Gå till innehåll

FR24-tabling ---> SH18-tabling


Dionysos

Recommended Posts

Ännu en "skriva-av-mig-tråd" men ändå ett litet projekt

 

Startmålet och storyn

Har lirat poker på en seriös nivå i drygt ett år. Går sista året på gymnasiet och hade väl under toppen av karriären grindat ihop sisådär en skaplig kassa. Har dessvärre levt som en kung och spenderat rätt mycket men har hela tiden sett till att ha en ganska tjock rulle.

Standard nivån som jag lirat har varit NL200 resp 10/20 kronors på SvS men jag har även skottat en den upp till NL1000 med olika framgång.

Efter nästan tre månaders konstant badstreak har dock både rullen och självförtroendet försämrats endel. Innan badstreaken hade jag ca $17000 i rullen, nu, ca 50 inköp senare är jag nere på $7000. Vilket även det räcker gott och väl för NL200 men jag saknar för tillfället motivationen.

 

Multitabling har alltid varit lite av min grej, under större delar av karriären har 8-tabling SH på prima huvudkontoret. Nu täntke jag mig dock ge mig på nåt lite mer ovanligt. 18 tabling!?!? Har testat på lite på pokerstars, bror min hade lite pengar liggande där så jag har kört 12 fullring cashgames och 6 sng simultant med ganska lyckat resultat men även med stort nöje.

 

Har tröttnat på FR50

Vann $4700 i en 100k gnt häromveckan, det blev startskottet för nästa DIOgrinding-projekt. Badstreaken verkar ha gett vika en aning och motivationen är på topp. Högskoleprovet avklarat med ungefär 1.4 som resultat, vilket på första försöket känns helt okej, kort sagt ligger studenten nära.

Har gett mig in på Shorthanded och skuttat upp ett steg till NL100. Pokerstars är nästan helt övergivet och just nu spelar jag mest FTP och har även tänkt mig att börja lira Goodguyspoker då jag har väldigt bra erbjudande från dessa.

Projektet startade igår, målet är att plussa och klippa en satans massa VIPs på B2B, har spelat mellan 16-18 bord med ett lyckats resultat.

 

Projekt: DIOgrinding på SH NL100

 

Kapital: $6000 (runda slängar)

 

Mål: Ha kul, vinna lite pengar, sätta stopp för badstreaken helt.

 

Klient: GoodGuysPoker, Full Tilt Poker

 

Nick: Louise2007(Eftersom det är så många som lirar B2B på PF går jag helst inte ut med mitt nick där, men jag blir nog igenkänd inom en snar framtid, så folk kan nog gissa)

 

Utrustning: Dator med skapligt ramminne, pokertracker, samt 2 st 22 tums skärmar.

 

 

Kort taget av digitalkameran

http://i18.tinypic.com/3yoa876.jpg

 

Printscreen

http://i19.tinypic.com/2rqy7t0.jpg

 

24 tabling på lite prov

http://i12.tinypic.com/42jgsur.jpg

 

En film kommer kanske med tiden...

 

Det blev inte mycket mer supermultitablande än det här. Någon film hann tyvärr inte heller spelas in. Idag spelas det mest poker för nöjes skull och när det inte dras spader så jobbas det på sajten JohnSlots som är mitt liv och kärlek nuförtiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hur hinner man med? Spelar man efter nåt speciellt system när man spelar så många bord eller hur funkar det?

 

på skärmarna och med miniwiew har jag alla borden uppe samtidigt utan överlapp vilket är ett måste. sen lägger jag alla sngs tillsammans på skärmen så jag har koll på vad dom ligger.

kör sedan mitt eget lilla ABC-poker vilket är relativt löst för att vara fullring 8-) skiter i att spela händer som kräver för mycket tankekraft om det inte är i slutskedet på sng.

undviker att använda syn så mycket som möjligt och väljer istället oftast att slå om eller att vika.

ja. det var väl konceptet i korthet... prova gärna, det är rätt kul :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter grymt... Skaffa Camtasia och lägg ut en film, skulle vara riktigt kul att se.

 

Lycka till, och hoppas att motivationen kommer tillbaka.

 

skulle jag kunna göra om någon gav mig en simpel guide på hur man gör.

tror dock folk skulle ha problem att se den eftersom jag använder så stor skärmyta...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

pokerstars tillåter bara $600 depo/24h från visa så grinden får vänta till imorn. konto hade jag visst redan ett och nicket är Linnea2006. Grinden börjar imorgon och då kommer lite statistisk som bb/h och ROI (som jag iofs aldrig räknat på innan men vi hoppas på pokertracker :roll: )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bara att mejla och be dom höja din limit så löser det sig :-)

 

jo jag vet. men antog att de inte skulle lösa det idag ändå så jag väntar till morgonen. tack iaf.

 

Kan du inte ta nån bild eller nått över båda skärmarna när du har fullt med bord uppe....eller som någon skrev att du spelar in en film...?

 

Printscreens blir äckligt stora, men tänkte plåta skrämarna med digitalkamera och lägga upp en bild bara för att det ser coolt ut :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har precis avslutat dagens första session med ett ganska lyckat resultat.

Pokertracker vill va nån anledning inte visa mina cashgame HHs, fattar inte riktigt varför men det leder dessvärre till att jag inte kan ge nån info om bb/h etc för tillfället.

 

Satte in $600 som startplåt, eftersom man inte får sätta in mer per gång med visa utan att krångla med supporten fick grinddag 1 och session 1 bli på NL25 samt $10+1 sng.

 

First depo $600

 

Sessionens resultat CG: $95.50

 

Sessionens resultat SNG: +-0 (tro det eller ej) :P

 

Rulle på sidan, för tillfället: $695

 

Har bara spelat ca 90 minuter. 9 sngs hann jag med och ett antal CG händer men har som sagt inga exakta siffror. Hoppas jag lyckas haxxa iordning PT så jag kan lägga upp det.

 

ps. Tog en bild med digitalkameran och en printscreen under grindet innan så om nån kan hjälpa mig att lägga upp det nånstans kan ni får se hur det ser ut. ds.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

schysst bilder.. helt sjukt att du behärskar 18 bord.

kommer bli riktigt underhållande att följa det här.

Vad är det föresten för skärmar du använder dig av?

 

är det 22 eller 19?

 

22" som sagt av föregående talare. står i första inlägget.

vidare kan sägas att det är Fujitsu Siemes med en maxupplösning på

1680 x 1050. Skulle dock rekomendera andra till att köpa nån eller några tum större eftersom det fortfarande överlappar lite på höjden om man kör 4 normalstora bord.

 

 

Summering av Dag 1 Session 2

 

Har fortfarande inte fått PT att visa min cashgamestatistik. Fattar verkligen inte varför, nån annan som haft problem med PT GC från Stars?

 

Denna session blev inte lycka lyckad Cashgamemässigt som den förra. Kan som sagt inte få fram hur många händer jag spelade men jag backade rätt rejält. Massa sjuka utdragningar, men va fan, det hör ju till. En liten hemlis jag kan avslöja är att det svider inte lika hårt när fisken sätter RR-stegen på NL25 som på NL200 :-) .

SNGs gick däremot bättre, på 13 st var jag ITM på 8, vilket nu ger en total på 22 spelade varav 4 förstaplatser, 3 andraplatser samt 2 tredjeplatser och en ROI på 58.8%

 

Sessionens resultat CG: -$91

 

Sessionens resultat SNG: $110

 

Avklarad supermustig bonus: $50

 

Dag 1 resultat: $164

 

Rullen: $764

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...