Gå till innehåll

Klonkligan: Cyntax vinner ligan & Kenan83+Gibbsson vinner lagtävlingen!

Recommended Posts

• Svars 716
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad
Nä, nästa vecka 21:00 som det egentligen ska vara. Jefvla jänkare...

Ok. Men denna vecka var "bara" en test. Om vi inte ska räkna denna vecka, ska vi köra samma heats nästa vecka och börja om på noll?

Håller med. Jag fick grymma kort.

Kanonidé :) Ny kula på söndag då eller? Samma heats är mitt förslag. Ska krossa eury ;)

/SK

Postad
Men Myssion och Alex som missade...

Tror du det hade gjort nå'n skillnad då?

Hur som helst var det skoj. Inte helt nöjd med hur jag torskade HU mot kalleballe. Hade bubbelspel samtidigt i en annan turre (sun wu), får väl skylla på det... Nya tag nästa vecka, omspel eller ej. :-)

(illerrre, vad fan hände? Du hade ju ledningen...)

Postad

Hur som helst var det skoj. Inte helt nöjd med hur jag torskade HU mot kalleballe. Hade bubbelspel samtidigt i en annan turre (sun wu), får väl skylla på det... Nya tag nästa vecka, omspel eller ej. :-)

Hur gick det i sun WU? sry för OT...

/SK

Postad

Ni ville ha större skillnad i poängen. 1'an får 20p, 2'an 16p, 3'an 12p, 4'an 8p, 5'an 6p, 6'an 4p, 7'an 3p och 8'an 1p. Kommer man inte till start 0p.

Resultaten från omgång 1.

Heat 1:

1. Cyntax

2. dafgaard

3. Ängeln17

4. Kenan83

5. Conspiracy

6. illerrre

7. pumans

8. Skanke

Heat 2:

1. Kalleballe

2. pöker

3. Nojjby

4. gibbsson

5. koboy

6. Max Cady

7. matte med slice

-- Myssion

Heat 3:

1. kilsmo

2. MrGunner

3. M1978

4. jimhamring

5. CarlLee

6. Bluwajt

7. Joey

8. Billey

Heat 4:

1. eurythmech

2. buggie

3. Gahlster

4. DronkaN

5. SoderKrippa

6. zaker

7. emilio_15

-- alex1759

Så, hur gick det för lagen?

1. 36 p. kilsmo & Buggic (liksom & flushy_b)

2. 32 p. Ängeln17 & Kalleballe (suuuck & kalleball)

3. 28 p. MrGunner & Gahlster (MrGunner & Gahlster)

4. 26 p. CarlLee & Eurythmech (Klonk_a_donk & AnfieldRoad)

5. 24 p. Cyntax & Max Cady (CaratPoker & Mr Cady)

6. 22 p. Dafgaard & Koboy (Bluffsyn & pirk)

7. 20 p. Illerrre & Pöker (erille & wendingo)

8. 16 p. Kenan83 & Gibbsson (Kenan83 & eisenhower1)

9. 16 p. M1978 & Zaker (rEtAaArD & Zakera)

10. 15 p. Pumans & Nojjby (Pumans & Nojjby)

11. 9 p. Joey & SoderKrippa (Erik20 & SoderKrippa)

12. 9 p. Billey & DronkaN (amigoMannen & 4ce12)

13. 8 p. jimhamring & Alex1759 (HasseAce & engels23)

14. 7 p. Bluwajt & Emilio_15 (zainten & Klonksork)

15. 6 p. Conspiracy & Myssion (INW85 & Myssion)

16. 4 p. Skanke & Matte med slice (Skanke & swe_matt)

Jag postar resultatet endast i denna tråd. Vi skiter i att ha en tråd för varje omgång.

Postad
Ni ville ha större skillnad i poängen. 1'an får 20p, 2'an 16p, 3'an 12p, 4'an 8p, 5'an 6p, 6'an 4p, 7'an 3p och 8'an 1p. Kommer man inte till start 0p.

Så, hur gick det för lagen?

1. 36 p. kilsmo & Buggic (liksom & flushy_b)

2. 32 p. Ängeln17 & Kalleballe (suuuck & kalleball)

.

Bara så ni vet.

Denna vecka regerar LINKÖPING i ligan 8-)

Postad
Skanke: Svårt att se hur laget med nuvarande forumrankingsettan och och han som kommit två och trea i senaste års rankingfinaler ska kunna missa slutsegern.

Alla andra är förstaklassens aparslen och jag fattar inte att ni ställer upp när ni är chanslösa. Hur kul är det att bli förnedrade av Skanke the champ och Matte the pizzaslice. Jaja ni är väl IDIOTER

Det här kunde man läsa några sidor bakåt i den här tråden. Man blev nästan lite skakis. Se'n kollar man resultaten här ovanför. Inte helt lätt att skriva det här inlägget när man garvar så tangentbordet blir suddigt... :-)

Postad

Sorry. Motståndet var väl inte svårt egentligen, men när en spelare sitter med alla marker och har ett sjukligt högtkortsnitt så... Jag pushade kq utg och en millisekund innan skrev han typ "spela med mig nudå" och jag visste ju direkt att jag var slagen... Mycket riktigt visade han upp AQ för femte gången.

Postad
Sorry. Motståndet var väl inte svårt egentligen, men när en spelare sitter med alla marker och har ett sjukligt högtkortsnitt så... Jag pushade kq utg och en millisekund innan skrev han typ "spela med mig nudå" och jag visste ju direkt att jag var slagen... Mycket riktigt visade han upp AQ för femte gången.
Du överspelar korten. Vill du ha blindsen kan du ställa med any2. Vad ville du med KQ egentligen? Ha blindsen eller ha syn? Jag säger inte att du spelade dom fel, vill bara förstå hur du tänker. Jag ställer nog aldrig KQ sådär.
Det här kunde man läsa några sidor bakåt i den här tråden. Man blev nästan lite skakis. Se'n kollar man resultaten här ovanför. Inte helt lätt att skriva det här inlägget när man garvar så tangentbordet blir suddigt... :-)
Hahahaha... Sämst av alla, t.o.m. sämre än de som bara hade EN lagmedlem till start. Sorgligt värre.
Postad

Det finns liksom inget annat jag kan göra....... va hade jag 10bb? 11 eller 12? nåt sånt... all in eller fold. Ska jag folda kq? aldrig i livet

Hade du haft a8 t.ex. så hade du också synat och jag har hellre kq mot a8 and 45 eller nåt.

Postad
Det finns liksom inget annat jag kan göra....... va hade jag 10bb? 11 eller 12? nåt sånt... all in eller fold. Ska jag folda kq? aldrig i livet

Hade du haft a8 t.ex. så hade du också synat och jag har hellre kq mot a8 and 45 eller nåt.

KQ är såklart push.

Postad

Tycker nog du gjorde rätt där. Fanns ju inget annat än push.

Å åt Cyntax kortsnitt e inget att göra.

Postad

FFick uppgifter under turneringens gång att denna omgång inte skulle räknas, annars hade jag givetvist vunnit....

Postad
Cyntax, du har vänt tabellen upp o ned!

//matte

Oooops! :oops:
Fick uppgifter under turneringens gång att denna omgång inte skulle räknas, annars hade jag givetvist vunnit....

Den räknas. Vår sponsor bestämmer så. Dessutom ska vi inte ta det såååå blodigt. Vi spelar $10+1 och "bara" fem omgångar. Det var bara 2 av 32 som missade den ändrade tiden. Rankingen räknas, vi börjar inte om, vi kör på som vanligt. Och till nästa omgång får ni två lösenord, ifall er partner missar så kan ni spela två bord. Spelar man som reserv för sin partner så räknas inte den poängen till den individuella rankingen.

Självklart. Alltså, ingen spelade fel. Den handen går inte att skylla på någon. Jag hade gjort samma i din situation och du gjort samma i min.
Postad
Du överspelar korten. Vill du ha blindsen kan du ställa med any2. Vad ville du med KQ egentligen? Ha blindsen eller ha syn? Jag säger inte att du spelade dom fel, vill bara förstå hur du tänker. Jag ställer nog aldrig KQ sådär.

Självklart. Alltså, ingen spelade fel. Den handen går inte att skylla på någon. Jag hade gjort samma i din situation och du gjort samma i min.

I don't get it.

Btw, resonemanget "vill du ha blindsen kan du ställa med any2" är ju jättefel. De gånger vi får syn så har jag hellre KQo än 52o. Det är irrelevant huruvida vi vill ha blindsen eller inte egentligen, det vi vill är att maximera $EV. Sen om vi gör det genom fold, standardraise eller push är ju från fall till fall.

Grattis till förstaplatsen btw!