Gå till innehåll

Diskutera EPT Dortmund


Juggler

Recommended Posts

  • Svars 236
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Ny dag efter 4,5 härliga sömntimmar. Hemresan blev med en galen taxi-chaffis, snittfart 140 km/h och han väjde för osynliga saker på vägbanan mest hela tiden.

 

Fler kända namn idag, inte minst majoriteten av team Gnuf. Vem tror ni är chipleader i det laget efter dagen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ny dag efter 4,5 härliga sömntimmar. Hemresan blev med en galen taxi-chaffis, snittfart 140 km/h och han väjde för osynliga saker på vägbanan mest hela tiden.

 

Fler kända namn idag, inte minst majoriteten av team Gnuf. Vem tror ni är chipleader i det laget efter dagen?

 

Glöm inte att han körde på mitten av vägen halva sträckan, och panikväjde varje gång han såg strålkastare komma mot oss...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ute. tänker badbeatwhinetilta lite. förlåt på förhand. om ändå inte om...

 

Min dag:

 

Ingen jag överhuvudtaget kände igen på bordet, ett par britter, 3 fransmän, ngn tjeck...tja, inga skandinaver iaf.

 

Började med att få AKs på stora blind första handen. Alla foldar utom CO, en britt, som limpar, jag slår upp till 250 (bb=50). Floppen faller 9h7h6, jag bettar 300, han synar. Turn Kx, jag checkar, han bettar 800, jag synar. River 10x, checkcheck, han har 97o för 2par.

 

Får strax AK igen, höjer pre, en syn. floppar insidebroadway o checkar bakom. han CRar på blank turn och jag foldar.

 

Får J7o på knappen ngt varv senare, alla foldar fram till mig, jag höjer 200, bb synar. flopp: AJ7... han knackar, jag bettar 300, syn. turn J, han knackar, jag bettar 800, syn. river Q eller nåt, jag bettar 2k, han lägger.

 

Settar en flopp när jag höjt med 44 pre, ingen action...får AA mot 2 limpare, ingen action. Tar ett par floppar med SCs från blindsen på höjda multiwaypotter, men har jag 5h6h så faller AcKcJc o sånt mest....

 

Snor en del smått, främst från sen position, och är väl uppe på 11k kanske, när jag får 44 på CO. (bb nu 100) CO+1 är tjecken, han har höjt en hel del o har visat rätt mkt borderline. han höjer nu till 300, jag synar, vi är HU till floppen som är Qs4s3. Han checkar, jag bettar 500, han synar. turn är 9s. Han ckeckar, jag checkar snabbt bakom, tror inte han har mkt alls. river är 9d, han bettar 700...Jag höjer till 2500 och han synar med KQ...Lurigt läge på turn, vet inte om jag bör betta där, han kan ju ändå ha en spader...men jag trodde han hade ett par i 6or,7or max o ville försöka få in lite mer.

 

Är uppe på 14k ungefär efter 2a perioden, vilket är en bit över medel som ligger på 10500 eller nåt sånt.

 

Blindsen nu 75/150. Får inga kort och gör inte mkt mer än att försvara min blind ngn gång, missa, o stjäla blindsen ett par ggr. Foldar JJ resp AQ pre när det går raise-reraise före mig. står kvar på 14000 när jag får 22 på knappen. Britten på CO+1 slår upp till 500...jag tänker lägga, men CO(tjecken) synar, så då synar jag också. Vi har rätt liknande stackar, jag täcker britten som väl har ca 10k och tjecken har näst mest vid bordet, ca 15k. floppen faller 2s3s4s, äckligt. britten, som höjde pre, checkar. tjecken bettar 1200, jag raisar till 3000. britten foldar. tjecken så gott som blixtställer. jag funderar rätt länge innan jag bestämer mig för att syna...rätt svårt läge...han har garanterat outs, samtidigt tror jag att jag leder, men det finns en viss risk att jag är stor dog också...hursomhelst, jag trodde inte han hade ett överset, och inte stegen...kändes som låg färg/As. Så, jag synar. han har AsJd. Turn Qd. bra. river 7s. dåligt. slutt. lite trist, hade haft 28k och antagligen varit med i toppen efter 3 timmar...menmen, så är det. Kan ju trösta mig med att jag inte var det minsta nära rent placeringsmässigt iaf. Lycka till alla ni som är kvar!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...