Gå till innehåll

FR24-tabling ---> SH18-tabling


Dionysos

Recommended Posts

  • Svars 110
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

carl_nica vs dunkarn

 

Bankeryd vs Tokarp

 

I fight om vem som har plockat flest brudar, mina damer och herrar.

 

Ställningen är för tillfället 0-0 och kommer nog vara så framöver...

 

Haha. Märker att du lever mycket i nuet! Kan inte va lätt att lira 24 bord när man blir avskärmad från verkligheten :-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tråden har för övrigt sprungit lite OT på sistone så vi återgår till ämnet:

 

Har fortsatt lira endel. Har inte blivit så mycket av för det har gått betydligt sämre och har haft många andra bollar i luften för tillfället. Har fortsatt med 24tabling de senaste sessionerna, så det har mest blivit CGspel.

Lite statistik i största allmänhet, siffrorna är totalen sedan dagboksstarten:

 

CG:

 

27455 händer spelade

 

$ Won -$87

 

BB/h -$0.06

 

Winning sessions: 48.13%

 

PF raise: 5.33% <-- vet inte riktigt vad jag ska sträva efter när man spelar fullring helt uten reads...

 

VP$IP 13.71 <-- har medvetet försökt sänka den här siffran. (se PF raise)

 

Rake: $686

 

Bonus inkasserad: $50 + $240 samt $100 i fulltiltbananer som kommer med tiden.

 

Ligger back på AQo/s vilket är lite skumt. Ligger även back på A9-A2 med vissa undantag. Även KJo/s samt KQs står med röda siffror. Måste få in spelat på dessa lite bättre. QQ har stora röda siffror men med den har jag gått in i tusen set och ännu fler överpar. Backat har jag också gjort på QJs-QTo.

QJo och QTo har jag en VP$IP på 12% resp 4% så de känns väl inte så aktuella.

 

Någon som har några bra generella råd hur dessa ska spelas fullring utan read?? Det känns som det är händer man bör ha ganska stora gröna siffror på vid det här laget och det är de som drar ner statistiken avsevärt.

 

 

SNGs har jag inte spelat så mycket på sistone så de siffrorna står ungefär som tidigare. De är gröna och tresiffriga med en 2 i början, så inga större förnändringar där.

 

 

När man kollat genom statistiken så ser man ju att DIOgrinding (måste ju döpa det efter mig själv) kan vara lukrativt men inte superlukrativt i nuläget. Totalt sett ligger jag plus på SNGs, minus på CG-spelet, men tack vara bonusar och bananer så är jag egentligen lus även där.

 

Kommentarer om all statistik, förfrågan efter statistiska siffror samt råd om hur de röda siffrorna ska spelas välkomnas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant o se :) kör lite samma taktik som dig.

Spelade 18 bord förr på NL400 på stars o party.

Kör nu "bara" 9-10 bord på NL1000, finns inte lika många bord o hitta där på FR.

Lycka till! Körde 2 17 tums skärmar men köpt en 30 tum nu :) 2560*1600 mycket skönare :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant o se :) kör lite samma taktik som dig.

Spelade 18 bord förr på NL400 på stars o party.

Kör nu "bara" 9-10 bord på NL1000, finns inte lika många bord o hitta där på FR.

Lycka till! Körde 2 17 tums skärmar men köpt en 30 tum nu :) 2560*1600 mycket skönare :)

 

wow. skojjar du? 10 tabla NL1000??? får man fråga vad du rakar samt vad du har för bb/h?

 

du får gärna PMa över lite ptstatistik också. du måste ju ha en rätt bra linje att sträva efter om du plussar där uppe.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

wow. skojjar du? 10 tabla NL1000??? får man fråga vad du rakar samt vad du har för bb/h?

 

du får gärna PMa över lite ptstatistik också. du måste ju ha en rätt bra linje att sträva efter om du plussar där uppe.

 

Har just nu 11.12 BB/H för Feb+Mars. Har rakat 4176 på 29 500 händer i Mars. VolP$inpot, 13.81. PF Raise %, 5.34.

Men ska nog tajta till mig ännu mer o raise lite fler händer PF istället.

men detta har ju funkat bra än så länge iaf :-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressant o se :) kör lite samma taktik som dig.

Spelade 18 bord förr på NL400 på stars o party.

Kör nu "bara" 9-10 bord på NL1000, finns inte lika många bord o hitta där på FR.

Lycka till! Körde 2 17 tums skärmar men köpt en 30 tum nu :) 2560*1600 mycket skönare :)

 

Inte tufft med 10bord på en sån upplösning på en sån nivå? spelar ju ingen roll om de e 15" lr 100" lixom..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för honom kanske, frågan är väl hur kul det är för andra. Det lär ju bli en hel del väntade för alla andra spelare. 24 bord gånger 9spelare, varje spelare spelar i snitt två bord. Det blir typ 100personer som drabbas...

 

Äsch. livet handlar om att slå eller få stryk :P

 

Har just nu 11.12 BB/H för Feb+Mars. Har rakat 4176 på 29 500 händer i Mars. VolP$inpot, 13.81. PF Raise %, 5.34.

Men ska nog tajta till mig ännu mer o raise lite fler händer PF istället.

men detta har ju funkat bra än så länge iaf :-D

 

Okej, än så länge äger du mig i BB/h men annars ser det ju ganska lika ut. Har du lust att skicka över en bild på dina VP$IP på respektive hand så jag ser lite vilka händer du spelar skulle det välkomnas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja för honom kanske, frågan är väl hur kul det är för andra. Det lär ju bli en hel del väntade för alla andra spelare. 24 bord gånger 9spelare, varje spelare spelar i snitt två bord. Det blir typ 100personer som drabbas...

 

Och så kan de ju inte vara, ska folk verkligen behöva vänta på att få spela!?

 

Du tänker inte på att du spelar poker för att ta $ av andra? Men det kanske e skillnad..?..

Tid e ju trots allt värdefullt..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det här har förmodligen varit den sjukaste pokerdag i mitt liv. Känns sjukt skönt att man lirat Nl50 idag istället för NL200/NL400 för då hade humöret varit avsevärt mycket sämre

 

Har fått smisk på precis allt idag. Första handen Första sissonen blir jag översettad. Sånt som händer. Minuten senare går KK in i AA för att följas upp av en AK som floppar tvåpar mot en KK som settar.

Färgen går in på flop med AQ som ställer mot en KK som drar en helt sjuk springande kåk.

Listan kan göras i princip hur lång som helst.

 

På endast 977 händer lyckades jag backa nästan 6 inköp

men $287 svider ju i alla fall inte nästan lika hårt som motsvarande $1200/$2400 hade gjort om det hänt innan jag startade DIOgrinding-projektet.

 

Jaja. shit som happens. Ska bege mig till Siba nu och be dem fixa mina två 19" som fått sig en sneflipp. Blir nog MTT lir o chill poker ikväll. CG verkar inte vilja flyta min väg.

 

Utgå!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter dagens oflyt tänkte jag att all tur måste ju komma på en gång o att det inte fins några dåliga kort kvar att få. Jag har aldrig haft så fel...

Köpte in mig i 350k på Stars och slog mig ner för att spela. Efter 91 händer var det roliga slut. Av dessa 91 händer plockade jag sedan ut de 5 bästa starthänderna:

TT (andra given, tro det eller ej)

44 (giv nummer 30 kanske)

44 ( nån stans i mitten)

A9s (satt på sb, MP raiseade, knapp ställde, jag vek)

55 (även denna fick kastas eftersom 55 är en skithand med höga blinds)

 

Åkte gjorde jag efter att ha foldat mer eller mindre konstant och misslyckats med ett steal med T7s då stacken började bli desperat.

 

Längtar till den dagen jag får alla de bra kort jag borde haft de senaste månaderna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tänker inte på att du spelar poker för att ta $ av andra?

Jo jag vet att det är det som det går ut på. Men det går ju faktiskt att ta deras $ utan att agera respektlöst mot sina motspelare.

 

Om jag spelar live, så brukar jag alltid fundera drygt en minut på alla beslut, det brukar bli så härlig stämning vid bordet då. Och när folk är sura så spelar de oftast sämre. Vilket ger mer $ till mig, och det är ju det allt går ut på...

 

Nej men allvarligt, klart man spelar för sin egen skull och jag bryr mig väl inte heller så mycket om mina motspelare, men jag ville bara ge annat perspektiv på 24-tableandet. lycka till med spelandet!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har just nu 11.12 BB/H för Feb+Mars. Har rakat 4176 på 29 500 händer i Mars. VolP$inpot, 13.81. PF Raise %, 5.34.

Men ska nog tajta till mig ännu mer o raise lite fler händer PF istället.

men detta har ju funkat bra än så länge iaf :-D

Fyfan vad sjukt att du faktiskt går pluss nät du är så jävla tight. Ännu värre om du spelar SH vilket jag antar att du gör. Det måste vara ett under att du överhuvudtaget går pluss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...