Ängeln17 Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Denna hand har jag spelat för ett par dagar sedan och det jag gått och funderat över är om jag skulle pushat direkt eller höjt mindre. Att syn är självklar nu det är inget att orda om. Gers (Vanlig /Turnering ) Plats 3: hgy (1170.00) Plats 5: Pitney (1655.00) Plats 6: mickemalun (2645.00) Plats 7: Jalles (1660.00) Plats 8: Duprees (715.00) Plats 9: Ängeln17 (2155.00) Pitney lägg LM 75.00 mickemalun lägg SM 150.00 ** Giv ** Ängeln17 [Dk, Dh] *** Bet Runda 1 *** Jalles Lägg Duprees Lägg Ängeln17 Höj till 900.00 hgy All-in 1170.00 Citera
Supertequila Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Du skulle ha höjt mindre för att få action. Men som det är nu så har du fått action, och Fi kan i detta läge, med sitt stackdjup, pusha med många händer som du har dominerat, varför syn är rätt. Utöver detta har du dessutom tack vare storleken på din höjning pottodds att syna med vad som helst. Citera
MacDaddy Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Ser inte vad skillnaden hade vart om du gått all-in mot denna raisen. Citera
Big Less Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Ja, 6 BB finns det då rakt ingen logik i. Men vad höjer du när du har luft!? 6 BB då också? Citera
Big Less Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Men som det är nu så har du fått action, och Fi kan i detta läge, med sitt stackdjup, pusha med många händer som du har dominerat, varför syn är rätt. Fi har väl rimligen en ganska SMAL HD eftersom han synar all in utan att vara i ett direkt desperat läge? Men synen har inget med kort att göra. En syn är given även om man bara har ETT kort när man får runt sju gånger pengarna. Citera
Supertequila Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Fi har väl rimligen en ganska SMAL HD eftersom han synar all in utan att vara i ett direkt desperat läge? Men synen har inget med kort att göra. En syn är given även om man bara har ETT kort när man får runt sju gånger pengarna. Du har rätt. Jag menade om Fi hade pushat efter en rätt normal höjning, säg runt 3 BB. I nuläget dikterar potoddsen syn, och Fi är nog på en rätt smal HD. Citera
Myssion Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 Som regel: Push. Isolerat går det att hitta situationer där det är bra att göra en mindre höjning, t.ex. för att inducera omslag från en vid range mot en aggro fi, nackdelen med det är att man inte spelar starka och svaga händer likadant (det är ofta en push med ATC här) vilket gör att man kan förlora FE för framtida pushar. EDIT: Ignorera detta, jag missuppfattade HHn. Citera
Ängeln17 Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2007 (det är ofta en push med ATC här) vilket gör att man kan förlora FE för framtida pushar. Myssion, jag förstår inebörden av ditt svar, tror jag. Men hajar inte förkortningen ATC. Citera
Ängeln17 Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2007 Men synen har inget med kort att göra. En syn är given även om man bara har ETT kort när man får runt sju gånger pengarna. Hur får du ihop detta? Han stoppar in 1170 för att vinna 1395. Ger ju bara oddset 1,2 ca. EDIT: Jaha, du mena mina odds för syn ja. Gammal man lite senildement. . Citera
Ängeln17 Postad 3 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 3 Mars , 2007 Ja, 6 BB finns det då rakt ingen logik i. Men vad höjer du när du har luft!? 6 BB då också? Eftersom spelet var på SvS och där synar man glatt med Ax så brukar jag raisa runt 4-6x vid dessa tillfällen. Vid luft e irrelevant i denna fråga. Därför ställde jag frågan om andras åsikter. Citera
Gäst Postad 3 Mars , 2007 Rapport Postad 3 Mars , 2007 375-400 pre känns mer standard och sen syna alla pushar. Citera
Ängeln17 Postad 4 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 4 Mars , 2007 Okey, min höjning pre är kanske i största laget så det får jag justera hädanefter. Och ja, jag syna Fi´s push och han visar A8o . På turn kom så hans A och därmed var det över. (hittar tyvärr inte handen i HH). Men lyckades jobba mig tillbaka till en tredjeplats iaf. Tack för er medverkan - Case closed. Citera
illerrre Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Myssion, jag förstår inebörden av ditt svar, tror jag.Men hajar inte förkortningen ATC. Any two cards. Jo som sagt så pushar jag också här. Citera
Klyka Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Jag förstår faktiskt inte push med dryga 14 BB i detta läge. Kan väl knappast maximera EV, snarare ett sätt att slippa fatta beslut? Myssion? Citera
Gäst Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Jag förstår faktiskt inte push med dryga 14 BB i detta läge. Kan väl knappast maximera EV, snarare ett sätt att slippa fatta beslut? Myssion? Du har rätt, 14BB är lite för mkt IMHO. Det enda argumentet som talar för push är om det sitter en massa regulars vid bordet och man vill få mer FE i kommande händer. Men som sagt...jag ser verkligen ingen anledning att ställa här. På låga nivåer ser jag inget direkt behov av att balansera AK, AQ osv... Citera
Myssion Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Jag förstår faktiskt inte push med dryga 14 BB i detta läge. Kan väl knappast maximera EV, snarare ett sätt att slippa fatta beslut? Myssion? Glöm mitt svar, jag läste HHn fel. Citera
Gäst Postad 4 Mars , 2007 Rapport Postad 4 Mars , 2007 Glöm mitt svar, jag läste HHn fel. Yeah right. Du såg att jag inte tyckte push va bra och då "ändrade" du dig Citera
Recommended Posts