Gå till innehåll

iamivar är inte här.


iamivar

Recommended Posts

Haha :D

 

Mjo, jag ska då inte klaga ;)

 

Hur ligger du själv till dådå?

 

 

+12k.

 

Railade dig lite på 10/20 igår och undrar ju vad en del håller på med när de spelar mot dig, de verkar tro att fit/fold-trap spel är nån form av gångbar taktik mot dig... Du gick från 4k till 8k+ på ett bord på kort tid nästan helt utan showdowns liksom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 715
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

+12k.

 

Railade dig lite på 10/20 igår och undrar ju vad en del håller på med när de spelar mot dig, de verkar tro att fit/fold-trap spel är nån form av gångbar taktik mot dig... Du gick från 4k till 8k+ på ett bord på kort tid nästan helt utan showdowns liksom...

 

Mjo, det är många som inte har en aning om hur det borde balansera spelet, och framförallt gör det på fel sätt efter att de blir lite iriterade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ner osm en pannkaka?

 

TILTILTTILTILTILTILTILTILTILTILTILTILTILT

 

Lirade de 500 sämsta händerna i min karriär nyss. -18k ungefär. Nice, huh?

 

Nja

 

kanske

 

inte

 

riktigt

 

va?

 

 

 

Som tur var så föregick de av de 500 bästa händerna i min karriär, så jag slutade på +500kr för hela sessionen. Känns förjävligt rent ut sagt.

 

I och för sig så var det egentligen bara 3 stora (gigantiska)? potter som alla pengarna låg i, men jag är sjukt besviken på mitt eget spel i iaf två av dem.

 

Satt med rätt massiva stackar på i princip alla bord, så det blev lite att åka med när det väl smällde till. Aja, postar två av händerna iaf. Den tredje är så sjukt pinsam att jag inte vågar visa den, men vi kan ju säga att det var dyrast av dem alla och att jag hade ett par vid showdown.

 

Iaf, de andra två händerna.

 

Fi är knugen, en semikass TAG (typ 20/12/3 lr nåt) som spelar ungefär så som semikassa TAGs gör. Här är jag lite på redan tilt efter att ha torskat de andra stora potterna, och jag tror att fi har lite koll på det. Jag är fan lost här, sjukt jobbiga stackar + att han har poss på mig. Alla alternativ känns verkligen fel, men jag valde det som var mest fle av dem allihopa?

 

Skulle gärna ha feedback på denna.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3493.18)

Hero ($5733.25)

UTG ($7722)

MP ($3979)

Button ($2023.23)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, Jclub.gif.

UTG raises to $80, 2 folds, SB calls $70, Hero calls $60.

 

Flop: ($240) 9diamond.gif, Jspade.gif, 8spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $180, SB calls $180, Hero raises to $620, UTG raises to $2300, SB folds, Hero calls $5033.25 (All-In), UTG calls $3353.25.

 

Turn: ($0) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 7club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $11726.50

 

Den hand är mot pokerfisen, en rätt dålig LAG som jag har battlat med hela sessionen. Låg 10k upp på honom i början, sedan torskade jag potten jag inte vågar visa + denna.

 

Detta är inte bra, men återigen har jag gjort det för svårt för mig när jag verkligen kommer till det jobbiga beslutet. Checksyna flopp? Vad göra på hans raise? Återigen är stackarna äckliga :/. Jag brukar verkligen kunna undvika situationer av dessa slag, men idag var det rätt dålig hjärnverksamhet.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3700)

Hero ($4162.25)

UTG ($2147.75)

MP ($20595.25)

Button ($3840)

 

Preflop: Hero is BB with jh.gif, as.gif.

1 fold, MP raises to $80, 2 folds, Hero raises to $270, MP calls $200.

 

Flop: ($570) 2d.gif, jd.gif, 5d.gif(2 players)

Hero bets $400, MP raises to $1320, Hero calls $3482.25 (All-In), MP calls $2562.25.

 

Turn: ($0) 3s.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 7c.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $8334.50

 

Bryta ihop och komma igen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en kommentar här för en gångs skull =). Första handen: Jag kommer inte ifrån denna hand ifall, men hade tagit en annan linje för att slippa det jobbiga beslutet att syna av stacken. Ett bet in i prfraisaren här och ett omslag kommer som ett brev på posten, ett push här och fi får ta beslutet att syna av stacken med sitt överpar.

 

Andra handen är lite klurigare, syn känns inte som ett alternativ, vad hoppas på på turn lixom? Push känns overkill. Hade nog lagt på reraisen flop.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Slänger in en kommentar här för en gångs skull =). Första handen: Jag kommer inte ifrån denna hand ifall, men hade tagit en annan linje för att slippa det jobbiga beslutet att syna av stacken. Ett bet in i prfraisaren här och ett omslag kommer som ett brev på posten, ett push här och fi får ta beslutet att syna av stacken med sitt överpar.

 

Andra handen är lite klurigare, syn känns inte som ett alternativ, vad hoppas på på turn lixom? Push känns overkill. Hade nog lagt på reraisen flop.

 

Håller nog med dig rätt hårt om första handen. Känns ju väldigt svårt att komma ifrån på den floppen och mot denna spelartyp.

 

Andra handen sa känslan att jag borde ha lagt, mne samtidigt säger göärnat att han kan göra det där spelet med typ 8x8d+ och alla JxXd också... Kändes för vekt att lägga då. Mne såhär i efterhand har man ju second thoughts om allt. Någon annan som har någon synpunkt om dessa händer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och ner osm en pannkaka?

 

TILTILTTILTILTILTILTILTILTILTILTILTILTILT

 

Lirade de 500 sämsta händerna i min karriär nyss. -18k ungefär. Nice, huh?

 

Nja

 

kanske

 

inte

 

riktigt

 

va?

 

 

 

Som tur var så föregick de av de 500 bästa händerna i min karriär, så jag slutade på +500kr för hela sessionen. Känns förjävligt rent ut sagt.

 

I och för sig så var det egentligen bara 3 stora (gigantiska)? potter som alla pengarna låg i, men jag är sjukt besviken på mitt eget spel i iaf två av dem.

 

Satt med rätt massiva stackar på i princip alla bord, så det blev lite att åka med när det väl smällde till. Aja, postar två av händerna iaf. Den tredje är så sjukt pinsam att jag inte vågar visa den, men vi kan ju säga att det var dyrast av dem alla och att jag hade ett par vid showdown.

 

Iaf, de andra två händerna.

 

Fi är knugen, en semikass TAG (typ 20/12/3 lr nåt) som spelar ungefär så som semikassa TAGs gör. Här är jag lite på redan tilt efter att ha torskat de andra stora potterna, och jag tror att fi har lite koll på det. Jag är fan lost här, sjukt jobbiga stackar + att han har poss på mig. Alla alternativ känns verkligen fel, men jag valde det som var mest fle av dem allihopa?

 

Skulle gärna ha feedback på denna.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3493.18)

Hero ($5733.25)

UTG ($7722)

MP ($3979)

Button ($2023.23)

 

Preflop: Hero is BB with 9spade.gif, Jclub.gif.

UTG raises to $80, 2 folds, SB calls $70, Hero calls $60.

 

Flop: ($240) 9diamond.gif, Jspade.gif, 8spade.gif(3 players)

SB checks, Hero checks, UTG bets $180, SB calls $180, Hero raises to $620, UTG raises to $2300, SB folds, Hero calls $5033.25 (All-In), UTG calls $3353.25.

 

Turn: ($0) 7heart.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 7club.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $11726.50

 

Den hand är mot pokerfisen, en rätt dålig LAG som jag har battlat med hela sessionen. Låg 10k upp på honom i början, sedan torskade jag potten jag inte vågar visa + denna.

 

Detta är inte bra, men återigen har jag gjort det för svårt för mig när jag verkligen kommer till det jobbiga beslutet. Checksyna flopp? Vad göra på hans raise? Återigen är stackarna äckliga :/. Jag brukar verkligen kunna undvika situationer av dessa slag, men idag var det rätt dålig hjärnverksamhet.

 

Party Poker No-Limit Hold'em, $20 BB (5 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

 

saw flop|saw showdown

 

SB ($3700)

Hero ($4162.25)

UTG ($2147.75)

MP ($20595.25)

Button ($3840)

 

Preflop: Hero is BB with jh.gif, as.gif.

1 fold, MP raises to $80, 2 folds, Hero raises to $270, MP calls $200.

 

Flop: ($570) 2d.gif, jd.gif, 5d.gif(2 players)

Hero bets $400, MP raises to $1320, Hero calls $3482.25 (All-In), MP calls $2562.25.

 

Turn: ($0) 3s.gif(2 players, 1 all-in)

 

River: ($0) 7c.gif(2 players, 1 all-in)

 

Final Pot: $8334.50

 

Bryta ihop och komma igen...

 

Känns

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

fuck it. hand 1: tungt läge.

 

hand 2: Viker flop, finns enklare sätt o ta deras pengar på.

 

Mjo, hand ett var inte kul. Hand två vill ajg vika i teorin, men i praktiken är jag inte tillärckligt stark för det tror jag :/.

 

Jag ser inte showdownen i dina hhs

 

Det var inte meningen heller. Enklare att få till lite diskussion om man inte vet allt om fi's hand.

 

Känns som att du i dessa händerna står mot q-10, floppat set och floppad färg allra redan.

 

Noll rätt, tyvärr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tilt. Vafan ska jag spela mer för? Vet ju att riggen aldrig vänder när den väl slagit till en dag.

 

Back 8k på 600 händer. Träffade nada. Inga höga par gav mer än 100kr. Blev utdragen. Synade för ofta när jag blev utdragen. Synade för mycket annars också. Spelade illa. Hade oflyt. Prova lägg ner då? Spela lite mer.

 

Helt otroligt hur man kan bli påverkad mentalt av detta spel. Hade aldrig någonsin satt mig och spelat denna tid om det inte hade varit för att förra sessionen gick som den gick.

 

Nu mår jag dåligt och känner mig som en missbrukare. Fan, detta ska inte hända mig. Hoppas det är bättre imorgon. Detta var fan inte bra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mjo, hand ett var inte kul. Hand två vill ajg vika i teorin, men i praktiken är jag inte tillärckligt stark för det tror jag :/.

 

 

 

Det var inte meningen heller. Enklare att få till lite diskussion om man inte vet allt om fi's hand.

 

 

 

Noll rätt, tyvärr.

 

Uraäskta, så full nu efter krogen vettu :) såklart det är överpar i hand 1. =D fattar jag ju nu i eftehand. är ju riktigt sur. Men i den andra handen är det KK med ruter k eller är jag hlet lost nu? tur jag inte lirar nu :) bara loosat en maaassa isålaall

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer tillbaka Ivar. Det viktigaste är ju att pokern inte påverkar dig i alltför stor utsträckning, speciellt med tanke på att du just börjat en ny utbildning, vill ju inte att det ska påverka studierna eller studentlivet.

 

Ta en paus på nån dag eller två och gör lite annat och kom tillbaka med nya tag sen. Du ligger ju trots allt fortfarande tokpluss i september. Se det som ett steg i att bli avtrubbad, vilket tycker jag hjälper när man spelar.

 

I hand 1, stackar verkligen en TAG av med överpar där med 300bb stackar? Skulle tro att han har dig oftast. Men du är å andra sidan väldigt LAG så det kanske gör att han backar upp där med överpar på så dragig bräda..

 

Hand 2 tycker iaf jag är en lätt fold. Antingen är det typ coin flip mot nåt som färgdrag + 1-2 överkort eller så är du verkligen fetägd på floppen. Känns lite onödigt att dega där.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kommer tillbaka Ivar. Det viktigaste är ju att pokern inte påverkar dig i alltför stor utsträckning, speciellt med tanke på att du just börjat en ny utbildning, vill ju inte att det ska påverka studierna eller studentlivet.

 

Ta en paus på nån dag eller två och gör lite annat och kom tillbaka med nya tag sen. Du ligger ju trots allt fortfarande tokpluss i september. Se det som ett steg i att bli avtrubbad, vilket tycker jag hjälper när man spelar.

 

I hand 1, stackar verkligen en TAG av med överpar där med 300bb stackar? Skulle tro att han har dig oftast. Men du är å andra sidan väldigt LAG så det kanske gör att han backar upp där med överpar på så dragig bräda..

 

Hand 2 tycker iaf jag är en lätt fold. Antingen är det typ coin flip mot nåt som färgdrag + 1-2 överkort eller så är du verkligen fetägd på floppen. Känns lite onödigt att dega där.

 

 

Tack. Jag har lksom haft som policy för mig själv att aldrig välja poker för någonting annat kul, utan endast spela när jag egentligen inte har någon bättre för mig. Vill ju inte bli något asocialt freak direkt. Har funkat bra till och med igår typ, så jag ska nog och fundera lite allvarligare på varöfr i helvete man gör så... Har sovit över mina två föreläsningar idag. Iofs är det saker som lätt går att lära sig ändå, man trenden är inget vidare.

 

I hand ett så är Fi inte speciellt bra, och jag har svårt att tro att han viker any2pair t.ex. Hur det är med överpar känns lite knivigt, men med tanke att brädan ser ut som det gör så tror jag inte att han viker varje gång iaf... Men det är ju helt klart ett grymt jobbigt läge.

 

Hand två vill jag som sagt lägga mtp att min hand inte står sig nå vidare mot fi's HD, men jag spelade inte bäst igår.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir sjukt nyfiken på hand 1. Utdragen av överpar där? Ang hand 2 så är det en enkel fold.

 

Hand 2 är ju instamuck. Hand 1 mot en så pass tight TAG... skulle nog ta en annan linje iaf som inte låter honom spela perfekt men med din image kanske detta funkar. Tror han ofta har settat eller har stege när han vill ha in allt på floppen sådär.

 

Instamuck tycker jag är lite överdrift mot denna typ av spelare, även om folden käns klarare och klarare.

 

Alltså jag hatar verkligen att jag får ta den linje jag fick i hand ett. Grymt jobbigt att sitta OOP på den brädan när det börjar bli stora spel. Iofs är väldet något som talar för att man nästan ska lägga sig rakt av, alternativt syna och c/f turn? Detta kan verkligen vara bland de svåraste händer jag spelat.

 

Känner mig dock så stark med top2 på den typen av bräda, där jag annars gör moves typ hur ofta som helst efter den floppactionen.

 

Vilken linje vill du ta då Jerico? Ponera att du lirar 30/25/4 och slaskar runt som ivar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold pre... men förutom det leda floppen, syna eventuell raise och få in degen på en safe turn (cr)... Om turn kommer 2h kommer jag nog inte heller ifrån den dock...

 

Så vill jag också spela... Men jag är för dålig på när det är läge för att donka och inte. Typ vilka händer på vilka floppar leder du in i pfr? Hur balanseras det så att man inte bara leder stål hela tiden? De få gånger jag implementat det i mitt spel så känns det jäkligt svajigt, vilket beror på rätt mycket okunskap.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Leder framförallt på dragiga floppar i multiway med sets, tvåpar, TPGK, drag. Leder väldigt sällan ut på torra floppar, i så fall är det med sets/luft.

 

Okej... Man för mig känns det lite som att den HD'n blir så starkt överviktad mot stål att en duktig spelare kommer straffa en direkt. Det är lite av det tankeproblemet jag har. Iofs är väl motståndet inte överkvalificerat än, men det känns fortfarande obalanserat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan ju leda ut med mindre starka drag också om det är HU, typ mellanpar + hålpipa, hålpipa + BDFD och sånt om man känner att man blir för full av nötter annars. Det är rätt olika hur folk svarar på detta spel dock, en del är väldigt straightforward och foldar med miss medan andra höjer med ATC, bra med read. Trodde det var en ganska viktig del av en LAGs spel detta med att leda ut på floppen, jag hamnar inte sådär jätteofta i det läget eftersom jag så sällan synar preflop förutom på knappen mot UTG raise.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...