Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Lite roliga händer från gårdagens grind:

 

Haha, detta kan nog ha varit den skönaste handen för kvällen. Fi är semifisk och jag har trebettat honom konstant de senaste två varven. Skön read på att han bara vill ge igen? ;) Han betar ju verkligen precis så att han ska kunna slinka en push.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (3 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($1788.32)

Hero ($3354.29)

Button ($2432.9)

 

Preflop: Hero is BB with Qspade.gif, Kdiamond.gif.

1 fold, SB raises to $40, Hero raises to $135, SB calls $100.

 

Flop: ($280) Jheart.gif, 2diamond.gif, 6heart.gif(2 players)

SB checks, Hero bets $210, SB raises to $420, Hero calls $210.

 

Turn: ($1120) 8diamond.gif(2 players)

SB bets $520, Hero raises to $1250, SB folds.

 

Final Pot: $2160

 

Results in white below:

No showdown. Hero wins $2160.

 

Detta är jättefisken som jag senare drog ut i AQh handen. Verkar han stabil? Sjuk tilt på detta. Lyckades dock med nöd och näppe behärska mig och värdebeta tillbaka det mesta som han tog i denna potten, innan jag till slut tog allt han hade genom att dra ut :mrgreen: . 1-1 i utdragningar iaf.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($7647.39)

Button ($2407.85)

SB ($2037.15)

BB ($3395.15)

UTG ($850.4)

 

Preflop: Hero is MP with Kdiamond.gif, Jheart.gif.

1 fold, Hero raises to $40, 1 fold, BB raises to $95, Hero calls $60.

 

Flop: ($205) Jclub.gif, 6spade.gif, Kheart.gif(3 players)

BB bets $120, Hero raises to $430, BB calls $310.

 

Turn: ($1065) Tclub.gif(3 players)

BB bets $2850, Hero raises to $5700, BB calls $15.15 (All-In).

 

River: ($6795.30) 7club.gif(3 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $9630.15

 

Results in white below:

SB doesn't show.

BB has 6c Ac (flush, ace high).

Hero has Kd Jh (two pair, kings and jacks).

Outcome: BB wins $6795.30. Hero wins $2834.85.

 

Detta är KK-handen som Jerico nämnde i sin DB (han är Fi). ÄR egentliugen sjukt rädd för att vara slagen, men samtidigt så tror jag att han med stor sannolikhet pushar det mesta som slår mig antingen på turn eller river. Därav blev det en riktigt light värdebet, som till slut lönade sig :)

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Hero ($8453.79)

SB ($2397.85)

BB ($2000)

UTG ($2697.35)

MP ($807.4)

 

Preflop: Hero is Button with Kclub.gif, Kspade.gif.

UTG raises to $44, 1 fold, Hero raises to $148, 1 fold, BB raises to $430, UTG folds, Hero calls $287.

 

Flop: ($919) Qclub.gif, 3club.gif, 3spade.gif(2 players)

BB bets $500, Hero calls $500.

 

Turn: ($1919) 2heart.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($1919) Jheart.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $1070, BB calls $1065 (All-In).

 

Final Pot: $4049

 

Results in white below:

BB has Td Tc (two pair, tens and threes).

Hero has Kc Ks (two pair, kings and threes).

Outcome: Hero wins $4054.

 

Jobbigaste handen för dagen här... Känner mig skapligt lost i dessa lägen. Har note på Fi som "minirejsar monster", men det kan ha ändrats iom att han floppat ut mig ett par gånger och jag betalat av. Men hur fasen ska man spela i dessa lägen? Fi är typ 35/10/2 och en okej spelare, varken mer eller mindre. Jag har som vanligt slaskig image, och jag har fått visa ganska mycket skräp på detta bord.

 

Tror att han höjer 99 pre, samtidigt 55 och 66 känns smått otroliga mtp min holdning. 87 är klart möjlig, liksom någon par+pipa kombination och någon form av färg- och stegdrag.

 

Kommentarer på hela handen uppskattas, då jag inte är nöjd någonstans med mitt spel.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

Button ($2574.95)

Hero ($2292.75)

BB ($639.65)

UTG ($137.85)

MP ($4232.05)

 

Preflop: Hero is SB with 5diamond.gif, 6diamond.gif.

1 fold, MP calls $10, Button raises to $40, Hero calls $35, 1 fold, MP calls $30.

 

Flop: ($130) 9heart.gif, 5club.gif, 6heart.gif(3 players)

Hero bets $100, MP raises to $200, Button folds, Hero calls $100.

 

Turn: ($530) 2spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $330, Hero calls $330.

 

River: ($1190) 4spade.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $1130, Hero feels fucked up and does what?

 

EDIT: Trodde att det var jag som var pfr, lol. Bra koll man har liksom. Då blev detta ju bara jättedåligt... Men säg om jag hade varit pfr och Fi är enda Fi i handen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iamivar är något mer ödmjuk och har mer självinsikt än mrdawwe skulle jag vilja påstå.

 

LOL, något mer ödmjuk, dawwe är troligen världens mest ödmjuka människa.

 

EDIT: Nu menar jag absolut inte att ivar inte är ödmjuk utan mer att det lät på dig som att dawwe inte är ödmjuk :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL, något mer ödmjuk, dawwe är troligen världens mest ödmjuka människa.

 

EDIT: Nu menar jag absolut inte att ivar inte är ödmjuk utan mer att det lät på dig som att dawwe inte är ödmjuk :P

 

Som skrivet tycker iaf jag att dawwe verkar både skön och ödmjuk :)

 

Grymt fina resultat ivar :) Men hur fan pallar man med svenskaspels klient, vänjer man sig med tiden typ? :-P

 

Tackartackar! :D Det är ju inte utan att man går omkring och är äckligt drygt nöjd ibland, och nu gick det nästan till ytterlighet ska du veta^^.

 

Jag tycker faktiskt att klienten är riktigt skön... Iofs så är det typ självmord att försöka skriva in vad man betar, men då har man ju fått utveckla proskills på att scrolla istället ;). Funkar smärtfritt för mig iaf.

 

Vad är det som du tycker är så jobbigt med klienten då förresten?

 

Annars är nog största anledningen till att jag spelar på svs att egenheterna som de har där passar mig som handen i handsken. Spelar som regel för löst på sexmannabord, varvid femmanna är perfekt. Sedan är jag ganska övertygad om att 200bb-inköp också gynnar mig rätt mycket då jag ser rivern som min starkaste gata.

 

Att ha pengar kvar att spela för gör det ju lite lättare att ha någon edge där ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det verkar nog vara en fold på den här , den enda Fi kan ha i den här handen som du slår är överpar ( Vilket han inte hade betat så mkt på tror jag ) eller en bluff.

Jag säger fold

 

Mjo, det är ju lite så. Efter den här handen kom jag väl ut lite ur callingstationträsket, men likväl synade jag för att stirra in i 55. Såhär i efterhand är jag rätt säker på att han inte hade betat mycket mer än halvpott med någon enparshand, (förmodligen checkat dem bakom tillochmed). Det var inte bra spelat, slår ju liksom endast typ t8h och liknande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så dessa 17k var alltså 17k kr? Jag som trott vi snackat $ o suttit o varit megaimponerad och undrat hur fan någon kan plussa 17 inköp på en dag två gånger på så kort tid :D

 

Men visst är det riktigt fina resultat ändå :)

 

Haha :mrgreen:

 

Mjo, det är kronor det handlar om. Någon måtta får det ju ändå vara ;).

 

Men det är ju iaf 2,5 inköp på NL1k$ :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelar som en jävla kratta ikväll.

 

Klarar bara inte av att lägga en enda hand. Har donerat 3-4k till jerico på allmänt tiltade saker, och mer till andra.

 

 

Tur att jag hade en fisk som donerade typ 5k till mig, annars hade resultatet sett förjävligt ut. -700kr på 1350 händer just nu. Hade kunnat vara mycket mer. ska ta ett break och käka lite nu, sen får vi se hur det går. Lägger nog ner rätt tidigt om jag inte lyckas rätta till något.

 

Fyfan vad tiltad jag är just nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsatt halvdant spel... Hittar inget flyt alls :/

 

Drog igång en massa bord men hittade ingen stabilitet. GIck ner på 3, och då började det vända iaf lite. Tyvärr så känns det ändå inge vidare...

 

Lyckades dock plussa runt 3k på 10/20 medans jag gick runt +-0 på 5/10, så slutade väl någon tusenlapp eller så upp för dagen på 3k händer... Känns ytterst mediokert.

 

Bläh, ska bli skönt med pokerbreak och wakeboardåkning i helgen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Yo ivar. trevlig dagbok för det första. lirar själv ganska mycket på SvS. Skulle behöva hjälp med en grej som du kanske kan hjälpa mig med. Hur får man pokertracker att fungera med SvS? hur importerar man handhistoriken osv? svar gärna om du orkar!

 

MVH

 

pYnX

 

Finns en tråd om det här på forumet, ska nog inte vara allt för svår att hitta, tror även länken finns i denna dagbok.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fina resultat!:-) När planerar du att hoppa upp i nivå? Det känns ju som att du verkligen skulle slå högre nivåer så att slösa alltför mycket tid på Svs 5/10 måste väl enbart vara skadligt;-)

 

Lycka till hursomhelst!

 

Haha tackartackar :)

 

Det börjar nog bli dags nu igen snart... Kände ju på 7,5/15 och 10/20 för första gången igår. Gick väl hyfsat... Hade dock en setuphand på 7,5/15 med tredjenötfärg mot nästnörfärg som kostade ett inköp där. Men jag börjar känna att respekten för att det är så mycket pengar börjar släppa mer och mer, och mtp min rulle osm är drygt 200k så är det väl kanske dags att göra något allvarligt slag i saken ;)

 

Dock så måste jag hitta tillbaka till iaf mitt C-spel innan det blir tal om det :roll:

 

Men det brukar oftast bli bättre efter ett längre break, som jag ska ha nu helgen.

 

Men det är en sak jag undrar, hur pass lös kan en duktig LAG på säg 5/10$ vara? Vad har de jobbigaste killarna i stats typ? Jag ligger på 33/26/4,2 ungefär, men har fått för mig att det kommer bli jobbigt om man mest bara möter duktiga TAGs...

 

 

Yo ivar. trevlig dagbok för det första. lirar själv ganska mycket på SvS. Skulle behöva hjälp med en grej som du kanske kan hjälpa mig med. Hur får man pokertracker att fungera med SvS? hur importerar man handhistoriken osv? svar gärna om du orkar!

 

MVH

 

pYnX

 

Gå på "forumets bästa inlägg" och läs första inlägget i P-Os tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Juli månad blev återigen en rekordmånad :)

 

Slutade på 63kkr + över 33h och 16,7k händer. PTBB för juli blev knappa 19, vilket känns stabilt.

 

Flyttar ner till Lund om ett par veckor, så vi får se hur mycket spelande som hinns med. Måste ju köpa ny dator och grejer också...

 

Funderar på att skaffa en bra men ändå rätt lätt bärbar dator då man lär ska bära på den en hel del, och istället köpa till typ en 22" skärm och ha stående hemma i rummet. Någon som kör med något liknande? Fungerar bra? Något man ska tänka på när man väljer grejer?

 

Annars hadejag velat haft en grym bärbar med 1680*1050 i upplösning, men då skjuter ju priset i höjden som bara den... Någon som har hittat något bra liknande?

 

Tacksam för upplysningar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till en fin månad då! :)

 

Hade faktiskt en "ivardag" för några dagar sen när jag plussade 19k. Kände mig som en liten ivarlärling då. ;)

 

När det gäller bärbara har jag inte så mycket att komma med dock, kör bara stationär. Priset kan väl inte vara nåt större problem dock? Bara casha ut lite från din monsterrulle. Underlättar det framtida multitabling måste det ju vara värt lite.

 

Flyttar till Lund för att börja plugga antar jag? Vad blir det isf?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grattis till en fin månad då! :)

 

Hade faktiskt en "ivardag" för några dagar sen när jag plussade 19k. Kände mig som en liten ivarlärling då. ;)

 

När det gäller bärbara har jag inte så mycket att komma med dock, kör bara stationär. Priset kan väl inte vara nåt större problem dock? Bara casha ut lite från din monsterrulle. Underlättar det framtida multitabling måste det ju vara värt lite.

 

Flyttar till Lund för att börja plugga antar jag? Vad blir det isf?

 

Tackartackar :)

 

Gjort comeback i lirandet nu eller? Har inte sett till dig på ett tag tycker jag... även om jag själv iofs varit långt ifrån aktiv :/

 

Haha, känns ju så sjukt nice när väl får in de där dagarna då allting stämmer, grattis själv :D

 

Jo, det är ju bara det att jag har typ megabeslutsångest och verkligen hatar att göra dåliga köp.

 

Drog annars ut 155k från rullen idag för att investera i fonder och dylikt. Lämnade kvar dryga 60k, vilket jag borde klara mig med ett tag ändå tycker jag ;)

 

Det är studierna som drar iväg mig genom hela landet, ja... Civilingenjör i teknisk matematik skall jag bli! Så man lär ju ha det man gör, om inte annat... ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackartackar :)

 

Gjort comeback i lirandet nu eller? Har inte sett till dig på ett tag tycker jag... även om jag själv iofs varit långt ifrån aktiv :/

 

Haha, känns ju så sjukt nice när väl får in de där dagarna då allting stämmer, grattis själv :D

 

Jo, det är ju bara det att jag har typ megabeslutsångest och verkligen hatar att göra dåliga köp.

 

Drog annars ut 155k från rullen idag för att investera i fonder och dylikt. Lämnade kvar dryga 60k, vilket jag borde klara mig med ett tag ändå tycker jag ;)

 

Det är studierna som drar iväg mig genom hela landet, ja... Civilingenjör i teknisk matematik skall jag bli! Så man lär ju ha det man gör, om inte annat... ;)

SÅ du ska lära dig räkna pottodds då eller? ;) Nej, det låter riktigt coolt faktiskt. Gillar matte jag med, men kanske inte SÅ mycket. Pluggar datateknik själv.

 

Jo, jag var i vegas/LA i 2 veckor i mitten av juli så fisken har fått simma fritt ett tag. Var riktigt skoj. Folk är riktigt dåliga live, synd att det går sååå segt så man bara vill skära av sig handlederna med en brödkniv för att känna att man lever. Man känner sig ju tvungen att göra lite fancy plays när det är 20 händer/timmen som gäller, men fiskarna förstår ju inte alltid vad man försöker göra så inte alltid så lyckat. ;)

 

Bra att du investerar pengar i fonder och dylikt. Jag har investerat en hel del med, känns riktigt bra att ta ut och låta pengarna jobba.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

SÅ du ska lära dig räkna pottodds då eller? ;) Nej, det låter riktigt coolt faktiskt. Gillar matte jag med, men kanske inte SÅ mycket. Pluggar datateknik själv.

 

Jo, jag var i vegas/LA i 2 veckor i mitten av juli så fisken har fått simma fritt ett tag. Var riktigt skoj. Folk är riktigt dåliga live, synd att det går sååå segt så man bara vill skära av sig handlederna med en brödkniv för att känna att man lever. Man känner sig ju tvungen att göra lite fancy plays när det är 20 händer/timmen som gäller, men fiskarna förstår ju inte alltid vad man försöker göra så inte alltid så lyckat. ;)

 

Bra att du investerar pengar i fonder och dylikt. Jag har investerat en hel del med, känns riktigt bra att ta ut och låta pengarna jobba.

 

Haha, jo det där med potodds har jag ju suttit och grunnat på länge, så det börjar nog bli dags att utforska nu :roll:

 

Jaha, nice trip... Vegas skulle man ju vilja åka till när man får in åldern :). Känner nästan alltid precis osm dig när det är dags för livelir. Har dessutom aldrig lirat högre än typ 4/8kr live, så det brukar bli lite svårt att motivera sig, och därav mycket slaskande ;)

 

Jo att investera kan ju bara vara bra känns det som :) Ska väl försöka lyckas klara mig ut ur högskoletiden utan lån har jag tänkt, så det borde vara bra att säkra en del av det^^.

 

 

Vart pluggar dudå?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har varit konstant bortrest senaste tiden, så av det har det knappt blivit något grindande alls.

 

Hann dock med en snabbsession innan maten idag som började illa och slutade väl, vilket är så standard som något kan bli känns det som. Men varför ligger man alltid 200bb+ back innan man börjar vinna något när man spelar? Känns ju en aning onödigt... Men å andra sida är det kanske det som gör att jag vinner? Vettefan.

 

Spelade 900 händer och slutade ganska exakt 7,5k upp. Spelade stabilt överlag, och de där extrema stationstendenserna jag drogs med ett tag förut känns kraftigt decimerade :) Dock så slaskar jag ju skapligt mycket ändå, men det är grym skillnad på bra och dåligt slaskande.

 

Hinner bara lägga upp en hand, men den var nog bland det sjukaste jag varit om i alla tider. Fi är bland de bästa på nivån.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $10 BB (4 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

BB ($406)

Hero ($2542.45)

Button ($1940)

SB ($910)

 

Preflop: Hero is UTG with 2spade.gif, 2club.gif.

Hero raises to $40, 2 folds, BB calls $30.

 

Flop: ($85) 3spade.gif, 7club.gif, 4diamond.gif(2 players)

BB checks, Hero bets $60, BB calls $60.

 

Turn: ($205) 8club.gif(2 players)

BB checks, Hero checks.

 

River: ($205) Aclub.gif(2 players)

BB bets $10, Hero raises to $160, BB calls $150.

 

Final Pot: $525

 

Results in white below:

BB doesn't show.

Hero has 2s 2c (one pair, twos).

Outcome: Hero wins $525.

 

Okej, han var väl kanske inte sååå bra då... :roll::mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag pluggar på KTH i sthlm. Håller påmed exjobbet just nu, men det har jag gjort ett tag. Pokern drar ned på farten ganska rejält.. Men en vacker dag ska man väl bli seriös igen.

 

7500 upp på 900 händer? Det är ju inte ens en blind/hand ju, har du legat av dig? ;) Nej, grymt fina resultat som vanligt. Starkt jobbat.

 

Nice hand, men hur kan fi vara en av de bästa på nivån när han minbettar ut sådär på river? Får väl skylla på misclick kanske.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...