Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

Jaa , ibland bär det av i träsket , vet exakt hur det känns , hände likadant igår för mig , 10k- vände man till +-0 vilket sedan gick tillbaka till hela 12k- för att sedan vända igen :shock: Poker är helt sjukt ibland , och det är därför vi gillar det :-D

 

Hand1 : AT spader

Hand2 : KK med ruter

 

Hehe mjo :)

 

Måste nog lära mig tackla variansen, är bara det att jag nästan alltid tycker att jag har spelat dåligt när jag förlorar. Vet inte riktigt om det är gigantiska skillnader mot för när jag spelar "bra" (om än några större alls), men det känns ofta som att det typ alltid går bra när man spelar bra och vice versa. Vet att det inte borde vara så, men min tes är inte riktigt motbevsiad för mig än. Men det lär väl kanske komma.

 

Helt sjukt att två av typ 5 gissar rätt på hand två dessutom. :) wp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hehe mjo :)

 

Måste nog lära mig tackla variansen, är bara det att jag nästan alltid tycker att jag har spelat dåligt när jag förlorar. Vet inte riktigt om det är gigantiska skillnader mot för när jag spelar "bra" (om än några större alls), men det känns ofta som att det typ alltid går bra när man spelar bra och vice versa. Vet att det inte borde vara så, men min tes är inte riktigt motbevsiad för mig än. Men det lär väl kanske komma.

 

Helt sjukt att två av typ 5 gissar rätt på hand två dessutom. :) wp.

 

.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är jag som är pokerfisen.

Antar att du har en fet fisknote på mig och det är precis det jag vill, men du kan ju inte klandra mig för mitt spel i händerna du postade. Om du sedan tycker jag är en dålig pokerspelare annars är det upp till dig.

 

Lycka till i fortsättningen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaa , ibland bär det av i träsket , vet exakt hur det känns , hände likadant igår för mig , 10k- vände man till +-0 vilket sedan gick tillbaka till hela 12k- för att sedan vända igen :shock: Poker är helt sjukt ibland , och det är därför vi gillar det :-D

 

Hand1 : AT spader

Hand2 : KK med ruter

 

Kan avslöja att det är helt rätt gissat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan avslöja att det är helt rätt gissat

 

I KK-handen, ja. Men i den andra´handen hade fi T7s.

 

Det är jag som är pokerfisen.

Antar att du har en fet fisknote på mig och det är precis det jag vill, men du kan ju inte klandra mig för mitt spel i händerna du postade. Om du sedan tycker jag är en dålig pokerspelare annars är det upp till dig.

 

Lycka till i fortsättningen

 

Okej, hejhej :)

 

Nejnej, du spelade mycket bra i de händerna jag postade. Något annat har jag inte sagt.

 

Dock spelade du helt sjukt dåligt i början av sessionen, vilket var det som fick mig att betala av dig sedan. Alltså de spelen var ju megadonkaments, så jag hade svårt att tro att du helt kunde skifta spel och börja spela ganska stabil poker.

 

Du utnyttjade din image bra där, även om jag borde ha kunnat koma ifrån händerna ändå. Dock kändes ditt spel i början lite overkill om du bara tänkte p åatt skaffa fiskig image^^.

 

Lycka till du med, väl mött vid borden :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

hehe jo. Det blir lätt så att jag slaskar upp de mesta i början. Har dock en vana att ta det 1 steg för långt för det mesta, men jag plussar 9/10 sessioner ändå. Ja vi lär mötas igen :) Då får du ta revansch... inte :) Juste T 7 spader hade jag, hade för mig att jag hade AT spader. Äh kom ju 2 7or ändå så spelar inte så stor roll hehe.

 

gl

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt. Vafan ska jag spela mer för? Vet ju att riggen aldrig vänder när den väl slagit till en dag.

 

Back 8k på 600 händer. Träffade nada. Inga höga par gav mer än 100kr. Blev utdragen. Synade för ofta när jag blev utdragen. Synade för mycket annars också. Spelade illa. Hade oflyt. Prova lägg ner då? Spela lite mer.

 

Helt otroligt hur man kan bli påverkad mentalt av detta spel. Hade aldrig någonsin satt mig och spelat denna tid om det inte hade varit för att förra sessionen gick som den gick.

 

Nu mår jag dåligt och känner mig som en missbrukare. Fan, detta ska inte hända mig. Hoppas det är bättre imorgon. Detta var fan inte bra.

 

 

Fan va skönt att läsa detta, precis samma sak hände mig igår natt och har samma känslor kring det.

 

Som tur var blev det mycket bättre idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort undan allt skolarbete för denna veckan idag. Satt kanske 8h från och till.

Kändes mycket bra att få någonting annat att fokusera på en stund, samt att rensa hjärnan från alla dåliga pokervibbar.

 

Tyckte dock sedan att jag gjort mig förtjänt av lite lir, så vid 10 satte jag igång grinden...

 

Andra varvet blir jag överflushad med seminötflush mot nötflush. Ett inköp åt skogen.

 

Ett par varv senare hittar jag en bra bluff tycker jag. Det tyckte inte fi. Ett knappt inköp till åt skogen. Svinskönt!

 

Låg back 7k efter mindre än en kvart alltså... Då kände jag att et var dags att börja ta tag i spelet på riktigt!

 

Och som det gick.

 

Spelade väldigt nära min bästa poker, och tillsammans med skapligt mycket fina floppar jobbade jag mig sakta men säkert upp mot steven. Sedan fortsatte det. Hittade en dunderfisk som donerade 7-8k till mig, + att mina trebets gick väldigt bra idag oc jag kunde plocka många 7-800kr potter. Efter runt 1k händer slutade jag på 13,7k+ vilket känns gryyymt skönt en dag som denna! Framförallt i och med att spelet stämde så pass bra också.

 

Kom på att jag hade en rolig hand igår (under tiltsessionen) som jag glömde bort att posta, så den kommer här tillsammans med en hand från dagens session.

 

Denna känslan är fan guld alltså. Så jävla säker på att han är tom och också har bustat drag. Han får typ 1:5 på synen också :). Vad säger man?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3448.5)

BB ($3943)

UTG ($3980)

MP ($2827.72)

Hero ($3728.5)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, 8diamond.gif.

2 folds, Hero raises to $80, SB calls $70, 1 fold.

 

Flop: ($180) 5heart.gif, Tdiamond.gif, 6diamond.gif(2 players)

SB bets $200, Hero raises to $580, SB calls $380.

 

Turn: ($1340) 2club.gif(2 players)

SB bets $440, Hero calls $440.

 

River: ($2220) 5spade.gif(2 players)

SB bets $1140, Hero calls $2628.50 (All-In), SB folds.

 

Final Pot: $5988.50

 

Results in white below:

Hero has Qd 8d (one pair, fives).

Outcome: Hero wins $5988.50.

 

Rätt rolig hand som är lite out of line. Vad tycker vi om denna? Fi är Guybrush som är en rätt straightforward vinnande grinder.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($661.37)

Hero ($6612.95)

UTG ($2154)

MP ($3490)

Button ($2555.5)

 

Preflop: Hero is BB with ks.gif, qc.gif.

1 fold, MP raises to $80, 2 folds, Hero raises to $270, MP calls $200.

 

Flop: ($570) 7s.gif, qd.gif, jd.gif(2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Turn: ($570) 5h.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $340, Hero calls $340.

 

River: ($1250) 4d.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $740, Hero calls $740.

 

Final Pot: $2730

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjort undan allt skolarbete för denna veckan idag. Satt kanske 8h från och till.

Kändes mycket bra att få någonting annat att fokusera på en stund, samt att rensa hjärnan från alla dåliga pokervibbar.

 

Tyckte dock sedan att jag gjort mig förtjänt av lite lir, så vid 10 satte jag igång grinden...

 

Andra varvet blir jag överflushad med seminötflush mot nötflush. Ett inköp åt skogen.

 

Ett par varv senare hittar jag en bra bluff tycker jag. Det tyckte inte fi. Ett knappt inköp till åt skogen. Svinskönt!

 

Låg back 7k efter mindre än en kvart alltså... Då kände jag att et var dags att börja ta tag i spelet på riktigt!

 

Och som det gick.

 

Spelade väldigt nära min bästa poker, och tillsammans med skapligt mycket fina floppar jobbade jag mig sakta men säkert upp mot steven. Sedan fortsatte det. Hittade en dunderfisk som donerade 7-8k till mig, + att mina trebets gick väldigt bra idag oc jag kunde plocka många 7-800kr potter. Efter runt 1k händer slutade jag på 13,7k+ vilket känns gryyymt skönt en dag som denna! Framförallt i och med att spelet stämde så pass bra också.

 

Kom på att jag hade en rolig hand igår (under tiltsessionen) som jag glömde bort att posta, så den kommer här tillsammans med en hand från dagens session.

 

Denna känslan är fan guld alltså. Så jävla säker på att han är tom och också har bustat drag. Han får typ 1:5 på synen också :). Vad säger man?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3448.5)

BB ($3943)

UTG ($3980)

MP ($2827.72)

Hero ($3728.5)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, 8diamond.gif.

2 folds, Hero raises to $80, SB calls $70, 1 fold.

 

Flop: ($180) 5heart.gif, Tdiamond.gif, 6diamond.gif(2 players)

SB bets $200, Hero raises to $580, SB calls $380.

 

Turn: ($1340) 2club.gif(2 players)

SB bets $440, Hero calls $440.

 

River: ($2220) 5spade.gif(2 players)

SB bets $1140, Hero calls $2628.50 (All-In), SB folds.

 

Final Pot: $5988.50

 

Results in white below:

Hero has Qd 8d (one pair, fives).

Outcome: Hero wins $5988.50.

 

Rätt rolig hand som är lite out of line. Vad tycker vi om denna? Fi är Guybrush som är en rätt straightforward vinnande grinder.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($661.37)

Hero ($6612.95)

UTG ($2154)

MP ($3490)

Button ($2555.5)

 

Preflop: Hero is BB with ks.gif, qc.gif.

1 fold, MP raises to $80, 2 folds, Hero raises to $270, MP calls $200.

 

Flop: ($570) 7s.gif, qd.gif, jd.gif(2 players)

Hero checks, MP checks.

 

Turn: ($570) 5h.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $340, Hero calls $340.

 

River: ($1250) 4d.gif(2 players)

Hero checks, MP bets $740, Hero calls $740.

 

Final Pot: $2730

 

Känns som att han bluffar dig eller träffat set, men varför betar du inte ut turn?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

 

 

Kom på att jag hade en rolig hand igår (under tiltsessionen) som jag glömde bort att posta, så den kommer här tillsammans med en hand från dagens session.

 

Denna känslan är fan guld alltså. Så jävla säker på att han är tom och också har bustat drag. Han får typ 1:5 på synen också :). Vad säger man?

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3448.5)

BB ($3943)

UTG ($3980)

MP ($2827.72)

Hero ($3728.5)

 

Preflop: Hero is Button with Qdiamond.gif, 8diamond.gif.

2 folds, Hero raises to $80, SB calls $70, 1 fold.

 

Flop: ($180) 5heart.gif, Tdiamond.gif, 6diamond.gif(2 players)

SB bets $200, Hero raises to $580, SB calls $380.

 

Turn: ($1340) 2club.gif(2 players)

SB bets $440, Hero calls $440.

 

River: ($2220) 5spade.gif(2 players)

SB bets $1140, Hero calls $2628.50 (All-In), SB folds.

 

Final Pot: $5988.50

 

Results in white below:

Hero has Qd 8d (one pair, fives).

Outcome: Hero wins $5988.50.

 

WP :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan va skönt att läsa detta, precis samma sak hände mig igår natt och har samma känslor kring det.

 

Som tur var blev det mycket bättre idag.

 

ANtar att det kan hända vem som helst liksom...

 

Tur att löste sig lika bra för dig som för mig då iaf, var ju grymt skönt att plussa på bra dagen efter :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har åkt från Lund till Stockholm idag öfr att att hälsa på tjejen över helgen. Trodde att det skulle gå bra att hitta billiga sistaminutenbiljetter med tåget, men det fick man jufasen för. 900kr för en andraklassbiljett och internet kändes ju som rena rånet!

 

Dock så ska man väl ändå inte kloaga såhär i efterhand... Grindade väl kanske 4h på deras stundtals mycket bristfälliga lina, vilket var en aning tiltande. Dock gick spelet ruskigt bra ändå, och med mycket bra träffar och vältimade bluffar så slutade sessionen på rekordplus, 23-24k någonting :D. Åkte ändå på ett par coolers på slutet som kostade kanske 6-7k, bland annat 56 mot 58 på 556T8-brädan, QJ mot 22 på JT2Q med färgdrag och JT mot 66 efter trebet pre på JT6. Dock så hade man väl rätt mycket andra fina träffar åt motsatt håll, så jag ska absolut inte klaga ;)

 

Fick bland annat hustlah88 att potta allin mot mina nötter för fulla stackar 2ggr inom 5 varv. Menmen, så pass flyt ska man ha ibland också tycker jag. Annars hade vi rätt roligt åt någon idiot som "inte tyckte om mig som spelare eftersom att jag bara spelar på tur". Fick väl kanske 8k av honom :P

 

Behöver jag säga att livet är bättre idag än i förrgår? ;)

 

75k upp i september nu. Skapligt eller nåt^^. HHconverter säckade ihop så jag vet inte exakt hur många händer det är på, men gissar på kanske 8-9k någonting. Runt 20 speltimmar enligt svs tror jag iaf, sitter inte på min dator så kan inte kolla.

 

Nu ska jag ha en trevlig helg!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...