ($19.25) 4diamond.gif(2 players)

PojkenMedTur checks, UTG checks.

 

Final Pot: $19.25

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slutade för övrigt sessionen på plus 4.06$, planerar att spela ca 26/20 nu i början för att tvinga mig själv att ta många beslut och tänka mycket när jag spelar. (och för att det är tråkigt att spela få händer)

 

Nu ska jag testa min nyinköpa wiskey (caol ila 12y) och sen blir det sängen för mig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ovanstående hand var mest ett bad beat, han floppade set så är väl ganska oundvikligt att degen åker in?

 

Här kommer en som jag tycker är intressant dock:

Samma kille (från kanada och verkade vettig i chatten efter handen ovan)

Ska jag calla hans stora riverbet? Bluff eller stål-situation?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $ BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

CO ($33.37)

Button ($102.58)

SB ($63.60)

BB ($50)

PojkenMedTur ($59.55)

MP ($54.65)

 

Preflop: PojkenMedTur is UTG with Aspade.gif, Jclub.gif. SB posts a blind of $0.25.

PojkenMedTur raises to $2, 2 folds, Button calls $2, 2 folds.

 

Flop: ($4.75) 2heart.gif, 2club.gif, 6heart.gif(2 players)

PojkenMedTur bets $5, Button calls $5.

 

Turn: ($14.75) 7diamond.gif(2 players)

PojkenMedTur checks, Button checks.

 

River: ($14.75) 3club.gif(2 players)

PojkenMedTur checks, Button bets $14.5, PojkenMedTur ?????.

 

Final Pot: $29.25

 

Limpa PF, checka flopp, folda river. Mikrospel handlar bara om att beta stål hårt och fånga bluffar. Mina 2 cent...

 

Edit: Och om någon bettar pott på rivern är det nästan aldrig bluff. Typiska mikrobluffar är all-in-bluffen på flopp (som ofta är ett drag) eller ett halvhjärtat bet på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Limpa PF, checka flopp, folda river. Mikrospel handlar bara om att beta stål hårt och fånga bluffar. Mina 2 cent...

Nä, det är på tok för passivt. Klart att vi ska höja AJo utg 6-hänt, framför allt på den här nivån där vi blir rika varje gång nån fisk har synat med A7o och inte kan släppa TP. Där emot behöver du inte betta så mycket på flopp, 3-3.5$ funkar lika bra som 5$. River hade jag foldat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu ska jag testa min nyinköpa wiskey (caol ila 12y) och sen blir det sängen för mig :)

 

Så... Viktigast först: dina intryck av drycken?

 

Själv slår jag till med omdömmet "riktigt prisvärd, fräsch men ändå god rökighet".

 

Lycka till med liret.

 

Släpp inte AQ-handen på NL50, otur med set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha ett halvt inköp inne redan på turn så tror jag absolut att det är EV+ att fullfölja. KQ, QJs och QTs är möjliga händer i FIs HD vid enbart dubbling av bb, vilka skulle kuna lira så här. Lägg därtill många min-raisebluffar som random NL50-lirare pysslar med.

 

Hade hero checkat turn vore situationen annorlunda.

 

Lite krasst skulle jag säga att det är mer lönsamt (men med större varians) att värdebetta starka händer hårt än att hitta fina vik, givet random NL50bord.

 

Till punkrock: Jag uppskattar diskussionen och skulle gärna höra hur du lirat handen i fråga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter att ha ett halvt inköp inne redan på turn så tror jag absolut att det är EV+ att fullfölja. KQ, QJs och QTs är möjliga händer i FIs HD vid enbart dubbling av bb, vilka skulle kuna lira så här. Lägg därtill många min-raisebluffar som random NL50-lirare pysslar med.

 

Hade hero checkat turn vore situationen annorlunda.

 

Lite krasst skulle jag säga att det är mer lönsamt (men med större varians) att värdebetta starka händer hårt än att hitta fina vik, givet random NL50bord.

 

Till punkrock: Jag uppskattar diskussionen och skulle gärna höra hur du lirat handen i fråga.

 

 

Miniraise på turn är ju standardmovet med set (inte mitt, men genomsnittsspelarens på NL50), men inte fan kommer man ifrån handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nä, det är på tok för passivt. Klart att vi ska höja AJo utg 6-hänt, framför allt på den här nivån där vi blir rika varje gång nån fisk har synat med A7o och inte kan släppa TP. Där emot behöver du inte betta så mycket på flopp, 3-3.5$ funkar lika bra som 5$. River hade jag foldat.

 

Alla spelar olika, men orka höja med en halvdassig hand, CB:a och "alltid" få syn och så tvingas ge upp handen. AJo är ingen höjdare och det var länge sen man fick ordentligt betalt av A7 efter floppen...

 

Edit: Som jag trodde, du lirar bra mycket högre än NL50. Jag skulle tippa att det var ett tag sedan du lirade mikro, och spelet har förändrats rejält det senaste året. Fan, när jag började lira för 1,5 år sedan var TPTK STÅL och att syna sig all-in preflop med AJo var EV+. Så är det tyvärr inte längre.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alla spelar olika, men orka höja med en halvdassig hand, CB:a och "alltid" få syn och så tvingas ge upp handen. AJo är ingen höjdare och det var länge sen man fick ordentligt betalt av A7 efter floppen...

 

Edit: Som jag trodde, du lirar bra mycket högre än NL50. Jag skulle tippa att det var ett tag sedan du lirade mikro, och spelet har förändrats rejält det senaste året. Fan, när jag började lira för 1,5 år sedan var TPTK STÅL och att syna sig all-in preflop med AJo var EV+. Så är det tyvärr inte längre.

Fold pre då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre då.

 

Alltså, jag är inte särskilt duktig, men har ju spelat en hel del mikro och anser att det man tjänar pengar på är att utnyttja motspelarnas misstag efter floppen. AJo är en utmärkt hand att se en flopp med, men jag tycker inte att det finns någon anledning att bygga pott pre-flop med den. Spelare som höjer med såna händer och alltid CB:ar möter jag gärna.

 

Edit: Sorry att jag tar upp så mycket plats i din dagbok med mina fiskiga teorier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså, jag är inte särskilt duktig, men har ju spelat en hel del mikro och anser att det man tjänar pengar på är att utnyttja motspelarnas misstag efter floppen. AJo är en utmärkt hand att se en flopp med, men jag tycker inte att det finns någon anledning att bygga pott pre-flop med den. Spelare som höjer med såna händer och alltid CB:ar möter jag gärna.

 

Edit: Sorry att jag tar upp så mycket plats i din dagbok med mina fiskiga teorier.

Enligt dig har alltså snittomten på nl50 blivit en tänkande spelare. Hur får du då värde av dina monsterhänder om du inte mixar upp att höja med sämre? Ok du vill syna pre men jag tror du utvecklar ditt spel genom att aldrig openlimpa om det inte finns något speciellt skäl för det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt dig har alltså snittomten på nl50 blivit en tänkande spelare. Hur får du då värde av dina monsterhänder om du inte mixar upp att höja med sämre? Ok du vill syna pre men jag tror du utvecklar ditt spel genom att aldrig openlimpa om det inte finns något speciellt skäl för det.

 

Nja, snarare halv- eller kvartstänkande, och det är ju just att man kan få betalt efter floppen oavsett hur man spelar preflopp som gör att åtminstone jag inte vill bygga pott med halvdassiga händer.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah_derka.

 

Jag missade helt att det låg två damer ute och då är det självklart att man stoppar in på turn. Hade Hero enbart haft TPTK på turn och blivit miniraisad på efter flopsyn så hade jag varit väldigt inne på att kasta då man leder väldigt sällan där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ah_derka.

 

Jag missade helt att det låg två damer ute och då är det självklart att man stoppar in på turn. Hade Hero enbart haft TPTK på turn och blivit miniraisad på efter flopsyn så hade jag varit väldigt inne på att kasta då man leder väldigt sällan där.

 

Skriver jag gärna under på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vet att alla säger det och jag ska sluta spamma den här dagboken nu, MEN jag limpar AJo pre och även om jag spelar fiskigt i många lägen så är det en del av en bevisligen fungerande mikrostrategi.

 

Även om det funkar (vilket jag inte betvivlar att det gör på micro) så tror jag att en raise skulle vara bättre. Dvs raise är bättre än syn som är bättre än fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, jag vet att alla säger det och jag ska sluta spamma den här dagboken nu, MEN jag limpar AJo pre och även om jag spelar fiskigt i många lägen så är det en del av en bevisligen fungerande mikrostrategi.

 

Jaja, jag tycker vi släpper preflop på den handen och istället diskuterar river om nåt ska diskuteras. Jag tycker hans bet är för stor om han VILL ha syn och inte bara folda mig men jag foldade så vi få inte veta vad som är rätt.

 

NL50 ska jag bara spela några dagar/veckor innan jag vandrar uppåt och jag kommer aldrig openlimpa nåt ever om det inte är ett move mot nån speciell fi när jag spelar NL1000 sen :)

 

Den tredje handen som var mest intressant men som ingen kommenterat visade FI upp Q2o och jag vann, men spelade jag rätt?

 

Wiskeyn var riktigt god, verkligen rätt sorts rökighet :)

Highland Park 18y var riktigt underbar den med.

 

Tack WeeM :)

 

Nu ska jag ta en promenad i det väldigt väldigt fina vårvädret.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...