Gå till innehåll

KF - En annans fisks bekännelse!


kfluffie

Recommended Posts

Kento ditt Ap-arsle!!!

 

 

***** Hand 271685496 *****

40.00/80.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 mars 2007 02:59:29

Delfin Blixt (Vanlig/Turnering)

Plats 1: IncaHero (1620.00)

Plats 2: johan ladi (2380.00)

IncaHero lägg LM 40.00

johan ladi lägg SM 80.00

** Giv **

IncaHero [Kns, Knh]

johan ladi [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

IncaHero Höj till 240.00

johan ladi Syna 240.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 2s, 3s]

*** Bet Runda 2 ***

johan ladi Passa

IncaHero Satsa 320.00

johan ladi All-in 2140.00

IncaHero All-in 1380.00

*** Turn(Board): *** : [6s, 2s, 3s, 9h]

*** River(Board): *** : [6s, 2s, 3s, 9h, Kh]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3240.00

IncaHero [Kns, Knh] Par i knektar Vinst:0.00

johan ladi [Ds, Kk] Par i kungar Vinst:3240.00

 

 

***** Hand 271687527 *****

10.00/20.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 mars 2007 03:09:22

Delfin Snabbis (Vanlig/Turnering)

Plats 1: IncaHero (2460.00)

Plats 2: Kento (1540.00)

Kento lägg LM 10.00

IncaHero lägg SM 20.00

** Giv **

IncaHero [Kr, Ks]

Kento [N/A, N/A]

*** Bet Runda 1 ***

Kento Höj till 60.00

IncaHero Höj till 180.00

Kento Höj till 300.00

IncaHero Höj till 2360.00

Kento All-in 1540.00

*** Flop(Board): *** : [5r, Kns, 8h]

*** Turn(Board): *** : [5r, Kns, 8h, 9r]

*** River(Board): *** : [5r, Kns, 8h, 9r, 5k]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 3080.00

IncaHero [Kr, Ks] Par i kungar Vinst:0.00

Kento [5h, Dh] Triss i femmor Vinst:3080.00

 

Ett par av många.

Sedan en när jag har AK (Äss i klöver) och jag har 1600 i stacken och höjer till 1300 hundra. KQJ i klöver kommer och mina sista 300 åker in och han visar Q3o utan någon klöver och jag vet redan då att spelat är kört. Som på beställningen kommer en 3:a på rivern!

 

Horspel!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 592
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Hade sparat en masas HH's mot Kento men sen skulle jag värma en kopp te och då startade Windows Update om min dator.

 

Jag brukar sällan bluffa mot Kento då jag vet att han inte lägger sig men här gjorde jag det iaf.

 

Kento-standard: =)

 

***** Hand 271702236 *****

15.00/30.00 Texas Hold'em (No Limit) - den 20 mars 2007 05:10:35

Delfin Snabbis (Vanlig/Turnering)

Plats 1: Kento (1100.00)

Plats 2: IncaHero (2900.00)

IncaHero lägg LM 15.00

Kento lägg SM 30.00

** Giv **

Kento [N/A, N/A]

IncaHero [8s, Kh]

*** Bet Runda 1 ***

IncaHero Syna 30.00

Kento Höj till 150.00

IncaHero Syna 150.00

*** Flop(Board): *** : [6s, 2k, 10k]

*** Bet Runda 2 ***

Kento Satsa 210.00

IncaHero Höj till 990.00

Kento All-in 950.00

*** Turn(Board): *** : [6s, 2k, 10k, 3r]

*** River(Board): *** : [6s, 2k, 10k, 3r, Knk]

*** Showdown *** : Rake: 0.00 Totalpott: 2200.00

Kento [Dh, Kns] Par i knektar Vinst:2200.00

IncaHero [8s, Kh] Högsta kort kung Vinst:0.00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade strax under 1000 kvar med ca 800 investerade när jag hade trissen och checkade river för att Kento skulle göra sin "Han har drag så nu kör jag min AllIn"-bluff. Jag såg hur hans pengar blev 0 och sedan startade datorn om!!!!!!!!!!

 

Tilt!

Sedan prövade jag starta datorn igen och den snurrade i ca 10 sekunder och startade om igen. På typ 4:e försökte så startade datorn igen och jag kunde lira och jag hade då 540 kvar. Jag åkte sedan ur.

 

Slutade kvällen på ca 2000 plus och hade slutade ännu mera plus om inte Kento dragit ut mig samt om datorn inte startat om :)

 

Kento är rolig att spela mot, fiskig men trevlig. Vi hade en gemensam paus på 20 minuter också för att ingen skulle vara otrogen mot den andra.

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade sparat en masas HH's mot Kento men sen skulle jag värma en kopp te och då startade Windows Update om min dator.

 

Jag brukar sällan bluffa mot Kento då jag vet att han inte lägger sig men här gjorde jag det iaf.

 

Kento-standard: =)

 

Jag ska även tillägga att jag ofta gör så med överpar, JT, AT, 2-par, färg- eller kombodrag för att balansera så det är egentligen inte så tokigt som det ser ut. Metagame helt enkelt =)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter jag gjorde filmen och kollade igenom den så har jag tänkte att det kanske låter lite elakt men det är inte tänkt att vara så =)

 

Jag tycker du är bra och kommenterar bra i Nick's bok etc.

Dock så gjorde jag dum-bluff mot dig så jag förlora 50% av stacken när du gjorde en iskall syn (på både flopp och turn) med Q och en lågkicker. Det var den jag hade lite i tanken när jag sa det där. Men det var jag som spelade ruggigt så ta inte åt dig på ett negativt sätt. Siktar på att möta dig snart på 5/10 om du inte sticker iväg i nivå. ;)

 

Är det inte dags för 7.5/15 snart FMI?

 

Mvh, KF!

 

Jo, vi hade ju en intressant hand på SvS en gång. Du tiltade loss ganska bra i chatten efteråt iaf. ;) Har för mig att du bettade ut, jag höjde med nåt hyffsat toppat och du 3-bettade rätt stort. Tänkte folda den då, men såg att jag hade en note på dig. Efter jag läst den så kändes det värt att göra högvarians-spelet och syna ned om inte färgen kom. Kändes som det var set eller färgdrag. Hade sett dig (semi-)bluffa ofta och mycket, så trodde chansen att du gjorde det mot mig som har tight image var ganska stor eftersom du då räknar med mycket fold equity. Intressantast med den handen är att vi båda spelar på varandras händer/image och inte våra egna.

 

Kommer inte ihåg så jättemycket av filmerna (borde väl skrivit ned lite). Men känns lite onödigt att höja med QJo från knappen i början av första filmen när en short stack limpat och en av blindsen är short också. Dom synar ju ofta väldigt liberalt pre och sen check pushar dom med minsta träff mot cb. Lite stor risk med en så marginell hand som QJo tycker jag, skulle bara limpa. Sen foldar du både K9o och Q9o från SB redan när du fått korten, det är för tight. Limpas det bara är dom värda att completa, och är jag först in varierar jag mellan limpa och höja pre beroende på vad BB är för tomte. Intressant med filmer iaf, keep 'em coming (cg är ju intressantast dock).

 

Spelar lite blandat mellan 5/10 till 10/20 just nu. Beror lite på var jag kan hitta bra bord, men det finns så många fler 5/10 bord så ofta blir det fler såna. Skillnaden mellan 5/10 och 10/20 är inte så stor. Finns lite fler grinders/bord på 10/20 och det är andra sorters spelare där. Aggressivare och inducera bluff funkar mycket bra. Men marginella händer blir också jobbigare att spela eftersom det blir mer press.

 

PS Seat är en skön lirare förresten (han som drog ut dina AA med K3o), han har donerat mycket senaste veckan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jo, vi hade ju en intressant hand på SvS en gång. Du tiltade loss ganska bra i chatten efteråt iaf. ;) Har för mig att du bettade ut, jag höjde med nåt hyffsat toppat och du 3-bettade rätt stort. Tänkte folda den då, men såg att jag hade en note på dig. Efter jag läst den så kändes det värt att göra högvarians-spelet och syna ned om inte färgen kom. Kändes som det var set eller färgdrag. Hade sett dig (semi-)bluffa ofta och mycket, så trodde chansen att du gjorde det mot mig som har tight image var ganska stor eftersom du då räknar med mycket fold equity. Intressantast med den handen är att vi båda spelar på varandras händer/image och inte våra egna.

 

Finns inga ord. Jag är bara dum-lätt-tiltad! =)

 

Kommer inte ihåg så jättemycket av filmerna (borde väl skrivit ned lite). Men känns lite onödigt att höja med QJo från knappen i början av första filmen när en short stack limpat och en av blindsen är short också. Dom synar ju ofta väldigt liberalt pre och sen check pushar dom med minsta träff mot cb. Lite stor risk med en så marginell hand som QJo tycker jag, skulle bara limpa. Sen foldar du både K9o och Q9o från SB redan när du fått korten, det är för tight. Limpas det bara är dom värda att completa, och är jag först in varierar jag mellan limpa och höja pre beroende på vad BB är för tomte. Intressant med filmer iaf, keep 'em coming (cg är ju intressantast dock).

 

Ang. att ej höja med QJo i sådana lägen håller jag med dig. Dock så gillar jag ej att compleata med t.ex. K9o iom den usla positionen samt den mediokra handen. Brukar nog förlora en hel del genom att överspela t.ex träffad kung. Ska prova compleata lite mer anyway. Brukar iofs compleata connectors men inte svaga Bildkort.

 

Spelar lite blandat mellan 5/10 till 10/20 just nu. Beror lite på var jag kan hitta bra bord, men det finns så många fler 5/10 bord så ofta blir det fler såna. Skillnaden mellan 5/10 och 10/20 är inte så stor. Finns lite fler grinders/bord på 10/20 och det är andra sorters spelare där. Aggressivare och inducera bluff funkar mycket bra. Men marginella händer blir också jobbigare att spela eftersom det blir mer press.

 

PS Seat är en skön lirare förresten (han som drog ut dina AA med K3o), han har donerat mycket senaste veckan.

 

Hur många bord kör du (om möjligt) när du kör 10/20?

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Completa med trubbelhänder som K9o och Q9o gör ju att man får vara lite försiktig post och vara beredd att lägga toppar. Men spelar jag mot random fisk på SvS så tycker jag att jag har tillräckligt med postflop edge för att se en flop med dom. Har 2 pers limpat får man 8 gånger pengarna för syn, får spela lite tight weak postflop bara. Lite sämre händer foldar jag dock, och är det nutgrinderA och nutgrinderB som limpat in så orkar jag inte bry mig heller. Men anser jag mig ha bra implicita (tex seat har limpat) så vill jag se en flop. Rent generellt är jag ganska lös när det gäller att se floppar med marginella händer när det är många tomtar med i leken. Det här med att "invänta bättre lägen" som många pratar om låter ju bra i teorin, nackdelen är ju att dom ofta donkat bort sina pengar då. Helst vill jag ju dock ha position. Mot bättre spelare är det såklart mer abc pre.

 

Brukar bli en blandning när jag spelar, typ 2*5/10, ett 7.5/15 och ett 10/20. Spelar nästan alltid 4 bord, ibland blir det 5 men har bara 1 skärm så då blir det ett bord i mitten och det är ganska irriterande. Skulle jag bara spela 10/20 kanske jag skulle nöja mig med 3 bord i början innan jag blir van. Blir ju mer pengar i omsättning ändå. Funderat på att skaffa en till skärm och spela på ett till nätverk och köra 8 bord, men det så kort betänketid på SvS så vet inte om det skulle bli bra. Ofta är 1-2 av borden turbo och då blir det klicka av ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för intressanta synpunkter Casper! 8-)

 

Kanske ska börja lösa upp vissa av mina "complete-krav" på SB.

 

|-----------------------------------|

 

Fakked up vecka vill jag lova. Sov ingen mellan måndagen och tisdagen p.g.a. lite stuff. Åkte till jobbet och nickade till ett par gånger och sedan vid 15-tiden får jag veta att det är utbildning hos en Kund och åker dit och den slutar inte förräns vid 20:00!

 

Kommer hem runt 20:20 och slocknar direkt typ.

 

Vaknar sedan typ 03:20 och är pigg (:!:) så jag sätter mig och spelar lite på Expekt (SvS hade ju förstås stängt) och spelar ett par 50- samt 100$- HU's och jag börjar bra med en 100$ plus och sedan kommer två skit:

 

Fi sitter på Dealer-SB och raisar till 80 (10/20 Blinds) och jag har ca 700 kvar (av 1000 totalt) och höjer till 440 för att visa att det är AllIn eller Fold som gäller med mina :9w: :9w:

 

Han synar. :2w::5w::Kw: kommer jag. Jag oroar mig för kungen men har inga alternativ och skjuter in mina resterande 260. Fi synar med :Aw::4w:. Turn: :3w:. Klonk!

 

En 100$ HU direkt i 2:a blindsperioden (10/20)

 

Jag plockar upp :Qs::Qw: på BB och fi höjer till 80, jag höjer till 320 och fi ställer med (jag har 1010 totalt och fi 990) och han visar :Ad::Qd:.

 

Flopp:

X :spader: X :spader::As:

 

Fi klonkar alltså ässet och jag har ju Spader-draget men ingen klonk där. Handen efter åker jag ut med 64o med mina resterande 20.

 

Sedan kände jag att jag var nog lite trött och orkade inte spela så jag började kolla på ett par avsnitt av HSP samt Cash Poker och slutade morgonkvisten på runda 50$ backen. Ingen farlig siffra men palla lixom! =)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns en 5k$ Cashback-bonus på Expekt som jag funderar på att lira.

 

De säger i tråden (Ligger under Bonus-forumet) att man uppnår Legend-status direkt, om så är fallet (jag mailade nyss och frågat, det låter dock lite otänkbart) så kommer jag dega in en slant och lira där.

 

För 100k FPP för man 5k$, 75k - 99.999 = 2.5k$ men det är bara 5k som är intressant om jag går för den.

 

Här ser ni hur mycket FPP'n skiljer sig ifråga om de olika VIP-statusarna, därför förstår ni hur viktigt det är att jag ska vara Legend för att lira.

 

358_FPP_Table_NO_Shadow.jpg

 

 

På 50$ är det 2.5$ i Rake, 100 är 5$.

 

Så det är alltså 800 HU SnG's på 50-nivån jag ska lira för att få hela bonusen (kommer troligtvis mixa en hel del så jag hoppas det slutar på en 5-600 HU SnG) och jag får se om man orkar med att nötlira så pass mycket under 30 dagar.

 

Vi får se först ifall vi blir Legend eller inte =)

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ei,

 

Takk for din e-post,

 

Det du trenger å gjøre er å sende en mail til pokerupdate@expekt.com med ditt user name og si at du vil oppgraderes til Legend Racet.

 

Lykke til videre med din poker spilling!

 

 

Ha en fin dag

 

Tommy Martinsen

Poker Support

Expekt.com Ltd.

 

Skrev till pokerupdate att jag ville bli uppgradera till Legend den 27:e Mars 00:00!

 

De ni.

 

In other news:

my.php?image=graphsummarybarchartphpbc6.png

 

Det är min besöksstatistik. Det är ju inte världens folkrush men det är folk, det är mer än vad jag trodde.

 

Anywho, jag ser inga kommentarer. Är det för att jag spelar så optimalt eller vad är det frågan om?

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer bli en tufft att sitta och sten-grinda på Expekt men jag ska klara det.

 

Det positiva är ju att PokerOffice fungerar på iPoker, inte fyskam om man som jag har en licens ligger slängandes.

 

Spelade lite igår på Expekt faktiskt och har likväl haft mailkonversation med dem men jag är nu Legend!

 

Yiha!

 

Over and out, Grinden börjar 27:e Mars 00:00

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommentera tack!

 

PokerStars Game #9033898664: Tournament #45651048, $15+$1 Hold'em No Limit - Level II (15/30) - 2007/03/22 - 15:56:05 (ET)

Table '45651048 2' 9-max Seat #9 is the button

Seat 1: BmwMatte (4180 in chips) is sitting out

Seat 2: dj_feel (5685 in chips)

Seat 3: jezaja (4335 in chips)

Seat 4: kfluffie (2020 in chips)

Seat 5: hustler (4695 in chips)

Seat 6: Larionow (7455 in chips)

Seat 7: bodinarn (3820 in chips)

Seat 8: BadCard1 (3740 in chips)

Seat 9: Umilard (3890 in chips)

BmwMatte: posts small blind 15

dj_feel: posts big blind 30

*** HOLE CARDS ***

Dealt to kfluffie 6 of Diamonds8 of Diamonds

BmwMatte has returned

jezaja: raises 60 to 90

kfluffie: raises 180 to 270

hustler: folds

Larionow: folds

bodinarn: folds

jezaja said, "Reraisar en UTG-hojning"

jezaja said, "stark"

BadCard1: folds

Umilard: folds

BmwMatte: calls 255

dj_feel: folds

jezaja: folds

*** FLOP *** Queen of Spades3 of Spades6 of Hearts

BmwMatte: checks

kfluffie: bets 400

BmwMatte: raises 400 to 800

kfluffie: calls 400

*** TURN *** Queen of Spades3 of Spades6 of Hearts2 of Diamonds

BmwMatte: bets 990

kfluffie said, "Vad har du?"

jezaja said, "AQ vs JJ ?"

kfluffie: folds

BmwMatte collected 2260 from pot

BmwMatte: doesn't show hand

*** SUMMARY ***

Total pot 2260 | Rake 0

Board Queen of Spades3 of Spades6 of Hearts2 of Diamonds

Seat 1: BmwMatte (small blind) collected (2260)

Seat 2: dj_feel (big blind) folded before Flop

Seat 3: jezaja folded before Flop

Seat 4: kfluffie folded on the Turn

Seat 5: hustler folded before Flop (didn't bet)

Seat 6: Larionow folded before Flop (didn't bet)

Seat 7: bodinarn folded before Flop (didn't bet)

Seat 8: BadCard1 folded before Flop (didn't bet)

Seat 9: Umilard (button) folded before Flop (didn't bet)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fold preflop.

Som spelat check/fold flop

Som spelat fold turn

Som spelat slap on wrist.

 

Fast jag förstår att du vill busa med jezaja men det brukar sluta i tårar.

 

Nej nej!

Mitt primära mål var ju att spela ut Jezaja och han foldade iaf!

Mission Accomplished!

 

Dagens Comment:

jamen Heman är du ju ändå, det behöver du inte grinda på expekt för att vara

//Myssion! :heart:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har på ca 2.5 dagar/nätter (effektiv tid kanske 10-14 timmar) så har jag spelat in 30k FPP på Expekt.

 

Jag äger.

 

Jag ligger också förtillfället 600$ plus som också är najs, dock så har det svajjat som tusan, men det är så det ska vara! =)

 

Juggler har get mig råd och tips om hur man lägger upp filmer så de blir mindre i storlek. Jag ska styra upp det på måndag natt (tisdag morgon).

 

Nu är jag väldans trött då jag suttit och grindat, inväntar nu nyaste avsnittet av Scrubs och medan ska jag borsta tänderna och sedan slocknat ill Scrubs!

 

Ha det bra Gubbz och Gummz! :heart:

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skön utdragning:

hand1ey9.th.jpg

 

Det här puckot börjar med att skriva "fy", som jag antar betyder "Fuck You" och jag skriver "Excuse me?" men jag får inget svar utöver Fy. Troligtvis för att jag har dragit ut honom tidigare eller något.

 

Anywho, när han bettar så starkt på Turn, som han ej brukar göra, så säger han att han ej har en kung och samam sak med hans Riverbet. Skulle han i framtiden börja visa kungen i detta läge så blir det ju lite strategibyte men han hade ej kungen denna gång och på första handen åker han!

hans2kd2.th.jpg

 

FMI, vet någon hur man läser iPokers HH's så att det blir textformat?

 

Har tagit ca 34k FPP sedan i torsdags. Stolt.

 

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var även ute igår och svinade mig.

 

Bjöd på en runda Requila samt så hade Felini sin sista dag som krog i Uppsala så det var asmycket folk så jag köpte 2 eller 3 vinflaskor som jag generöst bjöd med mig av.

 

Oj vad berusad jag var men ack så roligt det var. Pajade ett glas (troligtvis jag) och rökte inne på Felini (dumt av mig).

 

Köpte en korv med bröd av någon försäljare för 20 kr och då fick jag ElDorade-ketchup och korven var kall i mitten. Mina bästa investerade 20 kronor någonsin.

 

Var innan på Felini på Escobar (för att det var så fullt på Felini) och där var det riktigt tråkigt. (Det var där jag köpte Tequilan FYI) Alla drinkar som Bartendern gjorde (jag köpte 3) var rosa. En Rosa Pantern = Rosa (förståligt), En Banana Split = Rosa (Ej gul?), en drink där han skulle mixa ihop något = Rosa.

 

Tror stället är en Gaybar, dock osäker.

 

Anywho, nästan 1400 kr fattigare och en kväll med roliga minnen som ej minns.

 

Mvh, KF!

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gått ganska dåligt idag.

Spelat fiskigt har jag med.

 

Sitter och spelar en 40$-turre nu eller något som jag ska klonka hem.

 

Har 58'000 FPP iaf. Det är najs! =)

 

Måste sova snart och stiga upp så jag inte sover bort hela dagen.

Och körkort måste jag också ta. Och lära mig mer om VoIP.

 

Det är mycket nu.

Kom in och raila gärna på Turren.

 

God natt, over and out!

 

Mvh, KF!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag var även ute igår och svinade mig.

 

Bjöd på en runda Requila samt så hade Felini sin sista dag som krog i Uppsala så det var asmycket folk så jag köpte 2 eller 3 vinflaskor som jag generöst bjöd med mig av.

 

Oj vad berusad jag var men ack så roligt det var. Pajade ett glas (troligtvis jag) och rökte inne på Felini (dumt av mig).

 

Köpte en korv med bröd av någon försäljare för 20 kr och då fick jag ElDorade-ketchup och korven var kall i mitten. Mina bästa investerade 20 kronor någonsin.

 

Var innan på Felini på Escobar (för att det var så fullt på Felini) och där var det riktigt tråkigt. (Det var där jag köpte Tequilan FYI) Alla drinkar som Bartendern gjorde (jag köpte 3) var rosa. En Rosa Pantern = Rosa (förståligt), En Banana Split = Rosa (Ej gul?), en drink där han skulle mixa ihop något = Rosa.

 

Tror stället är en Gaybar, dock osäker.

 

Anywho, nästan 1400 kr fattigare och en kväll med roliga minnen som ej minns.

 

Mvh, KF!

Mvh, KF!

 

:-D Hård natt men rolig läsning, speciellt korven:lol:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...