Gå till innehåll

FUCK fixed limit cause its a HO´


william

Recommended Posts

SNG SPEL POKERSTARS

 

START BANKRULLE: $800

 

 

 

Info om mig & mitt spel:

31 år snart. Tidigare dörrvakt med träningsintresse som nu sagt upp sig från sin tjänst sedan 1:a jan. Det fungerade inte om man ville träna helt enkelt. Jag jobbar nu extra ist. Poker är också en del av min månadsinkomst. Men arbetet är det som betalar räkningarna och maten. Pokern betalar det extra roliga i livet. Skall starta ett eget företag för att syssla lite med hemsidedesign & programmering innan 1:a maj. Har katt & flickvän!

 

Spelar mest FL mot bonusar/rake back som sngs på pokerstars. Skall testa NL CG ibland också!

 

Info om mig & mitt spel:

31 år snart. Tidigare dörrvakt med träningsintresse som nu sagt upp sig från sin tjänst sedan 1:a jan. Det fungerade inte om man ville träna helt enkelt. Jag jobbar nu extra ist. Poker är också en del av min månadsinkomst. Men arbetet är det som betalar räkningarna och maten. Pokern betalar det extra roliga i livet. Skall starta ett eget företag för att syssla lite med hemsidedesign & programmering innan 1:a maj. Har katt & flickvän!

 

Spelar mest FL mot bonusar/rake back som sngs på pokerstars. Skall testa NL CG ibland också!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 81
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Första sidan:

Kommer lägga in resultat där. Så att man hädanefter vet att det är där man finner hur spelet går rent resultatmässigt. Dagboken i övrigt skall handla om whine och min träning:)

 

Men även nya saker som händer med spelet osv..

 

 

Pokerstars mål:

Fpps mål per månad: Att bli silverstar

 

$ Mål

Hoppas kunna tjäna ca 1 dollar per sng. Dvs skall jag spela ca 700 sngs för att klara månadsmålet.

 

Det betyder 23 sngs per dag, 6 st per set = 4set x 40 min = 2.5H per dag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lycka till !

 

Känns dock väldigt konstigt att säga upp sig och satsa på pokern med en bankrulle på $480, känns som $48000 hade varit en mer normal start.

 

Du kanske dock hade sagt upp dig ändå med tanke på vad du skriver om jobbet!? Nåja...kör hårt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lite skillnad på att säga upp sig och vara utan jobb. Eller säga upp sig och ha jobb hehe.

 

Jobbar ju fortfarande kvar, och det jag kommer tjäna är ett minimum. Oftast tjänar jag mer som extra arbetare än på den fasta tjänst jag har.

 

 

Så det e liksom inget idiotval jag gör.. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du säger upp dig från ett heltidsarbete och ser till att arbeta tillräckligt lite eller tillräckligt mycket (jag har ingen aning) för att ha rätt till A-kassa så att du kan spela low stakes poker vid sidan om? Har jag förstått det rätt?

 

Lycka till! INTE!

 

Vart står det något om A-kassa?

 

Edit: såg det precis.

 

Då håller jag med dig Kollikock. Men det är OT och nu låter vi bli den här dagboken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hmmm

 

 

Kanske behövs ett förtydligande.

 

Jag är en egen individ med en ganska ok hjärna. Jag ser om mitt eget bästa, och de som har ett problem med det jag gör, hänvisas till att sköta om sitt eget.

 

 

1) Du vet inte vilket kapital jag sitter på banken med.

2) Du vet inte vilket arbete jag har

3) Du vet inte vilka möjligheter jag har att få arbete om jag skulle vilja ha ett,.

 

 

Grunden i allt är att jag är och har varit bodybuilder och klarar inte av att leva utan träningen.

 

Jag är dessutom utbildad och funderar på att starta eget.

 

 

Att arbeta med det jag gör just nu som du inte ens vet vad det är fungerar bara inte. Jag har ingen tid över till något alls, men tjänar ändå inga pengar. Vilket känns ovärdigt mig med tanke på att jag egentligen inte beh arbetet spec mycket.

 

Så please undgå att sos snacka nu. Vi koncentrar oss på pokern.

 

Mvh!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står där uppe om akassa.

 

Men jag anv inte akassa. Jag ser bara till att sköta arbetsplikter så att jag även i fortsättningen är berättigad till det. Så man inte tappar den rätten OM jag någon gång skulle beh det. Vilket inte är troligt.

 

men vill man missförstå så vill man.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det står där uppe om akassa.

 

Men jag anv inte akassa. Jag ser bara till att sköta arbetsplikter så att jag även i fortsättningen är berättigad till det. Så man inte tappar den rätten OM jag någon gång skulle beh det. Vilket inte är troligt.

 

men vill man missförstå så vill man.

 

Då är jag med i matchen igen och säger lycka till med pokern.

 

Så länge du är hyfsad på poker så ska du nog kunna klara av dina monetära pokermål. Jag hoppas dock (och får intrycket av) att du inte spelar med kniven mot strupen och verkligen måste klara månadsmålet för att kunna betala hyran. Men som sagt, det verkar inte vara så.

 

Peace

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag anv inte akassa. Jag ser bara till att sköta arbetsplikter så att jag även i fortsättningen är berättigad till det. Så man inte tappar den rätten OM jag någon gång skulle beh det. Vilket inte är troligt.

 

Jag vet inte hur akassereglerna är och jag stoppade in ett litet "Har jag förstått det rätt?" som en brasklapp. Jag tolkade väl lite fritt antar jag, men om du inte går på bidrag så ber jag om ursäkt och önskar dig ett ärligt lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr detta är intressant. Jag kör själv Evp NL10,NL25,NL50 för tillfället!

Jag går dock i skolan, men det är nästan samma sak.

Jag har med en hyra att betala!, har lite extraknäck arbete!

Och satsar ganska bra på pokern och det går stadigt framåt

Fast det är ganska täta cashout pgrnd. Pengabehov

ett tips är från mig, som jag tyvärr inte kan följa

så om du skall säga upp dig, se då till att ha pengar till annat

på banken, om du skall skotta och så så blir det mkt enklare

om du inte behöver taut hela tiden.

 

Ja tror på dig:-D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är jag med i matchen igen och säger lycka till med pokern.

 

Så länge du är hyfsad på poker så ska du nog kunna klara av dina monetära pokermål. Jag hoppas dock (och får intrycket av) att du inte spelar med kniven mot strupen och verkligen måste klara månadsmålet för att kunna betala hyran. Men som sagt, det verkar inte vara så.

 

Peace

 

Nje.. Så dum är jag inte:)

 

Hyran , mat och räkningar kommer betalas med den inkomst som kommer från arbetet egentligen.

 

Men för att få lite med touch på mitt spelande så väljer jag att räkna det som "inkomst att klara sig på".

 

Så allt är varje månad redan säkrat. Men Det jag vinner går egentligen till nöjen / sparande. Men som sagt, jag vänder på det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tkr detta är intressant. Jag kör själv Evp NL10,NL25,NL50 för tillfället!

Jag går dock i skolan, men det är nästan samma sak.

Jag har med en hyra att betala!, har lite extraknäck arbete!

Och satsar ganska bra på pokern och det går stadigt framåt

Fast det är ganska täta cashout pgrnd. Pengabehov

ett tips är från mig, som jag tyvärr inte kan följa

så om du skall säga upp dig, se då till att ha pengar till annat

på banken, om du skall skotta och så så blir det mkt enklare

om du inte behöver taut hela tiden.

 

Ja tror på dig:-D

 

Tack för tipset!

 

Som jag sa i inlägget precis ovan skall man kanske inte ta mina förutsättningar på 100% allvar eftersom jag med lönen kan betala hyra, mat, avgifter och nöjen. Men vill inrikta dagboken mer som att "jag ska klara mig på pokerpengarna".

 

Så allt är jättestabilt ekonomiskt för mig. Har pengar på bank, har ett arbete där jag får tjäna det jag behöver. Finns jättemycket arbete. Men jag väljer att försöka minska ner arbetet, öka pokervinsterna för att ge mig själv mer fritid och kunna unna mig lyxen att träna. Samt leva ett liv där jag inte varje morgon behöver gå på jobbet klockan 6 och hem 14 för skitpengar. Det är liksom den fasta tjänsten jag ångrar som låste upp mig. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Detta är nog ingen HH dagbok:)

 

Jodå. På NL spelet blir det det. Och skall spela lite sådant idag.

 

Men vad gäller sng spelet kommer det nog inte mycket.

 

Det e bara att folda allt utom AA-QQ tills blinden är 150/75, 200/100 och då gå all in för att dubbla . sen e resten psykologi och attack i rätt situation!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fel att säga upp sig för att spela poker.

Rätt att starta eget.

Om du inte startar eget och bara spelar poker så blir det knapert då du går i pension. Spara mycket pengar från pokern till din egen pensionsfond.

 

Jag gillar modiga människor.

HEJJA!

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om du har lust får du hemskt gärna berätta lite om din bodybuilding och träning - hur mycket du tränar, _hur_ du tränar, kost, meriter, etc. Bilder?

 

Har inga såna planer själv men jag har äntligen hittat tillbaka till gymmet och finner själva bodybuilder-"kulturen" eller vad man ska kalla det väldigt intressant.

 

Och har du inte lust får jag väl önska dig lycka till med pokern istället ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja, om du har lust får du hemskt gärna berätta lite om din bodybuilding och träning - hur mycket du tränar, _hur_ du tränar, kost, meriter, etc. Bilder?

 

Har inga såna planer själv men jag har äntligen hittat tillbaka till gymmet och finner själva bodybuilder-"kulturen" eller vad man ska kalla det väldigt intressant.

 

Och har du inte lust får jag väl önska dig lycka till med pokern istället ;)

 

Du vill alltså se bilder på william? Haha... Fag alert!! ;)

 

Which reminds me, jag måste hitta tillbaka till gymmet. Är så förbannat svårt att hinna med tillsammans med heltidsjobb, flickvän och poker bara... Väger iofs 90 pannor men det är ju inte bara muskler... Hehe. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...